Ei missään nimessä. Tää arvuuttelunurkkaus on paljon parempi tietolähde.dellflow kirjoitti:Tai pitäisiköhän mun jossain vaiheessa soittaa Soneralle ja kysyä itse. Hmm...

Viesti Kirjoittaja ranson »
Ei missään nimessä. Tää arvuuttelunurkkaus on paljon parempi tietolähde.dellflow kirjoitti:Tai pitäisiköhän mun jossain vaiheessa soittaa Soneralle ja kysyä itse. Hmm...
Viesti Kirjoittaja dellflow »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Päivää! Ei me olla hukassa, ihan tässä paikalla keskellä kirkasta Päivää!dellflow kirjoitti:Kyllä tuo Sonera taitaa olla enemmän hukassa kuin HoNppu.
Viesti Kirjoittaja MudShark »
Juu, kyllä täällä tiedetään kaikki. Ehdottaisinkin perustettavaksi Hompun tietotoimistoa - ensimmäinen uutinen voisi olla vaikkapa:dellflow kirjoitti:Kyllä tuo Sonera taitaa olla enemmän hukassa kuin HoNppu.
Viesti Kirjoittaja morbusg »
Repesin täydellisesti!MudShark kirjoitti:Juu, kyllä täällä tiedetään kaikki. Ehdottaisinkin perustettavaksi Hompun tietotoimistoa - ensimmäinen uutinen voisi olla vaikkapa:dellflow kirjoitti:Kyllä tuo Sonera taitaa olla enemmän hukassa kuin HoNppu.
3G iPhone on ehkä SIM lukittu, mutta sen voi silti ostaa muualta EU:sta (tai sitten yhden kaverin kautta joka on ehkä menossa jenkkeihin) kun Sonera on homo.
Viesti Kirjoittaja Jari-eripari »
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Viesti Kirjoittaja maaomena »
Viesti Kirjoittaja inf »
Ei ole pysyvä laki. Laki oli katkolla vuoden 2009 lopussa, mutta raati päätti antaa sille jatkoajan, johon nyt sitten muokataan noita ehtoja tällä hetkellä.maaomena kirjoitti:Kun täällä on asiaa toivottu ja itsekin niin toivoin niin otin ja kirjoitin kuluttajasuojaasiamiehelle että mitäs tää kytkyhomma oikeen on, - heidän sivuillaan ei luvata vastausta jos homma ok. Esim macmaailman mukaan kytkylaki on muutettu/muutetaan pysyväksi koska se on edistäny 3g tä. On se kuitenkin väärin!
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Totta kai se on väärin että kauppias saa myydä tuotteensa miten haluaa. Kuluttajalla pitäisi olla oikeus saada 0,45 litran limsapulloja ja vain puolikkaita patonkeja. Eihän siitä mitään tule että kauppias saa määrätä mitä myy. Ajattele nyt jos autoakaan ei saisi ostaa ilman renkaita tai hotellihuonetta ilman huonekaluja. Sitä paitsi onhan se naurettavan huonoa palvelua että noin yksinkertaiseen asiaan ei suostuta. Mutta minähän en tietenkään äänestä jaloillani ja siten osoita markkinamekanismien toimivan vaan syön ylpeyteni, katkaisen selkärankani ja ostan tuotteen tältä kiskuri kauppiaalta.maaomena kirjoitti: On se kuitenkin väärin!
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Tämä ilmiö on näissä ketjuissa itseäkin huvittanut. Älytön Soneran dissaus ja nillitys, ja suunnilleen joka jätkä on kuitenkin avaamassa ko. firman liittymää, ja menossa naimisiin vieläpä kahdeksi vuodeksi näiden kiskureiden kanssa.Pbman kirjoitti:Minä en tietenkään äänestä jaloillani ja siten osoita markkinamekanismien toimivan vaan syön ylpeyteni, katkaisen selkärankani ja ostan tuotteen tältä kiskuri kauppiaalta.
Viesti Kirjoittaja maaomena »
Ja eduskunta joka me on äänestetty meidän asioista päättämään... Mutta oikeassa olet, ei juuri kukaan muu paitsi jotkut kauppiaatmaaomena kirjoitti:tossahan on nyt vaan siitä kysymys että kytkykauppa on muuten kielletty mutta tässä asiassa sallittu - ei kukaan sitä muihinkaan tuotteisiin toivo paitsi jotkut kauppiaat.
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Kytkykauppa on kielletty? Kerrohan lähteesi. Minä ainakin olen saanut halvalla modeemin kun avasin ADSL-liittymän. Kaveri sai tietokoneen. Autoa ostaessa sai vaikka mitä. Kaupassakin bundlataan yhteen kana ja kastike, silityslauta ja rauta, partahöylä ja vaahto, jne. Onko kytkykauppa tosiaan kiellettyä?maaomena kirjoitti:tossahan on nyt vaan siitä kysymys että kytkykauppa on muuten kielletty mutta tässä asiassa sallittu - ei kukaan sitä muihinkaan tuotteisiin toivo paitsi jotkut kauppiaat.
Viesti Kirjoittaja lemon »
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tää nyt on tätä tavallista Apple asiakkaiden (tai ei-asiakkaiden) kitinää. Aina kun jotain uutta tulee, ensin jengi simona tilaa huhujen perusteella kamaa ja sitten kun oikeasti tulee, alkaa tuo kitinä: ostaisin mä näitä muuten monta, mutta kun tästä puuttuu xxxx (kirjoita tuohon mitä vaan, mitä ko laitteessa ei ole). Näin on ollut ainakin tämän vuosituhannen.EvilPet kirjoitti:Tämä ilmiö on näissä ketjuissa itseäkin huvittanut. Älytön Soneran dissaus ja nillitys, ja suunnilleen joka jätkä on kuitenkin avaamassa ko. firman liittymää, ja menossa naimisiin vieläpä kahdeksi vuodeksi näiden kiskureiden kanssa.Pbman kirjoitti:Minä en tietenkään äänestä jaloillani ja siten osoita markkinamekanismien toimivan vaan syön ylpeyteni, katkaisen selkärankani ja ostan tuotteen tältä kiskuri kauppiaalta.
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Niin siis mitä nämä kiihtyvät 3G palvelut nyt sitten on? Ei sitten riitä nopeampi datayhteys isompien kaupunkien keskustoissa.lemon kirjoitti:On kytkyssä tosiaan se hyvä puoli, että kännykkäkannasta tulee vähän tuoreempaa. Tämä luonnollisesti kiihdyttää taas erilaisten 3G palveluiden kehitystä.
Viesti Kirjoittaja Sparta »
Eipä tuo hintakaan niin haittaa, mutta hankalaa vaan kun kaikki yrityksen muut puhelimet on toisen operaattorin verkossa ja käytössä on 010-palvelu jne, jotka luonnollisesti toimivat vain ko firman liittymillä. Tuollaset asiat aiheuttaa päänvaivaa, jonka vuoksi operaattorin vaihto on hieman hankala juttu. No, itse vaihdan, pakkohan se on iphone saada.MacFinn kirjoitti:Tuskin se Sonera on oikeasti yhtään sen huonompi operaattori kuin nuo muutkaan. Hinta voi olla kalliimpi, mutta niinhän nämä Macitkin on, kuulemma. Rahaahan se vain on, jos sillä saa parasta mitä on saatavissa, sitten se maksaa sen mitä se maksaa.
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
Mitä pahaa siinä on jos ihminen käyttää "vanhaa" kännykkää. Mä olen kyllä enemmän huolestunut siitä, että ihmiset vaihtaa puhelinta vuoden välein, monet jopa useammin. Suurin osa käytetyistä puhelimista ei kuitenkaan päädy kierrätykseen. Toivottavasti Mr. lemon ei menetä yöuniaan, jos näkee kaupungilla jonkun puhuvan liian vanhaan puhelimeen.Kytky on kuitenkin mielestäni pienempi paha kuin se, että Suomessa jengi kävelee kaupungilla 2110:t taskussa vielä ensi vuosikymmenellä. Suomesta löytyy edelleen runsaasti semmoista vanhan kansan mentaliteettia, että sitä mikä ei ole rikki, ei kannata lähteä vaihtamaan. "Vääryyttä" kytkystä kokevat eniten sellaiset ihmiset, jotka ostaisivat uudet päätelaitteet joka tapauksessa, mutta niinkuin sanoin, on tämä silti mielestäni pienempi paha, kuin vanha kännykkäkanta.
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Nätti-Nikke kirjoitti:Suoraan sanottuna kytkykauppa on takapuoliä ja sille ei pitäisi missään tapauksessa antaa jatkoa. Mun nähdäkseni ihmisillä on kyllä nykyään riittävästi rahaa ostaa uusinta tekniikka ja niinhän me ostetaankin.
Tuo on tosi. Esim. Soneran 3G ei toimi täällä syrjäisessä eteläisessä Helsingissä. Punavuoressa tarkemmin. Muutenkin taitaa Soneralla olla aika heikolla Hki keskusta 3G:n osalta katettuna.Nätti-Nikke kirjoitti:Tällä hetkellä se taitaa olla operaattorit jotka on edityksen ja uusimman tekniikan tukkeena, ei niinkään kuluttajat.
Ai miten niin vaihtaa usein - iPhone tulee olemaan 5. puhelimeni 7kk sisällä.Nätti-Nikke kirjoitti:Mä olen kyllä enemmän huolestunut siitä, että ihmiset vaihtaa puhelinta vuoden välein, monet jopa useammin.
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Kyllä minä luulen, että enemmistöllä kuitenkin on.Kamu kirjoitti:Ei varmasti pidä paikkansa - enemmistöllä ei todellakaan ole varaa ostella 400€+ hintaisia puhelimia, ei edes 100€+ !!!
Juu ei, eikä autoja tai asuntoja. Onneksi niitäkin myydään kytkykaupalla...Kamu kirjoitti: Ei varmasti pidä paikkansa - enemmistöllä ei todellakaan ole varaa ostella 400€+ hintaisia puhelimia, ei edes 100€+ !!!
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
Eiköhän suurimmalla osalla ole kuitenkin varaa ostaa esim. kahden vuoden välein, 200 euron puhelin. Sehän on 20 pulloa koskenkorvaa. Suomalaiset kuluttaa keskimäärin noin 10 litraa alkoholia vuodessa (100 prosenttiseksi muutettuna).Kamu kirjoitti:Nätti-Nikke kirjoitti:Suoraan sanottuna kytkykauppa on takapuoliä ja sille ei pitäisi missään tapauksessa antaa jatkoa. Mun nähdäkseni ihmisillä on kyllä nykyään riittävästi rahaa ostaa uusinta tekniikka ja niinhän me ostetaankin.
Ei varmasti pidä paikkansa - enemmistöllä ei todellakaan ole varaa ostella 400€+ hintaisia puhelimia, ei edes 100€+ !!!
Viesti Kirjoittaja EJMV »
Viesti Kirjoittaja KinZZa »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”