amanita kirjoitti:Luulen että tuon kortin hinta löytyy seuraavasta laskusta, ainakin minä sen sieltä löysin. Operaattori on Saunalahti.
No niin mulla kävi microon vaihtaessa, en edes ajatellut asiaa lainkaan, kunnes laskussa näkyi. Nyt nanoon vaihtaessa kaiffari Elisa Shopitissa kyllä sanoi, että hän panee tämän ilman kuluja, eli täytyy luuppaa seuraava lasku sitten.
Mutta juuri siitä syystä, ettei jaksais alkaa tappelemaan jostain sim-korttien laskuttamisesta, tää koko homma keljuttaa ja taidan päästä soitonsiirron ja prepaidin kanssa iisimmällä. Eikö nämä iP:t aika nopsaan kuitenkin käy siellä huollossa?
ken_adams kirjoitti:Ilmasta se kortin vaihto liikkeessä on, tai pitäisi ainakin olla, ellei ole mennyt hukkaan vanhaa, jolloin yleensä 10€ menee ja myös jos aspasta tekee niin veloittaa yleensä 10€
Paitsi Saunalahdella, jollei erikseen sovi, että olisi ilmainen. Sim-kortin vaihto 10€, löytyy hinnastosta.
Mac mini M2 16Gt/512Gt + Studio Display 27"
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
Juuba kirjoitti:Itse sain soneralta nano ja mikrosimmin kyllä ihan ilmaiseksi. Soitolla asilaspalveluun saa aktivoitua kortin jota tarvii. Ihan ilmaiseksi...
Juuri näin, meillä on kaikkien korttien vaihdot ilmaisia (tavallinen sim <-> micro <-> nano <-> tavallinen sim)
Oma 5 data on alkanut tökkimään vaikka näytössä esim. 3g ja pari palkkia, ei sivut aukea tai hae sähköposteja, kun luuri siirtelee eri kohtiin niin jossain kohtaa alkaa data liikkumaan, tää on vaan ärsyttävää kun pitäs näyttää asiakkaalle tai asentajalle jotain niin ei homma pelaa, tässä kohtaa ollut pakko kaivaa taskusta lumia 920 jolla sivut tai dokumentit auennut heti, siinä vain todella huono toi zoomaus toiminto.
Viikko käyttöä takana ja kokemukset ollu vaan positiivisia. Akkukesto on tosi hyvä, keskimäärin kestää n. 10h käyttöä ja 1 päivän valmiudessa, kokoajan 3g verkkoa käyttäen, wifi ja sijaintipalvelut pois päältä. Käyttö ollu lähinnä whatsapp, facebook, instagram, pelailu ja satunnainen netin selailu. Puhelin on virheetön.
Kuulokeääni tuntuu kovalta vaikka on säädetty niin pienelle kuin menee. Löytyykö tähän asiaan jotain ratkaisua? Löytyykö esim. jostain asetuksista joku kovan taustamelun asetus tms, joka olisi päällä. Onko joku muu huomannut samaa?
ken_adams kirjoitti:Ilmasta se kortin vaihto liikkeessä on, tai pitäisi ainakin olla, ellei ole mennyt hukkaan vanhaa, jolloin yleensä 10€ menee ja myös jos aspasta tekee niin veloittaa yleensä 10€
Paitsi Saunalahdella, jollei erikseen sovi, että olisi ilmainen. Sim-kortin vaihto 10€, löytyy hinnastosta.
Saunalahdesta nimenomaan puhuin. Ilmaista pitäisi liikkeessä olla, riippuen varmaan sitten myyjästä, jos teitä on veloitettu.
Tänään hain kaksi mikro sim korttia elisa shopitista, siis saunalahden liittymiin ja minulle sanottiin että koska vaihtaa kortin pienempään puhelimen muutoksen myötä ei kortti maksa mitään. Saa nähä, mitä laskussa lukee...
Saunalahdesta nimenomaan puhuin. Ilmaista pitäisi liikkeessä olla, riippuen varmaan sitten myyjästä, jos teitä on veloitettu.
^Heh, tämä juurikin kuvastaa Saunalahden toimintaa, ei ole ainoa asia josta Saunis veloittaa toisilta ja toisilta taasen ei. Voimassaolevassa kuluttajahinnastossa Sim-kortin vaihto on hinnoiteltu 10€ ja aspasta on saanut saman vastauksen kun asiaa olen kysynyt, 10€ maksaa.
Mutta jos kerran sisäpiiriin kuulut, niin hoida asia kuntoon, hinnaston ja myyjien ohjeistuksen osalta, sisäpuolen tieto ei tavallista kuluttajaa paljon lämmitä.
Mac mini M2 16Gt/512Gt + Studio Display 27"
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
Parittaako iphone 5 Peltorin alert bluetooth ws suojaimiin? iphone 4 parittaa mutta joskus yhteys meinaa pätkiä, joskus kuuluu kauempaakin.
Onko 5:n lasi yhtä heikkoa kuin 4:ssä?
Pari päivää olen käyttänyt ja hienosi ja sulavasti toimii.Hintahan tuossa oli lähinnä järkyttävä! (64GB 926€) mutta ei mennyt omasta pussista.
Nelosen jälkeen olisi kyllä jotain hieman enemmän "uutta" kaivannut jos olisi omaa rahaa pitänyt käyttää.
Kamera on tajuttoman paljon parempi kuin vanhassa.
Akkukestosta meinasin avautua mutta sitten huomasin että oma yhteypiste oli jäänyt päälle joten johtunee siitä. (akku hupeni 80%> tyhjään yön aikana). Kuinka teidän akkukesto yleisesti?
Hieno peli mutta jotenkin luulen että kilpailu markkinoilla tulee kovenemaan.
juuso lampinen kirjoitti:Akkukestosta meinasin avautua mutta sitten huomasin että oma yhteypiste oli jäänyt päälle joten johtunee siitä. (akku hupeni 80%> tyhjään yön aikana). Kuinka teidän akkukesto yleisesti?
Tappelin juuri viikon verran oman puhelimen kanssa kun akku hupeni yössä täydestä latingista aina tyhjäksi. Poistelin sovelluksia, tein resettiä, tein puhtaan asennuksen yms. yms. mutta mikään ei tuntunut tepsivän. Hetken googleteltuani huomasin, että ihmisillä on ollut mystisiä ongelmia LTE:n kanssa. Jos olet LTE:n kuuluvuusalueella niin ei ole mitään ongelmia mutta jos olet juuri siinä rajoilla niin sitten alkaa ongelmat. Soneran kuuluvuuskartan mukaan olen kuuluvuusalueella "ulkona" ollessani, mutta sisätiloissa LTE ei toimi koska olen juuri siinä kuuluvuusalueen rajalla ja seinät vaimentamat signaalia. Ainoastaan eteisessä LTE saattaa silloin tällöin ilmaantua puhelimen ylänurkkaan 3G:n sijaan, mutta muutoin ei tosiaan LTE pelaa sisätiloissa. Akku ei huvennut kotona esim. olohuoneessa eikä työpaikalla ollessani mikä sijaitsee Tampereen keskustassa jossa LTE toimii hyvin. Nämä asiat tietenkin häiritsivät vianselvitystä kun ongelma esiintyi vain yöllä.. Kotona makuuhuoneessa yöpöydällä ilmeisesti ollaan juuri siinä maagisessa pisteessä eli niillä rajoilla, että puhelin koittaa kytkeytyä LTE-verkkoon siinä onnistumatta joka sitten zippasi akun yön aikana. Otin LTE:n pois käytöstä ja taas akku kestää normaalisti. Wifin päällä ololla ei ole mitään merkitystä koska ongelma ei johdu tiedonsiirrosta vaan vain yksinkertaisesti siitä, että puhelin koittaa huhuilla sitä LTE-verkkoa.
En ole yksin ongelmani kanssa joten toivotaan, että Apple saisi puskettua korjaavan päivityksen ulos että voisi taas tuon LTE:n laittaa takaisin päälle.
Viimeksi muokannut terosa, 17.3.2013 klo 13.32. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Tero <tero (dot) saari (a) spof (dot) fi>
"Only those who do nothing make no mistakes."
otin LTE:n pois ja silti ole sitä mieltä että akkukesto ei ole tolkullinen iPhone4:n jälkeen.
Nippa nappa työpäivän pärjää. Jotenkin luulen että kyseessä on ominaisuus jolle on vaikea tehdä mitään? Olisin valmis käyttämään painavampaa ja paksumpaa luuria jossa olisi järkevä akunkesto.
otin LTE:n pois ja silti ole sitä mieltä että akkukesto ei ole tolkullinen iPhone4:n jälkeen.
Nippa nappa työpäivän pärjää. Jotenkin luulen että kyseessä on ominaisuus jolle on vaikea tehdä mitään? Olisin valmis käyttämään painavampaa ja paksumpaa luuria jossa olisi järkevä akunkesto.
Päätän viedä serveri tilaa yhdellä turhalla postauksella, joko on Foxxconin kavereilla alkanut sormet syyhyämään siihen tahtiin jotta rahalle saa katetta ts. kuorista ei irtoa pinnoite?
Itellä on ollut nyt kuukauden käytössä tää vitos iLuuri ja ei voi sanoa muuta kuin ett hyvin pelittää. Akkukin kestää sen mitä pitää miun käytössä ja muutenkaan ei oo mittään ongelmaa ollut. Puhelimena siis 16 gigan musta malli.
MacBook pro 13 " Mid 2012
IPad 4 gen. 16 gb WiFi
iPhone 7+ matte black
PS4