Touchin puukotusta
-
-
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
Yhteystietoja (ilmeisesti vain nimiä ja organisaatioita, tulevissa versioissa enemmän toimintoja) voi etsiä tällä lisäsoftalla http://justanotheriphoneblog.com/wordpr ... arch-call/
Toimii myös Touchissa. Asentuu mukavasti installer.app:lla suoraan netistä.
Huono puoli softassa: NagScreen alussa, muistutuksen saa pois maksamalla lisenssin.
T: Harri
-
Viesti Kirjoittaja allu/tre »

![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
Nyt v*tuttaa, oiskos kokemusta jollakulla, miten tästä parannutaan..
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja 997S »
Hieman yksinkertaisena kyselisin miten käytännössä asennetaanharri_tku kirjoitti:Moi!
Yhteystietoja (ilmeisesti vain nimiä ja organisaatioita, tulevissa versioissa enemmän toimintoja) voi etsiä tällä lisäsoftalla http://justanotheriphoneblog.com/wordpr ... arch-call/
Toimii myös Touchissa. Asentuu mukavasti installer.app:lla suoraan netistä.
Huono puoli softassa: NagScreen alussa, muistutuksen saa pois maksamalla lisenssin.
mukavasti installer.app:lla suoraan netistä? Olisko selkeäkielinen
ohje mahdollinen? Kiitokset, jos joku valaisis.
Pörssiin sain euro/ dollarin toimimaan, saako siihen helsingin pörssiä,en löytäny?
Muuten kaikenkaikkiaan enemmän kuin tyytyväinen iTouchiin.
Ens viikolla rantautuu iPhone taskuun, silloin taas riittää haastetta.
-
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
installerin näyttää kymmeniä, kohta jo satoja? erilaisia lisäsoftia Touchille. Sieltä listasta valitset haluamasi softan ja painat install. Samalla installer.app:lla voi myös poistaa ohjelmia. Kätevä siis kun kokeilee erilaisia lisäsoftia. Eli tietokonetta ei tarvita tähän lisäohjelmien asennukseen / poistoon. Kunhan vain olet tehnyt tuon iJailbreakin.
-
-
Sain kuin sainkin loppujen lopuksi nätisti päivitettyä ja jailbreakattua 1.1.2:een, mutta mikä oli se installerin source -osoite, josta nuo iphonen appsit löytyivät? Mielestäni tuolla tuaw.com:in jollakin sivulla oli tuo linkki mainittuna, mutta en sitä tähän hätään löytänyt..Donza kirjoitti:1.1.2 asennettu ja Jailbreakattu. Myöskin päivitetyt 1.1.2 iPhonen softat toimivat Touchissa mainiosti. Ilmeisesti Installer.app:in kautta asennetut softat eivät kaikki uudella firmiksellä vielä toimi kuten tuossa TUAW:n jutussa mainittiin. "The one downside: some of the Installer.app items will not install because they "require Firmware Version 1.1.1"."
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Donza »
Itse olen hakenut merirosvolahdesta paketin ja siirtänyt ftp:llä. En tiennytkään että ne saa jotenkin Installer.app:n kautta. Ja tokkopa siellä vielä on nuita 1.1.2 appseja?allu/tre kirjoitti:Sain kuin sainkin loppujen lopuksi nätisti päivitettyä ja jailbreakattua 1.1.2:een, mutta mikä oli se installerin source -osoite, josta nuo iphonen appsit löytyivät? Mielestäni tuolla tuaw.com:in jollakin sivulla oli tuo linkki mainittuna, mutta en sitä tähän hätään löytänyt..Donza kirjoitti:1.1.2 asennettu ja Jailbreakattu. Myöskin päivitetyt 1.1.2 iPhonen softat toimivat Touchissa mainiosti. Ilmeisesti Installer.app:in kautta asennetut softat eivät kaikki uudella firmiksellä vielä toimi kuten tuossa TUAW:n jutussa mainittiin. "The one downside: some of the Installer.app items will not install because they "require Firmware Version 1.1.1"."
-
En oo kyllä ihan varma tuosta, kun en enää kyseistä linkkiä löydä, mutta mun mielestä siellä puhuttiin, että löytyy jo 1.1.2 appsitkin.Donza kirjoitti:Itse olen hakenut merirosvolahdesta paketin ja siirtänyt ftp:llä. En tiennytkään että ne saa jotenkin Installer.app:n kautta. Ja tokkopa siellä vielä on nuita 1.1.2 appseja?allu/tre kirjoitti:Sain kuin sainkin loppujen lopuksi nätisti päivitettyä ja jailbreakattua 1.1.2:een, mutta mikä oli se installerin source -osoite, josta nuo iphonen appsit löytyivät? Mielestäni tuolla tuaw.com:in jollakin sivulla oli tuo linkki mainittuna, mutta en sitä tähän hätään löytänyt..Donza kirjoitti:1.1.2 asennettu ja Jailbreakattu. Myöskin päivitetyt 1.1.2 iPhonen softat toimivat Touchissa mainiosti. Ilmeisesti Installer.app:in kautta asennetut softat eivät kaikki uudella firmiksellä vielä toimi kuten tuossa TUAW:n jutussa mainittiin. "The one downside: some of the Installer.app items will not install because they "require Firmware Version 1.1.1"."
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
No, pitää varmaan suunnata itsekin kohti merirosvolahtea...
-
1.1.1
Viesti Kirjoittaja Sinuhe »
omani onnellisesti 1.1.1 + puukotettu. Kaverilla on ongelma, eli hänellä firmware 1.1.2, eikä ilmeisesti tämä kaikkein helpoin (ijailbreak) toimi 1.1.2:ssa. Ylempää tässä ketjussa (sama s.8) joku oli onnistunut downgraden tekemään takaisin 1.1.1 - firmwareen. Miten ihmeessää tämä tehdään - search Applen sivuilla ei löydä ainakaan ihan heti. ja jos läytääkin, niin miten se saadaan Touchiin iTunesin koko ajan tarjotessa1.1.2 - firmwarea???
-
1.1.1
Viesti Kirjoittaja Sinuhe »
-
Viesti Kirjoittaja Caelum »
Ruudun alareunassa on painikkeita valitse sieltä "Install" ja sen jälkeen valitset kategorian.997S kirjoitti:Jailbreak on tehty, installer löytyy mailin vierestä,
Kun avaan installerin siihen tulee welcome installer 3.
Mihin niiden app.sien pitäisi ilmestyä?
Macbook Pro 2,4GHz, 2Gt, 200Gt, GeForce 8600M GT (256Mt)
iPhone 3G 16 Gt (valkoinen)
-
-
Caelum kirjoitti:Ruudun alareunassa on painikkeita valitse sieltä "Install" ja sen jälkeen valitset kategorian.997S kirjoitti:Jailbreak on tehty, installer löytyy mailin vierestä,
Kun avaan installerin siihen tulee welcome installer 3.
Mihin niiden app.sien pitäisi ilmestyä?
Googlettamalla löysin et jailbraken jälkeen pitää asentaa systemkansiosta
BSD subsystem, sen tein. Senjälkeen pitäisi asentaa joku S___open,
jonka pitäisi löytyä systeemin alta, tätä en löytäny????
Mun mielestä mulla ei ole installoitavana muutakuin jailbreakin yhteydessä
tulleet appsit?
-
-
Re: 1.1.1
Viesti Kirjoittaja Eien »
Lyhykäisyydessään. Lataa 1.1.1 Touchi kiinni koneeseen ja "Restore"-nappulan kohdalla shift+klik (macilla omena+klik? En omista omenaa, korjatkaa jos olen väärässä), valitset tuon 1.1.1 paketin. Tuon jälkeen jailbreak, sitten installerista asennat ohjelman nimeltä OktoPrep. Nyt päivität 1.1.2:een, jonka jälkeen lataat 1.1.2 jailbreakiin tarvittavat roinat (toimii sekä pc:llä että macilla). Ja hyvin pelaa.Sinuhe kirjoitti:Moi,
omani onnellisesti 1.1.1 + puukotettu. Kaverilla on ongelma, eli hänellä firmware 1.1.2, eikä ilmeisesti tämä kaikkein helpoin (ijailbreak) toimi 1.1.2:ssa. Ylempää tässä ketjussa (sama s.8) joku oli onnistunut downgraden tekemään takaisin 1.1.1 - firmwareen. Miten ihmeessää tämä tehdään - search Applen sivuilla ei löydä ainakaan ihan heti. ja jos läytääkin, niin miten se saadaan Touchiin iTunesin koko ajan tarjotessa1.1.2 - firmwarea???
5th Gen iPod 60GB
-
Hep. Olin siis lukenut oikein. Tuolta http://www.touchdev.net/wiki/Enable_iPo ... plications löytyy se osoite, josta nuo iphonen appsit saa suoraan installeriin. Ja löytyy myös 1.1.2. 8)allu/tre kirjoitti:En oo kyllä ihan varma tuosta, kun en enää kyseistä linkkiä löydä, mutta mun mielestä siellä puhuttiin, että löytyy jo 1.1.2 appsitkin.Donza kirjoitti:Itse olen hakenut merirosvolahdesta paketin ja siirtänyt ftp:llä. En tiennytkään että ne saa jotenkin Installer.app:n kautta. Ja tokkopa siellä vielä on nuita 1.1.2 appseja?allu/tre kirjoitti:Sain kuin sainkin loppujen lopuksi nätisti päivitettyä ja jailbreakattua 1.1.2:een, mutta mikä oli se installerin source -osoite, josta nuo iphonen appsit löytyivät? Mielestäni tuolla tuaw.com:in jollakin sivulla oli tuo linkki mainittuna, mutta en sitä tähän hätään löytänyt..Donza kirjoitti:1.1.2 asennettu ja Jailbreakattu. Myöskin päivitetyt 1.1.2 iPhonen softat toimivat Touchissa mainiosti. Ilmeisesti Installer.app:in kautta asennetut softat eivät kaikki uudella firmiksellä vielä toimi kuten tuossa TUAW:n jutussa mainittiin. "The one downside: some of the Installer.app items will not install because they "require Firmware Version 1.1.1"."
No, pitää varmaan suunnata itsekin kohti merirosvolahtea...
-
Viesti Kirjoittaja Satu_Maarit »
Minuakin kiinnostaisi kuulla kommentteja näihin asioihin liittyen eli touchin puukotusta olen harkitsemassa, mutta en ole hommaan vielä uskaltautunut kun olen täysin noviisi iPod:ien kanssa (kokemusta vasta kahdelta päivältärasva kirjoitti:Miten saan jailbraken poistettua? Viekö jailbrakettaminen takuun?

Mites oli nyt sen firmware version kanssa eli jos rohkenen kumminkin tehdä tuon jailbreakin touchiin niin voinko päivittää touchin softan 1.1.1-->1.1.2 eli oliko tuo jailbreak jo testatusti toimiva myös tuon uuden softan kanssa ?
Ja vielä yksi kysymys eli olenko ymmärtänyt oikein, että jos haluaa touchiin uusia applikaatioita niin touch pitää ensin puukottaa vai saako jostakin jo "laillisestikin" applikaatioita ? Web-applikaatioita olenkin jo löytänyt mutta eipä noista paljon iloa ole kuin verkossa eli hakusessa olisi ainakin nyt esim. joitakin pelejä, joita pystyisi pelaamaan ilman verkkoakin esim. junamatkoilla.
- Satu
Palauttaminen iTunesilla palauttaa laitteen tehdastilaan. Periaatteessa Jailbreak vie takuun (kait?), mutta eipä tuosta ole oikeastaan väliä koska laitteen voi iTunesilla palauttaa tuohon tehdastilaan, jolloin..niin, noh mistähän kukaan tietää onko se ollut jailbreakattu!?Satu_Maarit kirjoitti:Minuakin kiinnostaisi kuulla kommentteja näihin asioihin liittyen eli touchin puukotusta olen harkitsemassa, mutta en ole hommaan vielä uskaltautunut kun olen täysin noviisi iPod:ien kanssa (kokemusta vasta kahdelta päivältärasva kirjoitti:Miten saan jailbraken poistettua? Viekö jailbrakettaminen takuun?).

1.1.2 firmwarelle on oma jailbreakkinsa, mutta siinäkin lähdetään liikkeelle 1.1.1 firmiksestä. Eli siis, kyllä saat käyttöösi 1.1.2 firmwarella toimivan jailbreakatun Touchin. Voin auttaa tuon jailbreakkaamisen kanssa, jos tahdot.Mites oli nyt sen firmware version kanssa eli jos rohkenen kumminkin tehdä tuon jailbreakin touchiin niin voinko päivittää touchin softan 1.1.1-->1.1.2 eli oliko tuo jailbreak jo testatusti toimiva myös tuon uuden softan kanssa ?
Kyllä. Touchin pitää olla jailbreakattu ennen kuin kolmansien osapuolien ohjelmia voidaan siihen asentaa. Tosin Apple on luvannut helmikuulle avaavansa (jollakin tavoin) iPhonen/Touchin kolmansille osapuolille eli tuon jäälkeen noita ohjelmia voi saada Touchiin ilman jailbreakkia.Ja vielä yksi kysymys eli olenko ymmärtänyt oikein, että jos haluaa touchiin uusia applikaatioita niin touch pitää ensin puukottaa vai saako jostakin jo "laillisestikin" applikaatioita ?
Kun Touch on siis jailbreakattu (yleensä, riippuu tavasta) siihen asentuu samalla ohjelma nimeltä Installer, jolla nimensä mukaisesti voi asentaa natiiveja ohjelmia (ei siis webappseja, jotka toimivat Safarin sisällä verkon yli) Touchiin. Noita ohjelmia löytyy Installerin listalta melkoinen määrä ja lisää on tulossa. Tästäkin voin kertoilla lisää, jos päätät laitteesi jailbreakata minun avustuksella.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Toivottavasti tuosta oli jotain apua.
-
Caelum kirjoitti: Kun Touch on siis jailbreakattu (yleensä, riippuu tavasta) siihen asentuu samalla ohjelma nimeltä Installer, jolla nimensä mukaisesti voi asentaa natiiveja ohjelmia (ei siis webappseja, jotka toimivat Safarin sisällä verkon yli) Touchiin. Noita ohjelmia löytyy Installerin listalta melkoinen määrä ja lisää on tulossa. Tästäkin voin kertoilla lisää, jos päätät laitteesi jailbreakata minun avustuksella.
Toivottavasti tuosta oli jotain apua.
Googlettamalla löysin et jailbraken jälkeen pitää asentaa systemkansiosta
tulleet appsit
Osaatko antaa vastauksen tohon mun vanhaan kysymykseen?
-
Varmaankin tarkoitetaan Open SSH -pakettia. Oletko asentanut (Installerilla) Community Sourcesin?997S kirjoitti: Googlettamalla löysin et jailbraken jälkeen pitää asentaa systemkansiosta
tulleet appsit
Osaatko antaa vastauksen tohon mun vanhaan kysymykseen?
Mielestäni tuon jailbreakin jälkeen ei kyllä tarvitse asennella enää mitään, eikä myöskään ohjeiden mukaan. (Oletan siis että olet jailbreakkaamassa 1.1.2-firmistä)
edit: Hups! Piti kysymäni mikä tuo vanha kysymyksesi oli? Käyn hiukan hitaalla tänään.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Karju »
EDIT: entä miten niiden ohjelmien järjestystä pystyi muuttamaan?
Ja kun asensin iWord ohjelman niin se valittaa että tarvitsisi jonkun "appsupport frameworkin", mistä sen saa?
EDIT2: hups hups, elikkäs tuota iwordiä ei ole olemassa, on vain iworld mikä on iphonen ohjelma. Ei sitä aina voi osata lukea
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Itsekin olen tuota joskus miettinyt, mutta eipä ole ainakaan vielä kohdalle osunut tuollaista ohjelmaa.Karju kirjoitti:saako touchin ohjelmat jotenkin sillee. Ette ne ovat samalla "sivulla" mutta vierettää alaspäin. Tällä hetkellä kun on kahdella eri sivulla ja pitää sivulle vierittää
Ohjeet ohjelmien järjestyksen muuttamiseen: http://www.touchdev.net/wiki/Rearrangin ... tion_iconsEDIT: entä miten niiden ohjelmien järjestystä pystyi muuttamaan?
Ja kun asensin iWord ohjelman niin se valittaa että tarvitsisi jonkun "appsupport frameworkin", mistä sen saa?
Muistaakseni aikaisemmin keskusteluissa joku mainitsi ainakin windowsille jonkin ohjelman jolla tuo onnistuu vissiin hieman helpommin. En nyt jaksa selailla taaksepäin sivuja, laiskottaa.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Tuosta iWordistä ei ole hajuakaan. Koita vaikka selailla ohjelman tekijän sivuja, kenties siellä on jokin faq tai jotain vastaavaa.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka