Pbman kirjoitti: Kun foorumille saapuu uusi tyyppi joka väittää hypistelleensä iPhonea ja rupeaa latelamaan siitä totuuksia jotka ovat jokseenkin ristiriidassa huhusivustojen kanssa niin kyllä se on myös uskon asia
Ymmärrän että jenkkilä on jenkkilä, mutta kun se ei ole maailman napa. Tim Gunn kutsui TV:ssä Times Squarea universumin keskipisteeksi, mutta olen suuresti eri mieltä. Apple tekee tuotteensa globaaleille markkinoille, ei vain junttikansalle. En vain usko että Apple lykkäisi siellä pariksi kuukaudeksi markkinoille luurin jota se ei voisi myydä Euroopassa. Täällä puhelimissa on SIM kortit ja akunkin voi käsittääkseni jokaisessa luurissa vaihtaa. Meillä laki kieltää lukitut ei 3G-puhelimet joten se siitä, Apple muuttakoon politiikkaansa. Applen on TODELLA VAIKEA lähteä kukkoilmaan kaikkea tätä vastaan. Jos Euroopassa tulee myyntiin "normaali" puhelin niin ne lähtevät taatusti trokareiden matkassa myös sinne. iPodin ehkä huonoin ominaisuus on että akkua ei voi vaihtaa, lopettaisivat moisen pelleilyn.
Pitää muistaa että kyse ei ole vain Euroopan markkinoista vaan myös Aasiasta. Sielläkään ei voi kikkailla kuten ehkä jenkeissä voi.

Noh, ilmeisesti kaikille ei sovi se, että joukkoon liittyy uusia ihmisiä. Joten nostan vain hattua ja kumarran.
Mitä tulee "väitteeseen" siitä, että olen pitänyt kädessäni iPhonea, niin minulle se ei ole väite vaan tosiasia. Kaikille muille se on uskon asia, siis uskoako minua vai ei. Mutta tällä asiallahan ei ole minulle mitään merkitystä, sillä se että uskooko joku toinen minun hypistelleen iPhone vai ei, ei tee tyhjäksi tosiasiaa. Eli jälleen nostan hattua ja kumarran.
Amerikka ei varmasti ole maailman napa, mutta aika suuri vaikuttaja kuitenkin. Mitä juntteihin tulee, juntteja löytyy niin Amerikasta kuin Suomestakin; ja ympäri maailmaa. Yhdysvaltojen markkinat on järjestetty täkäläisen markkinakulttuurin mukaisesti, ei Applen tai AT&T:n tai minkään muunkaan yksittäisen firman halujen mukaan. Ja markkinakulttuuri nyt vain sattuu olemaan täällä erilainen kuin esim. Suomessa.
Kuten sanoin, euroopassa voi olla erilaiset ratkaisut kuin täällä. Millaisia ratkaisuja näemme, ei vain kukaan tässä vaiheessa tiedä. On totta, että Suomessa laki kieltää tietynlaisen puhelinten kytkykaupan. Mutta kun noita maiden väkilukuja katselee, niin olettaisin Applen rassaavan jonkinlaisen EU:n sääntöjen mukaisen puhelinratkaisun, eikä välttämättä Suomen lakien mukaisen. Onhan se nähty ennenkin, että EU tekee jonkin päätöksen ja kun EU:n enemmistö on päätöksen kannalla, niin Suomi sitten seuraa perässä. Onko tämä sitten hyvä vai huono asia, siihen en ota kantaa. Itse ostaisin mieluiten puhelimen puhelimena ja sitten valitsisin itselleni sopivan operaattorin, mutta jostain syystä maailma ei pyöri minun halujeni mukaan.....
Mitä iPodin akun vaihtamiseen tulee, niin kyllä sen akun voi vaihtaa. Parhaiten tämä tapahtuu toimittamalla iPod Applelle ja he tekevät sen. Mitä tämä Suomessa maksaa, sitä en osaa sanoa. Voi olla, että sijoittamalla hiukan enemmän rahaa, saat uuden iPodin. Akun voi vaihtaa tietysti itsekin, jos tietää mitä tekee (itse olen vaihtanut akun kertaalleen). Täällä uusi akku maksoi vähän reilut 20 dollaria, joten se maksoi vaivan verrattuna uuden iPodin hintaan.