jnnu kirjoitti:Niin, ihmetyttää vaan miten jotkut täällä on päässyt käytössä 8-9h ja valmiustilassa 3-4pv...
Käyttöä on monenlaista. Esimerkiksi musiikinkuuntelu on käyttöä, joka vie akkua tuskin lainkaan. Apple lupaa iPhonen pystyvän 40 tunnin musiikin toistamiseen yhdellä latauksella. Siitä sitten otat sen 9 tuntia musaa niin jää vielä 75 % akkua sitä muutaman päivän valmiustilaa varten. Sama pätee ns. puhelintoimintoihin. Tekstarit ja puhelut vievät tosi vähän akkua verrattuna pelaamiseen tai videoimiseen. Siksi kannattaa kuvan yhteydessä myös mainita, minkä tyyppistä käyttöä on ollut takana.
Erikoista. Minulla nimittäin ainakin nimenomaan puheluiden puhuminen kuluttaa akkua todella paljon.
Käytän puhelinta töissä ja puhun pitkiäkin puheluita päivittäin ja akku vähenee silmissä. Muussa käytössä ei läheskään niin paljon. En kylläkään pelaa puhelimella koskaan, joten ilmeisesti pelaaminen sitten kuluttaa akkua suorastaan järkyttävän paljon
Laars kirjoitti:Minulla nimittäin ainakin nimenomaan puheluiden puhuminen kuluttaa akkua todella paljon.
Samaa olen huomannut omassani. Puhelut kuluttaa akkua eniten omassa käytössäni. Toki olen vasta ladannut luurin 4 kertaa että meneekö vielä "sisäänajon" piikkiin. Täysin tyhjäksi olen päästänyt nyt kahdesti ja akku kesto on siinä 20h valmiuutta ja 5 tuntia käyttöä ------> 0%
Tyytyväinen kestoon. Käyttö sekalaista nettiä/appstorea, puhelua ja tekstaria sekä postin haku tunnin välein 8)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Macbook Pro 13" (2017) 3,5 GHz Intel Core i7/16/512 Space Gray|iPhone X 256gb Space Gray [Telia XL]|iPad Air 2 Wi-Fi 128gb Space Gray|Time Capsule 2TB|iPod nano 16gb 6 gen. Silver|Käytä parkmanissa koodia QZGT saat 10€ Edestä ilmaista parkkiaikaa|
Applemies95 kirjoitti:Pidätkö näyttöä kuinka kirkkaalla, entä onko 3G kokoajan päällä?, miten muut sijaintipalvelut ym?
-Näytönkirkkauteen en ole edes muistaakseni ikinä koskenut, automaatilla taitaa olla
-3G on koko ajan päällä
-aikavyöhyketuen otin pois, muut sij.palv. päällä
-postien haku tunnin välein
-ehkä noin 10 latauskerta menossa, ekat kerrat käytin akun aina ihan loppuun ja taasen latasin aina 100% sekä tein muutaman "hard resetin" aika ajoin
Macbook Pro 13" (2017) 3,5 GHz Intel Core i7/16/512 Space Gray|iPhone X 256gb Space Gray [Telia XL]|iPad Air 2 Wi-Fi 128gb Space Gray|Time Capsule 2TB|iPod nano 16gb 6 gen. Silver|Käytä parkmanissa koodia QZGT saat 10€ Edestä ilmaista parkkiaikaa|
Minä en oikein ymmärrä tällaista keskustelua, mutta olenkin ehkä jo liian vanha. Neljästä seitsemään tuntia käyttöä on ihan normaali kesto puhelimella, ja ylläpitoaikaa kertyy kyllä ihan helposti puhelimen lojuessa pöydällä vaikka kuinka monta tuntia. Eri asia on, mitä väliä sillä on? Lapin metsässä on ehkä pistorasioiden ulottumattomissa, mutta muuten varmastikin jokainen kaupungissa asuva voi ladata puhelinta vähintään joka yö.
Jos haluaa nauttia älypuhelimen toiminnoista, hinta on kyllä puhelimen tiuha lataaminen.
micqo kirjoitti:Miten iCloud asetukset ja Facebook? Onko integroitu yhteys päällä ja/tai oliko muuten Facebook käyttöä? Suljitko sovellukset käytön jälkeen?
Kieltämättä aika hyvä tulos sulla!
-iCloudissa kaikki päällä samoin Facebookissa
-facesta käytän kyllä lähinnä vain messengeriä
-sovelluksia en jaksa sulkea moniajosta, mielestäni moniajo on käyttämistä varten!
E-W kirjoitti:Minä en oikein ymmärrä tällaista keskustelua, mutta olenkin ehkä jo liian vanha. Neljästä seitsemään tuntia käyttöä on ihan normaali kesto puhelimella, ja ylläpitoaikaa kertyy kyllä ihan helposti puhelimen lojuessa pöydällä vaikka kuinka monta tuntia. Eri asia on, mitä väliä sillä on? Lapin metsässä on ehkä pistorasioiden ulottumattomissa, mutta muuten varmastikin jokainen kaupungissa asuva voi ladata puhelinta vähintään joka yö.
Jos haluaa nauttia älypuhelimen toiminnoista, hinta on kyllä puhelimen tiuha lataaminen.
Vanha ukko on puhunut.
Sitä Lapin pistorasiatonta metsää varten juuri tahdon tietää kauanko akkuni kestää, tieto voi olla yllättävän tärkeä esim. kun lähtee mökille ja unohtaa laturin! Nuff said! 8)
micqo kirjoitti:Miten iCloud asetukset ja Facebook? Onko integroitu yhteys päällä ja/tai oliko muuten Facebook käyttöä? Suljitko sovellukset käytön jälkeen?
Kieltämättä aika hyvä tulos sulla!
-iCloudissa kaikki päällä samoin Facebookissa
-facesta käytän kyllä lähinnä vain messengeriä
-sovelluksia en jaksa sulkea moniajosta, mielestäni moniajo on käyttämistä varten!
onko nettikäyttö ollut suurimmaksiosaksi 3g:llä vai wlan:illa?
jnnu kirjoitti:onko nettikäyttö ollut suurimmaksiosaksi 3g:llä vai wlan:illa?
-sanoisin että 50/50, mutta en minä mitään empiiristä tutkimusta ole tehnyt
Viimeksi muokannut amanita, 10.11.2012 klo 12.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Lainaus kuntoon
Jaaha pitäsköhän sitä kiikuttaa 5 päivää sitten saatu 32gb ipuli takuuseen? Ollut normikäytössä huomattavasti surkeampi akkukesto verrattuna edelliseen puhelimeeni (ip4). Aikavyöhykeasetukset ym. otettu pois päältä, koitettu hard resettiä mutta siltikin akukesto aivan surkea. Aamulla lähdin täyteen ladatulla akulla töihin ja kotiin päästessä 25% jäljellä. Töissä ihan peruskäyttöä, facebook, maili, safari alle tunti yhteensä. Lueskelin, että asphalt 7 kuluttaa paljon akkua joten testasin juuri äsken sitä. Sovellus oli auki n. 6min (2quick playta) ja AKUN VARAUS PUTOSI 14%!!! En ole päivääkään tällä uudella ilman välilatausta selvinnyt, mutta tuo nyt on ihan naurettavaa, että vaikkakin pelatessa, voi noin radikaalisti lyhyessä ajassa tuo varaus tippua.
Harmittaa vaan kun vanhempi, käytetympi puhelin hakkaa ihan uuden vempaimen:D Kun kyllähän Apple kuitenkin lupaa sivuillaan esim. 8h 3G surffailua niin sen takia en tälläistä hyväksy. Mutta testaillaan sitten vielä muutama päivä
No nyt ei tietenkään enää näy kun on jo tehty hard reset ( taas:D). Mutta kumma juttu et nyt oon täs joku 10min. pelannut, ja 20 min ajan surffanut ja toi indikaattori näyttänyt koko tämän ajan 1% ?
Omassa käytössä viitonen on akunkestoltaan parempi kuin 4S. Nelonen riitti kyllä normipäivän käytön. Viitosessa on illala yleensä vielä reilusti akkua jäljellä.
En tiedä onko tässä mun harrastamassa akun tyhjennyksessä mitään taikaa sillä teen samoin puhelimellani kuin omassa MBP mid 2009 kuten ohje kertoo akun kalibroinnista. Eli annan akun mennä ihan tyhjäksi , annan olla näin vähintään 5tuntia, yritän yleensä ajoittaa että on yö yli tyhjillään sitten lataan akun täyteen ja kun akku on 100% niin annan olla vielä muutaman tunnin . Tämän teen ainakin kerran kuukaudessa ja ainakin läppärini on edelleen huippu iskussa akun suhteen vaikka on jo 2 1/2 vuotta vanha sillä se kestää 4-5 tuntia edelleen ja akun kesto prosentti (coconut) näyttää 93%). Tiedä sitten onko tällä " kalibroinnilla" mitään vaikutusta nykyajan puhelimiin mutta iP4 joka 2vuotta vanhaa akku kestää edelleen huikean hyvin, samoin 3GS tai sitten on ollut vaan tuuria että olen saanut keskiviikko kappaleet
Olen aikaisemminkin laittanut käyttö/valmius tietoja ja tässä tän hetken tilanne.
Käyttö 6t 24min
Valmiudessa 3 pv 8tuntia
9% akkua jäljellä
Olen ite kans ehkä liian hysteerinen latauksien kanssa. Harvoin tulee latailtua puoliksi kulutettua akkua, mutta onhan nuo tuolla tyylillä hyvin kyllä kestäneet.