deegis kirjoitti:Arvon omena väki!
Muutama kysymys koskien Ipadi2
Olen omistanut nyt 1,5vuotta IPhone 3GS, on ollut työ käytössä ja parempaa puhelinta en ole vielä omissa lapasissa pitänyt. Töiden kautta testissä ollu vaastaavia HTC:ltä ja Samsungilta.
Mutta nyt asiaan tekeekö sillä Ipad2 sella koti käytössä mitään? omistan 2 pc:tä mutta olen huomannut että suurin osa nettisurffailusta ym kuvien kattomisesta tulee suoritettua jo tuolla IPhonella.
Applen läppäriänkin olen itselleni kuumoitellut ihan vaan ton puhelimen varman ja viitteettömän toiminnan johdosta mutta vielä en uskalla apple tietokoneen käyttäjäksi ryhtyä, tarkoitus olisi kohta puoliin lähteä kiertämään maailmaa ja ottaa tämä ehkä tuleva ostos IPad2 mukaan.
Pystyykö tolla Ipadilla esim. kuunnella radio rock sivujen nettiradiota? onko kukaan kokeillut tota kuvien siirtämistä kamerasta tuohon ipadiin sillä lisätarvike johdolla?kokemuksia?
Pitääkö leffat imutella omalle koneelle ja sitte konvertoida ipadille sopivaks ja siirtää itunesin kautta?vai onko helpompaa keinoa? (tällä haen sitä, että onko reissatessa pakko olla pc mukana)
Onko olemassa jo ratkaisu IPadilla surffatessa sivuilla jotka tarvitsee flashplayerin?
Niin kovat kuumotukset olisi se jo tilata mutta pakko varmistua näistä asioista ettei mene 500 rahaa hukkaan.
Kiitti ja kuitti!
Ei se mielestäni tietokonetta korvaa, ihan vaan jo sen rajoittautuneen käyttiksen takia. OSX-oikea-tietokone-käyttis vaan on niin paljon monipuolisempi. Kysymys varmaankin on että mitä kriittisiä juttuja laitteella pitää tehdä niin sen mukaan sitten. Surffauskokemus on vajaavainen mutta jos ei haittaa Flashin puute niin silloin menettelee siinäkin elementissä.
Itse jos lähtisin reissaamaan niin ottaisin mielummin 11" MacBook Airin. Ihan vaan sen takia kun nautin käyttää OSXää mielummin kuin jotain rampautettua mobiilikäyttistä. Vaatimuksena mulla on myös se että sillä laitteella voi selata ja avata kaikkea maan ja taivaan väliltä niin ei iOS ei todellakaan ole korvaava vaihtoetho vaan pikemminkin kiva boonus - lelu silloin kun ei läppärin ominaisuuksia tarvitse.
deegis kirjoitti:Arvon omena väki!
Muutama kysymys koskien Ipadi2
Olen omistanut nyt 1,5vuotta IPhone 3GS, on ollut työ käytössä ja parempaa puhelinta en ole vielä omissa lapasissa pitänyt. Töiden kautta testissä ollu vaastaavia HTC:ltä ja Samsungilta.
Mutta nyt asiaan tekeekö sillä Ipad2 sella koti käytössä mitään? omistan 2 pc:tä mutta olen huomannut että suurin osa nettisurffailusta ym kuvien kattomisesta tulee suoritettua jo tuolla IPhonella.
Applen läppäriänkin olen itselleni kuumoitellut ihan vaan ton puhelimen varman ja viitteettömän toiminnan johdosta mutta vielä en uskalla apple tietokoneen käyttäjäksi ryhtyä, tarkoitus olisi kohta puoliin lähteä kiertämään maailmaa ja ottaa tämä ehkä tuleva ostos IPad2 mukaan.
Pystyykö tolla Ipadilla esim. kuunnella radio rock sivujen nettiradiota? onko kukaan kokeillut tota kuvien siirtämistä kamerasta tuohon ipadiin sillä lisätarvike johdolla?kokemuksia?
Pitääkö leffat imutella omalle koneelle ja sitte konvertoida ipadille sopivaks ja siirtää itunesin kautta?vai onko helpompaa keinoa? (tällä haen sitä, että onko reissatessa pakko olla pc mukana)
Onko olemassa jo ratkaisu IPadilla surffatessa sivuilla jotka tarvitsee flashplayerin?
Niin kovat kuumotukset olisi se jo tilata mutta pakko varmistua näistä asioista ettei mene 500 rahaa hukkaan.
Kiitti ja kuitti!
2 kuukautta mualimalla, vain puhelin ja iPad2 mukana. Täysin pätevä vehje. Raw-kuvat kamerasta siirtyivät liukkaasti iPadiin, ja selaaminen sujui mallikkaasti. Aamun ja illan lehdet luki sängyssä kätevästi majapaikoissa missä oli WiFi. Sähköpostit hoitui. Tilan ja painon säästö oli huomattava. Kun hommaa pienen laukun iPadille, jota voi roikottaa olalla, ei tarvi ryhtyä repusta penkomaan tarvittaessa. Lähtiessä pakkaa iTunesin kautta leffat ja musiikin. RadioAppsit toimii missä on vapaita WiFi-yhteyksiä. Yksi mahdollisuus on ostaa paikallinen prepaid-kortti, (asiantuntijat tietää tarkemmin).
Itse mietin samaa koko ipad1 ajan, "kuumotus" kävi liian suureksi 2 ilmestyttyä
Itse reissaan kokoajan 2-4 päivän reissuja jossa tarvitsen läppäriä/padiä lähinnä viihdekäytössä+mailit.
Huikea vehe! Ei paina mitään, löytyy pelit, leffat, musat ja kuvat... Ipad:in hommaamisen jälkeen ei kertaakaan ole ollut M book pro mukana reissussa.
Suurimman osan leffoista olen ladannut suoraan oikeassa muodossa Piratbaysta (Handheld) ja siirtänyt vain itunesin kautta ipad:iin. 8)
Kiitos vinkeistä!
Kuvien tallentaminen ja katselu varmaan tärkein ominaisuus, maailmalla kun ei muuta tarvitse kuin s.postin, iltalehen sivut ja pankki tilin armottoman kyttäämisen,
Taitaa olla että joutuu tänään tilaamaan tuon ihme kapistuksen nimeltä iPad2 ja lähettävä sinne maailmalle selvittämään onko siitä siihen
Ehkä typerä kysymys mutta onnistuuko tetheröinti 3GS:stä ipadiin päin millään tavalla?
Joka paikassa puhutaan vaan ip4:n yhteyden jakamisesta. Onko tuo 3GS jo niin vanha
sebulban kirjoitti:Ehkä typerä kysymys mutta onnistuuko tetheröinti 3GS:stä ipadiin päin millään tavalla?
Joka paikassa puhutaan vaan ip4:n yhteyden jakamisesta. Onko tuo 3GS jo niin vanha
sebulban kirjoitti:Ehkä typerä kysymys mutta onnistuuko tetheröinti 3GS:stä ipadiin päin millään tavalla?
Ainakin bt ja johto onnistuu.
kiitos ! eikun kaupoille sit
Aah kysyitkin iPadiin luin vähän väärin. Jos sieltä saa ton yhteyspisteen, niin sitten. Sorry. Tietääkseni uusin softa sen tarjoaa 3GS myös, en vanno.
Juu padiin päin. Bt:llä toimii hyvin. Sen verran oli ostovimma päällä että en edes ajatellut tuota piuharatkaisua bt riitti. Ja nyt naputellaan tätä valkoisella ipad2:lla
Ittelle ei kyllä ollu mitään järkeä ottaa 3G mallia kun on mokkulaa firman puolesta ja 3GS rajattomalla nopeudella&datalla. Vielä kun saisi tuon saunalahden 50/10 liittymän himaan aukeamaan niin pääsisi vähän reippaampiin nopeuksiin... Nyt uimaan ja oluelle
sebulban kirjoitti:Juu padiin päin. Bt:llä toimii hyvin. Sen verran oli ostovimma päällä että en edes ajatellut tuota piuharatkaisua bt riitti. Ja nyt naputellaan tätä valkoisella ipad2:lla
Ittelle ei kyllä ollu mitään järkeä ottaa 3G mallia kun on mokkulaa firman puolesta ja 3GS rajattomalla nopeudella&datalla. Vielä kun saisi tuon saunalahden 50/10 liittymän himaan aukeamaan niin pääsisi vähän reippaampiin nopeuksiin... Nyt uimaan ja oluelle
Oisithan voinut kysyä firmaltasi, että saisitko multisimin. Toki jos Elisa/Saunalahti, niin ei maksa juuri mitään.
Miksei porukat tilaa Apple Storesta? Omalla kohdalla tuo 1-2 viikkoa tarkoitti ainakin viikkoa (valkoinen 16 GB Wi-Fi). Nyt mokoma padi tosin makaa jossain avokin piilossa odottamassa kuun lopussa olevaa synttäriä
Tuli pitkän kuolaamisen jälkeen ostettua valkoinen 16GB malli beessin värisellä Smart Coverilla ja täytyy sanoa että on kyllä hommaamisen arvoinen vempele. Paljon mielummin tällä pelailee kun iPhonen pieneltä näytöltä, ja on laite jo löytänyt oman paikkansa olohuoneen pöydältä. Nopeaa vain napata iPad käteen ja selata jotain netistä kesken mainosten. E-kirjojakin on tullut ostettua Elisan kirjakaupasta, voin suositella Tykki-novellikokoelmaa niillekin joita ei lukeminen normaalisti kiinnosta.
Jooh, tuosta Markantalon iPad2-myynnistä voisin postailla vähän kokemuksia ihan vain tiedoksi:
Tilasin valkoisen iPad 2:n 9.5.2011. Muutin mieleni värin suhteen, peruutin tilauksen samana päivänä asiakaspalvelun kautta ja tilasin tilalle mustan iPad 2:n. Maksoin molemmat tietysti tilauksen yhteydessä kuten kyseisen verkkokaupan luonteeseen kuuluu. Varsinaista tilauksen peruutustahan tuolla ei ole, joten aspa ilmoitti matkahuoltoon välittömästi, että pistelkää ensimmäinen toimitus tulemaan takaisin keskusvarastolle, kiitos.
Musta iPad tuli saman viikon lopulla sovitun toimitusajan puitteissa ja kaikki meni kuten kuuluukin.
Valkoisesta iPadista ei kuulunut mitään toviin. 10.5. Rahat luvattiin palauttaa "kun tuote on saapunut varastoomme". 19.5. mailasin että missäs viipyilee rahnat, kun olen reippaat viikonpäivät venaillut, eikä masseja näy. Vastaus oli jotakuinkin että "tuotteen pitäisi alkaa pikkuhiljaa saapumaan takaisin keskusvarastollemme. Toivon mukaan tuote saapuu huomenna, tai ensi viikon alkupuolella."
Jaha. Odottelin lisää. 26.5., eli "ensi viikon alkupuolen" päätyttyä, laitoin mailia että toivo ei tällä kertaa riittänyt ja asiaa täytyisi lähteä purkamaan varmaan jotain muuta kautta kuin loputtomalla odottelulla, että kumpi tekee katoamisilmoituksen mikäli sellainen on tarpeen.
Markantalo ignorasi viestini täysin.
Laitoin 30.5. uuden viestin että niin että mitä kautta tätä mahdollisesti kadonnutta pakettia olisi järkevintä lähteä selvittämään jne.
Samana päivänä Markantalosta pahoiteltiin että edellinen viesti oli jäänyt huomioimatta ja kerrottiin että lähetykseni ei toki ole kateissa vaan se on palautunut Matkahuollolta heille päin takaisin ja on matkalla keskusvarastollensa. Rahojeni kerrottiin palautuvan minulle niin pian kuin mahdollista, kuitenkin ihan viimeistään 10.6. mennessä.
Laitoin 10.6. aamusella mailia notta missäs on massit kun ei näy ja että yleensä tuollaiset tietylle päivämäärälle luvatut tilisiirrot ovat saapuneet aamun maksunsiirtoajossa neljän ja kuuden välillä.
Markantalosta tuumittiin että rahat on palautettu tililleni 8.6. ja että näkyvät tililläni muutaman pankkipäivän kuluttua.
Tänään 15.6. tuosta kahdeksannesta päivästä on kulunut viikko; viisi pankkipäivää. Taidan laittaa taas vähän mailia jos ja kun eivät näy tänäänkään aamun valjetessa.
Johtopäätös: Jos ostopäätös on varma, niin mikä ettei. Jos tuotteen palauttaminen käy mielessä, niin pysykää heIvetin kaukana kyseisestä lafkasta. On aivan käsittämättömän vaivalloinen peruutus/palautusjärjestelmä.
Viimeksi muokannut aaaatu, 15.6.2011 klo 0.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aika monet näyttää edelleen odottelevan tilaamiansa iPadeja. Hain oman tänään Seinäjoen Veikon Koneesta, sinne oli juuri tänään saapunut pieni erä iPad 2:sia. Tämä siis infoksi täällä päin asusteleville.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
aaaatu kirjoitti:Jooh, tuosta Markantalon iPad2-myynnistä voisin postailla vähän kokemuksia ihan vain tiedoksi:
Tilasin valkoisen iPad 2:n 9.5.2011. Muutin mieleni värin suhteen, peruutin tilauksen samana päivänä asiakaspalvelun kautta ja tilasin tilalle mustan iPad 2:n. Maksoin molemmat tietysti tilauksen yhteydessä kuten kyseisen verkkokaupan luonteeseen kuuluu. Varsinaista tilauksen peruutustahan tuolla ei ole, joten aspa ilmoitti matkahuoltoon välittömästi, että pistelkää ensimmäinen toimitus tulemaan takaisin keskusvarastolle, kiitos.
Musta iPad tuli saman viikon lopulla sovitun toimitusajan puitteissa ja kaikki meni kuten kuuluukin.
Valkoisesta iPadista ei kuulunut mitään toviin. 10.5. Rahat luvattiin palauttaa "kun tuote on saapunut varastoomme". 19.5. mailasin että missäs viipyilee rahnat, kun olen reippaat viikonpäivät venaillut, eikä masseja näy. Vastaus oli jotakuinkin että "tuotteen pitäisi alkaa pikkuhiljaa saapumaan takaisin keskusvarastollemme. Toivon mukaan tuote saapuu huomenna, tai ensi viikon alkupuolella."
Jaha. Odottelin lisää. 26.5., eli "ensi viikon alkupuolen" päätyttyä, laitoin mailia että toivo ei tällä kertaa riittänyt ja asiaa täytyisi lähteä purkamaan varmaan jotain muuta kautta kuin loputtomalla odottelulla, että kumpi tekee katoamisilmoituksen mikäli sellainen on tarpeen.
Markantalo ignorasi viestini täysin.
Laitoin 30.5. uuden viestin että niin että mitä kautta tätä mahdollisesti kadonnutta pakettia olisi järkevintä lähteä selvittämään jne.
Samana päivänä Markantalosta pahoiteltiin että edellinen viesti oli jäänyt huomioimatta ja kerrottiin että lähetykseni ei toki ole kateissa vaan se on palautunut Matkahuollolta heille päin takaisin ja on matkalla keskusvarastollensa. Rahojeni kerrottiin palautuvan minulle niin pian kuin mahdollista, kuitenkin ihan viimeistään 10.6. mennessä.
Laitoin 10.6. aamusella mailia notta missäs on massit kun ei näy ja että yleensä tuollaiset tietylle päivämäärälle luvatut tilisiirrot ovat saapuneet aamun maksunsiirtoajossa neljän ja kuuden välillä.
Markantalosta tuumittiin että rahat on palautettu tililleni 8.6. ja että näkyvät tililläni muutaman pankkipäivän kuluttua.
Tänään 15.6. tuosta kahdeksannesta päivästä on kulunut viikko; viisi pankkipäivää. Taidan laittaa taas vähän mailia jos ja kun eivät näy tänäänkään aamun valjetessa.
Johtopäätös: Jos ostopäätös on varma, niin mikä ettei. Jos tuotteen palauttaminen käy mielessä, niin pysykää heIvetin kaukana kyseisestä lafkasta. On aivan käsittämättömän vaivalloinen peruutus/palautusjärjestelmä.
Ei ole mitenkään erityistä. Isoissa firmoissa on tietyt päivät koska rahas maksetaan takaisin, eikä niitä vaan maksella joka päivä.
Tästä syystä kannattaa ostaa Verkkokauppa.comista. Tavara tulee sillon kun on luvattu, ja palauttaminen onnistuu aina ilman ongelmia. Tämä ei ole maksettu mainos, enkä ole siellä töissä. Aina on vaan "isommat" laitehankinnat tullu tehtyä sieltä. Ei välttämättä aina edes halvin paikka, mutta todellakin luotettavin ja helpoin paikka ostaa. Jos ei muuten arvaa niin kyseinen iPad 2 ja Smart Cover mitkä tässä nyt sylissä on, ostettiin sieltä ja tulivat aikaisemmin kuin luvattiin.
Rowdy kirjoitti:Tästä syystä kannattaa ostaa Verkkokauppa.comista. Tavara tulee sillon kun on luvattu, ja palauttaminen onnistuu aina ilman ongelmia. Tämä ei ole maksettu mainos, enkä ole siellä töissä. Aina on vaan "isommat" laitehankinnat tullu tehtyä sieltä. Ei välttämättä aina edes halvin paikka, mutta todellakin luotettavin ja helpoin paikka ostaa. Jos ei muuten arvaa niin kyseinen iPad 2 ja Smart Cover mitkä tässä nyt sylissä on, ostettiin sieltä ja tulivat aikaisemmin kuin luvattiin.
Pahoittelen, menee vähän offtopic. Mulla on ainakin kahdelta kaverilta niin vaikeita kokemuksia verkkokauppa.com:iin palauttamisesta, että itse en mielelläni osta sieltä mitään kalliimpaa, minkä voi joskus joutua palauttamaan. En nyt jaksa alkaa sepostamaan näitä tarinoita, mutta sanonpahan vaan toisenlaisen mielipiteen/kokemuksen verkkokauppa.com:ista
Legge kirjoitti:Miksei porukat tilaa Apple Storesta? Omalla kohdalla tuo 1-2 viikkoa tarkoitti ainakin viikkoa
Mä en ainakaan jaksa höylätä luottokorttia yhtään sen enempää kun on tarve, varsinkin nyt "lomakaudella" kun sitä tarvitsee reissuillakin. Eikös tuo Apple Store vaadi maksun kuitenkin samantien. Mieluummin ostaisin debit-kortilla kaupasta.
Kuukauden olen nyt venaillut omaani, ei mitään tietoa mistään vielä.
Legge kirjoitti:Miksei porukat tilaa Apple Storesta? Omalla kohdalla tuo 1-2 viikkoa tarkoitti ainakin viikkoa
Mä en ainakaan jaksa höylätä luottokorttia yhtään sen enempää kun on tarve, varsinkin nyt "lomakaudella" kun sitä tarvitsee reissuillakin. Eikös tuo Apple Store vaadi maksun kuitenkin samantien. Mieluummin ostaisin debit-kortilla kaupasta.
Kuukauden olen nyt venaillut omaani, ei mitään tietoa mistään vielä.
Voit maksaa ne rahat vaikka heti takaisin sinne luottokortillesi ostoksen tehtyäsi, jos kerran tilillä katetta löytyy. Ei sieltä mitään seuraavaa laskua tarvitse odottaa. Mutta odottaminen on sitä jännittävintä aikaa, eiks jeh
Viimeksi muokannut Legge, 16.6.2011 klo 16.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rowdy kirjoitti:Tästä syystä kannattaa ostaa Verkkokauppa.comista. Tavara tulee sillon kun on luvattu, ja palauttaminen onnistuu aina ilman ongelmia. Tämä ei ole maksettu mainos, enkä ole siellä töissä. Aina on vaan "isommat" laitehankinnat tullu tehtyä sieltä. Ei välttämättä aina edes halvin paikka, mutta todellakin luotettavin ja helpoin paikka ostaa. Jos ei muuten arvaa niin kyseinen iPad 2 ja Smart Cover mitkä tässä nyt sylissä on, ostettiin sieltä ja tulivat aikaisemmin kuin luvattiin.
Pahoittelen, menee vähän offtopic. Mulla on ainakin kahdelta kaverilta niin vaikeita kokemuksia verkkokauppa.com:iin palauttamisesta, että itse en mielelläni osta sieltä mitään kalliimpaa, minkä voi joskus joutua palauttamaan. En nyt jaksa alkaa sepostamaan näitä tarinoita, mutta sanonpahan vaan toisenlaisen mielipiteen/kokemuksen verkkokauppa.com:ista
Itselläni parhaat palauttamis kokemukset verkkokaupasta. Rahat palautettu tilille ennen kun olen ehtinyt viedä tuotteen postiin takaisin lähetettäväksi. Muualla pitänyt odottaa rahoja viikon/pari siitä kun liike on vastaanottanut palautuksen.