Airvideofree:tä olen testaillut tuohon hommaan. Ilmaisessa versiossa on tietysti vain rajoitteita.Isosceles kirjoitti:Millä sai siirrettyä videoita ilman itunesia tähän vehkeeseen? Tai mahdollisesti streamattua koneelta wlanin yli helposti?
iPad (1. gen)-käyttökokemukset
-
Re: iPad-käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja Jusutus »
-
Viesti Kirjoittaja JMaccos »
Hmm... en oikein ymmärrä miten tuo voisi korvata tietokoneen? Koska jos sen kaupasta hakee niin eikö se pyydä heti liittämään itsensä iTunesiin/tietokoneeseen, ennen kuin sitä pystyy edes käyttämään? Eli jos meinaa iPadin hankkia niin pitää ostaa myös tietokone. Suurimmalla osalla kyllä varmaan on ennestään tietokone kotona, mutta iPadin oston jälkeen ei sitä voi ainakaan myydä pois vaan pitää jättää se pöydälle pölyttymään.Repe Ruutikallo kirjoitti:Tietokoneen korvaamisesta:
No totta kai laite voi korvata tietokoneen, vaikka se ei soveltuisikaan talouden ainoaksi tietokoneeksi.
Ymmärrän, että käytössä tuo voi monelta osalta "korvatakkin" tietokoneen, mutta standalone laitehan tuo ei ole, joten omasta mielestäni ei voi korvata tietokonetta. Olisi kyllä hienoa jos Apple tekisi standalone tabletin, mutta todennäköisesti turha toivo.
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Meillä esim täällä kolme konetta käytössä, ipädin hankinnan jälkeen oltais pärjätty mainiosti yhdellä.
Eli jos on jo kone, mutta tarvetta ois 1-2 koneelle lisää niin helposti vois jättää ne 2 tonnin makaavaa Mäciä ostamatta ja ostaa halvimman ipadin siihen tilalle.
Tai jos sulla on pöytäkone, mutta tarttis reissuun ostaa läppäri, niin halvemmaksi ipadi tulee kuin MacBook ja kulkee vaivattomammin mukana jopa sinne, minne läppäriä ei ottais mukana.
Sit taas esim vanhemmilleni tuo olla täydellinen talon ainoa kone. Minä ne windowsitkin niille ensin asennan jo nyt, sama se ois pistää iPad käyttökuntoon ja sitä ylläpitää.
Eli tuo on niinpaljon käyttötarkoituksista kiinni, mutta helposti korvaa tietokoneen, vaikka suurimmalla osalla ei kuitenkaan tarkoita sitä et se ois ainut laite.
-
No siis juuri tuossa lauseessa se ajatusvirhe mielestäni on. Miten voi korvata koneen, vaikka "ainoaksi koneeksi se ei soveltuisikaan"?Mäksä kirjoitti:Luitko ollenkaan mitä itse lainasit? Voi korvata koneen, vaikka ainoaksi koneeksi ei soveltuisikaan.
Jos iPad ei sovellu ainoaksi koneeksi, niin mielestäni se ei korvaa silloin tietokonetta. Eikö tietokoneen korvaaminen tarkoita juuri sitä, että iPadin voisi ostaa talouteen jossa ei ole yhtään tietokonetta? Näin sen minä ainakin ajattelen, mutta ehkä minulla sitten on se ajatusvirhe?

-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
No herran jumala, kuinka rautalangasta asiat pitää selittää?JMaccos kirjoitti:No siis juuri tuossa lauseessa se ajatusvirhe mielestäni on. Miten voi korvata koneen, vaikka "ainoaksi koneeksi se ei soveltuisikaan"?Mäksä kirjoitti:Luitko ollenkaan mitä itse lainasit? Voi korvata koneen, vaikka ainoaksi koneeksi ei soveltuisikaan.
Jos iPad ei sovellu ainoaksi koneeksi, niin mielestäni se ei korvaa silloin tietokonetta. Eikö tietokoneen korvaaminen tarkoita juuri sitä, että iPadin voisi ostaa talouteen jossa ei ole yhtään tietokonetta? Näin sen minä ainakin ajattelen, mutta ehkä minulla sitten on se ajatusvirhe?

Lue vaikka kymmeneen kertaan mitä kirjoitin (ja Mäksä kirjoitti myös), jospa sitten valkenisi...
On eri asia korvata ainoa tietokone kuin toinen taikka kolmas tietokone. Jälkimmäiseen iPad voi pystyä tapauksesta riippuen, ekaan ei, paitsi silloin kun voidaan tarvittaessa käyttää toisen talouden (esim. oman lapsen) koneen iTunesia.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Jatkakaa aiheesta.
-
Juuri näin. Eri asia. Siksi kirjoitinkin perusajatuksena, että: "Jos iPad ei sovellu ainoaksi koneeksi (standalone kone), niin (mielestäni) se ei korvaa silloin tietokonetta". Toisen tietokoneen se pystyy kyllä korvaamaan (riippuen käyttäjän tarpeista tietysti), mutta edelleen se on yhteen koneeseen riippuvainen. Meneekö hankalaksi?Repe Ruutikallo kirjoitti:
On eri asia korvata ainoa tietokone kuin toinen taikka kolmas tietokone.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja maaomena »
-
Viesti Kirjoittaja nikkepet »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Voisithan sitä ihan itse kokeilla ja kertoa muille miten kävi. Toki iPad tunnistaa sen Nokialaisen tekemän wlanin ja kieltäytyy yhteistyöstä.nikkepet kirjoitti:Tietääkö kukaan, että onnistuko Ipadilla verkkoselailu jos laitan Nokialla joikuspotin päälle?

-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Miksihän se ei onnistuisi?nikkepet kirjoitti:Tietääkö kukaan, että onnistuko Ipadilla verkkoselailu jos laitan Nokialla joikuspotin päälle?
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja earthpilot »
Miten niin kieltäytyy yhteistyöstä? Onko sinulla tuosta kokemuksia? Ehkä teit jotain väärin. Minulla tuo yhdistelmä toimi hyvin tilanteessa jossa tarvitsin 3g verkkoa paikassa jossa ei iPadilla saanut kuin 2g yhteden (Nokiassa enemmän taajuusalueita)MacFinn kirjoitti:Voisithan sitä ihan itse kokeilla ja kertoa muille miten kävi. Toki iPad tunnistaa sen Nokialaisen tekemän wlanin ja kieltäytyy yhteistyöstä.nikkepet kirjoitti:Tietääkö kukaan, että onnistuko Ipadilla verkkoselailu jos laitan Nokialla joikuspotin päälle?
-
Viesti Kirjoittaja drTohtori »
Itellä ei toiminut lainkaan, en tiedä miksi.nikkepet kirjoitti:Tietääkö kukaan, että onnistuko Ipadilla verkkoselailu jos laitan Nokialla joikuspotin päälle?
Mutta mullahan on näitä ongelmia muutoinkin ollut tän laitteen kanssa jotrn voi olla, että tämä on maanantaikappale ja siksi ei toiminut
-
Viesti Kirjoittaja puerco »
( Macbook Pro 13"M1 )
-
Viesti Kirjoittaja Isosceles »
Tätä hainkin ja ajaa asiansa enemmän kuin hyvin! Kiitän.Jusutus kirjoitti:Airvideofree:tä olen testaillut tuohon hommaan. Ilmaisessa versiossa on tietysti vain rajoitteita.Isosceles kirjoitti:Millä sai siirrettyä videoita ilman itunesia tähän vehkeeseen? Tai mahdollisesti streamattua koneelta wlanin yli helposti?
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Mulla kävi sama tuurimaaomena kirjoitti:Ipad joululahjaksi iteltä - aivan loistava peli.

-
Viesti Kirjoittaja hevoskuiskaaja »
Dropboxilla nyt hoitanut, mutta vielä simppelimpi tapa.
Transfer -ohjelma taas ei toimi..
-
Viesti Kirjoittaja aixro »
Minä tämän kysymyksen kai ensiksi esitin ja tarkoitin juurikin sitä että voiko se olla ainoa kone talossa mihin vastaus on näemmä että ei voi koska se pitää päivittää ja ym. toisella koneella jossa on itunes.JMaccos kirjoitti:Juuri näin. Eri asia. Siksi kirjoitinkin perusajatuksena, että: "Jos iPad ei sovellu ainoaksi koneeksi (standalone kone), niin (mielestäni) se ei korvaa silloin tietokonetta". Toisen tietokoneen se pystyy kyllä korvaamaan (riippuen käyttäjän tarpeista tietysti), mutta edelleen se on yhteen koneeseen riippuvainen. Meneekö hankalaksi?Repe Ruutikallo kirjoitti:
On eri asia korvata ainoa tietokone kuin toinen taikka kolmas tietokone.
Toimiikohan muutkin tabletit samoin, esim. samsung?
-
Viesti Kirjoittaja puerco »
hevoskuiskaaja kirjoitti:Mikä on helpoin tapa siirtää kuvia MacBook Prosta iPadiin?
Mulla on iso kasa ihan synkattu itunesilla, välilehti kuvat
( Macbook Pro 13"M1 )
-
Viesti Kirjoittaja hevoskuiskaaja »
Langattomasti ois kiva niitä siirrellä, koska se kuitenkin on mahdollista.puerco kirjoitti:hevoskuiskaaja kirjoitti:Mikä on helpoin tapa siirtää kuvia MacBook Prosta iPadiin?
Mulla on iso kasa ihan synkattu itunesilla, välilehti kuvat
iTunesiin en niitä halua sotkea, koska joukossa asiakkaiden kuvia, joiden kanssa pitää olla erikoisen tarkkana.
Ja kuvien siirron syy siis se, että kerään iPadille Portfolio -ohjelmaan erityylisiä kuvia näytettäväksi asiakkaille (referenssit) ja toiseksi, työn alla olevia kuvia esikatseluun asiakkaille.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Riippuu vähän siitä mitä sillä tekee. Jos lähinnä käyttää nettiä ja sähköpostia, ja vaikka pelailee jonkin verran, lueskelee lehtiä, kuuntelee musiikkia Spotifysta tai katselee jollain BooxTV:llä telkkaria, niin silloin tietokonetta tarvitaan laitteen käyttöönotossa, varmuuskopioinnissa ja laitteen päivityksessä. Jos ei varmuuskopioi eikä päivitä laitetta, niin silloinhan tietokonetta ei tarvita mihinkään (sen käyttöönoton jälkeen siis). Mutta varmuuskopioimattomuus ei ole fiksua, ja päivityksissä on tullut hyviä uusia ominaisuuksia, tietoturvallisuuden lisäksi, joten käytännössä tietokone on hyvä olla käytössä iPadin rinnalla. Mutta omaa, kotona pöydällä nököttävää tietokonettahan siihen ei välttämättä sittenkään tarvita.aixro kirjoitti:tarkoitin juurikin sitä että voiko se olla ainoa kone talossa mihin vastaus on näemmä että ei voi koska se pitää päivittää ja ym. toisella koneella jossa on itunes.
-
Viesti Kirjoittaja Taavi »
-
Viesti Kirjoittaja mr_bungle »
Tämähän se. iTunes tuntuisi loogiselta paikalta, mutta ei. Olen pari appsia ladannut, joiden kautta pystyy katselemaan public domain -leffoja, mutta niissä kuvanlaatu on mitä on.Taavi kirjoitti:Tuli hommattua iPad 32 3G. Laitetta on kehuttu elokuvien katseluun sopivaksi. Mistähän noita elokuvia pääsisi näkemään? iTunes storesta ei löydy mitään ja kaikki "ilmaiset" elokuvasivustot tuntuvat vaativan flashiä. DVDn siirto iPadille ei tunnu mielekkäältä, Suomalaisten tv-kanavien katselusivut näyttävät toimivan vain flashilla, poislukien mobile yle-areena, jossa ilmeisesti huonolaatuisemman videon katselu onnistuu iPadillakin. Kertokaa nyt joku, etteivät asiat oikeasti voi olla näin onnettomasti,
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Itse ainakin lyhyellä iPadkaudellani rippasin laitteeseen DVD-leffasuosikkejani, mielestäni erittäin mielekästä hommaa ja mitä mainiointa ajanvietettä matkoilla katsella niitä leffoja. . .Taavi kirjoitti:Tuli hommattua iPad 32 3G. Laitetta on kehuttu elokuvien katseluun sopivaksi. Mistähän noita elokuvia pääsisi näkemään? iTunes storesta ei löydy mitään ja kaikki "ilmaiset" elokuvasivustot tuntuvat vaativan flashiä. DVDn siirto iPadille ei tunnu mielekkäältä, Suomalaisten tv-kanavien katselusivut näyttävät toimivan vain flashilla, poislukien mobile yle-areena, jossa ilmeisesti huonolaatuisemman videon katselu onnistuu iPadillakin. Kertokaa nyt joku, etteivät asiat oikeasti voi olla näin onnettomasti,
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka