Pelittää yhtä hyvin kuin iPhone ainoana koneena.bandha kirjoitti:Miten iPadin käyttö ainoana koneena? Minulla on tällä hetkellä vanha PowerBook, jonka aika alkaa jättämään ja tarkoitus olisi että kotona olisi Airport extremen takana kiintolevy ja iPad ainoana koneena lähinnä surffilautana, iTunes-leluna ja iPhotoalustana. Onko jotain huomioon otettavaa? Entä tiedonsiirto 10.4-käyttiksestä iPadiin, kun käyttisvaatimus on 10.5.8?
iPad (1. gen)-käyttökokemukset
-
Re: iPad-käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja Tee-Rex »
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Ainakin YLE Areena mobi toimii varmasti.lassekuu kirjoitti:Alkoi ipad kiinnostamaan lahjaksi, ja olen jokinverran topikkia selannut saamatta varmuutta asiaan, eli onko niin että, yle areena, katsomo, ja ruutu ei pyöri ipadissa? Jos tähän saisi selvän vastauksen.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Rayjay »
Ja pelkän wifin saisi halvemmalla mutta kannattaisiko suoraan ostaa 3G versio wifillä?
Töissä olen räpläillyt Samsungin tabia mutta android ei vaan mua sytytä ja onhan se pienempikin kuin ipad, miten ipadiin saa leffoja siirrettyä ja mitä kaikkia tiedostomuotoja tukee?
Omistan tällä hetkellä vain iphone 3G:n enkä ole katsonut videoita kuin youtubesta.
100% varma en vielä ole ostanko ipadin vai en mutta kiinnostaisi kovasti, pitää vissiin käydä räpläämässä gigantissa.
-
Viesti Kirjoittaja vrn »
Itse lähtisin suoraan 3G maailmaan ja mitä noihin videoihin tulee niin on monta koulukuntaa varmasti mutta yksi mitä itse olen käyttänyt on Handbrake formaatista N -> AppleTV .m4v (h.264)tai Generic apple formaatti muistaakseni. Siitä sitten hilut iTunesiin ja sieltä drag and drop.Rayjay kirjoitti:Olen tässä harkinnut että jos hommaisi itselleen ipadin mutta mitä kaikkea sillä sitten voi tehdä?
Ja pelkän wifin saisi halvemmalla mutta kannattaisiko suoraan ostaa 3G versio wifillä?
Töissä olen räpläillyt Samsungin tabia mutta android ei vaan mua sytytä ja onhan se pienempikin kuin ipad, miten ipadiin saa leffoja siirrettyä ja mitä kaikkia tiedostomuotoja tukee?
Omistan tällä hetkellä vain iphone 3G:n enkä ole katsonut videoita kuin youtubesta.
100% varma en vielä ole ostanko ipadin vai en mutta kiinnostaisi kovasti, pitää vissiin käydä räpläämässä gigantissa.
Myös jotain Bluray kiekkoja olen rippaillut itse Apple formaattiin mutta se säätö onkin sitten hieman isompi rumba, viimeinen enkoodaus on silti suoritettu Handbrakella.
Niin ja disclaimer. En harrasta waretusta

Ihan siitä syystä olen tuota käyttänyt että päänsärky on jäänyt ihmeen pieneksi, tosin pitää muistuttaa omakohtaisista kokemuksista että iPhone laitteilla saa olla kohtuu tarkkana noista bitrateista.
-
Viesti Kirjoittaja miekin »
Rayjay kirjoitti:Olen tässä harkinnut että jos hommaisi itselleen ipadin mutta mitä kaikkea sillä sitten voi tehdä?
Suosittelen myös tuota 3G:tä, koska se tosiaan toimii muuallakin kuin siinä koti WLAN:ssa tai muussa WLAN:ssa joita täällä Suomessa ei ihan hirveästi ole olemassa!!
Leffojen siirto onnistuu melko kivuttomasti juuri tuolla Handbrakella oli sitten Mac tai Windows kone.
Käytössä todella mukava nettiselailuun, sähköpostin lukemiseen ja lähettämiseen, pelaamiseen, videoiden katseluun ja tietenkin kuvien ja lisäksi oikeilla ohjelmilla sillä voi tehdä powerpointit, exelit ja wordit (keynote, numbers ja pages).
Jos epäilyttää onko kone juuri sinulle, niin suosittelen meneen johonkin liikkeeseen katsomaan ihan konkreettisesti se laite ja päättää vasta sitten!!!! 8)
- Apple Mac mini -09 -
- Apple MacBook Air 11" 128Gb 2011 -
- Apple iPad mini 16Gb -
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Hätkähdin, kun iTunes alkoi vaatia sim-korttia. Onneksi saatoin puhelimesta lainata, että saan laitteen käyttöön. DNA Tuplakaistan mokkulassa on normaalikokoinen kortti, niin pitää malttaa huomiseen. Onko kokemuksia saako micro simmiä DNA-kaupasta iPadia varten?
-
Viesti Kirjoittaja Taatto »
Käyttö, ja se mitä siitä voi sanoa perustuu itse laitteen ominaisuuksien lisäksi ohjelmatarjontaan. Minulla ei ole pitkän iPhone- ja lyhyen iPad -käyttökokemuksen jälkeen mitään moitittavaa laitteista, ohjelmistotarjonta sen sijaan on erinomaista. Monissa arvioinneissa unohtuu se miten moneksi laitteesta on (AppStoren 300 000) sovellusta. iPadin parhaat hetket ovat toistaiseksi olleet lehtinäytteiden (TM ja Suomen Kuvalehti) selailua. Kokemus tavanomaisesta lehdestä saa lisäarvoa, joka jo pelkästään antaa tälle laitteelle oikeuden. Ja se on sairaan nopee.Rayjay kirjoitti:Olen tässä harkinnut että jos hommaisi itselleen ipadin mutta mitä kaikkea sillä sitten voi tehdä?
-
Viesti Kirjoittaja tissot »
Jos oikein olen ymmärtänyt niin ei tarvitse muuta kuin APE RCA kaapelilla vahvistimeen, yhdistää APE Wlaniin ja tämän jälkeen pystyt soittamaan ipadista suoraan musiikkia?
-
Viesti Kirjoittaja Kurev »
tissot kirjoitti:Onko porukka täällä paljon käyttänyt tuota ipad+airport express+kajarit/vahvari yhdistelmää? Miten on toiminut?
Jos oikein olen ymmärtänyt niin ei tarvitse muuta kuin APE RCA kaapelilla vahvistimeen, yhdistää APE Wlaniin ja tämän jälkeen pystyt soittamaan ipadista suoraan musiikkia?
Minä olen käyttänyt, toimii hienosti juurikin noin kuin kuvailet.
-
Saa, omassani on juuri sellainen.Hanttapuli kirjoitti:Onko kokemuksia saako micro simmiä DNA-kaupasta iPadia varten?
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Tuosta viimeisestä olen kyllä eri mieltä, ainakin Sadari on tuskallisen hidas iPadilla.Taatto kirjoitti:Käyttö, ja se mitä siitä voi sanoa perustuu itse laitteen ominaisuuksien lisäksi ohjelmatarjontaan. Minulla ei ole pitkän iPhone- ja lyhyen iPad -käyttökokemuksen jälkeen mitään moitittavaa laitteista, ohjelmistotarjonta sen sijaan on erinomaista. Monissa arvioinneissa unohtuu se miten moneksi laitteesta on (AppStoren 300 000) sovellusta. iPadin parhaat hetket ovat toistaiseksi olleet lehtinäytteiden (TM ja Suomen Kuvalehti) selailua. Kokemus tavanomaisesta lehdestä saa lisäarvoa, joka jo pelkästään antaa tälle laitteelle oikeuden. Ja se on sairaan nopee.Rayjay kirjoitti:Olen tässä harkinnut että jos hommaisi itselleen ipadin mutta mitä kaikkea sillä sitten voi tehdä?
-
Tarkoittanee Safaria :-)jeppe kirjoitti:Tuosta viimeisestä olen kyllä eri mieltä, ainakin Sadari on tuskallisen hidas iPadilla.
Mä käytän iPadissani Atomic Browseria selaimena.
-harri
-
Loistavaa! Käyn huomenna kokeilemassa onneani.harri kirjoitti:Saa, omassani on juuri sellainen.Hanttapuli kirjoitti:Onko kokemuksia saako micro simmiä DNA-kaupasta iPadia varten?
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Jep, Safari. Ja Atomic on yhtä hidasharri kirjoitti:Tarkoittanee Safaria :-)jeppe kirjoitti:Tuosta viimeisestä olen kyllä eri mieltä, ainakin Sadari on tuskallisen hidas iPadilla.
Mä käytän iPadissani Atomic Browseria selaimena.
-harri

-
Viesti Kirjoittaja mr_bungle »
http://tv-kaista.fi/
Ihmettelin ensin, että miksei 3G lähde iPadissa toimimaan, mutta Wifi pitikin kytkeä ensin pois päältä. Pitääkö tuo siis tehdä erikseen aina, vai mistä moinen? Luulin, että kone hakee ensin wifillä ja jos ei löydä, siirtyy sitten 3G-yhteyteen.
-
Viesti Kirjoittaja Myrtsi »
Täytyy myöntää että alkutaaperrukset iPadin kanssa ovat vähintään yhtä henkeä nostattavia ja salpaavia kuin muiden legendaaristen tuotteiden:
-Macintosh Plus
-Macintosh SE/30 (järkyttävä tykki omana aikanaan)
-Macintosh Quadra 900
-Nokia 101
-Mac OS X 10.0
-iPod 5Gb
-iPhone 2G
-
Viesti Kirjoittaja felch »
Itellä ei oo ainakaan ollut tarvetta kytkee wifiä pois päältä, jos oon lähteny pädin kanssa himasta veke ja käyttänyt nettiä pitkin maita ja mantuja, vaan tämä on nimenomaan hakenut wifiä ensin, ja kun ei ole löytänyt, niin pompannut 3G-yhteyteen.mr_bungle kirjoitti:Ihmettelin ensin, että miksei 3G lähde iPadissa toimimaan, mutta Wifi pitikin kytkeä ensin pois päältä. Pitääkö tuo siis tehdä erikseen aina, vai mistä moinen? Luulin, että kone hakee ensin wifillä ja jos ei löydä, siirtyy sitten 3G-yhteyteen.
iPhone 7
iPad Air 2
-
Viesti Kirjoittaja Taatto »
Miten se nyt menee. Minulla sivu herjaa flashin puutetta, ja VLC näkymä ettei Safari pysty avaamaan tiedostoa. Käytössä siis oikein maksettua aikaa Kaistalla. iPhoneen piti ladata erillinen sovellus. Käykö sama iPadiin?mr_bungle kirjoitti:Tv-kaista muuten toimii iPadilla loistavasti. Meneillään kahden viikon ilmainen kokeilu. Yllättävän hyvä kuvanlaatukin näyttäisi olevan.
http://tv-kaista.fi/.
-
Viesti Kirjoittaja jpva »
-
Viesti Kirjoittaja mr_bungle »
Ei tarvinnut ladata erillistä sovellusta. Pöytäkoneella rekisteröidyin ja sen jälkeen menin ipadin safarilla sivuille. Sieltä kanava ja ohjelma ja video alkaa pyöriä.Taatto kirjoitti:Miten se nyt menee. Minulla sivu herjaa flashin puutetta, ja VLC näkymä ettei Safari pysty avaamaan tiedostoa. Käytössä siis oikein maksettua aikaa Kaistalla. iPhoneen piti ladata erillinen sovellus. Käykö sama iPadiin?mr_bungle kirjoitti:Tv-kaista muuten toimii iPadilla loistavasti. Meneillään kahden viikon ilmainen kokeilu. Yllättävän hyvä kuvanlaatukin näyttäisi olevan.
http://tv-kaista.fi/.
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Itselläni on 4kk palvellut 3gtön ipad 16gb loistavasti, iphone kun on mobiilia nettiä vaten niin tämän bäd boyn ei ole tarvinnut lähteä ulos kotoa kertaakaan... Reissullakin iPhone hoiti tehtövän paremmin kuin hyvin. Ok, jos oikeesti kaipaat ipadiä mobiiliksi, niin sit 3g on ehdoton, mutta jopa satunnaiseen käyttöön wifi hotspotit ja tethering tajoaa netin tarvittaessa.Rayjay kirjoitti:Olen tässä harkinnut että jos hommaisi itselleen ipadin mutta mitä kaikkea sillä sitten voi tehdä?
AirVideolla saa streemattua kotikoneelta kaikenmuotoiset videot ipadille ilman että muuttaa Kaiken itunessiin (ja huom. Pakatun videon uudelleen pakkaaminen - konvertointi heikentää aina laatua). Airvideon ansiosta mul on vileäkin yli puolet 16gigasta vapaana... Yli 4kk käytön jälkeen, ja pelejä yms. Appseja on mulla PALJON. 8)
Edit: Eli kannattaa miettiä tarkkaan laittaako sen satasen parin erotuksen mielummin johonkin kivaan esim. Appseihin niin ei tarvii muutenkaan roikkua netissä 24/7.
-
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
-
Viesti Kirjoittaja Azzle »
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/HS+o ... 5262111091
-iPad 64GB Wi-fi + 3G
-iPhone 5S 32GB Gold
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka