Olen uusi tulokas, tosin lukenut foorumia jo pidempään. Asiani on seuraavanlainen, eli jos tilaan soneralta iphonen 3G S niin onko tuurista kiinni millä rommilla puhelimeni tulee ja joudun pahimassa tapauksessa aina ajamaan blackra1nin uudestaan jos sammutan puhelimen?
-Omenasato-
Kaikki tällä hetkellä tulevat 3GS:t ovat tuolla uudemmalla bootrommilla, eli jokatapauksessa joudut aina käynnistäessäsi puhelimen kytkemään sen koneeseen ja ajamaan jailbreakin uudestaan.
Untethered jailbrake tulossa tänään illasta by geohot ... 9AM EST.
EDIT: siis huomenna 6.12
EDIT: siis ei tullut, kun kaveri ei löytänyt ilmapallojaan...
RT @geohot wait, why do people think i'm making untethered?...to clarify, I wanted to win the balloon competition...if win then untethered else no
Viimeksi muokannut egoste, 7.12.2009 klo 9.50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Semmoinen vinkki että jos Blackra1nin ajamisen jälkeen puhelimen ruutuun ei ilmesty tuota jätkän kuvaa vaan kuva joka käskee liittämään iTunesiin niin kannattaa tsekata missä USB-portissa puhelin on kiinni. Itse useasti koitin Blackrain1a ajaa mutta ei toiminut kunnes tajusin vaihtaa puhelimen USB 1.1 portista UBSB 2.0 porttiin.
iMac 21,5" mid 2011 iPad Mini AppleTv3 MBP retina mid14 MBA mid 13 iPhone 6
Itellä on toi soneran kortti ja semmonen ongelma että en pääse aktivoimaan tota puhelinta, harmi ku ei pysty edes käyttämään puhelinta muuhun kun soittelee hätänumeroihin,
näyttöön tulee sanoma "no sim card installed", ja jos oon oikein käsittäny ni eikse nimenomaan soneran kortilla pitäs saada aktivoitua?
Elikkä mites ois mahdollista saada toi puhelin avatuksi? onko ainoa mahdollinen tapa ostaa uus surinan kortti? vai toimiiko sekään.
Tämä sattui kun sähläsin itunesin+iphonen kanssa jotain ja vahingos sitte palautin vakioks.
Suomesta on ostettu kyllä, ja tuota blackrainia ei saa asennettuu kun ei se löydä iphonea, luultavimmin sentakia koska "ei ole aktivoituna?".
Make it rain --> waiting for device.... ja siihen se jääki, aikasemmin se viel tänään toimi mut en tiiä mitä sit koitin duunaa ku koko puhelin meni sekasin :I.
Koitellu latailla eri firmwareja ja quickpwn:illa haksaa muttei natsaa.
Olen uusi tulokas, tosin lukenut foorumia jo pidempään. Asiani on seuraavanlainen, eli jos tilaan soneralta iphonen 3G S niin onko tuurista kiinni millä rommilla puhelimeni tulee ja joudun pahimassa tapauksessa aina ajamaan blackra1nin uudestaan jos sammutan puhelimen?
Myös sellainen mietityttää kun sitten saan tulevaisuudessa purkukoodin, niin saako puhelimen palautettua täysin original lähtökohtaan, eli että toimii joka SIM kortilla. Tarkoitan, että nuo ajetut softat ei tee puhelimeen mitään peruuttamatonta muutosta?
Jos aion tehdä JB + Unlockit niin aloitan aktivoimalla soneran omalla kortilla ja sen jälkeen vasta laitan halutun Simin ja jatkan operaatiota?
Yritin unlockata uutta huollosta eilen saapunutta iphone 3gs:ää laihoin tuloksin. Blackra1nin saan ajettua ja cydian/blacksn0wn asennettua, mutta sen jälkeen kun yritän työntää Elisan korttia sisään, niin luuri huutaa mulle "toinen sim tunnistettu - Yhdistä iTunesiin", eikä puhelimella voi soittaa kun hätäpuhelun. Elisan tolpat kyllä näkyvät vasemmassa yläkulmassa, mutta mitään ei pysty puhelimella tekemään.
Aktivoin puhelimen Soneran kortilla ja kaikki muutenkin ainakin yritetty tehdä taiteen sääntöjen mukaan. On yritetty buutata ja hakea blacksn0w cydian kautta yms. temppuja, mutta mikään ei tunnu auttavan. Soneran kortilla puhelin toimii siis ongelmitta blackra1nin/blacksn0wn jälkeen. Luin koko ketjun läpi, mutten löytänyt apua, tietysti luetun ymmärtäminen voi olla puutteellinen
Jos on aktivoimaton puhelin, aktivoi puhelin Soneran kortilla ja vaihda sitten puhelimeen Elisan kortti. Ja sen jälkeen Blackra1n. Ja jos tarvitset tethering-ominaisuutta, saatat joutua tekemän Blackra1n:n toisen kerran.
Kokeilin, tein jotain väärin. Kirjotan tähän koko toiminnon kulun, niin joku voi saada kiinni missä mulla mättää:
1. palautin laitteen tehdasasetuksiin.
2. aktivoin luurin soneran kortilla. En ottanut iTunesissa käyttöön uutena puhelimena vaan suljin iTunesin
3. Vaihdoin puhelimeen Elisan kortin sulkematta puhelinta. Puhelin myöskin kiinni Mac:ssä koko ajan
4. Puhelimen näyttöön tulee teksti "SIM-kortti lukittu. Aktivoi iPhone syöttämällä sopiva SIM ilman PIN-lukitusta
5. Ajan blackra1nin --> tulee geohotin kuva --> tulee kuva jossa USB->iTunes --> ajan blackra1nin uudestaan --> tulee geohotin kuva --> ilmestyy teksti "Aktivoi iPhone syöttämällä sopiva SIM ilman PIN-lukitusta -> painan avaa --> syötän Elisan kortin PIN:in --> tulee kuva missä USB->iTunes ja ainoastaan hätäpuhelut sallittu.
Anteeksi epäselvästä sepostuksesta, mutta missä kohtaa tämä apina koomailee???
andrew1310 kirjoitti:Kokeilin, tein jotain väärin. Kirjotan tähän koko toiminnon kulun, niin joku voi saada kiinni missä mulla mättää:
1. palautin laitteen tehdasasetuksiin.
2. aktivoin luurin soneran kortilla. En ottanut iTunesissa käyttöön uutena puhelimena vaan suljin iTunesin
3. Vaihdoin puhelimeen Elisan kortin sulkematta puhelinta. Puhelin myöskin kiinni Mac:ssä koko ajan
4. Puhelimen näyttöön tulee teksti "SIM-kortti lukittu. Aktivoi iPhone syöttämällä sopiva SIM ilman PIN-lukitusta
5. Ajan blackra1nin --> tulee geohotin kuva --> tulee kuva jossa USB->iTunes --> ajan blackra1nin uudestaan --> tulee geohotin kuva --> ilmestyy teksti "Aktivoi iPhone syöttämällä sopiva SIM ilman PIN-lukitusta -> painan avaa --> syötän Elisan kortin PIN:in --> tulee kuva missä USB->iTunes ja ainoastaan hätäpuhelut sallittu.
Anteeksi epäselvästä sepostuksesta, mutta missä kohtaa tämä apina koomailee???
andrew1310 kirjoitti:Ok, kokeiltu aikaisemmin Soneran kortilla myöskin mustalumi, muttei auttanut. Vai missä vaiheessa mun pitää tuuppaa Elisa sisään että onnistuu?
Siis ihan heti ennen mustaa sadetta - niin samalla hacktivoi... Muista myös unlockin jälkeen Cydiasta YouTube fix...
andrew1310 kirjoitti:Ok,
sorry kun joudutte vääntämään rautalangasta, mutta miten pääsen unlock vaiheeseen kun en pääse eteenpäin edellisen viestini 5.kohdasta???
Tekemällä kaikki uudestaan palautuksesta lähtien ja laittamalla sen Elisan kortin ennen Blackra1n:ia...
Öö, nyt tunne itseni ihan vähiten tyhmäksi
Miten eritavalla mun pitää toimia kuin viiden kohdan listassa toimin edellisellä kerralla? Aika onnetonta rävellystä, myönnän...
andrew1310 kirjoitti:Öö, nyt tunne itseni ihan vähiten tyhmäksi
Miten eritavalla mun pitää toimia kuin viiden kohdan listassa toimin edellisellä kerralla? Aika onnetonta rävellystä, myönnän...
Käyttämäsi Blackra1n ei unlockaa puhelintasi, eli mahdollista myös muiden, kuin Soneran korttia. Käytä siis aiemmin mainittua BlackSn0w:ta ja sen jälkeen tuo BlackRa1n jailbreikkaukseen, eli vapaaseen ohjelmistojen käyttöön.
EDIT// Juu, siis taitaa mennä toiste päin. Ensin jailbreak ja sitten Cydian kautta BlackSn0w ja unlockaus. Viisaammat valistakoon paremmin... Vaikenen nyt...
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
andrew1310 kirjoitti:Öö, nyt tunne itseni ihan vähiten tyhmäksi
Siis et aktivoi sitä sillä Soneran kortilla vaan teet 3.1.2 palautuksen jälkeen suoraan Elisan kortti sisällä tuon Blackra1n:in ihan kuin ohjeessa kerrotaan. ts. Kun iLuuri on jo aktivoitu ei tuo Blackra1n enää hacktivoi ja kun vaihdat Elisan kortin sisään, niin vaan toimi... Capishe?