iPhone 4 vs Samsung Galaxy S
-
Re: iPhone 4 vs Samsung Galaxy S
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Otetaan esimerkki tietokonepuolelta. Mä saan mielenrauhaa siitä, kun haluan säätää näytön kirkautta OS X:ssä tapahtuu se vain ja ainoastaan yhden säätimen kautta. Sen sijaan PC-puolella voin säätää kirkkautta niin käyttöjärjestelmästä, kuin näytönohjaimen ajureista ja sitten voin säätää kirkkautta vielä näytön fyysisillä hallintanäppäimillä. Minulle tämä aiheuttaa hämmennystä, kun joku toinen kokee varmasti saavansa lisäarvoa siitä, että voi säätää kirkkautta mahdollisimman monella tavalla mahdollisimman monesta paikasta.
-
Viesti Kirjoittaja Mansku »
Turhaa 'veivaamista', voit lopettaa jo. Silloin kun iPhonessa on tuo 64 on Android luureillakin varmaan sama tai ainakin puolet + edelleen korttimahis.Veivari kirjoitti:Mitä iloo siitä isosta muistista on jos joutuu odotteleen hintojen tippumista.
Silloinhan voi olla, että iPhonessa on jo vakiona 64.
-
Viesti Kirjoittaja Linkster »
Eli itse hommasin juuri Galaxien reilun puolentoista vuoden Iphonen käyttämisen jälkeen. Ei ole ollut tarvetta vaihtaa aikasemmin ja satuin todella sopivaan hintaan samaan.
Aika paljon on menty eteenpäin kun vertaan edelliseen Sampan luuriin. Android käyttis pelittää
Applen sulavuudella ja tuolta marketista on ohjelmien hommaus tehty luurilla vielä nopeammaksi.
Aluksi kun otti puhelimen paketista pois niin luuri tuntuu todella muoviselta Iphonen jälkeen, mutta kun puhelimen käynnisttää niin Vau mikä näyttö.
Lisää kun testailen voin päivitellä fiiliksiä tänne. Ja onhan se mukavampi selailla nettiä kun saa Flashit toimimaan.
-
Viesti Kirjoittaja MayDay84 »
-
Viesti Kirjoittaja Veivari »
Antroitilla ei oo mitään tekemistä Applen kanssa, vai onko mulla jäänyt jotain huomaamatta?
Itse en lue antroit- enkä nokia-keskustelufoorumeita, koska mun ei tartte, ku tiedän, ettei niistä oo mihinkään älypuhelinmarkkinoilla.
-
Ööh trollailetko tahallaan vai oletko ihan säkki? ehkä voisit aloittaa lukemalla ketjun aiheen. Toiseksi ehkä täällä joitain kiinnostaa aiheessa mainittujen puhelinten vertailu ja Androidi kuuluu toki keskusteluun. Voit painua tästä ketjusta maanalaiseen paikkaan, jos kerran tiedät jo automaattisesti, ettei mikään tässä maailmassa voi olla Applea parempi.Veivari kirjoitti:Eiköhän teillä antroitinfanboylla oo sitä veivaamista, kun tuutte tänne Applen keskusteluun hoilottaan hilavitkuttimista.
Antroitilla ei oo mitään tekemistä Applen kanssa, vai onko mulla jäänyt jotain huomaamatta?
-
-
Viesti Kirjoittaja PatrikSelin »
http://www.youtube.com/watch?v=FL7yD-0pqZgVeivari kirjoitti:Kiitos samoin, miksi mun pitää pakosti ruveta pitämään antroitista kun en halua.
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Mee jo hei vi**uu. Ei kukaan pyydä sua pitäämään sitä. Jos sun valinta on kuitenkin Apple muista vaihtoehdoista piittaamatta, niin kenties voisit pitää turpasi kiinni?Veivari kirjoitti:Kiitos samoin, miksi mun pitää pakosti ruveta pitämään antroitista kun en halua.
-
Kukaan ei käske siitä pitämään, niinkuin moni yleensä Applen tilanteessa näin tekee.Veivari kirjoitti:Kiitos samoin, miksi mun pitää pakosti ruveta pitämään antroitista kun en halua.
Applen luurit onkin varmaan ihan sopivia, simppeleitä juuri Pertti Peruskäyttäjille, niinkuin sinä tod. näk.
Me muut käytämme sitten niitä muokattavampia, avoimempia ja hiukan monimuotoisempia vehkeitä.
-
Viesti Kirjoittaja Lappalainen »
http://img192.imageshack.us/img192/7890/boot1.gifVeivari kirjoitti:Kiitos samoin, miksi mun pitää pakosti ruveta pitämään antroitista kun en halua.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Ehkä antroitti sopii teille, mutta miksi kiukuttelette mulle ku mä vaan en satu tykkäämään hilavitkuttimista. 8)
Te saatte tunkee taskuun kännyn, muistikortin ja ehkä toisenki muistikortin. Muistakaa, että ette voi pakottaa muita tekemään samoin.
Minä satuin ihastuksen iPhoneen 2008 ja nyt odottelen neljättä mallia, vai sopiiko se teille? Eikö tää vähän liity otsikkoon.
-
Mitä mahdat tarkoittaa hilavitkuttimella? Laitetta, jolla tekee kaiken ja monta muutakin asiaa kuin iPhonella? Todella huonoa provosointia puoleltasi, melkeinpä myötähäpeää saa tuntea... huoh..Veivari kirjoitti:Älkää pojat hermostuko.
Ehkä antroitti sopii teille, mutta miksi kiukuttelette mulle ku mä vaan en satu tykkäämään hilavitkuttimista. 8)
Te saatte tunkee taskuun kännyn, muistikortin ja ehkä toisenki muistikortin. Muistakaa, että ette voi pakottaa muita tekemään samoin.
Minä satuin ihastuksen iPhoneen 2008 ja nyt odottelen neljättä mallia, vai sopiiko se teille? Eikö tää vähän liity otsikkoon.
iPhonesta tulee kelpo puhelin vasta sitten kun sen jailbreakkaa irti Applen kahleista.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Siis oliks teidän ihan pakko tehdä tästä samanlainen typerä vääntö kuin tuolla tietokone.fi sivuilla on nää Linux vastaan muu maailma väännöt? Vaikka mä jo monen monta viestiä sitten näin kirjoitinkin.MacFinn kirjoitti:Tää Android-huuma alkaa kuulostaa ihan samalta kuin "Linux tulee jokaiselle työpöydälle ihan kohta" viisi vuotta sitten (ja tietokone.fi vieläkin)... Erona vain se, että Androidia tekee yksi iso firma...
-
Minun mielestä hilavitkutin on väline joka toimii tai ei tai toimii surkeasti - tuottaa käyttäjälle mielipahaa, vähän niin ku joittenki kirjotukset joillekin.
-
Tähän väliin huomautan kuitenkin, että ainakin tällä hetkellä maksullisia ohjelmien takia (jos ei halua simmikikkailla) tai parhaimpien tai monipuolisimpien käyttistweakkien takia saa myös noita Androideja rootata melkein heti eikä nämä operaatiot eroa niin hirveästi vaivaltaan, jos helpoimmat jailbreakit huomioidaanMayDay84 kirjoitti:Mitä mahdat tarkoittaa hilavitkuttimella? Laitetta, jolla tekee kaiken ja monta muutakin asiaa kuin iPhonella? Todella huonoa provosointia puoleltasi, melkeinpä myötähäpeää saa tuntea... huoh..
iPhonesta tulee kelpo puhelin vasta sitten kun sen jailbreakkaa irti Applen kahleista.

-
Viesti Kirjoittaja PatrikSelin »
Mielestäni saa käyttää minkälaista puhelinta jota haluaa. Mielestäni on taas typerää haukkua sekavaksi, käyttökelvottomaksi jne, vaikka ei ole koskaan kokeilut, nähnyt tai lukenut mitään Android puhelimesta.MacFinn kirjoitti:Siis oliks teidän ihan pakko tehdä tästä samanlainen typerä vääntö kuin tuolla tietokone.fi sivuilla on nää Linux vastaan muu maailma väännöt? Vaikka mä jo monen monta viestiä sitten näin kirjoitinkin.MacFinn kirjoitti:Tää Android-huuma alkaa kuulostaa ihan samalta kuin "Linux tulee jokaiselle työpöydälle ihan kohta" viisi vuotta sitten (ja tietokone.fi vieläkin)... Erona vain se, että Androidia tekee yksi iso firma...
-
Onkos muuten iPhonen jailbreak peruuttamaton eli pystyykö takuun palauttamaan?Mansku kirjoitti:Tähän väliin huomautan kuitenkin, että ainakin tällä hetkellä maksullisia ohjelmien takia (jos ei halua simmikikkailla) tai parhaimpien tai monipuolisimpien käyttistweakkien takia saa myös noita Androideja rootata melkein heti eikä nämä operaatiot eroa niin hirveästi vaivaltaan, jos helpoimmat jailbreakit huomioidaanMayDay84 kirjoitti:Mitä mahdat tarkoittaa hilavitkuttimella? Laitetta, jolla tekee kaiken ja monta muutakin asiaa kuin iPhonella? Todella huonoa provosointia puoleltasi, melkeinpä myötähäpeää saa tuntea... huoh..
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Luurin saa kyllä palautettua alkuperäiseen kuntoon, jolloin voi viedä takuuhuoltoon huoletta.MayDay84 kirjoitti:Onkos muuten iPhonen jailbreak peruuttamaton eli pystyykö takuun palauttamaan?
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Totta totta. Mutta ne paketit on aika kalliita yksityishenkilölle.vesku kirjoitti:Kyllä niillä Soneran puhepaketeilla saapi soittaa ihan kaikkiin operaattoreihin Suomessa. Ne rajoitukset "vain tiettyihin operaattoreihin" koskee juurikin erilaisia tarjousliittymiä. Niistä huolehtii pääasiassa Tele Finland Soneran operaatioissa (halpabrändi niiku S-lahti).Repe Ruutikallo kirjoitti:Epäilemättä näin on.sähkäri kirjoitti:Yksi pointti valita Iphone 4 Samsungin sijasta on se, että jälleenmyyntiarvo tuolla Iphonella on todennäköisesti paljon parempi kuin Samsungilla.
Jälleenmyyntiarvo ei kuitenkaan kuittaa sitä, jos puhelut maksavat monta kymppiä enemmän kuussa (kuten jos soitetaan paljon elisalaisiin). Mutta muuten kyllä merkittävä pointti, jota me Macin kanssa aina muistetaan korostaa.
Kertaan nyt vielä, että mulla (ja käsittääkseni muutamalla kymmenellä muulla homppulaisella jotka MegaDesire-tarjoukseen tarttuivat) kahden vuoden sopparin 19.90 euron kuukausimaksuun kuuluu HTC Desire, rajattomasti dataa suurimmalla nopeudella sekä puheluja elisalaisiin liittymiin 3000 min/kk ja muihin 100 min/kk. Ylimenevät puhelut 6,9 senttiä/min ilman aloitusmaksuja ja tekstarit 6,9 snt/kpl, ekat 200 tekstaria maksutta.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Katos nyt rauhassa mistä se "typerä vääntö" on lähtöisin. Kuten monissa muissakin ketjuissa on nähty, siihen ei yhtä nassua enempää tarvita. Muitten on sitten pakko oikoa niitä virheitä ja puolitotuuksia tai muuten reagoida kun oikein provosoidaan. Toivottavaahan on, että ketjun satunnaisellekin lukijalle jää käsiteltävistä asioista lopulta suurin piirtein totuutta vastaava kuva.MacFinn kirjoitti:Siis oliks teidän ihan pakko tehdä tästä samanlainen typerä vääntö kuin tuolla tietokone.fi sivuilla on nää Linux vastaan muu maailma väännöt? Vaikka mä jo monen monta viestiä sitten näin kirjoitinkin.MacFinn kirjoitti:Tää Android-huuma alkaa kuulostaa ihan samalta kuin "Linux tulee jokaiselle työpöydälle ihan kohta" viisi vuotta sitten (ja tietokone.fi vieläkin)... Erona vain se, että Androidia tekee yksi iso firma...
-
No tuota. Android-puhelinta ei välttämättä tarvitse säätää yhtään enempää kuin iPhoneakaan, eikä siihen vakiona saa minkäänlaisia rommeja eikä rammeja sisään. Mitään "pelleilyä" ei tarvita, ja käyttäjä voi ihan hyvin vain käyttää laitetta ja kuluttaa sisältöjä. Ja flashitkin muuten näkyy...mikaw_ kirjoitti:Monelle on etu se, että laitetta pystyy säätämään ja asentelemaan erilaisia rommeja ja rammeja puhelimeensa. Itselleni kovin laajat säätämismahdollisuudet ovat haitta. En yksinkertaisesti jaksa pelleillä näiden "kämmentietokoneiden" kanssa. Tykkään käyttää laitteita ja koneita ja kuluttaa sisältöä/fyysistä elementtiä niillä, mutta on ajan haaskausta käyttää aika säätämiseen.
Se että syvälle käyvä säätäminen on halukkaille mahdollista, on aivan toinen juttu. Yli 90 % Android-käyttäjistä ei siihen puoleen koske eikä sitä tarvitse. Se on vain mahdollisuus, ei minkäänlainen pakko.
Sitä en tietenkään kiistä, että maksullisten ohjelmien ostaminen edellyttää täällä Pohjolassa toistaiseksi kikkailua. Mitäpä sitä selvää tosiasiaa kiistämään. Toisaalta A-känny on hyvin monipuolinen ja osaava vehje ilman niitäkin.
-
Niin ja saahan sitä iiphooniakin jailbreakata ja asennella kaikenmaailman säädöt halutessaan.Repe Ruutikallo kirjoitti:No tuota. Android-puhelinta ei välttämättä tarvitse säätää yhtään enempää kuin iPhoneakaan, eikä siihen vakiona saa minkäänlaisia rommeja eikä rammeja sisään. Mitään "pelleilyä" ei tarvita, ja käyttäjä voi ihan hyvin vain käyttää laitetta ja kuluttaa sisältöjä. Ja flashitkin muuten näkyy...mikaw_ kirjoitti:Monelle on etu se, että laitetta pystyy säätämään ja asentelemaan erilaisia rommeja ja rammeja puhelimeensa. Itselleni kovin laajat säätämismahdollisuudet ovat haitta. En yksinkertaisesti jaksa pelleillä näiden "kämmentietokoneiden" kanssa. Tykkään käyttää laitteita ja koneita ja kuluttaa sisältöä/fyysistä elementtiä niillä, mutta on ajan haaskausta käyttää aika säätämiseen.
Se että syvälle käyvä säätäminen on halukkaille mahdollista, on aivan toinen juttu. Yli 90 % Android-käyttäjistä ei siihen puoleen koske eikä sitä tarvitse. Se on vain mahdollisuus, ei minkäänlainen pakko.
Sitä en tietenkään kiistä, että maksullisten ohjelmien ostaminen edellyttää täällä Pohjolassa toistaiseksi kikkailua. Mitäpä sitä selvää tosiasiaa kiistämään. Toisaalta A-känny on hyvin monipuolinen ja osaava vehje ilman niitäkin.
Tässä mielestäni aika hyvää perustelua, miksi ottaa Android-puhelin:
http://blogs.computerworld.com/16281/ip ... vs_android
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Niin jos asuu Yhdysvalloissa siis. Muualtahan ei tuota EVOa saa.MayDay84 kirjoitti:Niin ja saahan sitä iiphooniakin jailbreakata ja asennella kaikenmaailman säädöt halutessaan.Repe Ruutikallo kirjoitti:No tuota. Android-puhelinta ei välttämättä tarvitse säätää yhtään enempää kuin iPhoneakaan, eikä siihen vakiona saa minkäänlaisia rommeja eikä rammeja sisään. Mitään "pelleilyä" ei tarvita, ja käyttäjä voi ihan hyvin vain käyttää laitetta ja kuluttaa sisältöjä. Ja flashitkin muuten näkyy...mikaw_ kirjoitti:Monelle on etu se, että laitetta pystyy säätämään ja asentelemaan erilaisia rommeja ja rammeja puhelimeensa. Itselleni kovin laajat säätämismahdollisuudet ovat haitta. En yksinkertaisesti jaksa pelleillä näiden "kämmentietokoneiden" kanssa. Tykkään käyttää laitteita ja koneita ja kuluttaa sisältöä/fyysistä elementtiä niillä, mutta on ajan haaskausta käyttää aika säätämiseen.
Tässä mielestäni aika hyvää perustelua, miksi ottaa Android-puhelin:
http://blogs.computerworld.com/16281/ip ... vs_android
-
Viesti Kirjoittaja Topsi »
Mulla on iPhone 3G ja 4:n siirtymistä olen miettinyt, mutta ei tuota sonerakytkyskeidaa jne taho jaksaa...
Galaxy S:stä:
1. Miten se wörkkii macin kanssa?
2. Toimiiko tethering (macin kanssa) järkevällä helppoudella... iPhonen kanssa se toimii erinomaisen helposti sekä usb:n että Bt:n kautta.
3. Google calendarin kanssa synkkaukset ilmeisesti toimii?
4. Sähköposti, onko samaa luokkaa ku iPhonessa?
5. Voiko macilla devata helposti sille omia skirptoja tms

6. muuta merkittävää "hyvä tietää" asiaa iPhonesta siirtymistä harkitsevalle.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka