Täytyy muistaa, ettei mitään "pitänyt tulla", vaan kyse on ollut puhtaasti huhuista ja fanien toiveista. Tietenkin sitä haluaisi Appleltä odottaa jotain, mitä muut eivät ole keksineet. Siinä mielessä tämä laite on mielestäni n. 1-2v myöhässä.
Itse olin eilen innolla "mukana tapahtumassa", mutta tuo microSIM latisti jonkin verran meikäläisen tunnelmia. Tiedä häntä, milloin Apple saa tehtyä Soneran kanssa tuollaisesta sopimuksia ja ties mitä nekin liittymät maksavat. En kauhean mielelläni tee Soneran kanssa enää uusia sopimuksia, sillä ei se Soneran asiakaspalvelu
nyt niin hyvää ole. Toisaalta en tiedä, haluanko ostaa pelkkää wifiversiotakaan, sillä kyllä se 3g on välillä hyvä olla olemassa. Joskin Soneran 3g ei toimi meikäläisellä iPhonen kanssakaan oikein missään kunnolla. Mieluummin käyttäisin toisen lafkan 3g palveluita, sillä omien kokemuksien mukaan ne toimivat paremmin ainakin Turun alueella.
Ymmärrän monien pettymyksen, sillä jos kotoa löytyy kannettava tietokone, niin voi olla vaikea nähdä tarvetta tälle laitteelle. Itselleni kyseisen laite tulee "tarpeeseen", sillä minulla on imac ja iphone. Minä kaipaan masiinaa, jolla saan selattua nettiä, luettua kirjoja jne sohvalla. Teen toki sitä iphonellakin, mutta kyllä se näyttö siihen tarkoitukseen voisi olla iphonea isompi. Minä olen useampia kirjoja lukenut iphonen Kindlen avulla ja on ollut yllättävän miellyttävä kokemus silläkin. Tuo taustavalollinen näyttö ei siis minusta ole ongelma, kunhan laittaa taustavalon suht alhaiselle. Lisäksi "muistikirjana" matkan päällä tuo voisi minulla toimia hyvin. En mielelläni kirjoittele iphonen näppäimistöllä pitkiä pätkiä, sillä näppäimet ovat turhan pieniä meikäläisen peukaloille.
No saas nähdä, miten tuo etenee Suomen näkövinkkelistä ajateltuna ja milloin ibook -store tulee USA:n ulkopuolelle. Onneksi muita kirjakauppoja on jo Appstoren kautta saatavana. Joskus olisi mukava asua USA:ssa jo ihan sen takia, että sinne kaikki tulee ensin (+kuolaan itunesin videovuokrauksen perään):)
Ja btw olin jo etukäteen budjetoinut tuohon masiinaan 800 euroa
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
jos sellaisen haluan ostaa. Joten hintavaihtoehdot ovat minusta ihan ok luokkaa.