BiteSMS niminen softa (tosin maksullinen) on erittäin hyvä korvike iPhonen sms-appille. Itse ostin tuon tuossa noin kuukausi sitten, aivan loistava.Mailia kirjoitti: Mistä sen saisi jailbreakillä?
”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: "Tyhmät" iPhone 3G-kysymykset
Viesti Kirjoittaja inf »
-
Viesti Kirjoittaja Daydream »
Mulla on iPhonessa sama tili kuin kotikoneella ja kaikkien isompien tiedostojen ei tarvitse latautua puhelimeen.
-
Viesti Kirjoittaja mougli »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ota puhelin käyttöön ilman Jailbreakkia ja jos alkaa tuntumaan, että kaipaat jotain ominaisuuksia mitä JB tuo tullessaan niin sitten tee se. Eli siis jos alkaa nyppimään joku juttu tyyliin "olispa tässä tekstiviestitilassa tämmöinen ja tämmöinen juttu" tms. niin sitten voi JB auttaa. Sen kanssa vaan sitten saa olla tarkkana kuin porkkana kun päivityksiä tulee.mougli kirjoitti:Kun tulevaisuudessa saan iPhoneni, kannattaako se jailbreakata siitä huolimatta, vaikka käytän sitä Soneran liittymää? Mitä haittaa ja hyötyä siitä olisi?
Itse en ole vielä ainuttakaan syytä löytänyt JB:lle.
Liitteen kohdalla kerrotaan kyllä koko ja se pitää erikseen ladata sitä klikkaamalla.Daydream kirjoitti:Onko iPhonen mailissa jotain rajoitinta liitetiedostojen koolle?
Mulla on iPhonessa sama tili kuin kotikoneella ja kaikkien isompien tiedostojen ei tarvitse latautua puhelimeen.
-
Viesti Kirjoittaja Daydream »
Ai on vai? Täytyypäs sitten tutkia hiukan tarkemmin. Tänks.TheKraken kirjoitti:Liitteen kohdalla kerrotaan kyllä koko ja se pitää erikseen ladata sitä klikkaamalla.Daydream kirjoitti:Onko iPhonen mailissa jotain rajoitinta liitetiedostojen koolle?
-
Viesti Kirjoittaja tennari »
Olen saanut aivan järkyttävän kokosen laskun tiedonsiirrosta (no 60e, mutta kumminkin), vaikka en mielestäni ole käyttänyt 2 tai 3 kertaa enenpää iphonea muussa, kuin koti-wi-fi-verkossa, eli sillein, että se on ollu yhteydessä meidän kotona olevaan verkkoon.
Eli mulla olisi pari kysymystä liittyen aiheeseen:
1. Ensimmäinen utopistinen ajatus shokin jälkeen oli, että voisiko asiaan vaikuttaa se, että omaa simiäni on käytetty kaverin puhelimen unlokkaukseen. (Tiedän että kaveri käyttää tätä 3g nettiä, vai mikälie) Enenpää en unlokkauksesta tiedä, muutakun että mulle vakuutettiin, että se on täysin turvallista mulle.
2. Toinen ajatus on, että olisiko verkko voinut "jäädä päälle" näiden parin kerran j'lkeen, kun oon tätä 3g nettiä käyttänyt. Jääkö "yhteys päälle" jos suljen safari- sovelluksen? tai sää sovelluksen, tjsp.
Auttakaa tyhmää mäessä, päätä vaivaa tämä mystinen lasku.
ps. Viesti kirjotettu hirveissä agrehöyryissä, joten koittakaa saada selvää.
pps. Oon tarkistanu kaikki puhelimen asetukset, ja kaikki vaikuttais olevan ennallaan, phiiih, pää hajoo.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
-
Viesti Kirjoittaja jarpee »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Kone ottaa automaattisesti varmuuskopion aina synkatessa.jarpee kirjoitti:Tyhmät kysymykset jatkuu,eli olen luonut tilin itunes.iin appstoren kautta ilman luottokorttia.Ja nyt kun laitan luurin tietsikkaan kiinni tulee siihen luo uusi tili jne.Eli luulee uudeksi luuriksi.Mutta silti kun kirjaudun itunesiin niin tunnistaa puhelimen.Mutta haluaisin nyt tehdä varmuuskopion ja löysin itunesista ainoastaan sellaisen kohdan missä kirjasto mikä lie kopioidaan levylle.Olen koittanut löytää kohtaa mistä saisi ihan koneelle tehtyä normaalisti varmuuskopion,että mistäköhän sen mahtaa löytää?
-
Lyhyet vastaukset:tennari kirjoitti:Noniin, nyt tarvittaisiin vähän apua tyhmälle.
Olen saanut aivan järkyttävän kokosen laskun tiedonsiirrosta (no 60e, mutta kumminkin), vaikka en mielestäni ole käyttänyt 2 tai 3 kertaa enenpää iphonea muussa, kuin koti-wi-fi-verkossa, eli sillein, että se on ollu yhteydessä meidän kotona olevaan verkkoon.
Eli mulla olisi pari kysymystä liittyen aiheeseen:
1. Ensimmäinen utopistinen ajatus shokin jälkeen oli, että voisiko asiaan vaikuttaa se, että omaa simiäni on käytetty kaverin puhelimen unlokkaukseen. (Tiedän että kaveri käyttää tätä 3g nettiä, vai mikälie) Enenpää en unlokkauksesta tiedä, muutakun että mulle vakuutettiin, että se on täysin turvallista mulle.
2. Toinen ajatus on, että olisiko verkko voinut "jäädä päälle" näiden parin kerran j'lkeen, kun oon tätä 3g nettiä käyttänyt. Jääkö "yhteys päälle" jos suljen safari- sovelluksen? tai sää sovelluksen, tjsp.
Auttakaa tyhmää mäessä, päätä vaivaa tämä mystinen lasku.
ps. Viesti kirjotettu hirveissä agrehöyryissä, joten koittakaa saada selvää.
pps. Oon tarkistanu kaikki puhelimen asetukset, ja kaikki vaikuttais olevan ennallaan, phiiih, pää hajoo.
1. Ei. Ei ole mahdollista.
2. Ei. Ei ole mahdollista. Mutta on mahdollista, että jotkut softat siirtävät dataa automaattisesti taustalla, kuten Mail posteja hakiessa ja AppStore päivityksiä hakiessa. Kai olet tietoinen, että melkein kaikki iPhonen softat käyttää nettiä jollain tavalla, ei pelkästään Safari?
-
Tästä syystä iPhonen kanssa kannattaisi aina olla rajattoman datasiirron kattava paketti.TheKraken kirjoitti: 2. Ei. Ei ole mahdollista. Mutta on mahdollista, että jotkut softat siirtävät dataa automaattisesti taustalla, kuten Mail posteja hakiessa ja AppStore päivityksiä hakiessa. Kai olet tietoinen, että melkein kaikki iPhonen softat käyttää nettiä jollain tavalla, ei pelkästään Safari?
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Tai edes vähintään joku semmoinen 25 Mt tms. paketti, että "hätätilanteessa" on pääsy datayhteyksien äärelle kohtuuhintaan. Tuo kattaa myös peruskäyttäjän sähköpostitarpeet ja muut sellaiset, kunhan ei mitään mahdottomia liitteitä lataile.kallekilponen kirjoitti:Tästä syystä iPhonen kanssa kannattaisi aina olla rajattoman datasiirron kattava paketti.TheKraken kirjoitti: 2. Ei. Ei ole mahdollista. Mutta on mahdollista, että jotkut softat siirtävät dataa automaattisesti taustalla, kuten Mail posteja hakiessa ja AppStore päivityksiä hakiessa. Kai olet tietoinen, että melkein kaikki iPhonen softat käyttää nettiä jollain tavalla, ei pelkästään Safari?
-
Viesti Kirjoittaja tennari »
TheKraken kirjoitti:Tai edes vähintään joku semmoinen 25 Mt tms. paketti, että "hätätilanteessa" on pääsy datayhteyksien äärelle kohtuuhintaan. Tuo kattaa myös peruskäyttäjän sähköpostitarpeet ja muut sellaiset, kunhan ei mitään mahdottomia liitteitä lataile.kallekilponen kirjoitti:Tästä syystä iPhonen kanssa kannattaisi aina olla rajattoman datasiirron kattava paketti.TheKraken kirjoitti: 2. Ei. Ei ole mahdollista. Mutta on mahdollista, että jotkut softat siirtävät dataa automaattisesti taustalla, kuten Mail posteja hakiessa ja AppStore päivityksiä hakiessa. Kai olet tietoinen, että melkein kaikki iPhonen softat käyttää nettiä jollain tavalla, ei pelkästään Safari?
Joo, kyllä olin tietoinen tästä. Kiitos vastauksista. Pitää miettiä tota 25mt:n pakettia edes tai jotain.
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Kannattaa tilata nyt, niin saat 3kk maksutta: http://www.sonera.fi/Yrityksille/Tuotte ... s+-tarjoustennari kirjoitti:Joo, kyllä olin tietoinen tästä. Kiitos vastauksista. Pitää miettiä tota 25mt:n pakettia edes tai jotain.

-
Viesti Kirjoittaja t_makela »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Eikös ne ole sekaisin, jos puhelin sanoo (ilman WLANia yhdistäessä johonkin nettiä käyttävään palveluun kuten Safari):t_makela kirjoitti:Tai jos ei omaa mitään datapakettia, kun vaikka käyttää pääasiassa WLAN-yhteyksiä, niin kannattaa ihan suosiolla käydä sotkemassa nuo yhteysosoitteet ettei tule ikäviä yllätyksia...
Matkapuhelindataverkkoa ei voitu aktivoida: Et ole tilannut matkapuhelindatapalvelua. ? Käytössä Elisan liittymä ja vanhalla luurilla liikku data tarvittaessa ja tässä nyt ei ole asetuksia -> ei toimi

Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Juu, ei toimia data tuossaRutku kirjoitti:Eikös ne ole sekaisin, jos puhelin sanoo (ilman WLANia yhdistäessä johonkin nettiä käyttävään palveluun kuten Safari):t_makela kirjoitti:Tai jos ei omaa mitään datapakettia, kun vaikka käyttää pääasiassa WLAN-yhteyksiä, niin kannattaa ihan suosiolla käydä sotkemassa nuo yhteysosoitteet ettei tule ikäviä yllätyksia...
Matkapuhelindataverkkoa ei voitu aktivoida: Et ole tilannut matkapuhelindatapalvelua. ? Käytössä Elisan liittymä ja vanhalla luurilla liikku data tarvittaessa ja tässä nyt ei ole asetuksia -> ei toimi.

-
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Kyllä ovat normipäivityksiä ja ihan turvallisiaRutku kirjoitti:Itellä on tosiaan JB-puhelin ja nyt mietin kun yhdistelen Cydiaan niin ehdottelee, että päivityksiä löytynyt ja päivitysten nimet ovat outoja, joten kannattaako ne päivittää vai onko yhtä tavallisia kuin Appstoren normipäivitykset? mm. seuraavia ehdottaa päivittämään (changes-sivu alhaalta ja sieltä): bigboss's source, cydia installer, iSpazio ja mobile substrate. Osa noista tuli viime päivinä ja osa on ollut kohta viikonpäivät. Nyt jopa heittää popuppia, että "essential" updateja päivittämättä ja ehdottaa sitä, no painan aina "ignore temporarily", ovatko siis normipäivityksiä Cydiassa vai mitä?

-
Viesti Kirjoittaja andreas12 »

Toimiiko iphonenen yhteyden jako, eli tethering ilman itunesia?
Pitäis miniläppäriin saada yhteys pelittämään! miniläppärissä tinyxp käyttis.
Kiitos
ps. hakua olen käyttänyt enkä äkkiseltään löytänyt vastausta!
-
Toimii, ei liity iTunesiin mitenkään. iPhone näkyy koneelle ihan verkkoporttina.andreas12 kirjoitti:Pikainen info tarpeen!
Kiitos
-
-
Viesti Kirjoittaja andreas12 »
Tälläistä löysin interseitistä, kaapelilla en saanut toimimaan.. voi tosin johtua käyttäjästäkin, alla olevan ohjeen mukaan, ei nettiyhteys toimi ilman itunesia. Jos tiedätte poppakonsteja, niin ilomielin otan vastaan..kallekilponen kirjoitti:Toimii, ei liity iTunesiin mitenkään. iPhone näkyy koneelle ihan verkkoporttina.andreas12 kirjoitti:Pikainen info tarpeen!
Kiitos
BT -yhteyttä kokeilin myös, mutta sitä en ole saanut toimimaan edellisessäkään läppärissä, joten kokeilen asentaa itunesin miniläpyttimeen..
Internet-jako USB-portin kautta edellyttää seuraavia:
* Mac OS X -tietokone, jossa on Mac OS X 10.5.7 tai uudempi tai tietokone, jossa on Windows XP (Service Pack 2) tai uudempi tai Windows Vista ja USB 2.0 -portti.
* iTunes 8.2 tai uudempi (ladattu ja asennettu tietokoneeseen)
Huomautus: Jos iTunes 8.2 on ladattu web-selaimen avulla, se on ehkä erikseen asennettava tietokoneeseen. Jos iTunesin asennus ei onnistu, katso tämä artikkeli.
* Apple iPhone -USB-kaapeli (toimitetaan iPhone 3G:n mukana)
Internet-jako Bluetooth-portin kautta edellyttää seuraavia:
* Tietokone, jossa on Mac OS X 10.4.11 tai uudempi (Mac OS X 10.5.7 on suositeltava) ja Bluetooth 2.0 -tuki
tai tietokone, jossa on Windows XP (Service Pack 2) tai uudempi tai Windows Vista ja Bluetooth 2.0 -tuki.
* Bluetoothin ottaminen käyttöön iPhonessa ja tietokoneessa
* iPhonen ja tietokoneen välille on muodostettava yhteys.
-
Viesti Kirjoittaja ppowned »
-
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka