felch kirjoitti:Vielä palatakseni aikaisempaan avautumiseen, jos tekstin kirjoittamisen kanssa on tekemisissä paljonkin, voisi fyysisen näppäimistön (lue: dock keyboard tahi bluetooth-näppis) hankinta helpottaa kirjoittamista, ja korjaamista. Eihän kosketusnäytöllä ikinä voisi kuvitella kirjoittamisen sujuvan yhtä hyvin kuin fyysisellä näppäimistöllä, jossa tunnet itse näppäimen.
Totta kai kirjoittaminen käy nopeammin normaali näppiksellä. Nyt kun hoksasin, että tuon automaagisen tekstin sekoittajan saa pois, on heti jo helpompaa...
felch kirjoitti:Ja nettiyhteyden takkuamisesta... Jos me kaikki, joilla netti toimii moitteetta iPadissa, ilmoittaisimme asiasta erikseen täällä foorumissa, olisi Toimii-Ei Toimi -suhdanne varmasti atleast 92-8. Tarkoitan vain, että yleensä kun kaikki on ok, niinkuin olettaisikin, ei asiasta juuri puhuta. Kun kaikki ei ole ok, niin kylläpä siitä meteli syntyy. Itsellä, ja tuttavillani jotka iPadin omistavat, toimii netti juuri niin kuin pitääkin. Ei moitittavaa. Kannattaa miettiä iPadia ostaessa, mitkä ovat sen heikkoudet verrattuna tietokoneeseen, niin ei käy suru puseroon

Täytyy tehä niin, että kaveri tulee kotiverkkooni surffaamaan ja verrataan kahta laitetta samoilla laitteilla. Voihan se olla, että mulla on maanantaikappale.
Siltikin, erityisesti nettipadina tämä laite ei todellakaan ainakaan minulle ole se killer app jonka ajattelin tämän olevan. Pitää kokeilla tuota GalaxyTabia ja verrata. Itseäni häiritsee myös erittäin paljon tietokonesidonnaisuus, en kyllä ymmärrä miten joku voi väittää, että tämä laite korvaa tietokoneen. Toinen mikä häiritsee on moniajon puuttuminen. Tänään juuri huomasin kun erääseen sovellukseen piti ladata isoja tiedostomääriä ja ajattelin lukaista netistä avaamani sivua sillä aikaa kun latailee. Kun sitten palasin takaisin ohjelmaan, ilmoitti se haluatko jatkaa latausta. Olin käsittänyt, että uusimmassa 4.2 versiossa olisi tämä korjattu mutta ainakaan käytännössä en ole tätä huomannut. Tulostinongelma kyllä jäytää kanssa. Jotenkin tuntuu väärältä, että joutuu lataamaan tällaiseen laitteeseen erillisen sovelluksen voidakseen tulostaa!
Sen sijaan, ettei ihan haukkumiseksi mene, täytyy nostaa hattua Applelle laitteen koosta. Tämä on juuri oikean kokoinen. Yhtään isompi tai pienempi niin olisi huonompi. Näyttö on hyvä, dokumenttien lukeminen on erittäin miellyttävää kun oppii laitteen käytön. Uskoisin, että tällä saattaisi olla jopa miellyttävää lukea kirjoja. Muutaman oppikirjan/käsikirjan olen tähän ladannut ja täytyy sanoa, että erittäin positiivisesti yllätyin. Erinomaisia sovelluksia laitteelle kyllä löytyy ja loistavienkin hinnat ovat pääsääntöisesti varsin edullisia ellei suorastaan halpoja.
Laitoinpa nyt toisenlaisiakin kommentteja tänne kun uskon, että tätäkin sivustoa seuraa joku joka miettii laitteen hankkmista. Missään nimessä varauksetta en voi suositella ja varsinkin jos ei ole Applen tuotteiden kanssa ollut isommalti tekemisissä niin suosittelen kyllä ehdottomasti miettimään mitä laitteella hauaisi tehdä ja kokeilemaan ennen hankkimista.