iPhone kiinnostaa
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
-
Re: iPhone kiinnostaa
Viesti Kirjoittaja mylman »
Liitän tähän toisiin ketjuihin kirjoittamani kokemukset iphonen tilauksen kulusta omalla kohdallani. jos ovat epäselviä on syynä neljästä eri ketjusta koottu materiaali.
"No minäpä tilasin tuttavani osoitteeseen omalla luottokortillani kaksi puhelinta jotka hän lähetti minulle maanantaina. Ei tökännyt kertaakaan apple storen (verkko) valikoissa. Laitoin vain billing addressiin ja shipping adressiin saman osoitteen, vaikkakin billingiin minun nimen ja oman kortin numeron. Kertaakaan kukaan ei kysynyt, mitään. Maanantaina pitäisi tulla luurini, kaveri sai jo omansa. joten kyllä sinne suomalainen kortti passaa."
"Toinen tuli suoraan kotiin ja toinen on tulossa alkuviikosta. Ei jäänyt tulliin, kun tuli normaalina postilähetyksenä yksityishenkilöltä minulle. Tosin tuo ei kuitenkaan takaa sitä etteikö joskus voisi tulliin jäädä. Tullin sivuilta löytyy määritelmät taksoille ja veroille ja käytännöille. Aiemmin kun tilasin nettikaupasta toista tuotetta niin jäi tulliin."
"Lähetys maksoi 15,20$/paketti ja päälle lukemaan gift ja phone 40$. Ilmeisesti tullin kanssa on niin ja näin. Tuuristaan tämäkin taitaa olla kiinni. Joku on joskus käyttänyt paketin sisältöön Usb-laturi nimitystä ja hintaa jotain alle 40$. Oli sitä mieltä että onhan se totta kun laatikossa tulee laturi mukana."
"Jeh, Lupasin ilmoitella edellä kirjoittamani jälkeen asioista ja pyydänkin anteeksi että tämä on kestänyt... kirjoitin tänään toiseen topikkiin ja liimaan tämän nyt tänne. Toivottavasti auttaa asiaa jonkin kohdalla. Lisää kysymyksiä vaikka tähän tai yksärillä.
Miklu kirjoitti:
gimbo_ kirjoitti:
Eikös siis jenkeissä hinnat ole aika tarkalleen 432USD 8GB ja 539USD 16GB...eli euroissa 288EUR 8GB ja 360EUR 16GB. Näissä hinnoissa siis verot mukana. Lähetys jenkkilästä tänne niin tuskin se nyt ihan älyttömiä maksaa...siis jos vain on joku kontakti siellä niin kannattaa käyttää Itsellä kävi tuuri ja kuljetus oli ilmainen joten luuri maksoi sen 290e kaikkine kuluine
Lähetys jenkkilästä ei maksa maltaita, mutta tullissa voi joutua maksamaan arvonlisäverot tuosta - vaikka paketin päällä lukee "lahja". Tullin sivujen mukaan yli 45 euron arvoisesta lahjasta pitää maksaa alv.
Itse kävin ystäväni postitse lähettämän iPhonen hakemassa tullipostista viime viikolla. Tullin täti avasi paketin, katsoi, että kyseessä on 8 Gb:n malli ja kysäisi "Eikös tämän hinta siellä verkkokaupassa ole 399?" Pukkasi hieman hymyilyttämään, että jonkun verran noita iPhoneja on Suomeenkin varmaan tullut jo, kun tullissakin sen hinta jo tiedetään ulkomuistista. Pois lähtiessä tuo tullin henkilö vielä arveli, että iPhonet taitaa olla suosittuja, kun niitä niin paljon tulee. Ja joo, alv teki hieman vajaat 60 euroa, joka piti siis maksaa...
Tähän sanoisin kaksi asiaa:
a) Tullin täti ei saa avata pakettia, vaan lähetyksen vastaanottajan on se tehtävä tullin tädin pyynnöstä/käskystä hänen silmiensä alla.
b) lähetys jenkeistä maksoi 15.20$, eli huikeat 9.74€
Mistä tämän tiedän? Siitä kun hain kiirastorstaina oman 8gb:n tullista ja kysyin asiaa.
Minä taas en joutunut maksamaan alvia, kun paketin päällä luki phone ja 40$. Tullin sedän kanssa keskustelu oli seuraavanlainen:
Tullisetä: Voisitko nyt sitten avata tämän?
Minä: serkku on näköjään lähettynyt puhelimen, onneksi niitä saa halvalla tuolta kun tuo kurssi on niin hyvä....
Ts: niijjoo nää nyt on 95%:sesti väärin merkattuja nää arvot...
M: ...jooo.... (raaps ja raaps ja paketti auki)
Ts: Ahaa se onkin lahjapaketissa...
M: joo niinpä. Lahjahan tämä onkin kun 30 täytin kuukaus sitten
Ts: No avaatkos vielä tuon lahjapaperin..
M: mjoo.... (riipsraaps ja auki on....)
Ts: mjoo puhelinhan se on joo... ja sää arvelisit tän hinnaks sitten ton 40 taalaa....
M: joo niinkai, tai emmä tiedä mutta kyllä mun serkku sen verta rehellinen ja köyhä on että ei laita muutakun sitä mitä siinä lukee
Ts: no onkos sulla tästä jotain lähetyslistaa tai ostokuittia mistä näkyis että onko se ton arvonen..
M: No eihän mulla kun lahjana tulee ja en oo ite tätä ostanu.(Sisällä paketissa oli tokikin paperi joka kertoo takuun olevan voimassa x päivään.)
Ts: Oishan se silti hyvä olla...
M: mjoo niin mulla yleensä on ollukkin kun oon jotain tilannu nettikaupoista, mutta kun nyt ei oo kun 30vee lahjaks tulee....
Ts: no selvä sitten.... Ens kerralla sitten ostokuittia tai lähetyslistaa mukaan...
M: Mjoo täytyy ottaa..... Heihei ja hyvää pääsiäistä!
Olisin haluunut jutella vielä autoverotuksesta, mutta katsoin viisaammaksi mennä keskivertoisen normaalisti pois, hymyillen ovesta sisään tulevalle saksalaisen auton hakijalle. Olo oli mitä loistavin ja on edelleen. Siellä se näköttää siinä Applen lahjapaketissa kotona ja odottaa....
Että näin. Kaverilleni tuli 16gb samasta osoitteesta viikkoa aiemmin suoraan kotiovelle ilman tullijuttuja postipojan tuomana.....
Taitaa olla randomia.
Suosittelisin laittamaan paketin päälle "phone parts"- tai "phone accessories" -tekstin niin ei ehkä niin helposti jäisi tulliin.... en tiedä mutta voisin veikata."
Toivottavasti näistä on apua sinuolle joka haluat tuon puehlimen suomeen tilata usa:n nettistoresta..
"No minäpä tilasin tuttavani osoitteeseen omalla luottokortillani kaksi puhelinta jotka hän lähetti minulle maanantaina. Ei tökännyt kertaakaan apple storen (verkko) valikoissa. Laitoin vain billing addressiin ja shipping adressiin saman osoitteen, vaikkakin billingiin minun nimen ja oman kortin numeron. Kertaakaan kukaan ei kysynyt, mitään. Maanantaina pitäisi tulla luurini, kaveri sai jo omansa. joten kyllä sinne suomalainen kortti passaa."
"Toinen tuli suoraan kotiin ja toinen on tulossa alkuviikosta. Ei jäänyt tulliin, kun tuli normaalina postilähetyksenä yksityishenkilöltä minulle. Tosin tuo ei kuitenkaan takaa sitä etteikö joskus voisi tulliin jäädä. Tullin sivuilta löytyy määritelmät taksoille ja veroille ja käytännöille. Aiemmin kun tilasin nettikaupasta toista tuotetta niin jäi tulliin."
"Lähetys maksoi 15,20$/paketti ja päälle lukemaan gift ja phone 40$. Ilmeisesti tullin kanssa on niin ja näin. Tuuristaan tämäkin taitaa olla kiinni. Joku on joskus käyttänyt paketin sisältöön Usb-laturi nimitystä ja hintaa jotain alle 40$. Oli sitä mieltä että onhan se totta kun laatikossa tulee laturi mukana."
"Jeh, Lupasin ilmoitella edellä kirjoittamani jälkeen asioista ja pyydänkin anteeksi että tämä on kestänyt... kirjoitin tänään toiseen topikkiin ja liimaan tämän nyt tänne. Toivottavasti auttaa asiaa jonkin kohdalla. Lisää kysymyksiä vaikka tähän tai yksärillä.
Miklu kirjoitti:
gimbo_ kirjoitti:
Eikös siis jenkeissä hinnat ole aika tarkalleen 432USD 8GB ja 539USD 16GB...eli euroissa 288EUR 8GB ja 360EUR 16GB. Näissä hinnoissa siis verot mukana. Lähetys jenkkilästä tänne niin tuskin se nyt ihan älyttömiä maksaa...siis jos vain on joku kontakti siellä niin kannattaa käyttää Itsellä kävi tuuri ja kuljetus oli ilmainen joten luuri maksoi sen 290e kaikkine kuluine
Lähetys jenkkilästä ei maksa maltaita, mutta tullissa voi joutua maksamaan arvonlisäverot tuosta - vaikka paketin päällä lukee "lahja". Tullin sivujen mukaan yli 45 euron arvoisesta lahjasta pitää maksaa alv.
Itse kävin ystäväni postitse lähettämän iPhonen hakemassa tullipostista viime viikolla. Tullin täti avasi paketin, katsoi, että kyseessä on 8 Gb:n malli ja kysäisi "Eikös tämän hinta siellä verkkokaupassa ole 399?" Pukkasi hieman hymyilyttämään, että jonkun verran noita iPhoneja on Suomeenkin varmaan tullut jo, kun tullissakin sen hinta jo tiedetään ulkomuistista. Pois lähtiessä tuo tullin henkilö vielä arveli, että iPhonet taitaa olla suosittuja, kun niitä niin paljon tulee. Ja joo, alv teki hieman vajaat 60 euroa, joka piti siis maksaa...
Tähän sanoisin kaksi asiaa:
a) Tullin täti ei saa avata pakettia, vaan lähetyksen vastaanottajan on se tehtävä tullin tädin pyynnöstä/käskystä hänen silmiensä alla.
b) lähetys jenkeistä maksoi 15.20$, eli huikeat 9.74€
Mistä tämän tiedän? Siitä kun hain kiirastorstaina oman 8gb:n tullista ja kysyin asiaa.
Minä taas en joutunut maksamaan alvia, kun paketin päällä luki phone ja 40$. Tullin sedän kanssa keskustelu oli seuraavanlainen:
Tullisetä: Voisitko nyt sitten avata tämän?
Minä: serkku on näköjään lähettynyt puhelimen, onneksi niitä saa halvalla tuolta kun tuo kurssi on niin hyvä....
Ts: niijjoo nää nyt on 95%:sesti väärin merkattuja nää arvot...
M: ...jooo.... (raaps ja raaps ja paketti auki)
Ts: Ahaa se onkin lahjapaketissa...
M: joo niinpä. Lahjahan tämä onkin kun 30 täytin kuukaus sitten
Ts: No avaatkos vielä tuon lahjapaperin..
M: mjoo.... (riipsraaps ja auki on....)
Ts: mjoo puhelinhan se on joo... ja sää arvelisit tän hinnaks sitten ton 40 taalaa....
M: joo niinkai, tai emmä tiedä mutta kyllä mun serkku sen verta rehellinen ja köyhä on että ei laita muutakun sitä mitä siinä lukee
Ts: no onkos sulla tästä jotain lähetyslistaa tai ostokuittia mistä näkyis että onko se ton arvonen..
M: No eihän mulla kun lahjana tulee ja en oo ite tätä ostanu.(Sisällä paketissa oli tokikin paperi joka kertoo takuun olevan voimassa x päivään.)
Ts: Oishan se silti hyvä olla...
M: mjoo niin mulla yleensä on ollukkin kun oon jotain tilannu nettikaupoista, mutta kun nyt ei oo kun 30vee lahjaks tulee....
Ts: no selvä sitten.... Ens kerralla sitten ostokuittia tai lähetyslistaa mukaan...
M: Mjoo täytyy ottaa..... Heihei ja hyvää pääsiäistä!
Olisin haluunut jutella vielä autoverotuksesta, mutta katsoin viisaammaksi mennä keskivertoisen normaalisti pois, hymyillen ovesta sisään tulevalle saksalaisen auton hakijalle. Olo oli mitä loistavin ja on edelleen. Siellä se näköttää siinä Applen lahjapaketissa kotona ja odottaa....
Että näin. Kaverilleni tuli 16gb samasta osoitteesta viikkoa aiemmin suoraan kotiovelle ilman tullijuttuja postipojan tuomana.....
Taitaa olla randomia.
Suosittelisin laittamaan paketin päälle "phone parts"- tai "phone accessories" -tekstin niin ei ehkä niin helposti jäisi tulliin.... en tiedä mutta voisin veikata."
Toivottavasti näistä on apua sinuolle joka haluat tuon puehlimen suomeen tilata usa:n nettistoresta..
iPod 4G | iPhone | iPhone 3Gs | iPad | MacBookPro | iMac 21.5"
-
Viesti Kirjoittaja Snapple »
Olen muuttamassa vuodeksi jenkkeihin ja kysyisin että voinko ihan perus ostaa iPhonen sieltä kaupasta ja sitten palatessani Suomeen unlokata sen. Toimiiko sitten Suomessa ihan normaalisti?
Made from the best stuff on Earth
-
Viesti Kirjoittaja smirri »
Kun tästä on tullut tämmöinen tulli/verotusketju niin heitetään omat vihannekset soppaan myös. Eli:
Mikä on ALVin ja tullin merkitys kun elektroniikkaa tuo Briteistä? Pitäisikö tullit maksaa suomeen vaikka tuotteet on ostettu EU:n sisältä ja käsittääkseni EU:n sisällä on "vapaan tavaran liikkuminen" -pykälä?
Mikä on ALVin ja tullin merkitys kun elektroniikkaa tuo Briteistä? Pitäisikö tullit maksaa suomeen vaikka tuotteet on ostettu EU:n sisältä ja käsittääkseni EU:n sisällä on "vapaan tavaran liikkuminen" -pykälä?
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Ei toki, alvikin maksetaan ostosten yhteydessä.smirri kirjoitti:Kun tästä on tullut tämmöinen tulli/verotusketju niin heitetään omat vihannekset soppaan myös. Eli:
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja jallu »
No nyt se kapula tupsahti perille ja opettelu käynnissä.
Jos sais kysäistä semmosta juttua että miten tuolta vanhalta saunalahen simmiltä voi kopioda yhteystiedot puhelimeen??
Kiitos etukäteen![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Jos sais kysäistä semmosta juttua että miten tuolta vanhalta saunalahen simmiltä voi kopioda yhteystiedot puhelimeen??
Kiitos etukäteen
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Benzin »
iSIM. "Easy transfer of your existing phone numbers into your new iPhone. Free features include: Import of phone numbers to Contacts, Export of phone numbers to SIM card, Make calls from SIM Card."jallu kirjoitti:No nyt se kapula tupsahti perille ja opettelu käynnissä.
Kiitos etukäteen
http://www.makayama.com/iphonesim.html
En ole kokeillut, jossain foorumilla törmäsin nimeen.
-
Viesti Kirjoittaja most_uniQue »
Eiko SIMport olisi helpompi kun on ilmainen toisin kun tuo ja SIMportin saa ladattua installer.app:sta...Benzin kirjoitti:iSIM. "Easy transfer of your existing phone numbers into your new iPhone. Free features include: Import of phone numbers to Contacts, Export of phone numbers to SIM card, Make calls from SIM Card."jallu kirjoitti:No nyt se kapula tupsahti perille ja opettelu käynnissä.
Kiitos etukäteen
http://www.makayama.com/iphonesim.html
En ole kokeillut, jossain foorumilla törmäsin nimeen.
-
Viesti Kirjoittaja simonix »
Hei!
Enpäs nyt tiedä, onko tämä ihan oikea ketju vastata, mutta sanon kuitenkin. Eli mua on alkanut iPuhelin kiinnostamaan, että mistäs ois helpoin tilata? Tuleeko eBaysta huutaessa alvit päälle? Upealta laitokselta tähän 5500 sportiin verrattuna vaikuttaa![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Enpäs nyt tiedä, onko tämä ihan oikea ketju vastata, mutta sanon kuitenkin. Eli mua on alkanut iPuhelin kiinnostamaan, että mistäs ois helpoin tilata? Tuleeko eBaysta huutaessa alvit päälle? Upealta laitokselta tähän 5500 sportiin verrattuna vaikuttaa
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Suomesta - joko myydään listalta täällä tai vaikka huutonetistä - noitahan näköjään riittää myytäväksikin.
Voi olla että joudut maksamaan hieman enemmän, mutta helppoa ja sitähän kysyit.
Voi olla että joudut maksamaan hieman enemmän, mutta helppoa ja sitähän kysyit.
-
simonix kirjoitti:mistäs ois helpoin tilata?
Alla olevan linkin listaa vain seuraat aktiivisesti kunnes loytaisit haluamasi. Niin tein itsekkin monta kuukautta.egoste kirjoitti:Suomesta - joko myydään listalta täällä tai vaikka huutonetistä
http://huuto.net/fi/showlist.php3?statu ... 50&order=B
Onneksi hinnat nayttavat putoavan jo aika lahelle 400 euroa.
-
-
Viesti Kirjoittaja smirri »
Mielestäni olet melkoisen väärässä tuon hinnan suhteen. Hinnat huuto.netissä edelleen liikkuvat 450-500€:n välillä aktiivisesti. Katso sulkeutuneet ja toteutuneet kohteet tästä: http://huuto.net/fi/showlist.php3?tits= ... 50&order=Cmost_uniQue kirjoitti:Alla olevan linkin listaa vain seuraat aktiivisesti kunnes loytaisit haluamasi. Niin tein itsekkin monta kuukautta.
http://huuto.net/fi/showlist.php3?statu ... 50&order=B
Onneksi hinnat nayttavat putoavan jo aika lahelle 400 euroa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
No aika arpapelia se on paljon siita tulet maksamaan. Jos joku on sen euroopasta ostanut niin silloin ei tietenkaan myy 400e koska ei katetta olisi yhtaan, mutta usasta ostaneet saattavat kiireissaan myyda lahelle 400e jos ovat tullin lapaisseet. Itsella ainakaan ei maksanut kuin aivan pikkaisen paalle 400e huudosta
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka