iPadin vaikutus tulevaisuudessa (whine-free)
-
Re: iPadin vaikutus tulevaisuudessa (whine-free)
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Pointti on se, että iPadilla voi hoitaa sähköpostit, pyörittää toimisto-ohjelmia ym. tavaraa, jota tarvitaan. iPadilla voi tehdä luonnoksia vaikka kokouksissa. Sillä voi tehdä _kevyttä_ video- tai kuvankäsittelyä, onhan iPhonellekin joku tehnyt videoeditorin. Ei sillä voi mitään raskasta videoeditointia tehdä, mutta Core-teknologioilla saa varsin paljon prosessorilta pois kuormaa.
iPadin kosketusnäytöllä ei varmaankaan voi kovin pitkiä tekstejä kirjoittaa, kirjoittamiseen voi kyllä käyttää ulkoista näppistä. iPad plus ulkoinen näppis on kuitenkin kannettavampi, kuin läppäri kunnon näppiksellä (nämä ovat yleensä vähintään 13" eli painavia).
iPadin vahvuus on softassa ja käyttöliittymässä.
Voin kertoa vielä kerran, että minulla iPad tulee juurikin sisällöntuotantoon. Läppäri ei tähän kelpaa, koska se painaa liikaa eikä siis ole tarpeeksi kannettava, että jaksaisin sitä roikottaa mukana joka päivä. MacBook Air voisi ehkä käydä, mutta se on hieman liian hintava minun budjetilleni. Aion hankkia iPadin ja ensin katson, riittääkö virtuaalinäppis päivittäiseen runsaaseen kirjoittamiseen vai hankinko ulkoisen.
Sen lisäksi se tulee viihde- ja internetkäyttöön.
Tässä on vastakkain kaksi mielipidettä. Toinen osapuoli sanoo, että tässä on mainio laite myös sisällöntuotantoon silloin kun läppäri on liian painava/iso.
Toinen sanoo, että edellinen pitää laitetta jumalana. He pyrkivät muutenkin halveksimaan edellisen osapuolen arviointikykyä. Tämä juontuu siitä, että heidän mielestään kyseessä p.. laite, jolloin ilmeisesti kaikki, jotka pitävät laitteesta, ovat väärässä.
Olenko ymärtänyt oikein, että minun mielipiteeni on väärä? Huom. Vaadin myös, että mielipidettäni kunnioitetaan.
Esimerkki päinvastaisesta on esittää olkinukkeargumentti, jossa minun mielipiteeni kuvataan absurdina ja typeränä.
Mielipiteeni on, että iPadista on myös sisällöntuotantoon. Siksi minä sen myös aion hankkia. Totta kai mukana on cool-factor myös, mutta sillä ei tämän keskustelun kannalta merkitystä.
Jos mielipiteeni on väärä, miksi ette perustele sitä? Minkä takia mielipiteestä täytyy tehdä olkinukke? Jos mielipiteeni on oikeutettu, miksi sen sanotaan olevan typerä?
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
No luulisi, kun sama on hoitunut Nokian kännykällä kohta vuosikymmenen ajan.Macpoika kirjoitti: Pointti on se, että iPadilla voi hoitaa sähköpostit
Jeh, jos sille löytyy kunnon kynä ja käsialatunnistus.Macpoika kirjoitti: iPadilla voi tehdä luonnoksia vaikka kokouksissa.
Ihan kuten Commodore-64:llakin. Minkäänlaista ammattimaista (josta tuossa aikaisemmin oli puhe) kuvankäsittelyä sillä ei voi tehdä.Macpoika kirjoitti: Sillä voi tehdä _kevyttä_ video- tai kuvankäsittelyä
13" Sony Vaio Z painaa kutakuinkin tuplat iPadiin verrattuna ja on tehokkaampi kuin tappiin saakka varusteltu 17" MBP. En näkisi sitä mitenkään merkittävänä erona, että iPad + näppis olisi ehkä 14 grammaa kevyempi kuin tuo Vaio Z.Macpoika kirjoitti: iPadin kosketusnäytöllä ei varmaankaan voi kovin pitkiä tekstejä kirjoittaa, kirjoittamiseen voi kyllä käyttää ulkoista näppistä. iPad plus ulkoinen näppis on kuitenkin kannettavampi, kuin läppäri kunnon näppiksellä (nämä ovat yleensä vähintään 13" eli painavia).
Jos sattuu AppStoresta löytämään haluamansa softat.Macpoika kirjoitti: iPadin vahvuus on softassa ja käyttöliittymässä.
Lautasellinen kaurapuuroa aamuisin auttaisi tuohon ongelmaan.Macpoika kirjoitti: Voin kertoa vielä kerran, että minulla iPad tulee juurikin sisällöntuotantoon. Läppäri ei tähän kelpaa, koska se painaa liikaa eikä siis ole tarpeeksi kannettava, että jaksaisin sitä roikottaa mukana joka päivä.
-
Viesti Kirjoittaja delic »
Eli siis nyt enää kevyeen käyttöön vaikka hetki sitten oli melkein yhtä kykenevä ku kannettava, mielestäni kannettavalla voi pyörittää raskaampiakin graafisia softia, graafisesti näyttäviä pelejä, musiikkisoftia, web sivun teko softia, iha näi muutama mainitakseni, kannettavaan saa webkameran, hiiren, midikiibbarin, ulkoisen äänikortin, listaa voisi jatkaa vaikka loputtomiin mihin kaikkeen kannettava kykenee mihin ipad eiMacpoika kirjoitti:Pointti ei ole se, että iPad olisi raskaaseen käyttöön.
Pointti on se, että iPadilla voi hoitaa sähköpostit, pyörittää toimisto-ohjelmia ym. tavaraa, jota tarvitaan. iPadilla voi tehdä luonnoksia vaikka kokouksissa. Sillä voi tehdä _kevyttä_ video- tai kuvankäsittelyä,
iPadin vahvuus on softassa ja käyttöliittymässä.
Olenko ymärtänyt oikein, että minun mielipiteeni on väärä? Huom. Vaadin myös, että mielipidettäni kunnioitetaan.
joten mielestäni on erittäin outoa sanoa, että ipad on lähes yhtä kykenevä kun kannettava, olsit ees sanonu miniläppäri? mihin stevekin tätä vertasi, mutta ei hänkään missään vaiheessa tätä kannettavaan verrannu

Ipadin vahvuus sekä heikkous on käyttöliittymässä, edelleen muokattavuus taitaa olla iha minimissä? (moniajon puute (tätä ei voi todellakaan sivuuttaa noi vain jos oikeesti meinaat, että tällä tehdään jotai toimisto ja grafiikka ja musajuttui ym.), flash, teemat, widgetit ym. mitä jotku ihmiset on iphoneenki halunnu)
Tyyppi joka tekee keskustelun ja nimee sen valitusvapaaksi sanoo, että hänen mielipidettään on kunniotettava?

-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Olen tämän kirjoittanut jo aiemmin iPadista, mutta tuonpa sen taas ilmi:
Minulla tuo laite sopii varmaan 90%:iin kaikesta käytöstä, mihin tietokonetta kotioloissa käytän. Eli lähinnä nettisurffailut ja sähköpostit. Ja olen kuitenkin tietokoneen tehokäyttäjä, eli tuppaan repimään koneesta kaikki tehot irti kaikessa muussa käytössä. Eli ei tuo tietokonetta täysin korvaa, mutta vähentää todella paljon sen tarvetta.
Ja jos miettii tuota 90%:n käyttöä, niin haluan siihen laitteen, joka käynnistyy heti, kulkee näppärästi mukana (esim. kamerarepussa, jossa ei ole läppärille taskua), ja jota on mukava pitää kädessä pöntöllä istuessa. Läppäriä ei ole, tiedän kokemuksesta.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
OT (suomalainen näkökulma): Veikkaanpa että Nokialtakin (tästä minulla ei mitään tietoa) voisi tulla vastaava Maemo (vai minkä niminen se olikaan?) laite ja toivonkin Nokian kannalta että näin sielläkin ajeteltaisiin? Vaikeinta on vaan saada oikeat massat taakseen koska Apple taitaa voittaa aika selvästi mediaseksikkyydessä?
-
Viesti Kirjoittaja cossuesco »

![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
MeeGo se nykyään on kun löivät hynttyyt yhteen Intelin kanssa...Sherukka kirjoitti: Veikkaanpa että Nokialtakin (tästä minulla ei mitään tietoa) voisi tulla vastaava Maemo (vai minkä niminen se olikaan?)
-
Näppäimistö on se juuri, mitä itse eniten mietin. Lähinnä vähän se, että siinä on se, että pitää erikseen siirtyä toiseen tilaan, jos haluaa erikoismerkkejä... Pitää katsoa.cossuesco kirjoitti:En kiellä etteikö iPad olisi mainio laite surfaukseen ja s-postin lukemiseen mutta itse olen kallistunut miniläppäreihin jo pelkästään näppäimistön takia. Neljä iPhonea on ollut joten jonkunlainen kokemus laitteesta on, enkä ikinä ole tykännyt virtuali-näppiksestä. Myin Macbook Pron pois ja tilalle tuli Nokian Booklet, surfaus plus muut hommelit sujuu hienosti, mutta raskaampaan käyttöön ei käy. Laitehan on vielä tyylikäs (Applemainen) ja kooltaan iPadin luokkaa. Rinnalle tuli Fujitsu Lifebook 3110 raskaampaan käyttöön. luultavammin luovun pitkin hampain Bookletista koska en löydä järkevää selitystä pitää sitä Lifebook-hankinnan jälkeen paitsi että se on hieno
luultavammin minulle kävisi myös näin iPadin kohdalla . Parasta Bookletissa ja Lifebookissa on itselleni, että löytyy 3G joten verkossa ollaan melkein koko ajan. Olen jopa vähän tykästynyt Windows 7:aan vaikka se on windows
Tuosta MeeGosta voi tulla kova sana kunhan vähän hieroo, alustat löytyy jo miniläppäriin ja puhelimeen ja koodi on open sourcea.

Ei tuo välttämättä kovin monelle kyllä sisällöntuotantolaitteeksi tule. Ihmiset hankkii sen sisällön takia ja sitten voivat huomata, että kyllähän tällä voi nuo tekstitkin kirjoitella.
Btw. Läppärin, virtalähteen ym. kantaminen ensinnäkin aiheuttaisi luultavasti skolioosin. Katsos, käytössä on olkalaukku.
iPad: 730g
Macbook Air: 1300g
iPad plus näppäimistö: 1421g
MacBook Pro: 2040g
MacBook 2130g
Paras vaihtoehto noista on iPad.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tuo lisää omia ostohaluja vielä entisestään. Applen BT-näppis tai muu pieni näppäimistö kassiin matkaan, niin pystyy tarvittaessa muuntamaan iPadin "pöytäkoneeksi", jos tarvitsee pidempiä kirjoitussessioita harrastaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
-
Viesti Kirjoittaja Jukava »
E71:ni on jostain peruspuhelimen ja läppärin välistä.Macpoika kirjoitti:Pointti ei ole se, että iPad olisi raskaaseen käyttöön.
Pointti on se, että iPadilla voi hoitaa sähköpostit, pyörittää toimisto-ohjelmia ym. tavaraa, jota tarvitaan. iPadilla voi tehdä luonnoksia vaikka kokouksissa. Sillä voi tehdä _kevyttä_ video- tai kuvankäsittelyä, onhan iPhonellekin joku tehnyt videoeditorin. Ei sillä voi mitään raskasta videoeditointia tehdä, mutta Core-teknologioilla saa varsin paljon prosessorilta pois kuormaa.
iPadin kosketusnäytöllä ei varmaankaan voi kovin pitkiä tekstejä kirjoittaa, kirjoittamiseen voi kyllä käyttää ulkoista näppistä. iPad plus ulkoinen näppis on kuitenkin kannettavampi, kuin läppäri kunnon näppiksellä (nämä ovat yleensä vähintään 13" eli painavia).
Se osaa hoitaa mailit, se pyörittää toimisto ohjelmia (Office on ihan asennettukin ja käytössä), sillä voi tehdä muistiinpanoja ja dokumenttiluonnoksia, sillä voi tehdä _kevyttä: video- tai kuvankäsittelyä ja siihen voi liittää Bluetooth näppiksen, jos pitää pidempään kirjoittaa, näinollen sitä voi käyttää myös sisällön tuotantoon.
Niin ja se käy viihde- ja internetkäyttöönkin (Flash mukaanlukien).
Se on jostain peruspuhelimen ja läppärin välistä, ja edelliseen viitaten se siis käytännössä tekee kaiken minkä läppärikin, ja on kuitenkin ulkoisen näppäimistönkin kanssa paljon kannettavampi. (iPad+ Apple Bluetooth Keyboard alkaa muuten olemaan jo aikalailla saman painonen kuin MacBook Air)
Mielipidettäni on kunnioitettava!!!
...Se ei ole mielipide, että iPad ei kykene lähellekkään kaikkeen mihin läppäri, se on fakta.
-
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Minua on aina mitityttänyt kenen intresseissä olisi siirtyminen kokonaan digitaaliseen sanoma/aikakauslehteen: lehtitalot, paperivalmistajat, mainostajat, kuluttajat... tuskin muiden osalta kuin päätelaitevalmistajien. En usko että paperiset lehdet katoavat massojen käytöstä vielä pitkään aikaan. Vähntään se vaatisi että vuoden kestotilauksella tulisi lukupääte ilmaiseksi.
Tarkennukseksi vielä että kukaan tälle foorumille kirjoittava ei voi katsoa kuuluvansa itse "matti meikäläinen" kategoriaan ja perustella asiaa "kyllä minä ainakin" viitaten massojen käyttäytymiseen. Mukaanlukien allekirjoittanut.
-
Alright. Korjataan. Se kykenee tekemään hyvin suunnilleen kaiken sen, mitä ihmiset yleensä tekevät läppärillään.Jukava kirjoitti:...Se ei ole mielipide, että iPad ei kykene lähellekkään kaikkeen mihin läppäri, se on fakta.
Mitä minä teen?
Selaan nettiä, luen sähköposteja ja RSS-feedejä, kuuntelen musiikkia. Tässä on se, mitä eniten koneella teen.
Tämän lisäksi harrastan kuvankäsittelyä (Gimp ja nykyään sitä enemmän Inkscape) sekä nettisivujen tekoa. Näitä teen silloin, kun minulla on jokin projekti. Kuvankäsittelyssä iPad ei ole niin optimaalinen, sillä kuvankäsittelyssä tarvitaan usein hiiren tarkkuutta. Vektorigrafiikkaa sillä voisi tehdä oikeastaan aika hyvinkin nyt kun ajattelee, kunhan vain joku tekee ohjelman (ja solmujen määrä ei kohoa liian huikeaksi, silloin on MB:nkin kanssa ongelmia).
Nettisivujen tekokin onnistuisi varsin hyvin. Joko ulkoisella näppiksellä tai vaihtoehtoisesti käyttöliittymä voitaisiin kehittää sellaiseksi, että koodin kirjoittaminen vähentyisi (haasteellista).
Eli tuo kuvankäsittely jäisi sillä vähemmälle.
En lähes koskaan muistitikkuja. En ole omaani koskenut piiitkään aikaan. Viimeksi käyttäessäni sain kuvia muistitikulla, en muista milloin sitä ennen käytin.
En myöskään laita cd/dvd-levyjä koneeseen melkein koskaan. Tulostelen silloin tällöin.
[
Raskaiden graafisten softien pyörittäminen iPadilla ei onnistu, mutta ei tarvitsekaan. Niiden edessä on tarkoitus istua yleensä tunti tai pari kerralla vähintään. Sen sijaan iPadilla käyttö olisi ennemminkin ehkä usein tapahtuvaa, mutta tarkoitus olisi hommat hoitaa noepasti. Esim. muuttaa kuva mustavalkoiseksi, säätää värejä muuten, lisätä piirroksia, filttereitä, kääntää, muuttaa kokoa...
Graafisesti näyttäviä pelejä... Kröhöm. Tuo näyttävä on tietysti subjektiivista, mutta kyllä nuo App Storesta löytyvät pelit ovat olleet varsin ”graafisesti näyttäviä” ainakin minun mielestäni. Ja halpoja. Yksi syy lisää pelata iPadilla läppärin sijaan.
Musiikkisoftat: En tiedä, mistä musiikkisoftista puhut. Kenties Logic tms. Kaikenlaisia musiikkiosftia kyllä löytyy. iPad olisi kyllä kykenevä tuollaiseenkin hommaan. Se vaatisi kyllä lisälaitteen, jos soittimia haluaisi kiinni. Tällainen esim. telakka voisi antaa lisätehoja äänen käsittelyyn. Kosketusnäyttö voisi musiikintekoon sopia varsin hyvinkin.
Nettisivueditorit: Onnistuu.
Eli tuosta nyt ainoa oli tuo raskaat graafiset softat. Kaikki tietysti vaatii sen, että joku päättää tehdä sellaisen systeemin. Applella voisi olla intressejä tehdä Logicista jonkinnäköinen softa iPadille. Tai tehdä iLifesta versiot iPadille. En yhtään ihmettelisi.
iPadiinkin saa kyllä lisälaitteita. I/O on vain erilainen, eikä siksi kaikki lisälaitteet toimi. Bluetooth laitteiden toimimisen varmistaminen vie vähiten työtä. Tarvitsee vain koodin. Usb-laitteet vaativat myös dock-connectorin, jos eivät bluetoothia hyödynnä.
-
Läppärit ovat pitkän aikaa olleet niitä koneita joita kotia hankitaan ainoaksi koneeksi, joten linjalla "mitä ihmiset yleensä tekevät läppärillään" niin ihmiset tekevät sillä kaikkea (ja voit selata vaikka tämän ketjun lävitse jos haluat tietää mitä nämä ovat joihin ipad ei pysty).Macpoika kirjoitti:Alright. Korjataan. Se kykenee tekemään hyvin suunnilleen kaiken sen, mitä ihmiset yleensä tekevät läppärillään.Jukava kirjoitti:...Se ei ole mielipide, että iPad ei kykene lähellekkään kaikkeen mihin läppäri, se on fakta.
....
Ja kaikille on tullut selväksi että sinulle padi on täydellinen laite.
-
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Ei mikään koskaan ole täydellinen... Mutta näen itselleni hyötyä tuollaisesta.iPratt kirjoitti:Ja kaikille on tullut selväksi että sinulle padi on täydellinen laite.
MacBook on ainoa koneeni, mutta se ei ole tarpeeksi mukana kulkeva.
Ja jos se minulla voi korvata tietokoneen 90% siitä ajasta, minkä vietän nyt koneen edessä, niin miksi se olisi mahdollista muilla ihmisillä?
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Olisi mainio idea ohjelmalle. Kyllähän tuo mahdollista on. Tarvii vaan ohjelman App Storeen.Hepo kirjoitti:Ostaisin ipadin jos Apple saisi siihen tuen lähiverkon kauttta videoiden katselulle. Nyt katson videot telkkarista niin miksen voisi saman nas levyn kautta katsoa ipadilla tai vaikkapa appletv:n levyltä. Ei jaksa kaikkia videoita säilytttää läppärillä ja niitä päivittää itunesin kautta.
-
- Porttikiellossa
Helpompi nähdä kauas, jos on päätä muita pitempi
Viesti Kirjoittaja adele »
Välittömästi Keynoten jälkeen alkoi palstoilla, jo nyt tutuksi tullut whine, jossa "haluan nopeamman hevosen"-visionäärit listasivat mitä iPodilla ei voi tehdä, kuinka paljon "liian kallis" laite on, miten "Apple on hylkäämässä tietokoneet" ja "tästä ei hyvä seuraa". Tämä sama nillitys on toistunut identtisenä julkistuksesta ja vuodesta toiseen.
Lokakuun alussa 2001 Applen kurssi oli $9, perjantaina se oli $222. Tässä välissä on muutettu kokonaisia teollisuudenaloja tavoilla, joiden piti olla mahdotonta firmalle, joka tulee alan ulkopuolelta. No, viiden vuoden kuluttua, kun iPadin tyyliset multimediapäätteet ovat ihmisten arkea on hevosmiehenkin helppo arvostella Applen uusinta hilavitkutinta tyyliin: "Joo, kun iPad tuli, näin heti että siinä on potentiaalia, mutta tämä uusin laite ei wörki, koska siitä puuttuu.....".
Jotkut eivät vain koskaan opi. Heille, jotka haluavat tutustua aiheeseen paremmin, niin tutkikaa reaktioita vaikka seuraaviin, korppuaseman poisjättäminen (imac) usb:n tulo (imac), dvi:n tulo (vgan poisjättäminen ) + sarjaportit ym, Airin optisen aseman puute.....
-
http://www.engadget.com/2010/03/20/neof ... oid-slate/
Tuohon runkoon kun saisi OS X:n niin olisi imo sellainen apple tablet joka ipadin olisi pitänyt olla (n450 hackintosh ei oikein tällä hetkellä vielä onnistu).
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Ei se riitä, ohjelman pitää myös toimia ja erityisesti applelta pitää olla siunaus ohjelmalle. Osti aikanaan touchille plugplayerin. Ei se alunperinkään hirveän hyvin toiminut, nyt jostain syystä ei ollenkaan pyöritä videoita. Tai se ei anna mitään virhettä ja mitään ei tapahdu. Taas dropbox pyörittää videot dropboxin serveriltä, mutta haluaisin lähiverkosta pyörittävän. Tarvitaan varmaan joku Applen oma protokolla. Minun tapauksessani jb ei tule kyseeseen.Macpoika kirjoitti: Olisi mainio idea ohjelmalle. Kyllähän tuo mahdollista on. Tarvii vaan ohjelman App Storeen.
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
- Porttikiellossa
iPad-tappaja
Viesti Kirjoittaja adele »
Tää on tätä, kun ylivertaista iPratt-näkemystä riittää. Pari speksiä ja renderöity kuva netissä artikkelissa riittää tosi visionääreille. Tosin itse artikkelin kirjoittaja, (jolta mitä ilmeisimmin puuttuu iPratt-näkemys) pistää jäitä hattuun:iPratt kirjoitti:Tuohon runkoon kun saisi OS X:n niin olisi imo sellainen apple tablet joka ipadin olisi pitänyt olla..
Kenkää pitäisi antaa moiselle epäilijälle, joka ei heti iPad-tappajan nähdessään sitä tunnista!As for us, we'll wait to see a final product before we jump to any conclusions.
Heille, joiden käki ei ole karannut kellosta, pari perusartikkelia, joista voi tavata mistä kaikessa lopulta on kyse:
http://tiny.cc/fuv47
http://en.wikipedia.org/wiki/User_experience
-
Siitä yksinkertaisesta lähtökohdasta että jo pelkällä rekiströitymisellä tänne et voi enää katsoa katsoa kuuluvasi nk. matti meikäläisiin.Macpoika kirjoitti:Ei mikään koskaan ole täydellinen... Mutta näen itselleni hyötyä tuollaisesta.iPratt kirjoitti:Ja kaikille on tullut selväksi että sinulle padi on täydellinen laite.
MacBook on ainoa koneeni, mutta se ei ole tarpeeksi mukana kulkeva.
Ja jos se minulla voi korvata tietokoneen 90% siitä ajasta, minkä vietän nyt koneen edessä, niin miksi se olisi mahdollista muilla ihmisillä?
Matti meikäläisellä
- on korkeintaan yksi kone (aikaisemmin se oli pöytäkone, nykyisin kannettava)
- sitä käytetään pääasiallisesti kotona (keittiön pöydällä tms. paikassa ja laitetaan laatikkoon suljettuna kun se ei ole käytössä)
- kone on hankittu sitä varten että sillä _voidaan_ tehdä kaikki mitä tietokoneelta voi dottaa (mutta tosiasiassa käytetään vain erittäin pientä osaa kuten laskujen maksu, sähköpostin luku (ja tilikin on se minkä yhteyden tarjoaja on antanut, ei mikään gmail tai vastaava), valokuvien lataus (ja kuvat edelleen katsellaan paperiversiona), netissä surffailu (lehdet luetaan edelleen pääsääntöisesti paperisena).
- yhteydenpito ystäviin ja tuttaviin pidetään yllä puhelimella (joka kyllä on jo pääsääntöisesti mobiili) _puhumalla_
OT: 20-30 vuotias mac käyttäjä ei ole keskiverto käyttäjä eikä voi vetää johtopäätöstä omista käyttötottumuksistaan yleiseen käyttöön. En voi minäkään vaikka ikää on tuota huomattavasti enemmän. Jos oikeasti haluaa pohtia asioita (vaikka ipad vaikutusta ihmisten tietotekniikan käyttötapojen muutokseen) niin on hypättävä pois omalta mukavuusalueelta (kun minä niin muutkin) ja otettava kaikenväriset lasit pois silmiltä. ("macpoika" ja "hackintosh" tyyppiset nimimerkit ovat kuin saman kolikon kaksi eri puolta). Uskottavuus kärsii aika pahasti jos ei pysty näkemään mitään oman "ismin" huonoja puolia. Maailma ei ole mustavalkoinen.
-
Re: iPad-tappaja
Kiitos että nostit minun näkemykseni yivertaiseksi (itse tosin pidin sitä vain imo toiveena millainen ipadin olisi pitänyt olla).adele kirjoitti:Tää on tätä, kun ylivertaista iPratt-näkemystä riittää. Pari speksiä ja renderöity kuva netissä artikkelissa riittää tosi visionääreille. Tosin itse artikkelin kirjoittaja, (jolta mitä ilmeisimmin puuttuu iPratt-näkemys) pistää jäitä hattuun:iPratt kirjoitti:Tuohon runkoon kun saisi OS X:n niin olisi imo sellainen apple tablet joka ipadin olisi pitänyt olla..Kenkää pitäisi antaa moiselle epäilijälle, joka ei heti iPad-tappajan nähdessään sitä tunnista!As for us, we'll wait to see a final product before we jump to any conclusions.
Heille, joiden käki ei ole karannut kellosta, pari perusartikkelia, joista voi tavata mistä kaikessa lopulta on kyse:
http://tiny.cc/fuv47
http://en.wikipedia.org/wiki/User_experience
edit. Oletko SINÄ tosiaan sitä mieltä että tuo on "ipad-tappaja" ? Minä en ehkä itse tuollaista kantaa ottaisi.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka