L-Janne kirjoitti:Noilla kahdella tuskin on merkittävää suorituskykyeroa, mutta toinen tosiaan lienee TSMC:n 16 nanometrin tekniikalla ja toinen Samsungin 14 nanometrin tekniikalla. Eroja saattaa ennemmin tulla virrankulutuksessa ja lämmöissä, Samsungin eduksi. Itse en aivan valtavasti kuitenkaan alkaisi stressata moisesta. Molemmilla päästäneen luvattuihin akkukestoihin ja muuhun.
Samaa mieltä. Ei taida olla Applellakaan varaa ajautua tilanteeseen, jossa kuluttajat alkavat penäämään kumpi prossu laitteessa on. Ja siitäkös lehdistö riemastuisi
Bubii kirjoitti:Tuli käytyä eilen elisalla katsomassa normin ja plussan koko eroja mutta en vain osaa päättää kumman koon ottaisi ja minkä värisenä
Viime vuonna olin saman päätöksen äärellä ja otin pienemmän version todeten "en ikinä halua noin suurta kapulaa taskuuni mitä 6+ on". Niin siinä sitten kävi, että juuri lähti tilaukseen 6S+. Ikinä ei pitäisi sanoa "ei ikinä"
Macbook Air 13" (Mid 2013)
Macbook Pro 13" (Early 2015)
iPhone 8+ 64GB SG
Apple Watch Sport 42mm
Pähkäilin samaa, mutta päädyin plussaan. iphone 4 bookbook kotelolla on niin paksu, että en sitäkään juuri pidä taskussa. Tarkistin myös hieman plussaa kookkaamalla laskimella, että se mahtuu kaikkiin takin taskuihin ja hätätilanteessa uppoaa myös farkkujen etutaskuun.
Plussalle iso plussa on akkukesto. Yhden käden käytettävyys on mielestäni vanhempiin malleihin verrattuna joka tapauksessa huono sekä 4,7" että 5,5" malleilla, että sama se sitten on ottaa isompi malli ja nauttia isommasta näytöstä, iPad-tyyppisestä käyttöliittymästä ja paremmasta akkukestosta.
MacBook Air M1, iPhone 13 Pro Max, Marantz M-CR603.
L-Janne kirjoitti:Plussalle iso plussa on akkukesto. Yhden käden käytettävyys on mielestäni vanhempiin malleihin verrattuna joka tapauksessa huono sekä 4,7" että 5,5" malleilla, että sama se sitten on ottaa isompi malli ja nauttia isommasta näytöstä, iPad-tyyppisestä käyttöliittymästä ja paremmasta akkukestosta.
Juuri tuo isompi näyttö ja akun kesto houkuttelisi, mutta tuo plussa mahtuu juuri ja juuri farkkujen taskuun missä itse pidän aina puhelinta. Lisäksi normi versio sopii sopivasti omaan käteen joten saa nähdä kumpi tulee sitten ostettua
Kyllä siinä käyttömukavuus kärsii jos puhelinta pitää kädessä kantaa tai aina ottaa laukkua mukaan.. jos nyt ei laukku muuten ole AINA messissä. Tää on vähän sama kun mietitään "kannettavaa" tietokonetta niin onko perusteltua hankkia 5kilon painosta 17" jötikkää jos kannettavuus on se konsepti.
Itse naureskellu pitkään tuttavapiirissä olevalle jampalle sen Galaxy Magan roudailuja.. se käytännössä on aina kyseisen tyypin kädessä kun ei taskuun mukavasti mahdu. Siinä sit lähet kesällä kevyissä tamineissa liikenteeseen kun pitää pakkailla veskaa mukaan... Toki isommalta näytöltä on kivempi katsoa asioita mutta sitä varten on 27" työpöydällä iPadit jnee..
IIIMacci kirjoitti:Kyllä siinä käyttömukavuus kärsii jos puhelinta pitää kädessä kantaa tai aina ottaa laukkua mukaan.. jos nyt ei laukku muuten ole AINA messissä. Tää on vähän sama kun mietitään "kannettavaa" tietokonetta niin onko perusteltua hankkia 5kilon painosta 17" jötikkää jos kannettavuus on se konsepti.
Itse naureskellu pitkään tuttavapiirissä olevalle jampalle sen Galaxy Magan roudailuja.. se käytännössä on aina kyseisen tyypin kädessä kun ei taskuun mukavasti mahdu. Siinä sit lähet kesällä kevyissä tamineissa liikenteeseen kun pitää pakkailla veskaa mukaan... Toki isommalta näytöltä on kivempi katsoa asioita mutta sitä varten on 27" työpöydällä iPadit jnee..
Näin ja itseasiassa välillä muistelen kaiholla iPhone 5:stä, kun se oli niin kompakti verrattuna nykyiseen 4.7" laattaan taskussa.
Itsellä oli iPhone 5 käytössä, joka vaihtui vuosi sitten oneplus oneen. OPO:ssa jännitti 5,5" näyttökoko ja epäilytti pysyykö se missään mukavasti mukana. Vuoden käytön jälkeen olen huomannut että pelko on ollut turha - ei 5,5" ole niin paljoa etteikö se perusfarkkujen taskussa menisi.
Eilen kävin tekemässä vertailua opon ja 6+ välillä. 6+ oli muutaman millin korkeampi ja millin leveämpi kuin opo. Tänään laitoin 6S+ plussan tilaukseen, eikä jännitä koko enää yhtään.
Bysantinkeisari kirjoitti:Itsellä oli iPhone 5 käytössä, joka vaihtui vuosi sitten oneplus oneen. OPO:ssa jännitti 5,5" näyttökoko ja epäilytti pysyykö se missään mukavasti mukana. Vuoden käytön jälkeen olen huomannut että pelko on ollut turha - ei 5,5" ole niin paljoa etteikö se perusfarkkujen taskussa menisi.
Eilen kävin tekemässä vertailua opon ja 6+ välillä. 6+ oli muutaman millin korkeampi ja millin leveämpi kuin opo. Tänään laitoin 6S+ plussan tilaukseen, eikä jännitä koko enää yhtään.
Kyllähän se siellä taskussa "menee", mutta 5:n oli vielä suht huomaamaton. Sen 6+:n varmasti tunnet siellä taskussa ja lisäksi jos on tiukempaa housua niin vaikeita tilanteita tulee.
Aatamix kirjoitti:
iPhone 6S -puhelimen A9-prosessoria valmistaa tänä vuonna kaksi yhtiötä: TSMC ja Samsung. Näistä Samsungin valmistama prosessori on pienempi, eli teknologialtaan parempi, mahdollisesti myös nopeampi versio (LÄHDE).
Veikeäksi asian tekee se, että useat käyttäjät ovat raportoineet iPhone 6S -puhelimen kuumenevan liikaa (LÄHDE). Prosessorimaailmassa suuremmalla valmistusprosessilla valmistettu prosessori tuottaa enemmän lämpöä, eli mahdollisesti tuo TSMC-versio A9-prosessorista on kuumemmin käyvä versio?
Kuluttaja ei mistään näe, että kumman valmistajan versio A9-prosessorista on omassa puhelimessa. Tilanne muistuttaa kovasti viime vuoden iPhone 6 -puhelimien massamuistiratkaisua, jossa epäonnekkaimmat kuluttajat saivat käsiinsä halvemman ja huonomman TLC-massamuistin.
Noilla kahdella tuskin on merkittävää suorituskykyeroa, mutta toinen tosiaan lienee TSMC:n 16 nanometrin tekniikalla ja toinen Samsungin 14 nanometrin tekniikalla. Eroja saattaa ennemmin tulla virrankulutuksessa ja lämmöissä, Samsungin eduksi. Itse en aivan valtavasti kuitenkaan alkaisi stressata moisesta. Molemmilla päästäneen luvattuihin akkukestoihin ja muuhun.
Tänne myös tilattu Saunalahdelta 6S 64GB Silver, postauksista päätellen ensimmäisten joukossa pitäisi olla, joten mahdollisesti jo perjantaina hyppysissä. Onkin henkilökohtaisesti aika iso juttu, olen vuosikaudet käyttänyt Androidia ja siihen on tullut melkolailla kasvettua kiinni, mutta nyt kun luurin vaihto oli ajankohtainen eikä Android-leirissä tällä hetkellä mikään lippulaiva täysin vakuuttanut, ajattelin testata taittuuko iPhone omaan käyttöön. Voipahan sitten ainakin sanoa kokemuksesta. Revikat ainakin lupaa hyvää, mutta suurin kynnys tulee varmaan olemaan tuo muokattavuus. Katsotaan miten sen kanssa tulee sinuiksi
Vähän sama kuvio.. Itse olin Soneraan yhteyttä Twitterin kautta ja ilmoitin nimeni yhteystietojen kera lähimmän liikkeen kiinnostuslistalle ja sormet ristissä toivon että sieltä viimeistään pe aamuna soitellaan.
Viimeksi muokannut amanita, 6.10.2015 klo 0.55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Edeltävän viestin lainaus poistettu :=)
...hmm tota noin... Mä oon kaks edellistä kännyäni (5s ja 6) 'tilannut' just noin Soneralta verkosta, mutt vielä ei oo kummastakaan kuulunut mitään...
Ostin sitt kivijaloilta
Aatamix kirjoitti:
...
Kuluttaja ei mistään näe, että kumman valmistajan versio A9-prosessorista on omassa puhelimessa. Tilanne muistuttaa kovasti viime vuoden iPhone 6 -puhelimien massamuistiratkaisua, jossa epäonnekkaimmat kuluttajat saivat käsiinsä halvemman ja huonomman TLC-massamuistin.
Ikävästi alkaa taas ongelmia kasaantua muutama päivä ennen ostopäätöksen tekemistä. Korjatkaa jos jotain unohtui, mutta siis tällä hetkellä raportoidut ongelmat vakavuusjärjestykssä 1) surina äänilähdössä 2) puhelimen sammuminen+overheat 3) jumittaminen backupin yhteydessä.
Surina on hyvin selkeästi rautapuolen ongelma taitaa olla ensimmäinen Applen luuri, joka fuskaa prossuäänet nappeihin? Puhelimen sammuminen vaikuttaa softaongelmalta, mutta samassa yhteydessä raportoidut ylikuumenemiset salaman toimimattomuuksineen kääntää taas ongelmaa rautaan. Slide to upgrade jumaus taas haiskahtaa softaongelmalta.
iPhone 13 Pro
Apple TV 4K 64GB
MacBook Pro Retina 13" 2.6GHz 8GB 256GB
jake69 kirjoitti:...hmm tota noin... Mä oon kaks edellistä kännyäni (5s ja 6) 'tilannut' just noin Soneralta verkosta, mutt vielä ei oo kummastakaan kuulunut mitään...
Ostin sitt kivijaloilta
Juu meillä suurin osa myydään juuri kivijaloilta kiinnostuslistan perusteella tänä vuonna. Avasin tätä tuonne toiseen Homppu-ketjuun
Mä olen myös paininut näiden kahden mallin välillä ja tällä hetkellä kovasti tuntuu päätökseni kaartuvan 6S Plussan puolelle. Vähän jänskättää toi koko, sillä edellisellä kerralla pyörsin päätökseni juuri tuosta koosta johtuen. Mutta nyt mulla etusijalla selkeästi näyttää olevan näytön koko, koska olen vuoden aikana huomannut tuijottavani nettitöllöä enemmän kännystä kuin tabletista tms. Ja sitä töllöttämistä tapahtuu niin lasten harkkojen aikana kuin illan viimeisempänä tuntina ennen nukahtamista
Edellämainittujen ongelmien lisäksi välitöntä ostamista mietityttää plussan surkea näyttö 1080 x 1920 ja 401ppi. Siis mitä ihmettä. Jo Galaxy s5 oli pienempään näyttöön sama reso ja paremmat ppi:t. No okei eihän resoluution tarvitse olla tuota isompi mutta ei siitä haittaakaan ole. Värit ovat kehnot verrattuna samsungeihin. Onko muita mietityttänyt phonen näyttö? Itselläni ei ole ollut normi kutosta siis.
Itsellä ollut useampi Samsung ja kyllä iPhonessa on huomattavasti parempi näyttö. Niillä pikseleiden lisämäärällä ei sinänsä tee mitään, sillä silmä ei niitä edes erota. iPhone toistaa värit myös luonnollisena, mikä on näin valokuvausta tekevänä tärkeää. Samsungin värimaailma on ihan överi, tosin mustan taso on niissä parempi amoledin takia.
Itselleni merkkaa kuitenkin luonnollinen kuva ja sen laatu. iPhonessa tämä on paljon paremmin. Ennemmin laatu kuin määrä.
Viimeksi muokannut amanita, 6.10.2015 klo 19.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Edeltävän viestin lainaus poistettu :=)
iPhone 14 Pro // 512GB iMac 27" 5K // 3,7 GHz, 64GB, 2TB MacBook Pro 16" // M1 Pro, 32GB, 512GB Apple Watch Ultra Apple TV 4K iPad Pro 12,9 // M1 AirPods Pro (2. gen) AirPods Max Apple TimeCapsule
" Based on our extensive Lab tests and measurements listed below, the Galaxy Note 5 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested. It takes over from the Galaxy Note 4, which was the previous record holder for mobile display performance."
Ja mainitsemastasi "värien luonnollisuudesta" Note 5 -puhelimesta sanotaan näin: "including the best absolute color accuracy of any mobile display that we have ever tested"
Varsinkin Iphone 6S -puhelimessa on pikseleitä on liian vähän, ollakseen vuoden 2015 lippulaivapuhen. Myös 16GB varastomuisti on liian vähän 2015 lippulaivapuhelimelle. Apple säästää ominaisuuksista tasan tarkaan niin paljon kuin voi, että saa suuremman voiton. Esim. monta sataa euroa halvempi Motorola X Style on ominaisuuksiltaan runsaampi.
Viimeksi muokannut Aatamix, 6.10.2015 klo 14.28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
" Based on our extensive Lab tests and measurements listed below, the Galaxy Note 5 is the Best performing Smartphone display that we have ever tested. It takes over from the Galaxy Note 4, which was the previous record holder for mobile display performance."
Ja mainitsemastasi "värien luonnollisuudesta" Note 5 -puhelimesta sanotaan näin: "including the best absolute color accuracy of any mobile display that we have ever tested"
Varsinkin Iphone 6S -puhelimessa on pikseleitä on liian vähän, ollakseen vuoden 2015 lippulaivapuhen. Myös 16GB varastomuisti on liian vähän 2015 lippulaivapuhelimelle. Apple säästää ominaisuuksista tasan tarkaan niin paljon kuin voi, että saa suuremman voiton. Esim. monta sataa euroa halvempi Motorola X Style on ominaisuuksiltaan runsaampi.
Käytössä on ollut Note 4 ja S6. Tietäänkseni ne kuuluvat siihen mainitsemaasi "lippulaiva" -kategoriaan. Molempien jälkeen olen edelleen sitä mieltä, että iPhonen näyttö on parempi väreiltään, laadultaan ja kirkkaudeltaan. Mustan tasossa amoledit kuitenkin voittaa.
iPhone 14 Pro // 512GB iMac 27" 5K // 3,7 GHz, 64GB, 2TB MacBook Pro 16" // M1 Pro, 32GB, 512GB Apple Watch Ultra Apple TV 4K iPad Pro 12,9 // M1 AirPods Pro (2. gen) AirPods Max Apple TimeCapsule
jca kirjoitti:iPhonessa ei ole liian vähän pikseleitä, koska et normaalinäöllä huomaa eroa siihen malliin jossa niitä pikseleitä on enemmän.
Galaxyjen näytöt on nykyään hyviä, mutta kirkkaudessa ne jäävät selvästi iPhonelle.
Tuolla samalla testaussivulla testit kertovat toista: "When Automatic Brightness is turned On, the Galaxy Note 5 produces up to an impressive 861 cd/m2 (nits) in High Ambient Light, where high Brightness is really needed – it is the brightest mobile display that we have ever tested. As a result of its high Brightness and low Reflectance, the Galaxy Note 5 has a Contrast Rating for High Ambient Light that ranges from 118 to183, also the highest that we have ever measured for any mobile display."
Kaikki eivät tietenkään huomaa pikselitiheydessä eroa. Itse satun huomaamaan.
Käytössä on ollut Note 4 ja S6. Tietäänkseni ne kuuluvat siihen mainitsemaasi "lippulaiva" -kategoriaan. Molempien jälkeen olen edelleen sitä mieltä, että iPhonen näyttö on parempi väreiltään, laadultaan ja kirkkaudeltaan. Mustan tasossa amoledit kuitenkin voittaa.
Kyllä sinä saat olla sitä mieltä. Mutta kaikki objektiiviset testit osoittavat, että iPhonien (6, 6S ja plussat) näytöt ovat laadultaan huonompia kuin Samsungin lippulaivat.
Viimeksi muokannut Aatamix, 6.10.2015 klo 15.39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.