Mikä puhelin iPhone oikeasti on?
-
Re: Mikä puhelin iPhone oikeasti on?
Viesti Kirjoittaja Oh2eki »
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Ei, osta n8, tulee myyntiin elokuun lopussa, olet sen kanssa varmaan huomattavasti tyytyväisempi, tarjoaa myös hyvän kameran mitä toivoit
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Kuten itse aiemmin tässä ketjussa totesit: sait viallisen puhelimen. Normaalisti toimivat iPhonet eivät pätki. Tässä muutaman sivun jankutuksessa olet lahjakkaasti unohtanut viallisuuden ja jalostanut pätkimisen iPhonen normaaliksi ominaisuudeksi.OH2EKI kirjoitti:ostin multimedia puhelimen, mikä ei saa kunnolla yhteyttä tai pätkii, niin myös multimediahommelit kärsii siitä!
Miksi olet yhä täällä?OH2EKI kirjoitti:..... koska ei minulla ole mitään oikeaa sanottavaa näistä iPhone puhelimista kun itse hävitin sen heti kättelyssä pois!
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
[offtopic] jos kosketusnäytöllistä luuria kaipaat, niin sauniksella on aika hyvä tarjous meneillään HTC Desire:stä...[/offtopic]OH2EKI kirjoitti:Jokohan tämä seuraava olisi sillai hyvä, että se kannattaisi ostaa?

-
Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »
Eli olen varmaan foorumin muuhun porukkaan verrattuna "ikämies" mutta katsotaan asiaa sitten täältä kulmasta ; )
Jos puhelimen kestossa ei ole ongelmia, luulen että Nokia kausi on ainakin joksikin aikaa päättynyt. Onhan tämä kerrankin puhelin missä toimii netti ja sähköpostit kuin ajatus. Lisäksi, vaikka nyt jotain osaan näille puhelimille tehdäkkin, ei käyttäjäystävällisyys ole haitaksi. Eli kaikki on helppoa.
Akku saisi kestää kauemmin, mutta tätä tulee kyllä käytettyä reilusti enemmän kuin N97 mallia. Eli muistiinpanot, muistiot, netti, sähköposti, navi,Facebook,ja erinomainen RunKeeper-ohjelma on käytettävyydeltään niin hyviä että niitä tulee tosiaan käytettyä. Tällainen nakkisormikin on oppinut kirjoittamaan kosketusnäytöllä vaikka en vielä sen paremmuuttan Nokian oikeisiin näppäimiin vertaa.
Ainoita miinuuksia...Ja jättimiinuksia minulle on tuo verkon kadottaminen. Käsittämätöntä vaikka paikka ei muutu niin puhelin päättäå toisin. Ilmeinen tyyppivika jota ei voi korjata. Lisäksi mökillä on erinomainen 3g kenttä, mutta kun se on siinä ysisatasessa, mitä iPhone ei tue. Jos uusi malli tukee ysisatasta niin vaihdan sen oitis. Olisi sillä paljon käyttöä.
Vaikka purnaamista, niin hyvin vähän edelliseen puhelimeen verrattuna. Loistava valinta iPhone tällaiselle lyhytpinnaiselle seniorillekkin...
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Samoihin aikoihin minäkin siirryin GSM-aikaan, sitä ennen jo pari vuotta NMT-kapulan kanssa elvistelin... Uskomatonta mutta totta, maksoin 5000 markkaa ekasta NMT-kapulastani, joka oli Ericssonin malli....Jerry Cotton kirjoitti:Ensimmäisen GSM-puhelimen toin aikoinaan Saksasta -95 vuonna ja paria poikkeusta lukuunottamatta luurina on taskussa ollut Nokia siitä saakka. Nyt ihan nettijuttujen perusteella ostin pari kuukautta sitten iPhonen. Ajattelin odottaa seuraavaa mallia, mutta puhelimen tarvis tuli ja kun tuolla Soneralla on tietyistä syistä ollut asiakkaana, ei kytkyn tekemiseen ollut kammoa.
Eli olen varmaan foorumin muuhun porukkaan verrattuna "ikämies" mutta katsotaan asiaa sitten täältä kulmasta ; )
Jos puhelimen kestossa ei ole ongelmia, luulen että Nokia kausi on ainakin joksikin aikaa päättynyt. Onhan tämä kerrankin puhelin missä toimii netti ja sähköpostit kuin ajatus. Lisäksi, vaikka nyt jotain osaan näille puhelimille tehdäkkin, ei käyttäjäystävällisyys ole haitaksi. Eli kaikki on helppoa.
Akku saisi kestää kauemmin, mutta tätä tulee kyllä käytettyä reilusti enemmän kuin N97 mallia. Eli muistiinpanot, muistiot, netti, sähköposti, navi,Facebook,ja erinomainen RunKeeper-ohjelma on käytettävyydeltään niin hyviä että niitä tulee tosiaan käytettyä. Tällainen nakkisormikin on oppinut kirjoittamaan kosketusnäytöllä vaikka en vielä sen paremmuuttan Nokian oikeisiin näppäimiin vertaa.
Ainoita miinuuksia...Ja jättimiinuksia minulle on tuo verkon kadottaminen. Käsittämätöntä vaikka paikka ei muutu niin puhelin päättäå toisin. Ilmeinen tyyppivika jota ei voi korjata. Lisäksi mökillä on erinomainen 3g kenttä, mutta kun se on siinä ysisatasessa, mitä iPhone ei tue. Jos uusi malli tukee ysisatasta niin vaihdan sen oitis. Olisi sillä paljon käyttöä.
Vaikka purnaamista, niin hyvin vähän edelliseen puhelimeen verrattuna. Loistava valinta iPhone tällaiselle lyhytpinnaiselle seniorillekkin...
-
Viesti Kirjoittaja Oh2eki »
Se oli kyllä aikaa se, junassakin jos nmt soi niin koko vaunullinen porukkaa kääntyi katsomaan, että mikä mies täällä oikein elvistelee .....Samoihin aikoihin minäkin siirryin GSM-aikaan, sitä ennen jo pari vuotta NMT-kapulan kanssa elvistelin... Uskomatonta mutta totta, maksoin 5000 markkaa ekasta NMT-kapulastani, joka oli Ericssonin malli....
Psaikke
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
Olisi mukava sitten kuulla rehelliset tiedot uudesta iPhonesta, onko samaa ongelmaa. Yhtään ei auta se että ongelmia peitellään, koska uskon että valmistaja kovaan palautteeseen reagoi.
Mikään puhelin ei ole täydellinen ja me käytämme kännykkää eritavalla. Siitä varmaan johtuu että jollekkin Nokia on parempi kuin iPhone. Minulle iPhone on valovuoden Nokiaa ylempänä. Toivon todellakin että Nokia tarttuu haasteeseen ennakkoluulottomasti ja ei yritä matkia iPhonea. Sillä taatusti Nokia tulee takaisin taskuun kun koen sen paremmaksi kuin iPhonen.
-
Tunnuksia ja viestejä ei täältä poisteta, käyttäjätilin voi tietenkin sulkea mutta saman asian ajaa se että pysyttelee itse poissa. Ja ainahan voi tulla tilanne että tekeekin mieli palataOH2EKI kirjoitti:Edit: pistäppäs moderaattori tuo mun tunnukseni täältä pois, en viitsi kinata kakaroitten kanssa täysin tyhjistä asioista viikkotolkulla!

-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Se hyvä puoli näissä Apple-aiheisissa foorumeissa on, että saadaan aika hyvä keskittymä samojen vehkeiden käyttäjiä, ja takuuvarmasti ennemmin tai myöhemmin löytyy tietoa aivan joka maanalaisen paikan asiasta.Jerry Cotton kirjoitti:Olisi mukava sitten kuulla rehelliset tiedot uudesta iPhonesta, onko samaa ongelmaa. Yhtään ei auta se että ongelmia peitellään, koska uskon että valmistaja kovaan palautteeseen reagoi.
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Toki täällä landellakaan 3g ny niin kauheesti näy, ja kun ottaa luurin käteen niin 3g katoaa (ottaa eri tavalla luurista kiinni ei peitä takakantta 3g saattaa pysyä) Itse käytin aina niin, että luuri oli sängyllä ja siitä käyttelin 3g pysy aina, mutta loppujenlopuksi vaihdoin wlaniin. Yksinkertaisesti 3g on niin heikko täällä ja lähimpään kaupunkiin 15 kilsaa, siltin puhelua ei ole ikinä katkennu ja puhelimena toiminu hyvin. Mummulassa käydessäni oma 3g katoaa täysin eikä sitä koskaan näy eikä myöskään näy serkun n900:lla, tuolla keskustassa paikalla missä itsellä hienosti toimi 3g, kahden tuttuni n97 minit eivät 3g:tä koskaan löytäneet. Se nyt on vaan niin, että ei ole koko suomen kattavaa 3g:tä, ei edes vaikka olis se umts 900
eli yhteenvetona 3g toki katoaa useinkin (täällä landella), eikä se ole mikään ihme, mutta puhelut ei oo koskaan katkennu (yhtä puhelua lukuunottamatta, kun olin maan alle rakennetussa kaupassa
-
-
Itselläni on tosiaan parinkuukauden ikäinen malli, ja puheluita ei vielä ole katkennut. Olisiko se vanhenpien mallien ongelma. Maaseudulla tosin joudun joskus käyttämään vanhaa pikkunokiaa kun iPhonessa ei ole kenttää lainkaan. Mutta nämä raja-alue tapaukset ymmärtää koska herkkyydeltään iPhone ei aivan parhaasta päästä ole.
En haluaisi lähettää takuukorjaukseenkaan, koska käyttäjäkokemukset kertoo että ei siitä apua ole, ja puhelin toimii muuten mainiosti. Harmittava vaiva, mutta sen kanssa voi elää koska muuten en voi iPhonea kuin kehua. Lisäksi N97 lyhyt käyttö opetti mitä karmeaa voi älypuhelin rintamalle myyntiin tullakkaan.
Nämä ovat sitten omia kokemuksia ja mielipiteitä. Eli peustuu niihin asioihin mitä itse olen kokenut. Muilla on taatusti eri kokemuksia mutta mukava olisi että tänne foorumille saataisiin kinastelun sijaan käyttäjäkokemuksia, todellisia, sillä en usko että mikään puhelin täydellinen on. Pitää muistaa että onpa puhelin Nokia tai iPhone niin ne on tehty helpottamaan meidän elämää eikä niin että jokin merkki nostetaan käyttäjän yläpuolelle.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Jospa vertailun vuoksi kertoisin oman NOKIAni käyttökokemuksista, NOKIAni, jota käytän navigointiin ja nettisurffailuun puhumisen ja tekstaamisen lisäksi.
Yhdistelmänä on Saunalahdelta kytkynä syksyllä 2007 ostettu NOKIA 6110 Navigator ja hitain eli halvin Saunalahden Mobiililaajakaista. Kaistan hitaus tietysti aiheuttaa omat ongelmansa, mutta ei puhelimen surffailukykyjäkään voi ylistää. Esimerkiksi säännöllisen epäsäännöllisesti mutta jatkuvasti käyttämästäni eniro.fi-numeropalvelusta puhelin pompsahtaa pois eli selain kaatuu äkkiarvaamatta ja toistuvasti, usein estäen palvelun käytön kokonaan; MacBookilla laajakaistan päässä ei tuon palvleun kanssa koskaan ole ollut hankaluuksia. Toinen tyypillinen ongelma on useampien sivujen avautuminen, jolloin Navigatorini ilmoittaa puhelimen muistin olevan täynnä, ja käskee sulkea sovelluksia - mikä on hankalaa, koska ainoa auki oleva sovellus on puhelimen selain.
Puhelut katkeavat ajoittain tai niiden laatu on niin huono, että pitää itse katkaista; ehkä vika on Saunalahden liittymässä ja/tai Elisan verkossa, mene tiedä, mutta näin kuitenkin käy aina silloin tällöin.
Pari kertaa puhelin on jumittunut totaalisesti, kuten edeltäväkin NOKIAni 3650:kin tapasi tehdä, eikä edes virtaa pysty katkaisemaan, vaan akku on irroitettava. Toivon totisesti, ettät tulevassa iPhonessani pystyy virran katkaisemaan akkua irroittamatta!

3650:n käyttiksen päivitin huoltoliikkeessä, mikä antoi puhelimelle ehkä vuoden lisäkäyttöaikaa, mutta lopulta se vain lakkasi toimimasta, virran sai kytkettyä, ja näyttöön syttyi valo, mutta siinä kaikki. Koska NOKIA kuitenkin on "maailman paras puhelinmerkki", niin ostin uuden NOKIAn...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
No, oikeasti realistista vaihtoehtoa ei ollut, koska kaikki kokemukseni muunmerkkisistä puhelimista olivat vielä huonompia, ja jotkin NOKIAt olivat toimineet oikein hyvin; parhaita malleja 2110, 3210, 3110 ja vielä käytössä olevat kaksi 1100-mallia - perusmalleja siis, ei älypuhelimia. 3310:n "älyversio" eli wap-malli 3330 olikin jo susi, jumiutui ja boottasi itsensä jos numeronkirjoitustilassa erehtyi painamaan C-näppäintä eil poistamaan väärän näppäilyn... Akkukestossahan on aina ollut toivomisen varaa puhelimessa kuin puhelimessa, mutta 1100-mallit, jotka käyttävät samaa BL-5C -akkua kuin mm. 3650, kestävät verkossa vähintään useita päiviä, oikeastaan ainoa malli joka on siinä suhteessa vastannut odotuksia tai Nokian myyntipuheita.
6110 Navigatorissa on edelleen ostettaessa ollut käyttis, en ole osannut sitä päivittää, puhelimessa lienee jokin toiminto, jolla päivityksen voisi mobiililaajakaistaa hyväksikäyttäen ladata, mutta muutaman epäonnistuneen yrityksen jälkeen olen luovuttanut.
Kaikenkaikkiaan siis erittäin positiivinen kokemus! Vaimitensenytoli
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Jaa niin, se navigointi, jonka nimenomaan halusin puhelimeen, ettei tarvitse sen takia erillistä laitetta hankkia ja mukana kuljetella, sillä käytän navigointia myös jalkaisin liikkuessani.
Käytän mielelläni suurinta info-taulua kartan päällä, mutta aina välillä joudun valitsemaan sen asetuksista uudelleen, koska puhelin päättääkin käyttää pienempää, toisinaan navigointi sekoaa kokonaan ja joudun aloittamaan alusta. Joskus navigaattori ei tunnu löytävän omaa sijaintiaan millään ilman sen lopettamista ja uudelleen käynnistystä; tämä tietysti taitaa olla kaikissa puhelinten navigaattoreissa vakio-ominaisuus. Päivittäessäni osoitekirjan sijaintia, laite antaa paikkakunnaksi kaupunginosan nimen, eikä sitten enää Osoitekirja-haulla löydä kyseistä paikkaa, vaikka juuri tarkkuuden vuoksi olen sijaintipäivityksen tehnyt; tuore esimerkki Siivikkala, kun pitäisi olla Tampere - korjattuani Osoitekirjassa kaupungin takaisin Tampereeksi, navigaattori osasi paikantaa kohteen, Siivikkalalla ei osannut, vaikka itse oli sen Siivikkalan sinne vaihtanut.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Karttojen päivitystä tarvittaisiin etenkin Tampereen seudulla, jossa ajelen navigatorin mukaan tiettömillä taipaleilla, eli sijaintini navigatorin kartalla on keskellä tyhjää, ja usein saan kommentin "Katua ei ole digitalisoitu". Miten tuo päivitys tehtäisiin, siitä ei ole hajuakaan.
No, tämänhän voi kuitata EVO:lla, että se siitä. Puhelin on kuitenkin jatkuvassa käytössä - kunnes saan päätettyä hankinko uuden laadukkaan NOKIAn vai siirrynkö kenties laaduttoman iPhonen käyttäjäksi. Että voi välillä sapettaa tuo iPhonen Sonera-sidonnaisuus... Nyt kun Saunalahden mobiililaajakaistakytkysopimus lähentelee loppuaan, on kyllä tullut mieleen ottaisiko sittenkin TeleFinlandilta iPhonen + datapaketin, mikä sen nimi nyt sitten onkaan.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Saunalahden mobiililaajakaistaa voisinkin sitten hyödyntää iPadin kanssa!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Järkevyys...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Pahoittelen pikku kirjoitukseni mahdollista otsikon aiheeseen sopimattomuutta, mutta koska tämä on saanut kimmokkeen nimenomaan ketjussa pääosaa esittäneen Ekin vuodatuksista, katson sen ainakin tässä vaiheessa ketjuun sopivaksi.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Itsellä oli tuo luuri ennen iPhonea, eikä mielestäni käyttispäivityksiä saanut over-the-air vaan tarvittiin Windows ja se maanmainio Nokian ohjelmisto. Mutta ei niistä päivityksistä juuri iloa ollut. Niitä tuli harvoin eivätkä mun aikana ainakaan korjanneet mitään mistä ihmismassat antoivat palautetta ja valittivat Nokian palstoilla. Itsellä ei siitä paljoa huonoa sanottavaa ole, mutta kiinteähintainen mobiilidata meni hiukan hukkaan sen kanssa kun selain yms olivat niin surkeita. Jos jotain siitä laitteesta ottaisi iPhoneen, niin se olisi ne kajarit jotka olivat pienelle laitteelle vallan mainiot.arisel kirjoitti:6110 Navigatorissa on edelleen ostettaessa ollut käyttis, en ole osannut sitä päivittää, puhelimessa lienee jokin toiminto, jolla päivityksen voisi mobiililaajakaistaa hyväksikäyttäen ladata, mutta muutaman epäonnistuneen yrityksen jälkeen olen luovuttanut.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Mä en viitsi niitä käyttäjäkokemuksiakaan enää oikein postitella, kun täällä on tullut tällaista henkeä, että jos ei ole pettynyt/tyytymätön Applen tuotteisiin, ja varsinkin iPhoneen, on joko valehtelija tai paatunut fanboy. En ole mielelläni kumpaakaan, ikääkin sentään yli 50 v.Jerry Cotton kirjoitti:Varmaankin minulla on oikeat asiantuntijoiden termit hukassa, mutta käsittääkseni nettiyhteys katkeaa tai muuttuu todella hitaaksi kun 3g verkkoon yhteys pätkii. Maalla, missä ollaan juuri raja-alueella sen ymmärtää mutta tuo pätkiminen tapahtuu itselläni myös kotonani, kaupungin keskustassa jossa kenttä on hyvä. Juuri kävin Jyväskylässä ystäväni luona jossa luulisi keskustassa olevan hyvä 3g kattavuus. Ongelmaan törmäsin myös siellä useassakin paikassa.
Itselläni on tosiaan parinkuukauden ikäinen malli, ja puheluita ei vielä ole katkennut. Olisiko se vanhenpien mallien ongelma. Maaseudulla tosin joudun joskus käyttämään vanhaa pikkunokiaa kun iPhonessa ei ole kenttää lainkaan. Mutta nämä raja-alue tapaukset ymmärtää koska herkkyydeltään iPhone ei aivan parhaasta päästä ole.
En haluaisi lähettää takuukorjaukseenkaan, koska käyttäjäkokemukset kertoo että ei siitä apua ole, ja puhelin toimii muuten mainiosti. Harmittava vaiva, mutta sen kanssa voi elää koska muuten en voi iPhonea kuin kehua. Lisäksi N97 lyhyt käyttö opetti mitä karmeaa voi älypuhelin rintamalle myyntiin tullakkaan.
Nämä ovat sitten omia kokemuksia ja mielipiteitä. Eli peustuu niihin asioihin mitä itse olen kokenut. Muilla on taatusti eri kokemuksia mutta mukava olisi että tänne foorumille saataisiin kinastelun sijaan käyttäjäkokemuksia, todellisia, sillä en usko että mikään puhelin täydellinen on. Pitää muistaa että onpa puhelin Nokia tai iPhone niin ne on tehty helpottamaan meidän elämää eikä niin että jokin merkki nostetaan käyttäjän yläpuolelle.
Ymmärrän kyllä, että netissä on mainintoja huonosta kuuluvuudesta. Näitä on kuitenkin myyty aika monta miljoonaa kappaletta, eikä niitä mainintoja niin monta ole. Eli ehjiäkin yksilöitä on livahtanut Applen laadunvalvonnan ohi. Mun lähipiirissäni on sattuneesta syystä melko hiiskatin monta iPhonea. Samaisesta sattuneesta syystä jokaisella on myös joku Nokian tai SE:n malli rinnalla. En ainakaan empiirisesti ole havainnut väitteitä iPhonen erityisen huonosta kuuluvuudesta/toimivuudesta. Paitsi tietenkin jos kyseessä on rikkinäinen yksilö, mikä tietysti kannattaa hoitaa takuuna kuntoon.
Kannattaa koko ajan muistaa tuon 3G-verkonkin tekniset vajavaisuudet.
Minun ainoat 2c tähän läppään.
-
Tuohon kosketusnäppäimistöön tottuu kyllä yllättävän nopeasti. Ensimmäisenä päivänä tuntui että postin kirjoittelusta ei tule mitään, mutta nyt täytyy sanoa että sujuu jo mallikkaasti vaikka itse sanonkin.
-
Viesti Kirjoittaja KauMi »
Itellä nyt menossa kolmas 3gs eli kaksi vaihtopuhelinta huollosta tullut (Eka kerta oli muu vika, mutta toinen meni takaisin juuri tästä verkko ongelmasta). Eli jos sulla tekee usein 3g:n hukkaamista niin huoltoon puhelin.
Itse en usko, että nykyisessä puhelimessani olisi enää vikaa vaan tämä on iPhonen ominaisuus.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »

Olin siivoustuulella ja nakkaisin roskiin läjän turhaa lätinää. Siivousvehkeet ja minä loistokunnossa, kipitän salamana paikalle lisälätinän havaittuani.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Ihme että ketjusta on mitään jäljelläamanita kirjoitti:Olin siivoustuulella ja nakkaisin roskiin läjän turhaa lätinää.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Puh ja huhhuh! Piti heti tarkistaa oman lyhyehkön puheenvuoron tilanne...Pis kirjoitti:Ihme että ketjusta on mitään jäljelläamanita kirjoitti:Olin siivoustuulella ja nakkaisin roskiin läjän turhaa lätinää.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)

-
Viesti Kirjoittaja Veivari »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Pyrin poistamaan vänkäykseen ja kinailuun liittyviä viestejä liudan. Varmaan jotain jäi, älkää lukeko niitä.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka