Ei se oikeasti mikään trolli ollut, jos kirjoitan että on hienoa kun älypuhelimetkin toimivat liki samaan malliin puhelimina kuin peruspuhelimet, niin se katsottiin trolliksi ja varmaan tämäkin? Ei niitä varoituksia tarvitse oikeasti antaa, minut voi viskata täältä mäjelle vaikkapa heti, ei tämä mikään "taivas" ainakaan minulle ole! Ekiamanita kirjoitti:Siivottu jälleen OH2EKIn trolli. Varoitus lähti liikkeelle.
Minä oon tosissani, tänne ei kannata huudella kiellon päälle.
Mikä puhelin iPhone oikeasti on?
-
Re: Mikä puhelin iPhone oikeasti on?
Viesti Kirjoittaja Oh2eki »
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Aivan samaa mieltä! iPhonen 3 megapikselin kamera hakkasi 10-0 esim E71:sen 3,2 MP:n kameran ja muutaman muunkin 5:n MP:n kameran, joita olen kokeillut... Millainen onkaan sitten iPhone 4:n 5MP-kamera?CoB kirjoitti:...Vertasin N97 ym. ja paljon paremmat kuvat tuli iPhonen kameralla....
Oma 3GS:ni on palvellut mainiosti pikakamerana, tosi kuvailuun onkin sitten digijärkkäri...
-
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
Eikö olisi helpompaa vain pysyä poissa täältä?OH2EKI kirjoitti:Ei se oikeasti mikään trolli ollut, jos kirjoitan että on hienoa kun älypuhelimetkin toimivat liki samaan malliin puhelimina kuin peruspuhelimet, niin se katsottiin trolliksi ja varmaan tämäkin? Ei niitä varoituksia tarvitse oikeasti antaa, minut voi viskata täältä mäjelle vaikkapa heti, ei tämä mikään "taivas" ainakaan minulle ole! Ekiamanita kirjoitti:Siivottu jälleen OH2EKIn trolli. Varoitus lähti liikkeelle.
Minä oon tosissani, tänne ei kannata huudella kiellon päälle.
-
Muuten jos haluaa verrata kännyköitten kameroitten tuotoksia, ei se selviä kännykän omalta näytöltä luotettavasti koska näyttöjen laaduissa on hurjasti eroja, kannattaa siirtää kuvat vertailuun omalle pc:lle, silloin vasta saa oikeampia arvioita! Kyllä 3mpixelin ja vielä 5 mpixelin kamerat ovat kännyköissä suhteellisen surkeita, asian huomaa jos kuvat siirtää omalle tietsikalle. Vastaan myös kirjottajalle ken ilmoittelee tuossa ettei tänne ole mikään pakko tulla, olet oikeassa, mikään muu elämässä ei ole pakollinen kuin kuolema ja sekin kullakin ajallaan. <- nämä eivät ole mitään trolleja ihan oikeastikin!Psaikke kirjoitti:Aivan samaa mieltä! iPhonen 3 megapikselin kamera hakkasi 10-0 esim E71:sen 3,2 MP:n kameran ja muutaman muunkin 5:n MP:n kameran, joita olen kokeillut... Millainen onkaan sitten iPhone 4:n 5MP-kamera?CoB kirjoitti:...Vertasin N97 ym. ja paljon paremmat kuvat tuli iPhonen kameralla....
Oma 3GS:ni on palvellut mainiosti pikakamerana, tosi kuvailuun onkin sitten digijärkkäri...
-
Viesti Kirjoittaja CoB »

-
Viesti Kirjoittaja sirtgl »
ed. poistettu asiaan liittymätöntä keskustelua tämän viestin yläpuolelta. t. mikastus
Syy: ketjua siivottu
-
Varmaan on hyvä, mutta itse todenneena sen ja monien muitten puhelimien kuvanlaadusta voin sanoa että jos mennään jostain 10 kuvasta ylöspäin jollain 3-5 mpixelin kameralla, niin ei se takuuvarmasti voi olla hyvä, syykin on täysin selvä, elikä kännyköitten kehno optiikka ja kaiken lisäksi todella pienet sellaiset, mutta sehän riittää jos itse käyttäjä on tyytyväinen, minäkin olen Waven 5 mpixelin kuvaan puhelimen näytöllä, mutta 22" tietsikan näytöllä ne erot alkavat näkyä, ei hyviä!CoB kirjoitti:Minä siirsin kuvat pc:lle ja siinä vertasin. Eihän se reilua olisi kännykän näytöistä katsoa kun ne on erikokoiset ja tarkkuuksisetMutta se on selvä että iPhonessa on pirun hyvä kamera.
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Aijaa... no ehkä tuo nyt on aika selvää...OH2EKI kirjoitti:Muuten jos haluaa verrata kännyköitten kameroitten tuotoksia, ei se selviä kännykän omalta näytöltä luotettavasti koska näyttöjen laaduissa on hurjasti eroja, kannattaa siirtää kuvat vertailuun omalle pc:lle, silloin vasta saa oikeampia arvioita! Kyllä 3mpixelin ja vielä 5 mpixelin kamerat ovat kännyköissä suhteellisen surkeita, asian huomaa jos kuvat siirtää omalle tietsikalle.

Syy: Lainaus kuntoon
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Kas, ajattelin tästä samasta asiasta kirjoittaa. Minulla oli ennen Saunalahti, ja siinä JB+Unlock. Juuri koskaan ei pätkäissyt verkkoa poikki. Nyt jouduin pakosta vaihtamaan Soneralle. 3G ei tunnu toimivan oikein millään, vaan vähän väliä tulee teksti "Verkkoa ei löydy". Kyseessä kuitenkin sama puhelinyksilö, kuin aiemmin. Tämäkin on nyt jailbreikattu.k@ke kirjoitti:Olen miettinyt tuota iPhonen verkon/puhelujen katkeamista, josta täälläkin keskustellaan. Mulla oli aluksi Soneran kytky 3Gs, jonka unlockasin, että voin käyttää omaa Saunalahden liittymää. Iphone pätki verkkoa päivittäin ja uskon, että unlockauksella oli oma osansa asiaan. Mutta vaimolla on myös Soneran kytky 3Gs ja hän käyttää Soneran liittymää normaalisti ilman kikkailuja ja puhelut katkeavat hänellä usein.
Itse vaihdoin lytkyluurini Sim-vapaaseen versioon. Tämän jälkeen yksikään puhelu ei ole mulla katkennut saunalahden kortilla. Eli voisiko joko Soneran verkossa olla kuuluvuusongelmia tai iphonessa olevassa sim-lukituksessa? Vai toimiiko jollain sim-lukittu iphone Soneran kortilla moitteetta?
...tai valmistusvirhe osassa iphoneja?
Eli epäilykset kohdistuvat enemmän Soneraan, kuin iPhoneen.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Re:Olematon kenttä
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
Olin käymässä Tampereen takana täältä susirajalta. Eli matkaa kertyi kolmisensataa kilometriä suuntaansa. Olin repsikan paikalla
ja ajattelin räpellellä netissä matkalla. Mutta sehän ei siis onnistunut oikeastaan lainkaan.
Verkko hävisi muutaman sekunnin välein. Joskus tuli takaisin nopeasti, toisinaan sitten taas ei. 3G ei toiminut lainkaan koko matkalla.
Joskus käväisi se E, useimmiten siinä oli pieni pyöreä pallura/piste. Toisinaan se oli sininen ja sitten vain harmaa piste.
Surullista
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)

Sitä ajattelin että mitä olisin tehnyt jos se puhelin olisi minun ainoa puhelimeni. Eiväthän puhelut kai olisi tulleet perille enkä olisi voinut sillä soittaa.
Onneksi minulla on vanha Nokia 6110 . Se kyllä pitää kentät .
Auttaisiko mitään jos ottaisin yhteyttä Soneraan tämän ongelman kanssa ?
Ja muuten, WLAnin kautta pelittää hienosti täällä kotona .
-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
Re: Re:Olematon kenttä
Viesti Kirjoittaja delic »
EI auta, itse kävin porista hyvinkäällä ja koko matkan aikana kokonaan katosi verkko 2 kertaa ja 3g:tä tosiaan ei paljo näkyny matkalla, muutakuin kaupungeissa, mutta netti hitaampana toimi kyllä koko matkan, ei siis edgellä vaan vielä hitaampana. Eikä tämä mitenkään yllättänyt, ei suomessa vielä niin kattavaa 3g:tä ole. ei se paljon sen parempi tilanne ole esim nokian luurilla vaikkakin 900mhz taajuudesta hieman on apua. Silloin ku multa matkalla katos verkot kysyin kanssamatkustajilta miten heillä verkot (kaikilla nokiat) ja sanoivat, että nollaa näyttää. Sinänsä yllätyin tästä koska oletin, että mun iphone olis selkeesti huonompiompponainen kirjoitti:Nyt pitää tähän hieman arveluttavaan ketjuun kirjoittaa viimeiset kokemukseni iPhonestani.
Olin käymässä Tampereen takana täältä susirajalta. Eli matkaa kertyi kolmisensataa kilometriä suuntaansa. Olin repsikan paikalla
ja ajattelin räpellellä netissä matkalla. Mutta sehän ei siis onnistunut oikeastaan lainkaan.
Verkko hävisi muutaman sekunnin välein. Joskus tuli takaisin nopeasti, toisinaan sitten taas ei. 3G ei toiminut lainkaan koko matkalla.
Joskus käväisi se E, useimmiten siinä oli pieni pyöreä pallura/piste. Toisinaan se oli sininen ja sitten vain harmaa piste.
SurullistaPidin sitä "neitimäisesti"
kädessä jotta ei antennit peittyisi mutta eipä auttanut.
Sitä ajattelin että mitä olisin tehnyt jos se puhelin olisi minun ainoa puhelimeni. Eiväthän puhelut kai olisi tulleet perille enkä olisi voinut sillä soittaa.
Se on aika vaikea toivoa kestävää 3g yhteyttä jos kokoajan liikutaan
Mutta tosiaan hyvin se luuri siellä syrjäseuduillakin pelasi, tiedän tämän koska koko matkan oli nenä ruudussa kun pelattiin iassociate 2 peliä ja vähän väliä piti tarkistella sanakirjasta netistä sanoja

-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Todennäköisesti ei, mutta kannattaa varmaan yrittää. Kerro sitten, mihin otit yhteyttä, ja miten vastasivat. Jos vaikka organisoitaisiin täällä kampanja, jossa kaikki kynnelle kykenevät soittelisivat sinne. Ehkä sitten tapahtuisi jotain ?ompponainen kirjoitti: Auttaisiko mitään jos ottaisin yhteyttä Soneraan tämän ongelman kanssa ?
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja oskariunit »
Jos tarkoitat latausnopeudeksi 215kt/s niin hyvin on 2megan yhteys totetunut (: .OH2EKI kirjoitti:Aina kannattaa yrittää, varsinkin jos asialla on isompi porukka. Minä oletan että tuo kuluvuusongelma tässä asunnossa johtui paljolti Soneran verkon kattavuudesta, muistelen kokeilleeni ns. Soneran mokkulaa jolle luvattiin vähintäin 2:n megan yhteys, mutta sillä saavutti ainoastaan noin 215mb:n yhteyden, kokeiltiin kerrosta ylempänäkin kaverin kämpässä ja aivan sama juttu! Täytyykin koittaa Waveen Soneran korttia, saas nähdä pelittääkö tässä torpassa? ( Dna 4 palkkia, Sonera 2 palkkia huoneiston vaikeimmassa paikassa )!
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
iPhonen tetheringillä saan 300-500 kt/s alas ja uploadista ei puhuta ^^
-
Viesti Kirjoittaja kai3g »
No niin.. En lukenut tätä kokonaan.. . mutta mulle annettiin soneran mokkula ( käyttöön 14 vuorokaudeksi) tuttu myyjä sanoi että kun olen keravalta ja tollane ropellihattu,OH2EKI kirjoitti:Aina kannattaa yrittää, varsinkin jos asialla on isompi porukka. Minä oletan että tuo kuluvuusongelma tässä asunnossa johtui paljolti Soneran verkon kattavuudesta, muistelen kokeilleeni ns. Soneran mokkulaa jolle luvattiin vähintäin 2:n megan yhteys, mutta sillä saavutti ainoastaan noin 215mb:n yhteyden, kokeiltiin kerrosta ylempänäkin kaverin kämpässä ja aivan sama juttu! Täytyykin koittaa Waveen Soneran korttia, saas nähdä pelittääkö tässä torpassa? ( Dna 4 palkkia, Sonera 2 palkkia huoneiston vaikeimmassa paikassa )!
niin ottaisitko tän mokkulan käyttöön.., et voitaisiin markkinoida tätä mokkulaa meidän verkkoon , keravalla on soneralla 5 Mb yhteys , joten tuo ei ole ongelma.... mutta... eipäs toiminut 5 megan yhteys, kun se oli vain 512 kb... Äh Saunalahti/ Elisa oli heti 1,5 ;Mb.. arvaatte kuinka kävi.. tyttäreni ja oman mobiili laajakaistani ( iPhone) pysyi saunalahdella.. paholainen.. Ketä tässä huijataan...
🏍️ Honda Rebel 500 Touring
@ Mac Mini M2 pro + 34" SJ55W Ultra WQHD usb-c
🚑 SNAFU
-
En tarkoita, homma mitattiin nettimittarilla ja sen 2:n megan sijasta nopeus oli yli kymmenen kertaa hitaampi ja tässä oli kyseessä pc:n perässä ollut nettitikku tai mokkula, miksipä näitä nyt kukakin nimittelee?oskariunit kirjoitti: Jos tarkoitat latausnopeudeksi 215kt/s niin hyvin on 2megan yhteys totetunut (: .
Syy: Lainaus kuntoon
-
Viesti Kirjoittaja welou »
Liittymien myyjät laskevat useimmiten bittejä (b), kun taas kuluttaja laskee tavuja (B). Jos yhteyden nopeudeksi luvattiin 2 Mb/s oli kyseessä 2 Megabittiä joka on tavuina laskettuna noin kahdeksan kertaa vähemmän (0,238 MB/s). Latausnopeus 215 kilotavua sekunnissa on melko lähellä "kaksimegaisen" liittymän teoreettista maksiminopeutta. Käytännössä kymmenellä jakaminen onkin usein kätevämpi tapa arvioida liittymän todellista nopeutta, sillä verkkoon mahtuu aina erilaisia pullonkauloja, eikä maksimaalisia nopeuksia yleensä saavuteta.OH2EKI kirjoitti:En tarkoita, homma mitattiin nettimittarilla ja sen 2:n megan sijasta nopeus oli yli kymmenen kertaa hitaampi ja tässä oli kyseessä pc:n perässä ollut nettitikku tai mokkula, miksipä näitä nyt kukakin nimittelee?
Jos liittymän nopeudeksi kuitenkin luvattiin 2MB/s (eikä 2Mb/s), niin silloin lupaus ei kyllä toteutunut. b ei ole sama kuin B, eikä megabitti ole sama asia kuin megatavu.
Joka tapauksessa, pointtini oli, että tuo sanonta "kahden megan nopeus" on hyvin epämääräinen, eikä kerro oikeastaan mitään ilman tarkempaa määrittelyä.
-
-
Viesti Kirjoittaja sirtgl »
En usko puolta sekuntiakaan että kukaan operaattori on ikinä luvannut mokkulan miniminopeudeksi 2 megaa. Ei varmasti. Maksiminopeudeksi joo, mutta ei varmasti miniminopeudeksi.OH2EKI kirjoitti:...jos minimi nopeudeksi kansankielellä luvataan noin 2:n megan yhteys...
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Tämä ketju menee kohta lukkoon kun ei tässä tunnu olevan päätä eikä häntää.
-
Sonera kaupassa todettiin juuri siten, että 3.6 meganen mokkula antaa vähintäinkin 2:s megaa minimissään ulos mutta niin ei vaan nyt sattunut käymään, enempää en ota asiaan kantaa sillä jostain kumman syystä nämä moderaattorit pitävät jatkuvasti suurennuslasin alla vaikka kirjoittaisin vauvan vaipoista!sirtgl kirjoitti:En usko puolta sekuntiakaan että kukaan operaattori on ikinä luvannut mokkulan miniminopeudeksi 2 megaa. Ei varmasti. Maksiminopeudeksi joo, mutta ei varmasti miniminopeudeksi.OH2EKI kirjoitti:...jos minimi nopeudeksi kansankielellä luvataan noin 2:n megan yhteys...
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Ei millään hyvällä mutta sää oot kyllä tietotekniikkakaupan ideaaliasiakas. Ei mitään tajua siitä tekniikasta mitä ostaa mutta meteli on kamala ja vaatimukset hirmuiset. Megat, gigat baudit ja solmut menee sekaisin mutta 200 megan mokkula pitää saada.OH2EKI kirjoitti:Sonera kaupassa todettiin juuri siten, että 3.6 meganen mokkula antaa vähintäinkin 2:s megaa minimissään ulos mutta niin ei vaan nyt sattunut käymään, enempää en ota asiaan kantaa sillä jostain kumman syystä nämä moderaattorit pitävät jatkuvasti suurennuslasin alla vaikka kirjoittaisin vauvan vaipoista!sirtgl kirjoitti:En usko puolta sekuntiakaan että kukaan operaattori on ikinä luvannut mokkulan miniminopeudeksi 2 megaa. Ei varmasti. Maksiminopeudeksi joo, mutta ei varmasti miniminopeudeksi.OH2EKI kirjoitti:...jos minimi nopeudeksi kansankielellä luvataan noin 2:n megan yhteys...Edit: tämän voi poistaa tai siirtää mihin ikinä haluatte kun ei voi vastata mihinkään asijaan!
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Varmaan Sonera-kaupassa on todettu ihan oikein siten, että 3.6 megabittiä on mokkulan nimellinen nopeus, mutta tällä hetkellä eivät kyllä voi mitenkään luvata, että 2 megabittiä on miniminopeus, siihen kun vaikuttaa niin moni asia. Jos ovat luvanneet, niin myyjän moka. Ja tuo 3.6 megabittiähän on suomeksi 0,4 megatavua, ja 2 megabittiä on suomeksi 0,25 megatavua (eli 250 kilotavua). Samat asiat, mutta eri yksiköt. Ihan samaan tapaan kuin 1 tuuma on 2,54 senttiä, eikä se siitä miksikään muutu.OH2EKI kirjoitti:Sonera kaupassa todettiin juuri siten, että 3.6 meganen mokkula antaa vähintäinkin 2:s megaa minimissään ulos mutta niin ei vaan nyt sattunut käymään
Jos muuten tämä ketju puhuu iPhonesta, niin miten mokkuloiden nopeudet kuuluvat tähän ketjuun?
-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
ompponainen kirjoitti:Nyt pitää tähän hieman arveluttavaan ketjuun kirjoittaa viimeiset kokemukseni iPhonestani.
SurullistaPidin sitä "neitimäisesti"
kädessä jotta ei antennit peittyisi mutta eipä auttanut.
Onko Tässä nyt oikeasti verkko hävinnyt muutaman sekunnin välein (eli yläpalkissa ei lue sonera)? Vaiko hävisikö se 3G tai EDGE?
Nimittäin suomen maaseuduilla ei nyt vain Soneralla ole kovin kummoinen matkapuhelinDATAverkko. Puhelut taasen ei itsellä ainakaan katkea "koskaan". Aion kyllä hommata nelosen, sillä tuosta kartastakin näkee kuinka nykyinen 2100MHz kuuluu vain isommissa kylissä. Kaikki tuo violetti alue saadaan mukaan nelosella...

http://www.sonera.fi/asiakastuki/matkap ... vuuskartta
Eli siis jos se sonera sieltä yläpalkista häviää muutaman sekunnin välein, niin sillon ei kaikki ole kunnossa ja eihän tuommoisella puhelimella mitään tee. ELI PUHELIN ON SILLOIN VIALLINEN EIKÄ HUONO!!
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka