Tää on jotenkin hassua. Mä en ymmärrä miksi operaattori rajoittaisi tätä hommaa just iPuhelimen kohdalla. Vai onks se jotenkin erilaista iPhonella kuin esim. Nokialaisilla, joilla tuo on onnistunut jo ties kuinka kauan. Kun onnistuuhan tuo nytkin Jailbreakin kautta, eikä operaattoreilla ole ollut nokan koputtamista. Mina ei jummarta.- Tethering, eli iPhonen käyttö modeemina. On tosin operaattorista kiinni sallitaanko se.
iPhone OS 3.0
-
Re: iPhone OS 3.0
Viesti Kirjoittaja marzi »
iPad Mini iOS 7
Magic Mouse
Airport Express
iPhone 5S 64, iOS 7 + Sonera
Logic Pro X
MainStage 3.0.3
r.i.p. iPhone 4, iPhone 3Gs & iPhone 3G & Macbook 2.16GHz/2Gt white, OS X Leopard 10.5.8
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Jenkeissä on aikalailla kaikissa kytkyluureissa tuo estetty. Kuten myös monissa muissa maissa, jossa on tyypillistä "brändätä" puhelimia operaattorin omilla logoilla ja käyttisversioilla. IPhonehan on jenkeissä AT&T:n tuote melkeinpä siinä missä Applenkin. Joko se on estetty kokonaan tai sitten sen saa jollain päivityksellä avattua, mutta tästä operaattori yleensä veloittaa sitten liittymässä lisämaksua (AT&T:n muiden puhelimien kohdalla muistaakseni 30 DOLLARIA!)marzi kirjoitti:Tää on jotenkin hassua. Mä en ymmärrä miksi operaattori rajoittaisi tätä hommaa just iPuhelimen kohdalla. Vai onks se jotenkin erilaista iPhonella kuin esim. Nokialaisilla, joilla tuo on onnistunut jo ties kuinka kauan. Kun onnistuuhan tuo nytkin Jailbreakin kautta, eikä operaattoreilla ole ollut nokan koputtamista. Mina ei jummarta.- Tethering, eli iPhonen käyttö modeemina. On tosin operaattorista kiinni sallitaanko se.
Se mikä tässä tietysti on naurettavaa on se, että jos yksi jenkkioperaattori (ja ehkä pari keskieurooppalaista) tahtoo tuon kieltää, niin miksi meidän siitä pitää kärsiä, kun Soneralla ei mitään sitä vastaan ole? Miksei vain voi tehdä meille omaa versiota? Mutta näin todennäköisesti nyt tuleekin tapahtumaan. Eli operaattori saa itse päättää tämän asian.
Mutta siis tämä rajoite ei koske mitenkään iPhonea, vaan muitakin luureja, jotka on "operaattorien ehdoilla" tuotu markkinoille tai sellaisiksi modattu. Uskoisin, että saa jenkeissä niitä Nokialaisiakin tethering-estoilla.
Jailbreakin kautta (ja muissa kännyissä sitten käyttiksen/firmiksen päivättämällä) tietysti onnistuu, mutta operaattorihan ei sille voi mitään. Jos voisi, niin varmasti sen estäisi. Onhan jenkeissä estelty kaikkea VOIP:stä ties mihinkä mesen käyttöön puhelimissa, kun se syö operaattorin rahoja.
-
Viesti Kirjoittaja mikko93 »
Käytössä iPhone os 3.0 beta 5 ja ongelma koskien kalenterin caldav tukea. Onko muut huomannut, että jos lisää caldav tilin (minulla googlen kalenteri) syncronoitumaan ja lisää uusia tapahtumia niin vaikka valitsee, että ei muistutusta niin siltikin sen automaattisesti sen kohta siihen lisää. Eli jokaisessa tapahtumassa on muistutus 10 minuuttia ennen tapahtumaan. Vaikka sen laittaa pois niin seuraavan kerran katsottaessa se siinä taas näkyy??
Onko muilla tätä vikaa vai onko se mun oma vika?

https://itunes.apple.com/fi/app/maastok ... &ls=1&mt=8
-
Viesti Kirjoittaja Jukina »
Pitääkö minun hei oikeasti alkaa käymään jotain tuollaisia ohjeita läpi...haiskahtaa enemmän wintoosalta kuin macilta.jukkaforss kirjoitti:Onko joku testannut bluetooth tethering toimintaa Soneran verkossa?
Täällä on ohjeita mitä iPhone Carrier Support tiedostolle pitää tehdä.
https://gist.github.com/81465/71a84ee48 ... 7b2caf9fad

Kyllä minun odotusarvoni on että hommat macissä pelittää hieman paremmin.
Onko tuohon Soneran juttuun muita mahdollisuuksia?
Edit1: Soittelin Soneralle, eivät tienneet sielläkään, mutta lupasivat ottaa selvää ja soittaa. Katsellaanpa kuinka kauan vie
Edit2: Jo vain pelittää. Sain Soneralta ohjeet ja tässä muillekin tumpeloille:
iPhone piuhalla Macbook Pro:hon kiinni
iPhonen asetukset auki, sieltä Yleiset, sieltä Verkko ja sieltä Internet-jako päälle
iTunesiin tulee uusi ikkuna auki (englanniksi)
Siitä klikkaa Network preferenses auki
Klikkaa Siitä Ethernet...eri(en3) (vasen lista; ei siis Sisäinen Ethernet))
Klikkaa Käytä
JA jopas rupesi minulla pelittämään.
-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
Muuten ihan hyvät ohjeet varmaan, mutta ei noi ainakaan BT tehtheriä auta jos pitää olla piuhalla kiinni koneessa. Tässä minulla ainakin ongelma, tehter toimii USBin kautta mutta koko BT on käyttökelvoton. Paritus onnistuu, mutta yhteyttä MBP:hen ei saa. Sekunnin kaksi on MBP mukaan yhteys, mutta iPhonen mukaan ei muuta kuin rantapallo hetken ja sitten "Not Connected"...kokeiltu kaikkia kikka kolmosia, mutta ei vaan ala pelittämään. Ja iTalo Elisa konffis. Jollain toimii tämän foorumin ohjeilla, joillain ei.Jukina kirjoitti:Pitääkö minun hei oikeasti alkaa käymään jotain tuollaisia ohjeita läpi...haiskahtaa enemmän wintoosalta kuin macilta.jukkaforss kirjoitti:Onko joku testannut bluetooth tethering toimintaa Soneran verkossa?
Täällä on ohjeita mitä iPhone Carrier Support tiedostolle pitää tehdä.
https://gist.github.com/81465/71a84ee48 ... 7b2caf9fad![]()
Kyllä minun odotusarvoni on että hommat macissä pelittää hieman paremmin.
Onko tuohon Soneran juttuun muita mahdollisuuksia?
Edit1: Soittelin Soneralle, eivät tienneet sielläkään, mutta lupasivat ottaa selvää ja soittaa. Katsellaanpa kuinka kauan vie
Edit2: Jo vain pelittää. Sain Soneralta ohjeet ja tässä muillekin tumpeloille:
iPhone piuhalla Macbook Pro:hon kiinni
iPhonen asetukset auki, sieltä Yleiset, sieltä Verkko ja sieltä Internet-jako päälle
iTunesiin tulee uusi ikkuna auki (englanniksi)
Siitä klikkaa Network preferenses auki
Klikkaa Siitä Ethernet...eri(en3) (vasen lista; ei siis Sisäinen Ethernet))
Klikkaa Käytä
JA jopas rupesi minulla pelittämään.
E: löytyykö muilla toisia puhelimia BT kautta iPhonessa? Minulla ei löydä mitään muuta kuin MBP.
-
Viesti Kirjoittaja Esso »
-
Viesti Kirjoittaja MLari »
Muistaakseni kun ensimmäisen kerran yhdistin iPhonen ja macin bt:lla (parituksen jälkeen), niin mac valitti jotain, että modeemi ei ole käytössä tms. No sain sen yhdistettyä, kun painoin iPhonen bt-valikossa sitä macin nimeä, ja siinä alko hyrrä pyöriä, ja samalla kävin macin bt-valikosta laittamasta iPhonen kohdalta, että "yhdistä verkkoon". Ja sen jälkeen on toiminu ihan pelkällä sillä, että yhdistää macin kautta. Eli riittää kun puhelin on taskussa, niin pääsee mbp:lla nettii missä vain.

-
Viesti Kirjoittaja frissy »

http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja Jukina »
Kytkettekö yhteyden toimimaan puhelin -valikosta (luurin kuva) kuten muilla puhelimilla vai BT-valikon kautta (iPhone -> Yhdistä verkkoon)?frissy kirjoitti:Sama homma, BT:n kanssa ongelmia, ei toimi sitten millään. Pysyy juuri sen sekunnin yhteydessä ja sitten meneekin taas poikki. Pitääpä koittaa jos sen saisi korjattua vielä, mutta ainakin usb:lla toimii
Jälkimmäinen on se oikea
J
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja eqe »
iPad WiFi 16Gb
iPhone 4 32gb Black
iPhone 3G 16gb White
-
Viesti Kirjoittaja micqo »
8/10
-
Viesti Kirjoittaja Juicce »
Menet Soneran nettisivuilta laittamaan mms-asetuksiin, että lähettävät viestit puhelimeen, eikä viestikeskukseen.eqe kirjoitti:mites on kun lähetän multimediaviestin ja se menee perille mutta kun joku yrittää lähettää mulle niin se ei tule minulle perille? You know?
-
Viesti Kirjoittaja eqe »
kyllä oon laittanu että tulee puhelimeen, mutta nyt kun kokeilin niin enää ei lähe multimediaviestitkää, enkä pääse nettii, ei tule 3g, eikä E, eikä sitä palloo sinne palkkiin :S? Mikä vois olla vikana? Päivityksen jälkeen olen kyllä lähettänyt pari mms viestiä ja käynyt netissä mutta en enää pääse? :SSS buutannu olen, tehdasasetuksiin olen palauttanut, ei auta :SJuicce kirjoitti:Menet Soneran nettisivuilta laittamaan mms-asetuksiin, että lähettävät viestit puhelimeen, eikä viestikeskukseen.eqe kirjoitti:mites on kun lähetän multimediaviestin ja se menee perille mutta kun joku yrittää lähettää mulle niin se ei tule minulle perille? You know?
iPad WiFi 16Gb
iPhone 4 32gb Black
iPhone 3G 16gb White
-
Viesti Kirjoittaja projector »
Mulle ei nyt jostain syystä ole auennut tämän PUSH ominaisuuden käyttö. Eli latasin ohjelman IM+ joka tukee tuoata toimintoa, asetukset olen säätänyt ohjelmasta sekä (mailista)? eli kummassakin on push toiminto päällä, ohjelma jää kyllä "taustalle" pyörimään mutta mitään ilmoitusta en ole koskaan saanut vaikka minulle viestejä on lähetettykkin? viesti tulee vasta kun 15min on kulunut (hakee mailit) tai kun käyn itse katsomassa mailit. Toisessa topicissa oli puhetta että toi push antaisi tekstiviestin tapaisen ilmoituksen saapuneesta "push viestistä" eli miten on, miten ja millain tämän nyt pitäisi oikein toimia?
PS: rankkaa olla tyhmä

TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95
Google Nexus ONE -> CyanogenMod 6.0 Stable
Tulossa -> Desire HD <3
-
Viesti Kirjoittaja Disturbbi »
Ei se push notification vielä toimi IM+:lla. Odottaa Applen hyväksyntää ja uusi päivitys, 3.1 (joka siis tukee juuri tuota push notificationia) julkaistaan luullaksena ens viikolla. Ja sitä ennen voi käyttää vain tota "karvalakki" pushia joka lähettää sähköpostiin tiedon saapuneesta viestistä. Latasitko muuten IM+ Liten vai koko version? Meinaan IM+ Lite ei tule käsittääkseni tukemaan tota push notificationia, ainoastaan toi täys versio tulee ilmeisesti sitä tukemaan.projector kirjoitti:Tevre!!
Mulle ei nyt jostain syystä ole auennut tämän PUSH ominaisuuden käyttö. Eli latasin ohjelman IM+ joka tukee tuoata toimintoa, asetukset olen säätänyt ohjelmasta sekä (mailista)? eli kummassakin on push toiminto päällä, ohjelma jää kyllä "taustalle" pyörimään mutta mitään ilmoitusta en ole koskaan saanut vaikka minulle viestejä on lähetettykkin? viesti tulee vasta kun 15min on kulunut (hakee mailit) tai kun käyn itse katsomassa mailit. Toisessa topicissa oli puhetta että toi push antaisi tekstiviestin tapaisen ilmoituksen saapuneesta "push viestistä" eli miten on, miten ja millain tämän nyt pitäisi oikein toimia?
PS: rankkaa olla tyhmäja hyvät jussit kaikille.
-Teemu
iPhone 7 128GB
Watch 42mm
MacBook Pro 13" Retina mid-2015
Game Center: T-eme
-
Viesti Kirjoittaja projector »
Disturbbi kirjoitti:Ei se push notification vielä toimi IM+:lla. Odottaa Applen hyväksyntää ja uusi päivitys, 3.1 (joka siis tukee juuri tuota push notificationia) julkaistaan luullaksena ens viikolla. Ja sitä ennen voi käyttää vain tota "karvalakki" pushia joka lähettää sähköpostiin tiedon saapuneesta viestistä. Latasitko muuten IM+ Liten vai koko version? Meinaan IM+ Lite ei tule käsittääkseni tukemaan tota push notificationia, ainoastaan toi täys versio tulee ilmeisesti sitä tukemaan.projector kirjoitti:Tevre!!
PS: rankkaa olla tyhmäja hyvät jussit kaikille.
-Teemu
Joo eli ihan tuon täys version ostin. Ei kai tässä muutakun odotellaan sit päivitystä

TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95
Google Nexus ONE -> CyanogenMod 6.0 Stable
Tulossa -> Desire HD <3
-
Viesti Kirjoittaja eqe »
Onko kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa?eqe kirjoitti:kyllä oon laittanu että tulee puhelimeen, mutta nyt kun kokeilin niin enää ei lähe multimediaviestitkää, enkä pääse nettii, ei tule 3g, eikä E, eikä sitä palloo sinne palkkiin :S? Mikä vois olla vikana? Päivityksen jälkeen olen kyllä lähettänyt pari mms viestiä ja käynyt netissä mutta en enää pääse? :SSS buutannu olen, tehdasasetuksiin olen palauttanut, ei auta :SJuicce kirjoitti:Menet Soneran nettisivuilta laittamaan mms-asetuksiin, että lähettävät viestit puhelimeen, eikä viestikeskukseen.eqe kirjoitti:mites on kun lähetän multimediaviestin ja se menee perille mutta kun joku yrittää lähettää mulle niin se ei tule minulle perille? You know?
iPad WiFi 16Gb
iPhone 4 32gb Black
iPhone 3G 16gb White
-
Viesti Kirjoittaja mormeliini »

-
Viesti Kirjoittaja Jaakko-Pappa »
mul on 2.2.1 jailbreikattu, voinko pistää 3.0 vaa päälle ilman et musat katoo?
Entä ku tää ei oo kone jolla sitä käytän yleensä?
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Voit pistää, mutta jotta kaikki säilyisi, pitää ottaa käyttöön siinä koneessa missä olet synkronoinut aiemmin, eli palauttaa siitä koneesta varmuuskopio.Jaakko-Pappa kirjoitti:Pikapika kysymys:
mul on 2.2.1 jailbreikattu, voinko pistää 3.0 vaa päälle ilman et musat katoo?
Entä ku tää ei oo kone jolla sitä käytän yleensä?
Eli tuossa päivityksessä kaikki katoaa puhelimesta, mutta ne laitetaan takaisin kun valitset iTunesin kysyessä, että otetaan käyttöön vanhana xxx nimisenä puhelimena.
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja Jaakko-Pappa »
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
No ohjelma josta nyt lörpöttelen on BeejiveIM, joskus ostin sen koska se pysyy kirjautuneena sisälle 24/7. No nyt tuli päivitys, mutta siinä on valittavana joko sellanen tekstiviestin tapanen ilmoitus missä lukee siis lähettäjä, viesti, close ja view. No tän haluaisin heti pois ja kun otan sen pois tai vaikka oliskin päällä niin ääni kuuluu, no se on okei ja käy mulle kun ääni kuuluu. Mutta kun Apple ei ole jostain syystä voinu laittaa edes LockScreeniin mitään ilmotusta puheluista ja viesteistä yms niin tämä PUSH on ihan hyödytön, siis jos ei halua että pomppii se viesti ikkuna siinä ruudulla, ohjelman kuvakkeessa ei näy, että olis tullu vaikka 5 kpl viestejä. Näkyy vain se viesti ikkuna. Ei hyvä. :/ On siis pakko pitää sitä viesti ikkunan näyttöä päällä, koska muuten ei tiedä viesteistä mitään.
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Laita badget päälle Settings -> Notification kohdastaMarbo kirjoitti:Tänään huomasin tulleen päivityksen iPhonen yhteen ohjelmaan joka tukee PUSH nitificationia, mutta huomasin samalla yhden surullisen homman tässä.
No ohjelma josta nyt lörpöttelen on BeejiveIM, joskus ostin sen koska se pysyy kirjautuneena sisälle 24/7. No nyt tuli päivitys, mutta siinä on valittavana joko sellanen tekstiviestin tapanen ilmoitus missä lukee siis lähettäjä, viesti, close ja view. No tän haluaisin heti pois ja kun otan sen pois tai vaikka oliskin päällä niin ääni kuuluu, no se on okei ja käy mulle kun ääni kuuluu. Mutta kun Apple ei ole jostain syystä voinu laittaa edes LockScreeniin mitään ilmotusta puheluista ja viesteistä yms niin tämä PUSH on ihan hyödytön, siis jos ei halua että pomppii se viesti ikkuna siinä ruudulla, ohjelman kuvakkeessa ei näy, että olis tullu vaikka 5 kpl viestejä. Näkyy vain se viesti ikkuna. Ei hyvä. :/ On siis pakko pitää sitä viesti ikkunan näyttöä päällä, koska muuten ei tiedä viesteistä mitään.
-
Viesti Kirjoittaja EJMV »
Ööm, ymmärsinkö oikein, että haluat saman palluran(jossa numero), kuin mikä mail appsiin tulee, kun on tullut uusia posteja. Tämä asetus on käsittääkseni asetukset --> ilmoitukset --> beejive --> merkit - valituksi. Löytyykö tälläistä valintaa? Jos ei, niin ohjelman kehittäjälle palautetta.Marbo kirjoitti:Tänään huomasin tulleen päivityksen iPhonen yhteen ohjelmaan joka tukee PUSH nitificationia, mutta huomasin samalla yhden surullisen homman tässä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka