ompponainen kirjoitti:Kaino kysymys alkuperäisessä Sonera-moodissa olevan iPhonen omistajalta.
Onko täällä ketään joka olisi päivittänyt tällaisen puhelimen, vai ovat ko kaikki noita breikattuja?
Jos on, onko ollut hankaluuksia? Vai joko uskallan päivittää?
Tämä omani on kyllä toiminut kai ihan kuten sen pitääkin. Enkä haluaisi kerjätä ikävyyksiä.
Eiköhän suurin osa meistä lukitun luurin omistajista ole laitteensa jo päivittänyt. Itselläni alkoi tuon päivityksen aikoihin akunkesto huonontua oikein urakalla . Tänäänkin puhelin alkoi jo iltapäivällä valittamaan virran vähyyttä vaikka oli ollut koko yön latauksessa. Aikaisemmin meni sentään semmoinen 24 tuntia samalla latauksella. Muita ongelmia en ole huomannut.
Onko muilla kokemuksia päivityksen yhteydessä tapahtuneesta huomattavasta virrankulutuksen lisäyksestä vai onko mun akku vaan jo loppu?
ompponainen kirjoitti:Kaino kysymys alkuperäisessä Sonera-moodissa olevan iPhonen omistajalta.
Onko täällä ketään joka olisi päivittänyt tällaisen puhelimen, vai ovat ko kaikki noita breikattuja?
Tämä omani on kyllä toiminut kai ihan kuten sen pitääkin. Enkä haluaisi kerjätä ikävyyksiä.
Miksi ei - varsinkin, jos ei ole mitään lisävirityksiä alla? Akun käyttö ainakin parani 3.1.3 myötä.
Mutta edellinen on kyllä myöskin totta - don't fix it unless it's broken... mut itse kyllä viralliset päivitykset laitan kun tulevat...
Ongelmitta meni päivitys Soneran kytky-luuriin, tosin en kyllä ole vielä mitään ihmeellisiä muutoksia huomannut. Eiköhän jossain vaiheessa päästä taas lehtien palstoilta lukemaan, kuinka jb-iPhonet ovat vaarassa, kun MatoMatala käyttää jotain aikaisemman firmiksen reikää leviämiseensä. Ainakin vaihtoehtoja olisi nyt useampikin tarjolla.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
Psaikke kirjoitti:"Itunes could not connect to this iphone, an unknown error occurred, error code: 0xE8000001"
Fixi:
1. Open Activity Monitor (Applications > Utilities > Activity Monitor)
2. Select the process for iTunes Helper
3. Click 'Quit Process' in the toolbar (when prompted "Force Quit")
4. Disconnect your iPhone/iPod
5. Power off you iPhone/iPod completely and power up again
6. Reconnect iPhone/iPod
7. (Optional for Developers) Delete any previous apps that you want to upload using a developer certificate
Jep. löysin itsekin tän ohjeen ja ongelma ratkaistu. Kiitoksia!
Dodii, samaa ongelmaa pukkaa taas, välillä synkkaa hyvin, mutta joka toisella kytkemisellä suurin piirtein antaa taas tuon error-herjan. Mikähän mättää?
Miksi ei - varsinkin, jos ei ole mitään lisävirityksiä alla? Akun käyttö ainakin parani 3.1.3 myötä.
Mutta edellinen on kyllä myöskin totta - don't fix it unless it's broken... mut itse kyllä viralliset päivitykset laitan kun tulevat...
Päivitin myös noin viikko sitten ja toiminnot Ok, paitsi tuota edellämainitsemaani error-viestiä. Mulla siis ihan lukittu ja vangittu luuri
onko puhelimen palautus mahdollista ilman että päivittää meni tämä luuri tilttiin ja kun meinaan palauttaa niin itunes haluaa samalla myös päivittää...käytössä on soneran kytky joka jb ja unlockattu
jonksakk kirjoitti:onko puhelimen palautus mahdollista ilman että päivittää meni tämä luuri tilttiin ja kun meinaan palauttaa niin itunes haluaa samalla myös päivittää...käytössä on soneran kytky joka jb ja unlockattu
Jos 3GS, niin palauttaminen onnistuu vain 3.1.3 firmwareen (ainakin jos sinulla ei ole Cydiasta SHSH tallella). Muut luurit (tai 3GS, jossa SHSH tallella) voi palauttaa lataamalla ensin halutun firmwaren http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ ja sitten SHIFT + Restore (tai ALT + Restore mäkillä?), ja valitset sen tiedoston, jonka juuri latasit.
legace kirjoitti:Jos käytät jailbreikattua laitetta, ÄLÄ PÄIVITÄ VIELÄ. Odota kunnes jailbreikin ja unlockin toimivuus varmistetaan 3.1.3 firmwaressa
• Parantaa akun näkyvän varaustason tarkkuutta iPhone 3GS:ssä
• Ratkaisee ongelman, jossa kolmannen osapuolen ohjelmat eivät aina käynnisty
• Korjaa virheen, joka saattaa aiheuttaa ohjelman kaatumisen käytettäessä japanilaista kana-näppäimistöä
Ainakin rockissa luki mun tietääkseni et ne ehk oottaa firmvareen 4.0 ja sit vast tekee seuraavan jailbreakin siihen? En oo ihan 100% varma
legace kirjoitti:Jos käytät jailbreikattua laitetta, ÄLÄ PÄIVITÄ VIELÄ. Odota kunnes jailbreikin ja unlockin toimivuus varmistetaan 3.1.3 firmwaressa
• Parantaa akun näkyvän varaustason tarkkuutta iPhone 3GS:ssä
• Ratkaisee ongelman, jossa kolmannen osapuolen ohjelmat eivät aina käynnisty
• Korjaa virheen, joka saattaa aiheuttaa ohjelman kaatumisen käytettäessä japanilaista kana-näppäimistöä
Ainakin rockissa luki mun tietääkseni et ne ehk oottaa firmvareen 4.0 ja sit vast tekee seuraavan jailbreakin siihen? En oo ihan 100% varma
Dev-Team teki jo jailbreakin 3.1.3 mutta unlockki ei välttis ole tulossa ennen 4.0.
jonksakk kirjoitti:onko puhelimen palautus mahdollista ilman että päivittää meni tämä luuri tilttiin ja kun meinaan palauttaa niin itunes haluaa samalla myös päivittää...käytössä on soneran kytky joka jb ja unlockattu
On mahdollista laittamalla /etc/hosts tiedostoon rivi "74.208.10.249 gs.apple.com", jolloin iTunes suostuu palauttamaan vanhemman version firmwaresta. Tiedosto valitaan klikkaamalla alt pohjassa palauta painiketta.
On mahdollista laittamalla /etc/hosts tiedostoon rivi "74.208.10.249 gs.apple.com", jolloin iTunes suostuu palauttamaan vanhemman version firmwaresta. Tiedosto valitaan klikkaamalla alt pohjassa palauta painiketta.
Eipä tuo ihan noin toimi. Varsinkin jos on 3GS puhelin niin aiempaa versiota et saa palautettua jos ei Cydiassa ole SHSH tiedostot otettu talteen. Tuo etc/hosts tiedoston muokkais ei asiaa auta millään tapaa.
inf kirjoitti:
Eipä tuo ihan noin toimi. Varsinkin jos on 3GS puhelin niin aiempaa versiota et saa palautettua jos ei Cydiassa ole SHSH tiedostot otettu talteen. Tuo etc/hosts tiedoston muokkais ei asiaa auta millään tapaa.
Näin olen sen itse tehnyt kaksi kertaa ja kyseessä nimenomaan 3GS. Erikseen en ainakaan mitään tiedostoja ole talteen ottanut, tai muita toimenpiteitä tehnyt.
edit: Ja tämä koskee tilannetta josssa puhelimeen ei vielä ole päivitetty 3.1.3 firmwarea.
jaze kirjoitti:Näin olen sen itse tehnyt kaksi kertaa ja kyseessä nimenomaan 3GS. Erikseen en ainakaan mitään tiedostoja ole talteen ottanut, tai muita toimenpiteitä tehnyt.
edit: Ja tämä koskee tilannetta josssa puhelimeen ei vielä ole päivitetty 3.1.3 firmwarea.
Olet tietämättä ottanut ne tiedoston talteen. Cydia kysyy ensimmäistä kertaa käynnistäessä, että haluatko ottaa sen tiedoston talteen Cydian palvelimelle (eli sinun ei itse tarvitse kuin painaa tuosta napista).
Jos sinulla on jailbreikattu luuri, avaa Cydia ja katso onko siinä mainintaa SHSH:sta otsikkorivin alla.
legace kirjoitti:[
Olet tietämättä ottanut ne tiedoston talteen. Cydia kysyy ensimmäistä kertaa käynnistäessä, että haluatko ottaa sen tiedoston talteen Cydian palvelimelle (eli sinun ei itse tarvitse kuin painaa tuosta napista).
Näinhän se asia on. En muistanutkaan painaneeni kyseistä nappia.
15.2 on iclarifiedin sivuille tullu 3.1.2 ja 3.1.3 versioille ohjeet jailbreikkaukseen. Ohjeissa ei sanota mtn basebandeista tai muutakaan että ei toimi uusilla 3gs luureilla, joten onko nyt murrettu uusien 3gs luurien se "turva", että ei tarvitsisi käyttää blackrainia? Siis tarkoitan että voinko nyt uudemman 3gs luurin jailbreikata ihan normisti ja puhelinta voi siis sammutella ja käynistellä ilman tietokonetta?
Vai onkohan ohjeista unohdettu TAI pidetty itsestäänselvyytenä, että ohjeiden lukijat tietävät, että uudemmat 3gs luurit toimii vain blackrainin avulla?
luin tuolta ruotsin macworld sivulta että toimii "vanhoissa" 3gs versioissa mutta ei vielä kunnolla uudemmassa 3gs versiossa ja vaarana voi olla että koko luuri menee lukkoon. Mene ja tiedä. Kokeilemalla selviää
Markus89 kirjoitti:15.2 on iclarifiedin sivuille tullu 3.1.2 ja 3.1.3 versioille ohjeet jailbreikkaukseen. Ohjeissa ei sanota mtn basebandeista tai muutakaan että ei toimi uusilla 3gs luureilla, joten onko nyt murrettu uusien 3gs luurien se "turva", että ei tarvitsisi käyttää blackrainia? Siis tarkoitan että voinko nyt uudemman 3gs luurin jailbreikata ihan normisti ja puhelinta voi siis sammutella ja käynistellä ilman tietokonetta?
Vai onkohan ohjeista unohdettu TAI pidetty itsestäänselvyytenä, että ohjeiden lukijat tietävät, että uudemmat 3gs luurit toimii vain blackrainin avulla?
Kummastuttaa hieman kyseiset ohjeet kyllä.
http://blog.iphone-dev.org/ Sieltä vaan lukemaan. Selviää, että 3GS missä on vanhempi bootrom on JB ja sama 3G:lle. 2G nyt saa jo miten päin auki.
mirage kirjoitti:
Eiköhän suurin osa meistä lukitun luurin omistajista ole laitteensa jo päivittänyt. Itselläni alkoi tuon päivityksen aikoihin akunkesto huonontua oikein urakalla . Tänäänkin puhelin alkoi jo iltapäivällä valittamaan virran vähyyttä vaikka oli ollut koko yön latauksessa. Aikaisemmin meni sentään semmoinen 24 tuntia samalla latauksella. Muita ongelmia en ole huomannut.
Onko muilla kokemuksia päivityksen yhteydessä tapahtuneesta huomattavasta virrankulutuksen lisäyksestä vai onko mun akku vaan jo loppu?
Sama vika täällä. Päivityksen jälkeen akku alkoi samantien temppuilemaan, esimerkiksi näyttäen ensin, että akkua on jäljellä vaikka se 50% ja sitten ihan yhtäkkiä se tippuukin kahteen prosenttiin, vaikka puhelinta ei käyttäisi. Aikavälikin tähän tyhjenemiseen on mielestäni huomattavan lyhyt, kyseinen esimerkkitilanne kun tapahtui välillä kotiovi - koulu (20 minuutin automatka).. Kuitenkin sitten jos puhelimen käynnistää uudelleen, pompsahtavat lukemat taas ylös. Ei voi ymmärtää. Ennen päivitystä akun keston kanssa ei ollut minkäänlaisia ongelmia, mutta sen siitä näköjään saa kun kuuliaisena päivittää. (Minun luurini on siis ihan perinteinen Sonerakytkyllinen syyskuussa ostettu 16GB 3GS, enkä ole sitä jailbreakannut ikinä, saati unlockannut.)
mirage kirjoitti:
Tähän päivitystä: samoihin aikoihin kun päivitin iPhonen softan alkoi duunin sähköpostipalvelimen pushmail temppuilemaan. Nokia-kapuloiden käyttäjillä pushmail clientti jää vähän väliä jumiin eikä saa yhteyttä palvelimeen. iPhone käyttäytyy paremmin ja ilmeisesti yrittää aina kiltisti uudelleen vaikka edellinen yhteys ei olisi onnistunutkaan. No otin pushmailin kokeeksi pois päältä ja laitoin postin päivittymään vain tunnin välein niin akkukesto palautui normaaliksi. Ilmeisesti tuo viallisesti toimiva Lotus Traveler -palvelin aiheutti tuon akun hiipumisen silmissä.
Mulla on ongelma YLEn mobiiliareenan kanssa. En saa areenasta näkymään vaikkapa lastenohjelmia - kun avaan ohjelman, niin näytölle tulee siansaksaa ja paljon. Mulla on semmonen tunne, että ennen 3.1.3. päivitystä tuo mobiiliareena vielä toimi - ei toimi enää. Toimiiko teilla muilla?