Sinusta en tiedä mutta minun iPadissani (tai siis sen laturissa) on.masiaro kirjoitti:Usko jo, ei siinä ole irrotettavaa plugipäätä! No otanpa kuvaa:McKorhone kirjoitti:Uskokaa nyt jo! Siihen iPadin laturiin ei tarvitse ostaa mitään adaptereita, riittää kun ottaa sen irrotettavan plugipään irti ja laittaa tilalle tavallisen, pari euroa maksavan virtajohdon, sellaisen jossa on sellainen litteä kaksireikäinen pää. Monissa kodin laitteissa ja latureissa on sellainen, luultavasti juuri sinullakin on ylimääräinen sellainen kotona jossain lojumassa.
The Apple iPad (2010)
-
Re: The Apple iPad (2010)
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
-
Viesti Kirjoittaja masiaro »
Miltä se sit näyttää? Laitatko kuvaa?McKorhone kirjoitti:Sinusta en tiedä mutta minun iPadissani (tai siis sen laturissa) on.masiaro kirjoitti:Usko jo, ei siinä ole irrotettavaa plugipäätä! No otanpa kuvaa:McKorhone kirjoitti:Uskokaa nyt jo! Siihen iPadin laturiin ei tarvitse ostaa mitään adaptereita, riittää kun ottaa sen irrotettavan plugipään irti ja laittaa tilalle tavallisen, pari euroa maksavan virtajohdon, sellaisen jossa on sellainen litteä kaksireikäinen pää. Monissa kodin laitteissa ja latureissa on sellainen, luultavasti juuri sinullakin on ylimääräinen sellainen kotona jossain lojumassa.
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
-
Voin laittaa, nyt en pysty kun olen vielä duunissa.masiaro kirjoitti:Miltä se sit näyttää? Laitatko kuvaa?McKorhone kirjoitti:Sinusta en tiedä mutta minun iPadissani (tai siis sen laturissa) on.masiaro kirjoitti:Usko jo, ei siinä ole irrotettavaa plugipäätä! No otanpa kuvaa:McKorhone kirjoitti:Uskokaa nyt jo! Siihen iPadin laturiin ei tarvitse ostaa mitään adaptereita, riittää kun ottaa sen irrotettavan plugipään irti ja laittaa tilalle tavallisen, pari euroa maksavan virtajohdon, sellaisen jossa on sellainen litteä kaksireikäinen pää. Monissa kodin laitteissa ja latureissa on sellainen, luultavasti juuri sinullakin on ylimääräinen sellainen kotona jossain lojumassa.
Tai katsoppa tästä kuva laturista:
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1
Näet sauman oikeassa yläkulmassa 'pistokealueen' ympärillä. Se pistokepala lähtee liu'uttamalla irti ja sen takana on se pistoke johon johto tai vaihtopistoke tulee.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Ja näköjään jenkkilässä käyvät iPadien lisäksi kuumina myös jotkut niiden ostajatkin :-)harri kirjoitti:Pari kertaa beachilla surfatessa on valittanut ylikuumenemisesta. Hetkeksi huilaamaan varjoon ja taas voi käyttää. Mutta ei siis pitkään suorassa auringonvalossa 28-30 asteen lämmössä mun kokemuksieni mukaan.Psaikke kirjoitti:Mitä kokemuksia on muuten iPadin kuumenemisesta? Eli lämpiääkö laineilla?
http://www.itviikko.fi/uutiset/2010/07/ ... 01010393/7
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja T0mi »
Heh, etkö oikeasti huomaa, että nuo kaksi plugimallia ei edes sovi samaan pistorasiaan? Tuossa "jenkkimallissa" on kaksi vierekkäistä litteää piikkiä, kun taas brittimallissa on kolme paksumpaa piikkiä, eli et saa paukutettua sitä edes pajavasaralla suomalaiseen pistorasiaan. Tuosta brittimötikästä et saa MITÄÄN liu'uttamalla irti, jos sitä itse usb-johtoa ei lasketa.McKorhone kirjoitti:
Voin laittaa, nyt en pysty kun olen vielä duunissa.
Näet sauman oikeassa yläkulmassa 'pistokealueen' ympärillä. Se pistokepala lähtee liu'uttamalla irti ja sen takana on se pistoke johon johto tai vaihtopistoke tulee.
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
harri kirjoitti: Ja näköjään jenkkilässä käyvät iPadien lisäksi kuumina myös jotkut niiden ostajatkin :-)
http://www.itviikko.fi/uutiset/2010/07/ ... 01010393/7
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
McKorhone taisi tarkoittaa että tuossa normaalissa iPad-laturissa (kuten kaikissa muissakin Applen latureissa) on todellakin se irroitettava pistoke joka voidaan korvata esimerkiksi sellaisella normaalilla kaksinapaisella virtajohdolla, koska laturissa on sellaiseen sopiva liitin. Laturin siis pitäisi olla sama ympäri maailman, Yhdysvalloissa sitä myydään heidän pistokkeellaan varustettuna ja manner-Euroopassa (esimerkiksi Ranskassa) suomalaiseen seinään sopivalla pistokkeella. Minkähän ihmeen takia briteissä jaetaan tuollaista aivan erilaista mokkulaa.T0mi kirjoitti:Heh, etkö oikeasti huomaa, että nuo kaksi plugimallia ei edes sovi samaan pistorasiaan? Tuossa "jenkkimallissa" on kaksi vierekkäistä litteää piikkiä, kun taas brittimallissa on kolme paksumpaa piikkiä, eli et saa paukutettua sitä edes pajavasaralla suomalaiseen pistorasiaan. Tuosta brittimötikästä et saa MITÄÄN liu'uttamalla irti, jos sitä itse usb-johtoa ei lasketa.

Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Tässä on ainakin tuo tuttu irrotettava malli (~0:09). Myöskin tässä on se (~0:52), mutta en osaa sanoa, että onko tuo itse haarakepää UK vai US mallia. Stephen Fry myöskin omaa tuo irroitettavan version (~0:37), mutta en tiedä, onko se sitten lisävaruste vai ei.CamoN kirjoitti:Voiko joku vahvistaa että Briteistä ostetun iPadin mukana olisi tullut irroitettavalla pistokkeella varustettu laturi?
-
Viesti Kirjoittaja skv »
Vink! Vink! Jumbon Wayne's Coffeessa on iPadeja, maksaa 5eur / 30min.Teemuz kirjoitti:Millon nää iPadit tulee Suomeen myytäväksi ? olisi kiva käydä kaupassa kokeilemassa
-
Mulla on kaikissa briteistä ostetuissa Applen kamppeissa tullut toi brittitöpseli lisäpalana joka laitetaan ton irrotettavan jenkkipistokkeen perään tai tilalle. Olisi mielestäni kummallista jos apple tekisi muualle maailmaan yhtä laturimallia ja briteille omaansa, tosin jos apple olisi brittifirma, siinä ei olisi mitään outoa, ainakaan brittien mielestäT0mi kirjoitti:Heh, etkö oikeasti huomaa, että nuo kaksi plugimallia ei edes sovi samaan pistorasiaan? Tuossa "jenkkimallissa" on kaksi vierekkäistä litteää piikkiä, kun taas brittimallissa on kolme paksumpaa piikkiä, eli et saa paukutettua sitä edes pajavasaralla suomalaiseen pistorasiaan. Tuosta brittimötikästä et saa MITÄÄN liu'uttamalla irti, jos sitä itse usb-johtoa ei lasketa.McKorhone kirjoitti:
Voin laittaa, nyt en pysty kun olen vielä duunissa.
-
Viesti Kirjoittaja rthghdfger »
-
Keleen britit, kaikki niillä pitää olla erilaista, rahat, liikenne, mitat, laturitmcpekkis kirjoitti:Kuten jo mainitsin, niin viime syksynä Lontoon Regent Streetin liikkeessä näin noita kummastusta herättäneitä brittilatureita. Niitä mainostettiin silloin aika näyttävästi julisteissa, joten epäilen, että olivat juuri tulleet markkinoille. Epäilen syyksi sitä, että tuo brittitöpsykkä on huomattavasti suurempi kuin muiden maiden töpsykät. On haluttu pienentää kokoa ja sen johdosta luovuttu tuosta kansainvälisestä käyttömukavuudesta.
Pitäkööt krikettisääntönsä
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Ijon Tichy »
Ostin pari viikkoa sitten Lontoon Regent Streetin Apple-myymälästä pari 64 gigan wifi-iPadia. Molemmissa on laturi, jossa on irrotettava pistoke. Nappasin täällä Suomessa ensi hätään pistokkeen iPhonen laturista ja myöhemmin kävin ostamassa Tektorista oman europistokkeen iPadin laturiin, taisi maksaa noin 15 tai 16 euroa. Ei mitään ongelmaa siis.CamoN kirjoitti:Voiko joku vahvistaa että Briteistä ostetun iPadin mukana olisi tullut irroitettavalla pistokkeella varustettu laturi?
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja xenic »
-
Sama täällä. iPhone 4 UK:sta ja mötikkälaturi.xenic kirjoitti:Britti iPhone 4 tuli tuollaisen kiinteän mötikän kanssa, 1:1 saman näkönen ku noissa kuvissa , joten en usko että kuvissa on iPadin laturi lainkaan.
-
Viesti Kirjoittaja masiaro »
En mä sanonut että tämmönen mötikkä tuli iPadin mukanaan, kuten mitä mä oon sanonut edellisessä postauksessaxenic kirjoitti:Britti iPhone 4 tuli tuollaisen kiinteän mötikän kanssa, 1:1 saman näkönen ku noissa kuvissa , joten en usko että kuvissa on iPadin laturi lainkaan.
Oletin että Apple valmistaa aina samoja usb-latureita, niin oletin että iPadissakin samanlainen mötikkä kuin minulla.Erilainen. Ainakin iPhonessa tullut pistoke ei voi käyttää lainkaan (paitsi adapterin kanssa voi kyllä käyttää mutta koko olis jo aika kömpelö suomalaiseen verrattuna)
-
Viesti Kirjoittaja Ijon Tichy »
iPadin laturihan on tehokkaampi kuin iPhonen tai iPod Touchin laturi, siitä lähtee ulos 10 W. Ohessa kuva iPadin laturista ja iPod Touchin laturista. Ainoa helposti näkyvä ero on se, että iPadin laturissa pistokkeen kiinnitysnasta (tai mikä sen oikea nimi onkaan) on metallinvärinen, toisessa se on harmaata muovia. Kun pistoke on paikallaan tuota eroa ei tietty huomaa. Niin, ja iPad-laturin kyljessä lukee noin 1,5 millin kokoisin kirjaimin "10 W USB Power Adaptor", iPod Touchin laturissa "iPod USB Power Adaptor. Arvatkaa menevätkö helposti sekaisinmasiaro kirjoitti:Oletin että Apple valmistaa aina samoja usb-latureita, niin oletin että iPadissakin samanlainen mötikkä kuin minulla.

-
Viesti Kirjoittaja arttula »
No menevät. Ja siksi olenkin tussilla kirjoittanut toiseen: "iPad". Toki lataavat molemmilla ristiin, mutta iPadin lataaminen iPhonen laturilla kestää kauemmin.Ijon Tichy kirjoitti: Niin, ja iPad-laturin kyljessä lukee noin 1,5 millin kokoisin kirjaimin "10 W USB Power Adaptor", iPod Touchin laturissa "iPod USB Power Adaptor. Arvatkaa menevätkö helposti sekaisin![]()
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja petroskaali »
pod/pad/phone/mac
-
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Olen menossa Vegasiin, Havajille sekä El Pasoon syyskuussa.
-
Paras vaihtoehto voisi olla Apple Storet.Spacelord kirjoitti:Edelleen kysyisin, mistä iPadia kannattaisi kysellä USAn reissulla?
Olen menossa Vegasiin, Havajille sekä El Pasoon syyskuussa.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja McTom »
Myöskään ei kannata ensimmäisen kerran jälkeen luovuttaa. Itse kävin kyselemässä useasta Storesta ja useampaan kertaan. Vastaus oli aina, ettei siellä oloni aikana tule onnistumaan. Siitä huolimatta kirjoitan tätä viestiä kyseiseltä reisulta ostetulla iPadillä.T0mi kirjoitti:Paras vaihtoehto voisi olla Apple Storet.Spacelord kirjoitti:Edelleen kysyisin, mistä iPadia kannattaisi kysellä USAn reissulla?
Olen menossa Vegasiin, Havajille sekä El Pasoon syyskuussa.Best Buy -ketjun myymälät sitten hyvänä kakkosena.
-
Viesti Kirjoittaja xopher »
Ihme vain ettei voi sanoa miten asiat oikeasti on - kyllä ne koneelta varmaa tarkat määrät ja päivämäärät löytäisivät.
MacBook Air 13", late 2010, 1.86Ghz C2D, 4GB RAM, NVIDIA 320M | ML 10.8.2
ツ Google Nexus 5 | KitKat 4.4.2
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka