thesetimes kirjoitti:
Mä en ainakaan jaksa höylätä luottokorttia yhtään sen enempää kun on tarve, varsinkin nyt "lomakaudella" kun sitä tarvitsee reissuillakin. Eikös tuo Apple Store vaadi maksun kuitenkin samantien. Mieluummin ostaisin debit-kortilla kaupasta.
Kuukauden olen nyt venaillut omaani, ei mitään tietoa mistään vielä.
Se Debit-kortti käy aivan samalla tavalla nettimaksamisessa kuin Credit-korttikin.
Ja toisekseen, sinne Credit kortille voi siirtää sitä rahaa suoraan tilitä "plussa-katteeksi" jolloin toimii aivan Debit-kortin lailla.
Mutta mikäs siinä jos haluaa odotella koneita kivijalkakaupasta kuukausikaupalla...
Viimeksi muokannut honpsu, 16.6.2011 klo 17.49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Olen leikannut DNA:n simkortista itselleni mikrosimin, mikä toimi oikein hyvin tuon ykkösen kanssa. Alkuun oli vähän kankeaa säätää se oikein perin sinne koteloon joka sitä pitää, mutta lopulta toimi hyvin puolisen vuotta.
Nyt sitten siirsin saman kortin tuohon iPad 2:n koteloon, ja kas kummaa, ilmeisesti laitoin sen sisään väärin päin (kortin siis), eikä laite tunnista simkorttia. Nyt kun koitan ottaa sitä pidikettä ulos laitteesta, niin se tulee vain ehkä millin verran sieltä painaessa klemmarilla tai laitteen mukana tulleella apuvälineellä, ja kun irrotan painalluksen niin se menee takaisin sisään. Eli ilmeisesti se simkortti on siellä joko mennyt huonoon asentoon tukkien ulostulemisen tai sitten joku muu mättää koska en saa sitä ulos.
Mulla on ihan virallinen micro-sim ja mielestäni se on vaan pirun konstikas saada kortti ulos.
Jouduin vaihtamaan simmin ja tulee vain juuri millin ulos, kun kaikella voimalla painaa sillä mukana tulleella työkalulla, joten kyllä sen sieltä saa, kun vain riittävän kauan jaksaa äheltää.
Ja jos ei millään onnistu, niin uskoisin apple-kaupan auttavan, tosin ei kannata mainita kyseessä olevan itse tehty micro-sim.
Olen nyt pari tuntia yrittänyt saada tuloksetta ulos sitä. Aukeaa ehkä millin verran, ja edes pienimmillä pihdeillä ei saa otettua sitä ulos sieltä. En tiedä miten tuon kanssa voisi vielä äheltää, jokaista kulmaa ja asentoa koitin, mutta turhautuminen alkaa tulla...
Hienosti vielä Apple -kaupatkin ihan toisissa kaupungeissa..
Ei sitä korttia kyllä voi sinne väärinpäin saada koska siinä on se lovi mikä määrää miten päin kortti menee. Jos se tulee ihan vähän ulos niin kantsii tarkistaa, että painatko sillä avaustyökalulla ihan oikeassa kulmassa.
Onks tää oikeesti totta että olen tilannut ipad 2 hobbyhallista huhtikuun puolvälistä ja nyt kolme kuukautta myöhemmin odottelen sitä vieläkin. Onko välistä laitettu muille vai eikö niitä oikeesti ton enempää saa maahantuojalta?
Itse tilasin verkkokauppa.comista. Venasin 6 viikkoa ja sain sen tuossa puoltoista viikkoa sitten. Ihan mahdolliselta se kuullostaa tosin voisin kuvitella että alkais hobbyhalliinkin tulemaan niitä vähän enemmän kohtapuoliin...
Viimeksi muokannut squirrel, 20.6.2011 klo 13.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei se osamaksu nyt syy sieltä tilaukseen ole. Huhtikuussa hobbyhallin palvelua vaan kehuttiin nopeaksi mut toisin tais käydä.Hakisin sen heti jostain hyllystä jos saisin. Taitaa vaan aika kiven alla olla vieläkin.
CreepyUncleSteve kirjoitti:Kannattaako ostaa 64+3G malli vai riittääkö pienempi? 16gig iPhone tuli ainakin hetkessä ihan täyteen eli 32 tai 64 sitten.. Mitä sanotte?
Itse perustelin 64gigasen oston sillä että kun siirrän kaikki biisit koneelta siihen ni se vie vajaa 40gigaa.. joten alle 64giganen ei riitä..
Stokkalta ostin pari viikkoa sitten 32 gigaisen wifi-tabletin. Ensiksi mietin 3G-versiota, mutta päädyin siihen, että puhelimen hotspot saa luvan riittää (Joiku-spot). Käytän tätä muutenkin enimmäkseen kotona.
On kyllä kerrassaan pätevä laite. Onkin jollain tasolla syrjäyttänyt pöytäkoneen käytön. Varsinkin tälläiset iltasurffailut hoituu kivasti sohvalla mukavasti makailllen. (miksi valvon edelleen..) iOS 5:sta odotellessa..
karpaasi kirjoitti:Stokkalta ostin pari viikkoa sitten 32 gigaisen wifi-tabletin. Ensiksi mietin 3G-versiota, mutta päädyin siihen, että puhelimen hotspot saa luvan riittää (Joiku-spot). Käytän tätä muutenkin enimmäkseen kotona.
On kyllä kerrassaan pätevä laite. Onkin jollain tasolla syrjäyttänyt pöytäkoneen käytön. Varsinkin tälläiset iltasurffailut hoituu kivasti sohvalla mukavasti makailllen. (miksi valvon edelleen..) iOS 5:sta odotellessa..
Kannattaa muistaa että on olemassa 3g reitittimiä mitkä toimii samallalailla kuin normaalit.. Erona vain lähinnä se että tökkäset siihen simin tai mokkulan, vähän mallista riippuen ja niitä löytyy langattominakin.. akun kestot ei kyllä ole maailman pisimpiä mutta eniveis..
Normaali verkkovirrasta virtansa ottava 3g reititin on hyvä kotitalouksiin missä netin virkaa hoitaa mokkula ja on enemmän kuin yksi kone tai sitten jos omistaa ensin läppärin ja ostaa wifi ipadin niin sillä pärjää..
Valitsin Wi-Fi mallin hetken miettimisen jälkeen, iPad 2:sta ostaessani. Mutta kun taskusta löytyy iPhone 4, joka jakaa oman nettinsä helposti iPadiin, niin en nähnyt tarvetta ostaa 3g mallia ja hankkia siihen erikseen nettiliittymää.
Onhan siinä aina muutaman sekunnin säätö, kun käy nappaamassa iPhonesta oman yhteyspisteen päälle. Mutta kyllä sen kestää. 8)
Ja tosiaan, pääasiallisesti itsekin käytän iPadia kotona, josta löytyy wlan. Mutta olen myös huomannut ottavani iPadin aika usein mukaan, kun lähden asiolle. Kotona en paljon tietokoneeseen enää ole koskenut, kun päivittäiset surffailut yms. Hoituu niin kätevästi iPadilla. Tämä on ollut kerrassaan loistava hankinta.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
Mulla tilauksessa ehdottomasti 3g. Nytkin rantsussa notkumassa niin on se kyl vaan välttämätön. 16g mulle riittävä ku iphone 4 16g.sä vielä tilaa. Ei kaikkee turhaa oo pakko pitää aina mukanaan. Eikä niin montaa biisii ookkaan mihin ei ois kyllästynyt.
Nmeri kirjoitti:Onks tää oikeesti totta että olen tilannut ipad 2 hobbyhallista huhtikuun puolvälistä ja nyt kolme kuukautta myöhemmin odottelen sitä vieläkin. Onko välistä laitettu muille vai eikö niitä oikeesti ton enempää saa maahantuojalta?
Jos olet tilannut 3g mallin niin niitä ei ole ollut yhtään 26.3 jälkeen, joitakin wifi malleja on ollut suoraan varastosta. Itse tein tilauksen 26.3 ( 16gb 3g) ja ei niitä taida vieläkään olla tulossa, viikko sitten peruin tilauksen ja ostin muualta kun oli joitakin kappaleita hyllyssä.
Viimeksi muokannut K@rtsa, 21.6.2011 klo 18.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nonniin 16g 3g just on tilauksessa. Tietääks kukaan mistä niitä sais sit suoraan. Oon yrittäny muutamista paikoista kysellä mutta sanonu että jonoa on vaikka kuinka helvetisti... Lasipalatsissakin 8 viikkoa ja en ehtinyt edes sanoa mikä 3g malli : )
Vihdoinkin viiden päivän etsiskelyn jälkeen löysin täältä Singaporesta iPad 2 32gb wifi-mallin. Sain sen hintaan 490 euroa, kiitos EUR/SGD -valuuttakurssin
Muutoin laitteet ovat aika loppu joka paikasta myös täällä, eikä kukaan tiedä milloin tulee.
Kun hetkisen olen tässä tutkiskellut, niin huomasin, että ipadin takakamera on kyllä luokattoman huono? Onko kukaan saanut sillä oikeasti hyviä kuvia?
hyper9999 kirjoitti:
Kun hetkisen olen tässä tutkiskellut, niin huomasin, että ipadin takakamera on kyllä luokattoman huono? Onko kukaan saanut sillä oikeasti hyviä kuvia?
Applen sivuilla lukee, että kamerat on suunniteltu erityisesti Facetime käyttöön. Ei näillä iPad 2:n kameroilla hyviä kuvia saa otettua. HD-Videokuvaahan takakameralla pitäisi voida nauhoittaa, en ole itse tosin vielä kuvannut videoita.
Itse käytän kameroita enemmän Facetime käytössä, kuin kuvaamisessa. Eihän iPad kokonsa puolesta kaksinen kamera kuitenkaan olisi.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
hyper9999 kirjoitti:
Applen sivuilla lukee, että kamerat on suunniteltu erityisesti Facetime käyttöön. Ei näillä iPad 2:n kameroilla hyviä kuvia saa otettua. HD-Videokuvaahan takakameralla pitäisi voida nauhoittaa, en ole itse tosin vielä kuvannut videoita.
Itse käytän kameroita enemmän Facetime käytössä, kuin kuvaamisessa. Eihän iPad kokonsa puolesta kaksinen kamera kuitenkaan olisi.
Juu vähän samaa mieltä että kokonsa puolesta ei kovin kaksinen kamera kyllä, ja eikä se kamera todella kovin kummosia kuvia ota, mutta videot kyllä yllätti positiivisesti. Ne on mielestäni ihan hyvää tasoa. Mutta edelleen on se vähän turhan kookas videoidenkin kuvaamiseenkin.
Reiska80 - "Luoja loi miehen ja lepäsi, Luoja loi naisen ja siihen loppuikin lepäämiset"
MacBook Pro - Mac Mini - iPad 2 - iPad Mini 3 - iPhone 6S - Apple TV 2G & 3G - 2x iPod Shuffle - Game Center: Reiska
hyper9999 kirjoitti:Vihdoinkin viiden päivän etsiskelyn jälkeen löysin täältä Singaporesta iPad 2 32gb wifi-mallin. Sain sen hintaan 490 euroa, kiitos EUR/SGD -valuuttakurssin
Muutoin laitteet ovat aika loppu joka paikasta myös täällä, eikä kukaan tiedä milloin tulee.
Ostin itse Singaporesta jokin aika sitten samanlaisen. Hinta oli silloin 798 SGD eli 450 eur. Aamulla oli melko hyvin tavaraa, iltapäivällä kaikki oli myyty ainakin Orchard Roadin varrella olevista liikkeistä. Kannattaa siis olla ajoissa liikkeellä.