Hellhounddd kirjoitti:Mutta mikäli rahoja ei ala suht nopeasti kuulumaan, niin aoin kyllä laittaa Applelle palautetta, että niin kauan kun EU-alueen verkkokaupassa kieltäytyvät myymästä tavaraa toiseen jäsenmaahan niin voivat olla varmoja, että tilaan 10 iPadia joka kuukausi osoitteella Finland niin kauan, kunnes paketti tulee perille. Siinähän sitten postittelevat ja kierrättelevät.
Minun ei itseasiassa kyllä ollut edes tarkoitus ostaa iPadia, mutta tää on niin jännää viihdettä et pakkohan se on kokeilla kepillä jäätä.
Kokeile myös Dellin ja Pixmanian verkkokauppoja (muita kuin Suomeen suunnattuja) ja tee vertaileva tutkimus mikä näistä toimittaa vieraaseen maahan ekana.
Pete3 kirjoitti:
Minulla sen sijaan paketti makaa Nizzassa ja seurannassa lukee: "VASTAANOTTAJAN POSTINUMERO ON VIRHEELLINEN. UPS YRITTÄÄ SELVITTÄÄ OIKEAN POSTINUMERON TOIMITUSTA VARTEN. / TOIMITUS SIIRRETTY"
Korjasin UPS:n palautesivun kautta lähetyksen osoitteen ja pyysin huomioimaan, että määränpäämaa on Suomi, ei Ranska. Vastasivat muutaman tunnin kuluttua sähköpostitse ja pyytelivät anteeksi sekaannusta, ja että paketti toimitetaan mahdollisimman pian Suomeen.
Nyt seurannassa lukee: VASTAANOTTAJAN POSTINUMERO ON VIRHEELLINEN. UPS YRITTÄÄ SELVITTÄÄ OIKEAN POSTINUMERON TOIMITUSTA VARTEN. / OSOITE ON KORJATTU. TOIMITUSTA ON SIIRRETTY. UUSI TOIMITUSOSOITE: FINLANDE, FI
Jokohan huomenaamulla olisi Helsingissä...
Viimeksi muokannut Pete3, 21.6.2010 klo 20.22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Itselläni on Madridin jälkeen ilmestynyt BENAVENTE, ES.
Pistin itsekin UPSille mailia. Toivotaan että korjaavat asian ja lähtee pian kohti Suomea. Lisäksi mun Apple iPad Case on nyt toimitettu, mutta toimittaja on vielä NL DISTRIBUTION CENTER, mikä muistaakseni tarkoittaa että pakettia ei ole vielä annettu kuriirille.
Pete3 kirjoitti:
Nyt seurannassa lukee: VASTAANOTTAJAN POSTINUMERO ON VIRHEELLINEN. UPS YRITTÄÄ SELVITTÄÄ OIKEAN POSTINUMERON TOIMITUSTA VARTEN. / OSOITE ON KORJATTU. TOIMITUSTA ON SIIRRETTY. UUSI TOIMITUSOSOITE: FINLANDE, FI
Notebook.de:stä saa helposti ilman osoitehuolia, vaikkakaan ei ihan halvalla. Maksu Saksan tapaan helpoiten pankkisiirrolla. UPS:n rekalla tuli Suomeen ja viikossa kotiovelle.
raiben kirjoitti:Pete3,
Otitko yhteyttä Suomen UPS:ään kun pyysit korjausta?
En. Lähetin sähköpostia UPS-kotisivujen kautta aluksi suomeksi ja pyysin korjausta osoitetietoihin. Koska tähän yhteydenottoon ei heti tullut vastausta, laitoin varmuuden vuoksi saman pyynnön englanniksi ja ranskaksi. Muutaman tunnin kuluttua UPS:ltä vastattiin ranskankieliseen yhteydenottoon, pahoiteltiin tilannetta ja muutettiin lähetyksen toimitusosoitteeksi Suomi.
HELSINKI, FI 22.06.2010 8:54 TOIMITUSVAIHEESSA
Viimeksi muokannut Pete3, 22.6.2010 klo 9.03. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Omassa mönkään menneessä tilauksessani Italian storessa ihmetyttää se, että Applelta ei ole edelleenkään tullut mitään - ei siis edes automaattisesti generoitua - sähköposti-ilmoitusta peruutuksesta ja sen syystä. Order status sivulla vaan lukee cancelled.
Tässä Italian storen tilauksessa minulla luki kahdessa paikassa FINLANDIA. Ehkä se oli liian alleviivaavaa?
Espanjan Storesta tekemään tilaukseen tuli vain Finland, Kouvola, Espana.
Noh, Espanjassa asuneena ja täkäläiset kuriirit tietäen paketti voi olla missä vaan jos lähtee sinne seikkailemaan...
raiben kirjoitti:Arvelinkin että Suomen UPS:n ja TNT:n kanssa ei kannata enää leikkiä.
Kaikenkaikkiaan olen sitä mieltä, että kun UPS (tai TNT) epäonnistuu paketin toimittamisessa eteenpäin ja rupeaa ihmettelemään osoitetietoja, on parempi että he saavat korjauksen asiakkaalta jossain muodossa kuin se, että he joutuvat itse tiedustelemaan sitä Applelta...
Itse laitoin UPS:lle sähköpostia huomauttaen, että "eri toimitusosoite johtuen kesälomasta".
Laitoin myös FINLAND kahdelle osoiteriville molemmissa tilauksissani Espanjan storessa ja ne menivät läpi. Ensimmäisen peruin itse koska kuljetusfirmojen kanssa alkoi ilmetä ongelmia.
Tilasin 16 Gt:n iPadin Saksan Apple Storesta. Tilaus postitettiin 18.6. ja saapui UPS:llä Kölnin lajittelukeskuksen kautta Suomeen eilen ja toimitus kotiovelle tapahtui myös eilen 21.6. Osoitteena oli FINLAND, DE ja joku oli ystävällisesti yliviivannut tussilla maakoodin DE ja kirjoittanut sen tilalle FI. Toimitus saapui siis aikataulussa ilman yhteydenottoa UPS:ään Olin hieman huolissani tämän palstan keskustelujen perusteella tilauksen kohtalosta ja etenkin kun kukaan muu ei ollut ilmoittanut tilanneensa Saksasta.
mazainen kirjoitti:Tilasin 16 Gt:n iPadin Saksan Apple Storesta. Tilaus postitettiin 18.6. ja saapui UPS:llä Kölnin lajittelukeskuksen kautta Suomeen eilen ja toimitus kotiovelle tapahtui myös eilen 21.6. Osoitteena oli FINLAND, DE ja joku oli ystävällisesti yliviivannut tussilla maakoodin DE ja kirjoittanut sen tilalle FI.
Minulla oli Nizzassa Ranskassa printattu uusi viivakooditarra, jossa maatunnuksena FIN.
iPad 3G on nyt onnellisesti perillä ja vanha wi-fi:kin jo myyty Huuto.Netin kautta kahdeksassa minuutissa.
No niin, ilmoitus lomarahoista tuli ja odotus kävi ylivoimaiseksi. Heti tilaus Espanjan Applestoreen. Saas nähdä. Sanaakaan en osaa kieltä, mutta uskon saaneeni tilauksen sisään. Gracias por tu pedido.
Minun Espaanjaan asti kerennyt iPad lähti sitten takaisin Kiinaan. Applelta tuli aamulla sähköposti, että seuraavan viiden päivän aikana pitäisi UPSille soittaa ja korjata osoite oikeaksi. Ennen tuota sähköpostia kerkesin jo UPSille lähettämään sähköpostin. Muutaman tunnin päästä Ruotsin Applelta tulee puhelu (missähän ne suomalaiset työntekijät oikein on?), ettei iPadia voida toimittaa Suomeen "koska sitä ei olla vielä julkaistu Suomessa". Jepjep.
Veikkaisin, että syypäänä oli Espanjan ja Saksan väliä ravannut iPadin Dock. Sen tila muuttui eilen "VASTAANOTTAJAN POSTINUMERO ON VIRHEELLINEN. UPS YRITTÄÄ SELVITTÄÄ OIKEAN POSTINUMERON TOIMITUSTA VARTEN. / TOIMITUS SIIRRETTY". Ilmeisesti siis ottivat yhteyttä Appleen, ja he vihdoin huomasivat yritykseni.
Eli jos nuo teidän paketit päätyy väärään maahan, niin kannattaa heti kokeilla lähettää UPSille sähköpostia ja toivoa, että ne viskais sen oikeaan paikkaan. Suomen UPSilla kommenttina tahtoo olla ettei osoitetta voi muuttaa, joten sinne tuskin kannattaa soitella.
Omassa paketissani oli Kiinasta asti laitettu uusi UPS-tarra laatikkoon jossa oli oikea määränpää.
PS. Ei näytä vielä seuraavassa aallossa tulevan iPadeja Suomeen:
Next round of international iPad launches set for next month, with the device set to go on sale in Austria, Belgium, Hong Kong, Ireland, Luxembourg, Mexico, Netherlands, New Zealand and Singapore.
Laitoin tilauksen Espanjan Storeen. Alkoi tulla sellainen olo, ettei tässä kahta kuukautta jaksa odotella. MiFikin odottelee kovasti kaveria.
Ainakin luulisin että laitoin tilauksen sisään... ei tuo espanja ole vahvimpia kieliäni. Voihan se olla, että tuli pistettyä harjoitteluhakemus Espanjan Applelle tai jotain...
E: hmmm... toimitus 6.8. Pitkälle menee tuoltakin tilattuna.
Viimeksi muokannut Macco, 22.6.2010 klo 21.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilmeisesti pipariksi meni. Lähetyksen tilana on poikkeus ja viimeisin merkintä on PAKETTIA KOSKEVA TOIMITUKSEN MUUTOSPYYNTÖ KÄSITTELYSSÄ / ODOTTAA PALAUTUSTA LÄHETTÄJÄLLE. Lisäksi tuossa on yhtenä tila- kohdan alla lukee PALAUTUS: SHENZHEN, CN. En osaa sanoa että huomasinko tuon vasta nyt vai onko se aina tuossa lukenut. Möh.
Aikamoinen ylläri: Applelta tuli juuri viesti että tilaus lähetetty. Arvioitu lähetyspäivä oli 5.heinäkuuta. Seuranta ei vielä näkynyt ups:n sivuilla. Kuinka nopeasti seuranta tietonne ovet ilmestyneet ups:lle? Näkeekö todellisen kohdemaan ups:n seurannasta? Nyt Apple sivujen kautta kohteena näkyi TAMPERE FINLAND, ES.