OK. Sinne meni se Maps ohjelman tarpeellisuus. Melko turha appi siis. Suomessa tulee nimittäin aika harvoin tuota tarvittua. Ehkä kerran pari vuodessa. (Ellei ole joku, joka reissailee pitkin Suomea koko ajan).
Sellanen vielä, että nuo Wi-Fi finderit ja WifiTrakkerit ei taida toimia ilman maksullista verkkoa, eli nekin on ulkomailla hyödyttömiä? Eli joutuu siis etsimään Wi-Fi verkon puhtaalla tuurilla? Kävellä kahvilaan ja toivoa, että niiltä löytyy Wi-fi?
Tuosta GPS:stä heräs kysymys. Kun käyttää tota ReittiGPS / Kartat palvelua, niin se vaatii tuon reittipalveluiden päälle laiton. Tuleeko siitä jotain lisämaksuja, vai toimiiko ihan wlanissa ? Itellä ei tosiaan datapakettia oo.
Aloevera kirjoitti:Tuosta GPS:stä heräs kysymys. Kun käyttää tota ReittiGPS / Kartat palvelua, niin se vaatii tuon reittipalveluiden päälle laiton. Tuleeko siitä jotain lisämaksuja, vai toimiiko ihan wlanissa ? Itellä ei tosiaan datapakettia oo.
Se käyttää ihan GPS:ää (tai kolmiopaikannusta mastoista jos ei signaalia saatavilla). Ei maksa mitään.
Ainut data mikä liikkuu on se puhelimen keräämä paikkatieto sinne reittioppaan palvelimille ja sieltä palautuva vastaus.
Aloevera kirjoitti:Tuosta GPS:stä heräs kysymys. Kun käyttää tota ReittiGPS / Kartat palvelua, niin se vaatii tuon reittipalveluiden päälle laiton. Tuleeko siitä jotain lisämaksuja, vai toimiiko ihan wlanissa ? Itellä ei tosiaan datapakettia oo.
Se käyttää ihan GPS:ää (tai kolmiopaikannusta mastoista jos ei signaalia saatavilla). Ei maksa mitään.
Ainut data mikä liikkuu on se puhelimen keräämä paikkatieto sinne reittioppaan palvelimille ja sieltä palautuva vastaus.
Plus GPS-paikannuksen nopeuttamiseksi siirrettävä muutama kilotavu, eikö?
TheKraken kirjoitti:Mihins ne kilotavut menee/tulee?
Taitaa iPhonessa, kuten monissa muissakin puhelimissa, olla A-GPS, eli assisted gps, joka ainakin alussa katselee paikkaa matkapuhelinverkon solun ym. mukaan. Löytyy satelliitit nopeammin tjsp kun on summittainen sijainti tiedossa.
Mikä vois olla mun puhelimes vikana kun käytän puhelinta normaalisti sillein,että en mene nettii niin kaikki ok, mutta heti kun meen nettii Niin Verkko palkit pienenee ja sit ne hävii ja tulee ei verkkoa?
Auttakaas joku :S
Kyseessä 16gb white 3g ei jailbreak
Macbook Pro 2,66 500GB 4GB
iPad WiFi 16Gb
iPhone 4 32gb Black
iPhone 3G 16gb White
mulla ilmeni nyt illalla sama ongelma.. heti kun alkaa dataa siirtymään vähänkin putoaa puhelin kokonaan verkosta pois. (appstore, safari..kaikki tekee saman)
oujee en oo ainut... Thangod! Voi olla että on soneralla joku oma juttu, tiedä sitä... Mutta tuo helpotti oloa paaaljon! Olin jo nollannu kaikki aetuksetkin, ties mitä olisin seuraavaksi tehny. Paniikki iski.
iPad WiFi 16Gb
iPhone 4 32gb Black
iPhone 3G 16gb White
kup0 kirjoitti:mulla ilmeni nyt illalla sama ongelma.. heti kun alkaa dataa siirtymään vähänkin putoaa puhelin kokonaan verkosta pois. (appstore, safari..kaikki tekee saman)
missä päin noin asustelet? Niin tiedän että onko se kuntakohtanen vai mikä :S
iPad WiFi 16Gb
iPhone 4 32gb Black
iPhone 3G 16gb White
kup0 kirjoitti:Pitää odottaa huomiseen ja toivoa parasta. Ja jos sama ongelma jatkuu, niin pääseepähän soittamaan pitkästäaikaa Soneralle ja kiukuttelemaan
muista mainita ettet ole ainut
iPad WiFi 16Gb
iPhone 4 32gb Black
iPhone 3G 16gb White
Plus GPS-paikannuksen nopeuttamiseksi siirrettävä muutama kilotavu, eikö?
No eipä tuo ilman netin päällä oloa toiminut, että kai tässä meinataan, että vaatii sen netin noitten ilmasten datojen siirtoon?
Mietin tässä iPhonen ostoa ja mietityttää parikin asiaa, ensinnäi.. Jos luuli on 8gb, niin miten paljon siitä menee kaikkiin pakollisiin ohjelmiin? Kuinka isoja nuo ohjelma yleensä, keskimäärin on? Eli paljon tuosta 8gb:stä jää noin suurin piirtein vapaaksi vaikka MP3sille?
Toiseksii, onko Iphonessa samanlainen "tiedostosuoja" kun ipodissa (tai en tiiä onko touchissa) että sinne siirrettyjä musiikkikappaleita ei voi siirtää pois/takaisin tietokoneelle?
kup0 kirjoitti:mulla ilmeni nyt illalla sama ongelma.. heti kun alkaa dataa siirtymään vähänkin putoaa puhelin kokonaan verkosta pois. (appstore, safari..kaikki tekee saman)
Ja sama ongelma taas. Päivällä toimi hyvin, mutta nyt tökkii taas
Vieläkö sulla ilmenee samaa vaivaa? Nii ja Helsingissä asun.
Mul on kans ollu pari päivää samaa ongelmaa. Soneraltakaan ei ole tainnu tulla mitää infoa. Pitäis kyl varmaan kokeilla samaa liittymää jollain toisella 3G puhelimella, jos joltain löytyy. Oleskelen kans tos helsingin ja vantaan rajalla.
Ja sama ongelma taas. Päivällä toimi hyvin, mutta nyt tökkii taas
Vieläkö sulla ilmenee samaa vaivaa? Nii ja Helsingissä asun.
Kyllä se mulla tossa välillä taas tökki :SSS Itse myös asun Helsingin tienoilla... Soneralla kävin halusit laittaa huoltoo kunnes sanoin että toisella ihmisellä sama juttu... käskivät testata vielä pari pv...
Saa nähdä...
iPad WiFi 16Gb
iPhone 4 32gb Black
iPhone 3G 16gb White
eqe kirjoitti:
Kyllä se mulla tossa välillä taas tökki :SSS Itse myös asun Helsingin tienoilla... Soneralla kävin halusit laittaa huoltoo kunnes sanoin että toisella ihmisellä sama juttu... käskivät testata vielä pari pv...
Saa nähdä...
Vähän kummalta kyllä kuulostaa, että samaan aikaan tulee sama vika kahteen puhelimeen.. Ja mulla ainakin toimi päivällä ilman mitään ongelmia
Onko safarissa mahdollista saada selainta tallentamaan salasanoja. Ilman jailbreikkausta siis. Rupeaa ärsyttämään kun aina kun kirjautuu koulun sähköpostiin niin joutuu näpytellä sähköposti osoitteen.