![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iPad 2
-
Re: iPad 2
Viesti Kirjoittaja Stobex »
2x240gb SSDvertex2 |Toughpower 2000W |Hailea+Na **OsX,W7,Linux Pinguy
-
Viesti Kirjoittaja pastor »
Lisäksi vielä kunnon näyttö ja flash -tuki niin puhutaan jo unelmapadista.Stobex kirjoitti:iTunes riippuvuus pois ja vapaa softalataus, paikka muistikortille (esim 128BG SD) ja näytönohjain joilla virtuaalimaailmat sais näkymään - Vois tuon 2sen hankkiaSe joka ekana tuollaisen tarjoaa hankin 20-30padiä duunikäyttöön alkuun..
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Re: Mikä on halpa...?
Viesti Kirjoittaja GonaOne »
Hepo kirjoitti:Mietin tuota iPad1:n karvalakkimallin hinnanpudotusta. Onkohan niin, että sitä on myyty vähiten suhteessa tuotantoon ja siksi kovin hinnan pudotus määrällisesti että prosentuaalisesti. Nyt kun joku ostaa jemmaan, niin voi hyöhemmin myydä kalliimmalla (mutta halvemmalla kuin iPad2 karvalakkimalli), kun ei enää kaupata.
Paljonko lie halpa.. Gigantissa näin, 378€.
Jos halpa on mielessä,niin:
Uhkapelureille, on myös nämä senttihuutokaupat, josta Omenan voi saada jopa eurolla.
Oman Iphoneni sain eräästä Sentistä, ja hyvin on toiminut. Poislukeien postimiestä, joka oli tintanut puhelinpaketin yksin pakkaseen > postilaatikkoon. Siinä uudelle 3 GS:lle tuli kylmä hiki (huura) kun sen sisälle vein ja avasin.
Oma puhelimeni on liittymävapaa, joten sekin oli iso plussa Senttikaupasta ostamiselle.
-
Viesti Kirjoittaja Tiina »
En ole oikein vakuuttunut. Tässä maassa on niin järkyttävissä hinnoissa nuo liittymät ja olet hirressä vähintään 12kk. iPadin kanssa tulevan liittymän voi avata kuukaudeksi kerrallaan ja hintakin on vielä ihan nieltävä, vaikka kaukana Suomen hinnoista.Mailia kirjoitti:Eikö olisi järkevää ostaa jonkinsortin MiFi-laite, jolla sitten käyttää Verizonin verkkoa?Tiina kirjoitti:Olenpa iloinen, että jaksoin odottaa! Nyt on syntymäpäiväkin mukavasti tulollaan. Ainut mikä harmittaa on tuo AT&T ja Verizonin pitäminen erillään. Täällä käyttäisin mieluummin Verizonin verkkoa, mutta 3G:lle on enemmän käyttöä kyllä Suomen vierailuilla, joten AT&T täytyy ottaa.
Käyttö täällä olisi lisäksi myös aika vähäistä, kun on langaton kotona, töissä, useissa kuppiloissa ja bussissa (pitkät matkat) ja metrossa ei toimi mikään. Mutta, jos olisi tarvetta kääntyisin mieluummin Verizonin puoleen kuin AT&T:n. Suomessa käydessä käyttöä sen sijaan riittää, joten sen mukaan on palveluntarjoaja täälläkin valittava. Ei sitten tarvitse MiFiä kuljetella mukana.
Mutta kiitos ajatuksesta.
-
Viesti Kirjoittaja McInt0sh »

Apple iPad 2 32Gt Wifi + 3G White
Apple iPhone 4 32Gt
Apple iPod 4Gt
-
Viesti Kirjoittaja The96 »
Mullakin polttelee iPadin kohdallaMcInt0sh kirjoitti:Laite poltteli itellä eilen sen verran että piti pitkäveto laittaa, kiitos hifk,kärpät,ja hpk;) paffi maksoi ipadini
Mutta se on kevätaurinko joka Tapparaa polttelee

-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Niin.. Jos muuttumattomalla magneettikentällä olisi dramaattisia vaikutuksia asiaan niin tällä saattaisi olla asiaan hieman suuremman mittakaavan vaikutusta:Kakkee kirjoitti:Rupesin eilen illalla tuon tilaisuuden jälkeen miettiä seuraavaa tuosta "magneettikansijutusta";
Eikö magneetit häiritse laitteen dataverkkoja? Kuten matkapuhelindataa sekä WiFi-verkkoja.
Yleisesti tunnettu, juttuhan on että puhelimet/laittee + magneetti= ei hyvä yhdistelmä.
Voiko Apple olla uudelleen tehnyt huolimattomuuttaan ison vihreen? (ensimmäinen oli iPhone 4 antenni)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Maan_magneettikentt%C3%A4
Syy: Linkki kuntoon.
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Damn - pitääks mun ton coverin takia päivittää kakkoseenkallekilponen kirjoitti:Ja tuo Steven mainostama auto align perustuu juuri siihen, että ipadin ja suojan magneetit imevät toisensa yhteen, jolloin suoja on aina paikallaan.hbprod kirjoitti:Alumiiniin ei pahemmin magneetit tartu. Eli myös iPad 2:ssa on magneetit kuoren alla.IIIMacci kirjoitti: Miks ei toimis Ipäd ykkösessä? magneetti on tossa kuoressa, se napsahtaa varmaan ykkösen metalliseen kylkeen samanlailla ku kakkoseen??
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Edit: Se mikä täs julkaisussa on positiivista että jo hiipunut innostus omaan ipädiin nousi taas...
-
Viesti Kirjoittaja Ossi »
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
"Back camera: Video recording, HD (720p) up to 30 frames per second with audio; still camera with 5x digital zoom"Ossi kirjoitti:Onko nyt niin että tuolla paremmalla kameralla ei saa still-kuvia? Ei kyllä näy missään tarkempaa tietoa esim. pikselimäärästä.
Eiköhän se oo sama kamera ku iPhone 4:ssa
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja Quill »

iPod Nano 6th gen. 8gb
iMac 21.5" 3.2 GHz Intel Core i3 (Late 2010)
-
Viesti Kirjoittaja Ossi »
OK! thänks. Katsotaan sitten mitä saadaan.MasBe kirjoitti:"Back camera: Video recording, HD (720p) up to 30 frames per second with audio; still camera with 5x digital zoom"Ossi kirjoitti:Onko nyt niin että tuolla paremmalla kameralla ei saa still-kuvia? Ei kyllä näy missään tarkempaa tietoa esim. pikselimäärästä.
Eiköhän se oo sama kamera ku iPhone 4:ssa
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Mä en taas ymmärrä sitä miks pitäis käyttää tämmösiä iOSsille väännettyjä liteversiota kun oikeella tietokoneella noi on kuitenkin olemassa ja vieläpä 134xlaajemmilla ominaisuuksilla...ok Garageband on hauska touch-ominaisuuden takia mut miks joku haluis editoida videot ipadillä kun helpommalla pääsee kun avaa iMovien yms. Tietokoneella ja hoitaa homman mukavasti kuntoon.Quill kirjoitti:Garageband törkeän siisti lisä, mutta huolestuttaa vaan, mitä tuommoiset uudistukset tekevät ihmisten musikaalisuudelle ja luovuudelle. Täytyy alkaa vakavasti harkita tuon hankkimista. Huomasin vaan, että aikaahan ei ole rahaa säästää enää kovinkaan kauaa, jos meinaa ensimmäisten joukossa olla
Tulee semmonen fiilis että keksimällä keksitään käyttötarkoituksia tälle pädille...
-
Viesti Kirjoittaja Jagelski »
Moikka,Tiina kirjoitti:Olenpa iloinen, että jaksoin odottaa! Nyt on syntymäpäiväkin mukavasti tulollaan. Ainut mikä harmittaa on tuo AT&T ja Verizonin pitäminen erillään. Täällä käyttäisin mieluummin Verizonin verkkoa, mutta 3G:lle on enemmän käyttöä kyllä Suomen vierailuilla, joten AT&T täytyy ottaa.
asun itsekin New Yorkissa ja ajattelin ostaa kyseisen vempeleen. Olen täysin kokematon tällaisten laitteiden kanssa, joten suonette anteeksi pari typerää kysymystä:
1. Pitääkö minun ostaa siis AT&T:n myymä 3G-malli, jos tahdon käyttää sitä myös Suomessa? Kai sen voi ostaa ilman AT&T:n liittymää ja hankkia sen vasta suomalaiselta operaattorilta?
2. Epäröin vielä 16GB:n ja 32GB:n välillä. Applen sivuilla sanotaan, että normaaliin surffailuun ja leffan katsomiseen yms. 16GB on riittävä. Mitäpä olette mieltä? Nuo luvut sano minulle oikein mitään... Mikä ero näiden kahden välillä on käytännössä, minkätyyppiselle käytölle suosittelisitte tuota 32:sta?
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
AT&T-mallin kanssa ei ole pakko ottaa liittymää, tosin siihen taidetaan tunkea kortti ihan vakiona. Applen sivujen mukaan AT&T-mallissa on ihan oma SIM-korttipaikka kun taas Verizonilla ei, koska se ei sitä tarvitse. Myöskään Apple ei ole sanonut mitään, että laitteet olisivat operaattorilukittuja, joten kaiken järjen mukaan voisit ostaa sen ja laittaa siihen sitten suomalaisen operaattorin kortin sisälle Suomessa.Jagelski kirjoitti:1. Pitääkö minun ostaa siis AT&T:n myymä 3G-malli, jos tahdon käyttää sitä myös Suomessa? Kai sen voi ostaa ilman AT&T:n liittymää ja hankkia sen vasta suomalaiselta operaattorilta?
Onko sinulla paljon kuvia, elokuvia, musiikkia ja kirjoja, jotka ajattelit tunkea laitteeseen? Jos et ajatellut laittaa sinne kovin mitään, sittenhän 16GB varmasti riittää, mutta jos ajattelit matkustella useiden elokuvien, tv-sarjojen, musiikin yms kanssa, niin tuo tila saattaa käydä ahtaaksi. 32GB olisi aina varmempi valinta, jos et oikein osaa sanoa tulevaisuudesta; minulla on alkanut hieman kaduttamaan tuo 16GB iPhone kun on alkanut tila hupenemaan musiikkikirjaston kasvaessa.Jagelski kirjoitti:2. Epäröin vielä 16GB:n ja 32GB:n välillä. Applen sivuilla sanotaan, että normaaliin surffailuun ja leffan katsomiseen yms. 16GB on riittävä. Mitäpä olette mieltä? Nuo luvut sano minulle oikein mitään... Mikä ero näiden kahden välillä on käytännössä, minkätyyppiselle käytölle suosittelisitte tuota 32:sta?
-
Viesti Kirjoittaja skv »
Itseltä meni 15v. tajuta että avoimuus on minulle vain markkinointikikka josta minulle ei ole mitään hyötyä koska en ole mikään koodari joka tekee itse ohjelmansa. Muiden tekemien ohjelmien hakuun meni joka päivä suhteettoman suuri aika ja jos jokin kiinnostava ohjelma löytyi niin niissä oli vakaus ja ominaisuus ongelmia. Loppujen lopuksi minulla ei ollut kädessä kuin lagaava windows ja windows mobile.pastor kirjoitti:On siinä Xoomissa yksi mieletön etu verrattuna iPadiin – avoimuus. Eikö teitä Apple-fanaatikkoja häiritse se, että Steve päättää teidän puolestanne mitä koneeseen saa asentaa ja mitä ei?
Nyt saan kaikki kätevästi saman lafkan alta ja tästä helppoudesta olen valmis maksamaan muutaman oravannahan. 8)
-
Viesti Kirjoittaja Sasquatch »
Kovasti kuumottelisi kakkonen, mutta luulen etten nyt kuitenkaan tähän junaan hyppää. Syksyllä hommasin ipadini ja olen ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen. En usko, että noista uudistuksista olisi minun nettailussa ja yksinkertaisten puzzle-pelien pelaamisessa käytännössä niin paljon hyötyä, että taloudellisesti kannattaisi lähteä vaihtamaan. Tosin... Sanoin näin myös iphone 3gs->4 kohdalla ja meni muutama kuukausi, niin vaihdoin.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Ne pelit mitä olen iPadiin hommannut on kyllä kaikkee muuta kuin puzzleja (kuten urheilu- ja ajopelit), ja jokainen toimii ykkösmallissa todella komeasti.Sasquatch kirjoitti:En usko, että noista uudistuksista olisi minun nettailussa ja yksinkertaisten puzzle-pelien pelaamisessa käytännössä niin paljon hyötyä, että taloudellisesti kannattaisi lähteä vaihtamaan.

Hieman hämmentää tuo kakkosen yhdeksänkertainen grafiikkanopeus, kun entiselläkin GPU:lla on päästy silmiä hiveleviin tuloksiin eikä näytön reso muuttunut.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Tämä on muuten nouseva pointti. Avoimuus on tavannut olla dogmi, jota ei tarvitse perustella. Tavallisen käyttäjän kannalta käyttökokemus on kuitenkin se merkitsevä asia.skv kirjoitti:Itseltä meni 15v. tajuta että avoimuus on minulle vain markkinointikikka josta minulle ei ole mitään hyötyä koska en ole mikään koodari joka tekee itse ohjelmansa. Muiden tekemien ohjelmien hakuun meni joka päivä suhteettoman suuri aika ja jos jokin kiinnostava ohjelma löytyi niin niissä oli vakaus ja ominaisuus ongelmia. Loppujen lopuksi minulla ei ollut kädessä kuin lagaava windows ja windows mobile.pastor kirjoitti:On siinä Xoomissa yksi mieletön etu verrattuna iPadiin – avoimuus. Eikö teitä Apple-fanaatikkoja häiritse se, että Steve päättää teidän puolestanne mitä koneeseen saa asentaa ja mitä ei?
Nyt saan kaikki kätevästi saman lafkan alta ja tästä helppoudesta olen valmis maksamaan muutaman oravannahan. 8)
Siinä lukee "up to 9x". Tämä on markkinointikeltä ja tarkoittaa että laskennallisesti joissain toiminnoissa joissan yhteyksissä saatetaan...Repe Ruutikallo kirjoitti:Hieman hämmentää tuo kakkosen yhdeksänkertainen grafiikkanopeus, kun entiselläkin GPU:lla on päästy silmiä hiveleviin tuloksiin eikä näytön reso muuttunut.
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Flash ei minun unelmapadiini mahdu, mieluimmin pysyköön poiss häksätys se. Kunnon näyttö iPadissa mielestäni on jo, vai mitä tarkoitat. Paperiresoluutioinen näyttö näin isossa laitteessa on aika futuristinen juttu, mahtaako sellaisia olla edes saatavilla tarpeellisia määriä, ainakaan ennen 2012 tai -13.pastor kirjoitti:Lisäksi vielä kunnon näyttö ja flash -tuki niin puhutaan jo unelmapadista.Stobex kirjoitti:iTunes riippuvuus pois ja vapaa softalataus, paikka muistikortille (esim 128BG SD) ja näytönohjain joilla virtuaalimaailmat sais näkymään - Vois tuon 2sen hankkiaSe joka ekana tuollaisen tarjoaa hankin 20-30padiä duunikäyttöön alkuun..
-
Viesti Kirjoittaja Juhal79 »
Jos oikeasti prosessorin teho on tuplaantunut, niin sen kyllä huomaa ihan joka käytössä.
Ja kannattaa muistaa, että iOS 5 on luultavasti taas raskaampi käyttöjärjestelmä, joten tehot tulee kyllä tarpeeseen.
-
Viesti Kirjoittaja galenos686 »
-
Viesti Kirjoittaja juha____ »
Pitänee lunastaa toi kakkosmalli, kun saapuu markkinoille. Musta tosi hyvä juttu, että saa skypetettyä kameran kera, tota voi kuitenkin pitää kätevämmin polvella ja kädessä yms. kuin esim. kannettavaa.. Saas nähdä minälaisia aplikaatioita tohon kakkoseen ilmestyy, onko kasvaneesta prossutehosta siinä hyötyjä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka