strong kirjoitti:
Mikäli iPhoneja on ko. liikkeessä, sinne marssiminen tuskin onnistuisikaan, vaan joudut jonottamaan.
ihan mukava legenda ja uutiskuviakin tuosta saa kivasti, mutta ainakaan viime vuonna jonotus ei ollut mitenkään välttämätöntä jos ei jostain syystä halunnut luuria nimenomaan ensimmäisen tunnin aikana käteen. ensi ruuhkan mentyä pystyi liikkeisiin kävelemään sisään ja ostamaan luurin ihan ilman jonotusta. pahimmissakin paikoissa tuo ruuhka taisi olla ohi reilussa tunnissa.
vastaavasti jos se tuota tänä vuonna aletaan myydä kasilta niin kymmeneltä kun menee ei tarvinne jonotella.
iPhonet tulevat aikanaan Jenkeissä myyntiin ilman liittymää hintaan $599/$699. Tähän veroa päälle 8% niin euroiksi muutettuna hinnat ovat 413€/482€. Soneran hinnat ovat 429€/519€ + 24*1,99€/kk = 477€/567€. Tosta siis näkee sen mitä on periaatteessa säästettävissä, mutta samalla ottaa riskin mahdollisesta tullista ja takuukin menee. Onko se sitten sen arvoista? Itse ainakin ostan Soneralta.
strong kirjoitti:
Mikäli iPhoneja on ko. liikkeessä, sinne marssiminen tuskin onnistuisikaan, vaan joudut jonottamaan.
ihan mukava legenda ja uutiskuviakin tuosta saa kivasti, mutta ainakaan viime vuonna jonotus ei ollut mitenkään välttämätöntä jos ei jostain syystä halunnut luuria nimenomaan ensimmäisen tunnin aikana käteen. ensi ruuhkan mentyä pystyi liikkeisiin kävelemään sisään ja ostamaan luurin ihan ilman jonotusta. pahimmissakin paikoissa tuo ruuhka taisi olla ohi reilussa tunnissa.
vastaavasti jos se tuota tänä vuonna aletaan myydä kasilta niin kymmeneltä kun menee ei tarvinne jonotella.
Nykissä ainakin on jo porukkaa jonottamassa ja jono kuulemma kasvaa päivä päivältä.
inf kirjoitti:
Nykissä ainakin on jo porukkaa jonottamassa ja jono kuulemma kasvaa päivä päivältä.
Se sattuu nyt vaan olemaan se "pääApplekauppa". Eli siellä nyt sitä ruuhkaa eniten varmasti on kun on kerran Manhattanin sydämessä. Maaliskuussa kun oltiin niin kyllä siinä meni vartti jonottaessa puolen päivään aikaan, kyseessä oli arkipäivä. Siellä kyllä on paljon muitakin asiakkaita kun vain iPhonen ostajia.
inf kirjoitti:
jonottamaanhan toki saa mennä jos siltä jostain syystä tuntuu, totesin lähinnä että jos vanhat merkit pitää paikkaansa, jonottamaan ei tarvitse mennä, jos riittää että saa sen laitteen samana päivänä vaikkapa tunti kauppojen avautumisen jälkeen.
inf kirjoitti:
jonottamaanhan toki saa mennä jos siltä jostain syystä tuntuu, totesin lähinnä että jos vanhat merkit pitää paikkaansa, jonottamaan ei tarvitse mennä, jos riittää että saa sen laitteen samana päivänä vaikkapa tunti kauppojen avautumisen jälkeen.
Tai sitten voi soittaa USA:n lomamatkalla Applestoreen ja kysäistä onko iPhoneja edes jäljellä. Applestoret ovat myöhään auki 7 päivää viikossa ja niitä on useita suurempien kaupunkien alueella. Kauppojen kotisivuilta voi löytyä tietoa (online) iPhone-älykännyköiden saatavuudesta:
Oon tässä nyt lueskellut näitä kaikkia iPhone foorumeita mutta silti kaikki on vielä niin epäselvää.. Broidi on lähdössä parin viikon päästä USA:n ja aatteli että ois tuonu sieltä itselleen ja mulle iPhonen. Olen nyt vaan pohtinut sitä että onko fiksumpaa/halvempaa/ihanmitävaan ostaa se kuitenkin suomesta kuin jenkeistä? Halvallahan se lähtis tosin jenkeistä Apple Storesta, mutta myykö ne siellä niitä ihan sellaisinaan (ei liittymiä mukana)? Jos myy, niin onko ongelma tuoda se suomeen ja kräkätä se toimivaksi esim. saunalahden tai elisan liittymään? Vai, onko asian laita nyt niin että sen joutuu ostamaan suomesta ja siihen joutuu myös ottamaan sen suomen kalleimman liittymän johon sitoutuu kahdeksi vuodeksi ja siitä ei pääse mihinkään..? eli mikä nyt olisi kannattavinta, tai mitä olette itse ajatellut tehdä oston suhteen?
Oon tässä nyt lueskellut näitä kaikkia iPhone foorumeita mutta silti kaikki on vielä niin epäselvää.. Broidi on lähdössä parin viikon päästä USA:n ja aatteli että ois tuonu sieltä itselleen ja mulle iPhonen. Olen nyt vaan pohtinut sitä että onko fiksumpaa/halvempaa/ihanmitävaan ostaa se kuitenkin suomesta kuin jenkeistä? Halvallahan se lähtis tosin jenkeistä Apple Storesta, mutta myykö ne siellä niitä ihan sellaisinaan (ei liittymiä mukana)? Jos myy, niin onko ongelma tuoda se suomeen ja kräkätä se toimivaksi esim. saunalahden tai elisan liittymään? Vai, onko asian laita nyt niin että sen joutuu ostamaan suomesta ja siihen joutuu myös ottamaan sen suomen kalleimman liittymän johon sitoutuu kahdeksi vuodeksi ja siitä ei pääse mihinkään..? eli mikä nyt olisi kannattavinta, tai mitä olette itse ajatellut tehdä oston suhteen?
Lyhyesti: Eivät myy sitä puhelinta sun kaverilles.
Miksi: Kaverillasi ei ole USA:n sosiaaliturvatunnusta eikä USA:n ajokorttia. Nuo ovat vaatimukset että sen puhelin voi ostaa ja liittymän tehdä. Ilman liittymää et saa puhelinta.
Ei sitä (ainakaan vielä) saa ilman liittymää mistään, olisit huomannut tämän jos olist jaksanut lukea aiempia viestejä pikkasen. Veljesi ei siis saa luria ilman että sopii kahden vuoden sopimusta AT&T:n (jenkkien iPhone operaattorin) kanssa. Sitäpaitsi ei edes kytytön iPhone ole unlokattu, vaan toimii ainoastaan AT&T:n liittymän kanssa. Kräkkääminen onnistuu varmasti, ennemin tai myöhemmin siis (ei juuri nyt tietoa milloin ZiPhonen kehittäjä saa joltain iPhone 3G:n kräkättäväksi niin että hän pystyy päivittämään ZiPhonen iPhone 3G:lle).
Itse siis aion vaan ostaa halvimman iPhonen (ei tarvetta kalliimmille malleille) heti julkaisun yhteydessä (niin että saan niin vahan ja vähemmän hankalasti kräkättävän firmiksen kun mahdollista) Minun Sonera-liittymällä, murtaa SIM lukituksen kunhan ZiPhone päivitetään 3G iPhonen kanssa yhteensopivaksi, iskeä elisan SIM kortin puhelimeen, maksaa 2 euroa kuussa liittymän perusmaksua kahden vuoden ajan ja sitten irtisanoa liittymän.
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
strong kirjoitti:
Bostonissa Apple Store on yhteentoista auki normaali perjantaina 11.7., joten kymmenen jälkeen illallakin voi hyvin vielä yrittää ostaa 3G-iPhonea (ja eikö USA:ssakin aloitettu ennakkomyynti jo torstain ja perj. välisenä yönä?)
Mon - Sat: 8:00 a.m. to 11:00 p.m.
Sun: 9:00 a.m. to 7:00 p.m.
Vielä ehtii esim. torstain tai perjantain Finnairin koneellakin Nykkiin tai Bostoniin, jos uuden iPhonen hankkiminen kiinnostaa:
strong kirjoitti:
Bostonissa Apple Store on yhteentoista auki normaali perjantaina 11.7., joten kymmenen jälkeen illallakin voi hyvin vielä yrittää ostaa 3G-iPhonea (ja eikö USA:ssakin aloitettu ennakkomyynti jo torstain ja perj. välisenä yönä?)
Vielä ehtii esim. torstain tai perjantain Finnairin koneellakin Nykkiin tai Bostoniin, jos uuden iPhonen hankkiminen kiinnostaa:
Tuleekos se kalliiksi maksaa ittensä ulos siitä AT&T liittymästä esim. puolen vuoden päästä? Eli 1,5 vuotta jää niinku käyttämättä. Kyl se varmaan käy kukkarolle Ihan niin kun joku ois sanonu että se on mahdollista.
Ei sitä (ainakaan vielä) saa ilman liittymää mistään, olisit huomannut tämän jos olist jaksanut lukea aiempia viestejä pikkasen. Veljesi ei siis saa luria ilman että sopii kahden vuoden sopimusta AT&T:n (jenkkien iPhone operaattorin) kanssa. Sitäpaitsi ei edes kytytön iPhone ole unlokattu, vaan toimii ainoastaan AT&T:n liittymän kanssa. Kräkkääminen onnistuu varmasti, ennemin tai myöhemmin siis (ei juuri nyt tietoa milloin ZiPhonen kehittäjä saa joltain iPhone 3G:n kräkättäväksi niin että hän pystyy päivittämään ZiPhonen iPhone 3G:lle).
Itse siis aion vaan ostaa halvimman iPhonen (ei tarvetta kalliimmille malleille) heti julkaisun yhteydessä (niin että saan niin vahan ja vähemmän hankalasti kräkättävän firmiksen kun mahdollista) Minun Sonera-liittymällä, murtaa SIM lukituksen kunhan ZiPhone päivitetään 3G iPhonen kanssa yhteensopivaksi, iskeä elisan SIM kortin puhelimeen, maksaa 2 euroa kuussa liittymän perusmaksua kahden vuoden ajan ja sitten irtisanoa liittymän.
Samoin ajattelin toimia, tosin 16 gigasen mallin kannssa (on jo soneralta tilattu), pitää vaan toivoa että Ziphone päivittyy mahdollisimman nopeasti tukemaan 3G mallia.
inf kirjoitti:
samij kirjoitti: ihan mukava legenda ja uutiskuviakin tuosta saa kivasti, mutta ainakaan viime vuonna jonotus ei ollut mitenkään välttämätöntä jos ei jostain syystä halunnut luuria nimenomaan ensimmäisen tunnin aikana käteen. ensi ruuhkan mentyä pystyi liikkeisiin kävelemään sisään ja ostamaan luurin ihan ilman jonotusta. pahimmissakin paikoissa tuo ruuhka taisi olla ohi reilussa tunnissa.
strong kirjoitti:Bostonissa Apple Store on yhteentoista auki normaali perjantaina 11.7., joten kymmenen jälkeen illallakin voi hyvin vielä yrittää ostaa 3G-iPhonea (ja eikö USA:ssakin aloitettu ennakkomyynti jo torstain ja perj. välisenä yönä?)
Tosin, Finnairin Online- lippukaupassa Hki- Boston -Hki -lentolipuille tulisi hintaa yli 2000 euroa.
inf kirjoitti: Ja kotiin saisi tulla EDELLEENKIN tyhjin käsin. Ei ne myy noita puhelimia ulkomaalaisille. Monta kertaa täälläkin jo kerrottu.
Sen verran olen ehtinyt asumaan USA:ssa, etten ihmettelisi, vaikka joku Applestoren myyjistä innostuisi myymään iPhonen ilman yhdysvaltalaista ID:tä, mutta olet oikeassa, ettei turistin kannata olettaa pystyvänsä ostamaan AT&T:ltä tai Applestoresta iPhonea. Esim. viime kuussa ostin Applestoresta Visalla Macbook Airin yms (kertaostos yli 2000 dollaria) eikä mitään henkilöpapereita tai passia kyselty. USA:ssa ei koskaan lakkaa ihmettelemästä kuinka heikosti luottokorttiostokset varmistetaan. Ei PIN-koodivarmennusta, vain ainoastaan allekirjoitus. Applestoressa oli nykyisin käytössä nämä langattomat digikynälliset Visa-kortin lukulaitteet, mutta eiväthän ne koskaan toimineet. Luottokorttiostokset saatiin veloitettua Applestoren pöytätietokoneen Visa-kortinlukulaitteen avulla. Käytössäni oli sitä paitsi surullisen kuuluisan Sampopankin Visa-kortti.
USA;ssahan 3G iPHonet ovat taas kerran loppuneet ja laitteita sai jonotella 11.7. kuullakseen tämän. Miksei tuossa maassa voi mitään tehdä koskaan koordinoiden. Aina pitää jonottaa eikä mikään koskaan pelaa. http://www.macnn.com/articles/08/07/11/ ... .wave.3gs/
3g Iphonea ei voi tällä hetkellä tuoda USA:sta. Olin itse jonossa täällä 40 min, kunnes minulle kerrotiin, että tällä kertaa puhelin pitää aktivoida AT&T:n liittymän kanssa jo kaupassa. Siihen täytyy olla snn numero eli valid social security number. Eli ei onnistu, jos olet turisti. Lisäksi liittymään pitää sitoutua 2 vuodeksi. Itse ajattelin ottaa kuitenkin ton liittymän, koska asun täällä ja sitten irtisanoa sen, kun muutan syksyllä Suomeen. Siihen tulee ns early termination fee, mutta puh on silti halvempi, kuin Suomessa! Sitten tarvii vaan odottaa, että joku keksii, kuinka jailbreakata tämä uusi versio!
Josba kirjoitti:3g Iphonea ei voi tällä hetkellä tuoda USA:sta. Olin itse jonossa täällä 40 min, kunnes minulle kerrotiin, että tällä kertaa puhelin pitää aktivoida AT&T:n liittymän kanssa jo kaupassa. Siihen täytyy olla snn numero eli valid social security number. Eli ei onnistu, jos olet turisti. Lisäksi liittymään pitää sitoutua 2 vuodeksi. Itse ajattelin ottaa kuitenkin ton liittymän, koska asun täällä ja sitten irtisanoa sen, kun muutan syksyllä Suomeen. Siihen tulee ns early termination fee, mutta puh on silti halvempi, kuin Suomessa! Sitten tarvii vaan odottaa, että joku keksii, kuinka jailbreakata tämä uusi versio!
Siis ilmeisesti AT&T :n tai AS:n myyjät eivät tarjonneet sinulle kytkytöntä kalliimpaa iPHonea vai kysyitkö edes sitä? Olitko jonossa Applestoressa vai AT&T:n liikkeessä? Olisiko iPhoneja ollut vielä jäljellä tuona päivänä liikkeessä? AT&T:n myyjät eivät varmaankaan tarjoa kytkytöntä vaihtoehtoa, jos asiakas ei osaa kysyä ko. vaihtoehtoa tai sitten AT&T:n kytkytön iPhone, josta Mcrumors uutisoi, on vasta suunnitteilla oleva tuote. JOka tapauksessa AT&T:lle ei mikään suosikkivaihtoehto firman tuottojen kannalta.
Josba kirjoitti:3g Iphonea ei voi tällä hetkellä tuoda USA:sta. Olin itse jonossa täällä 40 min, kunnes minulle kerrotiin, että tällä kertaa puhelin pitää aktivoida AT&T:n liittymän kanssa jo kaupassa. Siihen täytyy olla snn numero eli valid social security number. Eli ei onnistu, jos olet turisti. Lisäksi liittymään pitää sitoutua 2 vuodeksi. Itse ajattelin ottaa kuitenkin ton liittymän, koska asun täällä ja sitten irtisanoa sen, kun muutan syksyllä Suomeen. Siihen tulee ns early termination fee, mutta puh on silti halvempi, kuin Suomessa! Sitten tarvii vaan odottaa, että joku keksii, kuinka jailbreakata tämä uusi versio!
Eihän tätä ole kuin pari viikkoa täällä toitotettu että liittymä pitää aktivoida kaupassa ja niitä myydään vain jenkkilän kansalaisille. Kytkyttömät luurit tulevat myöhemmin myyntiin, tosin nekin ovat lukittuja AT&T:n verkkoon.
strong kirjoitti:
Siis ilmeisesti AT&T :n tai AS:n myyjät eivät tarjonneet sinulle kytkytöntä kalliimpaa iPHonea vai kysyitkö edes sitä? Olitko jonossa Applestoressa vai AT&T:n liikkeessä? Olisiko iPhoneja ollut vielä jäljellä tuona päivänä liikkeessä? AT&T:n myyjät eivät varmaankaan tarjoa kytkytöntä vaihtoehtoa, jos asiakas ei osaa kysyä ko. vaihtoehtoa tai sitten AT&T:n kytkytön iPhone, josta Mcrumors uutisoi, on vasta suunnitteilla oleva tuote. JOka tapauksessa AT&T:lle ei mikään suosikkivaihtoehto firman tuottojen kannalta.
Eivät tietenkään tarjoa kun kys. vaihtoehtoa ei ole olemassakaan tällä hetkellä. Lue vaikka tarkemmin se macrumorsin uutinen, tai seuraa vaikka tätä foorumia.
inf kirjoitti:
Eihän tätä ole kuin pari viikkoa täällä toitotettu että liittymä pitää aktivoida kaupassa ja niitä myydään vain jenkkilän kansalaisille. Kytkyttömät luurit tulevat myöhemmin myyntiin, tosin nekin ovat lukittuja AT&T:n verkkoon.
AT&T kirjoitti:Come prepared with photo ID and Social Security Number. A deposit may be required at time of purchase
Tuskin liittymän tekoon tarvitsee Amerikan kansalainen olla. Riittää passi, Amerikan sotu ja pikkasen malmia.
inf kirjoitti:
AT&T kirjoitti:Come prepared with photo ID and Social Security Number. A deposit may be required at time of purchase
Tuskin liittymän tekoon tarvitsee Amerikan kansalainen olla. Riittää passi, Amerikan sotu ja pikkasen malmia.
Viime kuussa olisi riittänyt iPhonen kytkykännykkäsopimuksen tekemiseen, että on AT&T:n liittymäasiakas, jenkkisotusta ei AT&T:n liikkeessä mainittu mitään, mutta uuden 3g-iPhone-kytkykännykän ollessa nyt myynnissä säännöt saattavat olla selkeämmät. En tiedä mikä on nykyisin AT&T-puhelinliittymäsopimuksen (siis esim. lankapuhelinliittymä) edellytyksenä USA:ssa, aikanani siellä asuessani 1,5 vuotta ei jokapäiväisessä elämässä tarvittu green cardia tai social security numberia, mutta jos nämä tai edes jenkki-ajokortti olisivat olleet käytössä, kaupanteko olisi joskus ollut vakuuttavampaa.
Visaostokset sujuivat viime kuussa Applestoressa ilman henk. todistuksia vaikka kauppatavarana oli Macbook Air ja sen lisukkeita, mutta eipä Applella ole enää tarvettakaan myydä iPhoneja eurooppalaisille turisteille, koska niitä voi ostaa esim. Suomestakin. Ehkä operaattorisopimuksetkin rajoittavat iPhone -myyntiä turisteille.