Kerro mulle miten pystyn helpommin tekemään esimerkin mukaset muistiinpanot läppärillä ku iPadilla?IIIMacci kirjoitti:Itse kuulun siihen ryhmään joka saa hommat paremmin, nopeammin, tehokkaammin, kätevämmin hoidettua perinteisiä näppäimistöjä ja osoittimia käyttäen (trackpad, hiiri, wacom). Touch on toki jees jossain puhelimessa ja miks ei pädissäkään mutta kyllä siinä kuitenkin pääosin hiplataan tehokkuuden kustannuksella. Pelitkin on parempi pelaa perinteisin keinoin - vrt. PSPn pelattavuus iPadiin.. napit on nappeja ja niitä on mukavampi painella, tietää tasan tarkkaan millon painaa ja milloin ei - vrt. virtuaalinen näppis vs. oikea.Le Corbusier kirjoitti:Olen aika varma että lähitulevaisuudessa kannettaviin tulee normina kosketusnäyttö. iPad ja muut tabletit pakottavat valmistajat tekemään tämän, Muuten ne unohdetaan kauppaan ja museoon.hbprod kirjoitti: Riippuu täysin mihin tarkoitukseen laite tulee. Itellä oli jo MBP ja Air ei toisi mitään käytännön hyötyä. iPad taas on minun tapauksessa ollut ehkä paras ostos ikinä johtuen asioista mitkä esitin edellisessä postauksessa. Eli iPadissa valttina on koko, akun kesto, 3G ja iso kosketusnäyttö. Airista puuttuu juuri minun käyttöä ajatellen se tärkein, eli kosketusnäyttö.
iPad tulee näillänäkymin rytinällä työelämään eri aloille (ei kaikille ja kaikkiin tehtäviin, järki käteen) kunhan ohjelmistot hieman monipuolistuvat ja synkkaukset streamlinetaan vielä käyttäjäystävällisemmiksi. Olisihan tuosta jo nytkin suurta apua, isot laivat vain kääntyvät hitaasti, joten suurta ryntäystä pitää vain hieman odottaa - mutta sieltä se tulee.
Ja jos luulette, ettei ipadin myöhemmät sukupolvet muutu ohkaiseksi kuin mikä, niin olette luultavasti väärässä.
Hienoja asioita tulossa lähivuosina meille Homppulaisille
Ko. esimerkit on suoria screenshotteja iPadista. Ohjelmasta ne saa myös muutettua suoraan PDF:ksi.