iPhone (auto)navigaattorina
-
Re: iPhone (auto)navigaattorina
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
Hommasin pienen harkinnan jälkeen tuon tunebasen. Toimivan oloinen, joskin voisi olla vähän tukevammin kiinni. En vielä sovitellut, saisivatko mukana tulevat sovittimet sen tukevammaksi. Ei se ajossa heilu, mutta tökkiessä hieman. Voipi olla, että ratkeaa silläkin, että säätää sen nojailemaan kojelautaan.
Pistelin siihen vanhan ipodin kiinni ja ajattelin, että se saa jäädä autoon toistaiseksi. Luuria kiinni tilalle silloin, kun haluaa käyttää navigointia. Mutta tuossa tuli vastaan ongelma. Jos ipodin asetuksista säätää, että taustavalo on päällä aina, se todella on päällä aina. Kun auton sammuttaa ja laittaa ipodin unille, jää näyttöön teksti ladattu. Varmaankin autokohtaista, tuleeko pistokkeeseen kokoajan. Käytössä toisaalta haluaisi, että taustavalo palaisi, näkisi koskettamatta biisin tiedot ja levynkannen.
Pitänee katsella, josko jotenkin ratkeaisi. Kelpo laite, mutta paremman saisi, kun virittelisi erillisistä osista (teline, laturi ja mahd fm-lähetin).
EDIT: manuaalin mukaan masiinassa ei ole varsinaista tapaa sammuttaa sitä, joten jos se ei itse sammu, niin se taitaa jatkaa hiljaisuutta hamaan auton akun loppumiseen saakka. Samoin podin valo jatkanee palamistaan. Jossain tosin taisi lukea, että jos 10 minuuttiin ei kuulu mitään, se lopettaisi, mutta ei se mun mielestä tehnyt niin nukutettuani ipodin. Pitänee katsella, ei tuota jaksaisi aina paikalle ja poiskaan repiä.
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Pk-seudulla toimii ihan hyvin, ihmiset ovat alkaneet jo ilmoittamaan suuremmista ruuhkista, poliiseista jne. toki aktiivisuutta saisi olla vieläkin enemmän, mutta eiköhän se siitä kun käyttäjiä tulee enemmän. Pelkäksi navigaattoriksi en tuota suosittelisi, sen verran outoja reittejä se on meinannut ajattaa kun olen huvikseen kokeillut.Anniel kirjoitti:Nostetaan vähän vanhempaa viestiä... Tänään latasin tuon Wazen ihan kokeilumielessä. Enemmänhän tuo on tuollainen autopeli kuin täysverinen navigaattori. Hämeenlinnasta näyttää teitä jonkin verran löytyvän mutta ilmeisesti vielä on paljon kartoitettavaa Suomessa.Rutku kirjoitti:Toimiiko tuo Waze Suomessa? Aika häröltä näyttää ainakin korvessa tuo tienäkymä. Ideanahan tuo on tosi hyvä, sais olla vain jotain karttapohjaa valmiina, koska ainakaan minun sijaintiin ei anna mitään... -> Pitäisi ajaa kaikki tiet läpi. Jos tuo olisi esim. Googlen valmiita karttoja käyttänyt ja niihin olisi voinut lisätä kaikki POI:t ja korjata tarpeen vaatiessa tiet niin olisi ollut hyvä mutta ei ainakaa noin toimi itselläni. Vai eikö vain ole rantautunut vielä tänne pohjan perukoille
edit. Joo, eipä taida olla vielä tullut
Sen sijaan Sygic vaikuttaa ihan lupaavalta, en ole vielä itse ostanut, mutta kolleega on sitä hetken aikaa käyttänyt. Tuossa on TomTomin kartat ja ihan mukavan näköinen, hintakin vain 19,95e.
http://itunes.apple.com/fi/app/sygic-no ... 75173?mt=8
-
Viesti Kirjoittaja MullaOnIphone »
Toinen ärsyttävä ominaisuus on ajossa tapahtuva navigoinnin katkominen. Joskus on käynyt niin, että risteys, josta on pitänyt kääntyä jonnekin, onkin mennyt ohi sen takia, että navigointi on juntturoinut. En tiedä, kuinka yleinen ongelma tämä on yleisesti navigaattoreiden kanssa, kun ei ole kokemusta muista. Enkä tiedä edes, johtuuko puhelimen raudasta vai itse navigointiohjelmasta. Kiusallinen vaiva silti.
Navigaattorista joka tapauksessa ollut suuri hyöty monessa paikassa kuten Roomassa/Italiassa. Ilman sitä olisi tullut itku monta kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja TupeN »
Navigon on myös itselläni. Joskus tosiaan saattaa gps-signaalin löytyminen kestää, kun Navigonin käynnistää ja silloin ei titenkään tarkkaa sijaintia ihan heti saa. Uskoakseni sama ominaisuus vaivaa kaikkia gps-signaaliin perustuvia navigointilaitteita. Gps-signaalin saatavuuus riippuu paljon siitä missä kohtaa autossa puhelinta pitää. Lähellä ikkunaa saa parhaan signaalin. Signaalihan saattaa myös joskus kadota, joten siitä varmaan kysymys jos navigointisofta on juntturoinut.MullaOnIphone kirjoitti:Mulla on ollut käytössä omassa IPhonessa Navigonin navigaattori, Nordic ja Europe versiot. Ihan ok:sti ovat toimineet. Muutama pikku asia kuitenkin ärsyttää käytössä. Kun käynnistät navigoinnin, puhelin/softa ei järjestään käynnistä itse navigointia vaan simulaattorin siksi aikaa kunnes on taas kartalla. Tämä voi kestää joskus kauankin ja silloin se ärsyttää, kun olet jossain oudossa paikassa etkä tiedä, minne päin lähteä ajamaan.
Toinen ärsyttävä ominaisuus on ajossa tapahtuva navigoinnin katkominen. Joskus on käynyt niin, että risteys, josta on pitänyt kääntyä jonnekin, onkin mennyt ohi sen takia, että navigointi on juntturoinut. En tiedä, kuinka yleinen ongelma tämä on yleisesti navigaattoreiden kanssa, kun ei ole kokemusta muista. Enkä tiedä edes, johtuuko puhelimen raudasta vai itse navigointiohjelmasta. Kiusallinen vaiva silti.
Navigaattorista joka tapauksessa ollut suuri hyöty monessa paikassa kuten Roomassa/Italiassa. Ilman sitä olisi tullut itku monta kertaa.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Minulle ei ainakaan tarjoa tuota, kun käynnistän App Storen iPhonessa.Immu kirjoitti:Navigonilta tullut päivitys 2.0.0
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
-
Viesti Kirjoittaja TupeN »
Nordics versiossa voi kyllä ladata Suomen, Norjan ja Ruotsin kartatkin kerralla, tai jälkeenkin päin Map Mangerin avulla, joka löytyy Muut valinnan takaa.musamäkki kirjoitti:Muuttunu aika paljon. Voi ladata vaan sen maan kartan (mulla Nordics versio) jota tarvii ja 24€ lisähintaan Euroopan kartat. Täytyy tutkia huomenna reissussa enemmän toimivuutta.
-
-
Viesti Kirjoittaja Konna84 »

iPad Retina 16GB WiFi + Cellular
iPhone 7 128Gb, iPhone 6 64Gb, iPhone 4 32Gb
Apple tv
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Sulje ohjelma ja avaa uudelleen, tsadammm, suosikkisi ovat siellä.Konna84 kirjoitti:Navigon 2.0 päivitys hävitti minulta koko suosikki listan. Onko muilla ollut samaa ongelmaa.
Päivityksestä keskustelua täällä.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Toimii. Ainakin sen vähän mitä olen nyt puhelimen vaihdon jälkeen navigoinut.Konna84 kirjoitti:Navigon 2.0 päivitys hävitti minulta koko suosikki listan. Onko muilla ollut samaa ongelmaa. Aika suolesta alkaa uudestaan näpyttelee/etsimään reilu 20 osoitettaNo tämä saadaan korjattua ja muuten navigon on pelanut minulla todella loistavasti joten kyllä suosittelen kaikille jos vielä pohtii ostoa. Varsinkin nyt kun saa alennettuun hintaan. Minulla on myös TomTom iphone autoteline ja tähän asti pelannut hyvin, mutta tomtomin car kit tool sovellus ei oo toiminut pitkään aikaan. Olen poistanut moneen kertaan ja asentanut mutta ei ni ei. Toimiiko muilla?
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
Tämä koskee myös ihan normaaleja navigaattoreitakin. Olen itse ajellut Usassa muutamalla reissulla yhteensä n. 8000 mailia. Ensimmäisellä kahdella reissulla käytin TomTom USA -navigaattoria, mutta seuraavat kolme reissua on mennyt kokonaan iPhone & Navigon USA -kombolla. Nyt en vaihtaisi enää takaisin tuohon normaaliin naviin, koska iPhone ja Navigon on vaan niin pirun toimiva ratkaisu. Signaalin löytymisessä kestää kauan yleensä vain ensimmäisellä kerralla, kun navigaattori käynnistetään uudella paikkakunnalla / maassa. Navigon antaa tuon simulaation juurikin sen takia, että jos käyttän pitää oikeasti saada välittömästi tietää oikea suunta, niin simulaatio havainnollistaa sen. Ei se sitä huvikseen tee. Ennemmin katson simuloitua reittiä kuin Etsii signaalia -tekstiä.MullaOnIphone kirjoitti:Mulla on ollut käytössä omassa IPhonessa Navigonin navigaattori, Nordic ja Europe versiot. Ihan ok:sti ovat toimineet. Muutama pikku asia kuitenkin ärsyttää käytössä. Kun käynnistät navigoinnin, puhelin/softa ei järjestään käynnistä itse navigointia vaan simulaattorin siksi aikaa kunnes on taas kartalla. Tämä voi kestää joskus kauankin ja silloin se ärsyttää, kun olet jossain oudossa paikassa etkä tiedä, minne päin lähteä ajamaan.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Konna84 »
Jees kyllä tuli suosikit takaisin kun käynistin uudelleen ohjelmanamanita kirjoitti:Sulje ohjelma ja avaa uudelleen, tsadammm, suosikkisi ovat siellä.Konna84 kirjoitti:Navigon 2.0 päivitys hävitti minulta koko suosikki listan. Onko muilla ollut samaa ongelmaa.
Päivityksestä keskustelua täällä.

iPad Retina 16GB WiFi + Cellular
iPhone 7 128Gb, iPhone 6 64Gb, iPhone 4 32Gb
Apple tv
-
Viesti Kirjoittaja jrmrinne »
-
Autonavigointi iPhonella, Kokemuksia?
Viesti Kirjoittaja Ohris79 »
meinasin hankkia alustavasti joko TomTom tai Navigon scandic ohjelman puhelimeen ja käyttää navigointiin.
Onko käyttökokemuksia? Onko eroja palveluihin tai muuten käyttömukavuuteen suomessa?
Nettitutkimusten tulokset ja muut mielipiteet myös kiinnostavat.
TomTom on myöskin 10 euroa halvempi kuin Navigon, mutta onko sitten kumpi parempi?
Syy: Yhdistetty olemassa olevaan ketjuun
-
Re: Autonavigointi iPhonella, Kokemuksia?
Viesti Kirjoittaja Axefield »
-
Viesti Kirjoittaja iPadi »
-
Viesti Kirjoittaja Kaupunki apina »
(iluurista löytyy kanssa ndriven navi softa, joka kanssa ihan toimiva mutta en tiedä saako sitä enään..)
-
Viesti Kirjoittaja Ohris79 »
Eipä tuo 20 euron hinta haittaisi

-
Viesti Kirjoittaja magezu »

iMac 27" mid2010 i7-8gb-ssd 120gb-1t, 10.9
Core i3 - Asus - 16gb 1333 ram - GeForce GTX 280 - 10.9 Mavericks
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
TomTomilla olen navigoinut ongelmitta jo useamman vuoden ajan. Esim. pari Euroopan reissua on tullut käytyä. Integroitu Google-haku varsinkin on mainitsemisenarvoinen ominaisuus. Helpottaa kummasti kauppojen, nähtävyyksien, ravintoloiden jne. hakemista. Mitään negatiivista en kyllä näin äkkiseltään keksi.Ohris79 kirjoitti:Moro,
meinasin hankkia alustavasti joko TomTom tai Navigon scandic ohjelman puhelimeen ja käyttää navigointiin.
Onko käyttökokemuksia? Onko eroja palveluihin tai muuten käyttömukavuuteen suomessa?
TomTom on myöskin 10 euroa halvempi kuin Navigon, mutta onko sitten kumpi parempi?
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Itse aikanaan pidin enemmän TomTomista, mutta Navigon on parantunut versio versiolta.Hanttapuli kirjoitti:TomTomilla olen navigoinut ongelmitta jo useamman vuoden ajan. Esim. pari Euroopan reissua on tullut käytyä. Integroitu Google-haku varsinkin on mainitsemisenarvoinen ominaisuus. Helpottaa kummasti kauppojen, nähtävyyksien, ravintoloiden jne. hakemista. Mitään negatiivista en kyllä näin äkkiseltään keksi.Ohris79 kirjoitti:Moro,
Uudessa Navigonissa on suuri etu TomTomiin verrattuna, että navigonissa voi ladata erikseen minkä tahansa ostetun alueen kartan. Esim. Eurooppa versiossa puhelimeen voi ladata ainoastaan Suomen kun liikutaan vain Suomessa. Kun sitten lähtee vaikka Saksaan, niin voi ennen lähtöä ladata Saksan kartan, ilmaiseksi jos on ostanut Eurooppa -version.
Vain suomen kartoilla Navigonin koko on suunnilleen 310MB kun TomTom on ladattava puhelimeen kokonaan ja vie tilaa yli 1.9GB.

Edit. Google -haku löytyy nykyään myös Navigonista.
TomTomissa voi tulevan reitin lisätä autommattisena linkkinä kalenteriin muistutuksena, jota klikkaamalla navigointi käynnistyy. Navigonissa voi lähettää sähköpostina linkin, josta navigointi käynnistyy.
-
Viesti Kirjoittaja Sasquatch »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka