--
s
Viesti Kirjoittaja slusse »
Viesti Kirjoittaja inf »
Ei pidäslusse kirjoitti:Kävin eilen Soneran pisteessä kampissa (HKI) kyselemässä hieman miten tää homma oikein toimii, ja siellä sanottiin että tosiaan aspan tyypit on sanonu monille että pitää käydä varmistamassa tilaus sieltä liikkeestä mistä puhelimen aikoo hakea. Noh, myyjä osasi sanoa tosiaan että se ei toimi niin. Kun kyselin että pitääkö sit varmistaa se tilaus, niin se vastas "ehkä.. mutta en tiedä miten".Hyvin hoidettu! Onko kellään 100% varmaa tietoa siitä että pitääkö se varaus nyt varmistaa, ja jos pitää, niin miten?
--
s
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Puhelimet jaettu ennakkovarausten mukaan prosenttuaalisesti per piste.julleli kirjoitti:Niin... jotenkin potutti kyllä se että soitin sinne heti kun sain numeron ja sitten - jahas, juu ei kaikki on varattu, sorge. Jotenkin on vähän kummallista.
Niin ja "ennakkovarata" netin kautta. Jotkut kuulemma käyneet puutiikeissa "ennakkovaraamassa"julleli kirjoitti:Kivat niille jotka eivät tajunneet "enakkovarata" ja menevät jonottamaan sonerakauppoihin. Varmaan kiva kuulla että puhelimet menivät jo viikko sitten.
Soittelin juuri tuossa Kampin Sonerapisteeseen, niin Keravalla kuulemma olisi vielä laitteita jäljellä - kuinka kauan, on taas eri asia. Minulta 1.7. soittaessani kysyttiin, jos haluan hakea sen jostain muualta kuin ennakkovarauspisteestä.julleli kirjoitti:Tilasin nyt kuitenkin mustan 16 gigan iPhonen, unohdin tietenkin kysyä kuinka kauan kestää ennenkuin saan sen. Aikoivat tietenkin tilata lisää. Oisko joku kysynyt milloin lisää olisi tulossa?
Viesti Kirjoittaja kronos »
En usko, että tässä on ketään sorsittu. Itse tein päivittäin (joskus useaankin kertaan) haun Soneran verkkosivuille iPhonesta. Tämä siis heti sen jälkeen kun Sonera sai itselleen iPhonen myynnin.Kamu kirjoitti:Niin no reiluu ja reiluu - luulis heidän toimineen jonkinlaisessa järjestyksessä noiden viestien kanssa. Missä sitten lie tuo Elmstreet sijaitseekaa, mutta minulle annettiin mahdollisuus vaihataa paikka, jos niin halusin.morbusg kirjoitti:No kiitos. TenuSerenalta kyllä vtun reilu meininki
Niinkun nyt yleensäkin. Toisaalta saa vähän itteekin syyttää kun tuli valittua paikaksi elmstreet. Pahaa tekee vaan tätä varten vaihtaa liittymä.
Minun kannalta se vuotaminen oli hyvä asia. Muuten en olisi varmaankaan saanut gadgettia ekassa aallossa.JAK kirjoitti:Mitä väliä sillä on, että numero on vuotanut? Tilatessa tarkastivat, että ennakkotilaus on tehty.
Mutta esim. morbusg ei ollut huomaannut tuota vuotamista, ja soitti vasta saatuaan suuneralta viestin.
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
slusse kirjoitti:Soitin äsken Soneralle, ja siellä sanottiin että kaikki 16GB mallit on loppu koko suomesta, mutta että esim. helsingistä saa vielä joistain paikoista 8GB malleja.
--
s
...mutta silti luurit loppuu "ensiaallossa" kesken - varsinkin kallimmat.Forsteiner kirjoitti:... Lopulta varmaan ihan murto-osa 10000 ennakovaraajasta halusi iPhonen omakseen Soneran ehdoilla.
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Eli puhelimia ei sonera varmaankaan kovin montaa saanut...Kamu kirjoitti:...mutta silti luurit loppuu "ensiaallossa" kesken - varsinkin kallimmat.Forsteiner kirjoitti:... Lopulta varmaan ihan murto-osa 10000 ennakovaraajasta halusi iPhonen omakseen Soneran ehdoilla.
Joo Ruåttalaiset on taas ollu liikentees, ja sanoneet olevansa skandinavia - armopaloja sit tänne heitelleet.EvilPet kirjoitti:Eli puhelimia ei sonera varmaankaan kovin montaa saanut...Kamu kirjoitti:...mutta silti luurit loppuu "ensiaallossa" kesken - varsinkin kallimmat.Forsteiner kirjoitti:... Lopulta varmaan ihan murto-osa 10000 ennakovaraajasta halusi iPhonen omakseen Soneran ehdoilla.
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
37 ostajaa oli ilmoittautunut Omenamehussa. Joku numerovirtuoosi voisi suhteuttaa luvun koko väestöön.EvilPet kirjoitti:Eli puhelimia ei sonera varmaankaan kovin montaa saanut...Kamu kirjoitti:...mutta silti luurit loppuu "ensiaallossa" kesken - varsinkin kallimmat.Forsteiner kirjoitti:... Lopulta varmaan ihan murto-osa 10000 ennakovaraajasta halusi iPhonen omakseen Soneran ehdoilla.
Viesti Kirjoittaja Nilaya »
Niin no näillä mäkki forumeilla heiluu varmaan todella paljon jengiä, joilla on omppuluuri jo ennestään, eli vastaavat varmaan aika pientä osaa ostajista.Forsteiner kirjoitti:
37 ostajaa oli ilmoittautunut Omenamehussa. Joku numerovirtuoosi voisi suhteuttaa luvun koko väestöön.
Viesti Kirjoittaja inf »
Ja kuinka moni tuon luurin ostajista sitten loppujenlopuksi lukee juuri omenamehua tai homppua? Ei noista kyselyistä voi päätellä juuri mitään.Nilaya kirjoitti:Niin no näillä mäkki forumeilla heiluu varmaan todella paljon jengiä, joilla on omppuluuri jo ennestään, eli vastaavat varmaan aika pientä osaa ostajista.Forsteiner kirjoitti:
37 ostajaa oli ilmoittautunut Omenamehussa. Joku numerovirtuoosi voisi suhteuttaa luvun koko väestöön.
Mä taas sit luulen että valtaosa näiden puhelimien ostajista nimenomaan lukee näitä foorumeita. Tavan jässit ei ole koko iphonesta kuulleetkaan...inf kirjoitti:Ja kuinka moni tuon luurin ostajista sitten loppujenlopuksi lukee juuri omenamehua tai homppua? Ei noista kyselyistä voi päätellä juuri mitään.Nilaya kirjoitti:Niin no näillä mäkki forumeilla heiluu varmaan todella paljon jengiä, joilla on omppuluuri jo ennestään, eli vastaavat varmaan aika pientä osaa ostajista.Forsteiner kirjoitti:
Sonera on varmaan ihan kohtuulliset määrät noita puhelimia saanut, ja luultavasti 16gigaisia on tullut huomattavasti vähemmän.
Viesti Kirjoittaja inf »
Onhan tuota hehkutettu mm. uutisissa. Ainakin silloin ku tuo 2G versio julkaistiin niin maikkarilla oli siitä oikein juttu tehtynä WWDC:stä.EvilPet kirjoitti: Mä taas sit luulen että valtaosa näiden puhelimien ostajista nimenomaan lukee näitä foorumeita. Tavan jässit ei ole koko iphonesta kuulleetkaan...
Jep. Ja keskivertotallaajaa nuo uutiset eivät liikuta yhtään sen enempää kuin mitkään muutkaan teknologiauutiset...inf kirjoitti:Onhan tuota hehkutettu mm. uutisissa. Ainakin silloin ku tuo 2G versio julkaistiin niin maikkarilla oli siitä oikein juttu tehtynä WWDC:stä.EvilPet kirjoitti: Mä taas sit luulen että valtaosa näiden puhelimien ostajista nimenomaan lukee näitä foorumeita. Tavan jässit ei ole koko iphonesta kuulleetkaan...
Kiinnostaisi tietää kuinka monta iPhonea Sonera saa myytyä tämän ensimmäisen aallon jälkeen. Eli kuinka monet ostavat iPhonen nähtyään kaverilla tämän uuden iPhonen livenä. Veikkaan, että näitä tyyppejä tulee olemaan paljon.EvilPet kirjoitti:Jep. Ja keskivertotallaajaa nuo uutiset eivät liikuta yhtään sen enempää kuin mitkään muutkaan teknologiauutiset...inf kirjoitti:Onhan tuota hehkutettu mm. uutisissa. Ainakin silloin ku tuo 2G versio julkaistiin niin maikkarilla oli siitä oikein juttu tehtynä WWDC:stä.EvilPet kirjoitti: Mä taas sit luulen että valtaosa näiden puhelimien ostajista nimenomaan lukee näitä foorumeita. Tavan jässit ei ole koko iphonesta kuulleetkaan...
Viesti Kirjoittaja julleli »
Viesti Kirjoittaja Toni Nummela »
Miten mullakin on jotenkin sellainen fiilis että tämä on se *kaikkein tehokkain* minkä tahansa teknisen laitteen markkinointikeino Suomessa.kronos kirjoitti:Kiinnostaisi tietää kuinka monta iPhonea Sonera saa myytyä tämän ensimmäisen aallon jälkeen. Eli kuinka monet ostavat iPhonen nähtyään kaverilla tämän uuden iPhonen livenä. Veikkaan, että näitä tyyppejä tulee olemaan paljon.
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Pelko on persiissä että vetävät Minun Sonera -vaihtoehdon pois saatavilta kun ovat tajunneet ettei niitä paketteja kukaan muuten ota. Siinäpähän sitten pyörittelevät niitä iLuureja varastossaslusse kirjoitti:Kuulin äsken että huomenna Sonera tarkentais (mahd jopa muuttais) jotain noihin iluurin kytkydiileihin. On kuulemma Soneran sisälläkin ihmetelty sitä data-pakettimäärää. Toivottavasti ne kasvattaa määriä, laskematta hintaa!Tämä tosin ihan huhua, joten en osaa sanoa pitääkö paikkansa.
--
s
Viesti Kirjoittaja ranson »
Tiedä niistä valtaosista sitten. Mutta mitä tuolla Mac People Storessa käyny kääntymässä, ja Verkkokaupassa, niin ihan tavan kuluttajat niitä siellä ovat käyneet kyselemässä. Eivätkä todellakaan sellaisia, jotka näillä keskustelupalstoilla pyörisivät.EvilPet kirjoitti:Mä taas sit luulen että valtaosa näiden puhelimien ostajista nimenomaan lukee näitä foorumeita. Tavan jässit ei ole koko iphonesta kuulleetkaan...
Nonii, tuossa onkin jo katettu 8 tavan jässiä, ellet sitten ole viikkotolkulla noissa kaupoissa luurannut.ranson kirjoitti:Tiedä niistä valtaosista sitten. Mutta mitä tuolla Mac People Storessa käyny kääntymässä, ja Verkkokaupassa, niin ihan tavan kuluttajat niitä siellä ovat käyneet kyselemässä. Eivätkä todellakaan sellaisia, jotka näillä keskustelupalstoilla pyörisivät.EvilPet kirjoitti:Mä taas sit luulen että valtaosa näiden puhelimien ostajista nimenomaan lukee näitä foorumeita. Tavan jässit ei ole koko iphonesta kuulleetkaan...
Mullakin on nyt 4 vai 5 tuttua, jotka ovat tuon jo varanneet, ja kuuluvat todellakin tähän tavan jässiköihin.
Esim. mitä Verkkokaupassa käydessä kuullut kun porukka siinä Mac osastolla kyselly henkilökunnalta, että eikö ole iPhonea lainkaan näytillä, niin pari ainakin sanoi yhdeksi syyksi kiinnostukselle, että saisi iPodin ja puhelimen yksiin. Eikä tarvis kahta laitetta kantaa taskussa.
Mac People Storessa käydessä yksi peruskuluttaja neitokainen kävi kyselemässä toimiiko Nike+ iPhonen kanssa, kun ei haluaisi ulkona urheillessa kantaa erikseen puhelinta ja iPodia mukanaan.
Kyllä varmaan suuri osa iPhonesta kiinnostuneista on ihan varta vasten siitä kiinnostunut ja muutenkin koneiden kanssa kiinnostunut räpläämään, mutta en välttämättä menisi sanomaan että ihan valtaosa.
Viesti Kirjoittaja ranson »
En usko, mutta voivat tietenkin muutella noita paketteja jotenkin. Nuo datamäärät kun on aika pieniä jos ajatellaan, että käytössä on iPhone. Pitäisihän niiden nyt ymmärtää, että noilla datamäärillä paukkuu rajat ihan kättelyssä ja kaikilla.tómppu kirjoitti:Pelko on persiissä että vetävät Minun Sonera -vaihtoehdon pois saatavilta kun ovat tajunneet ettei niitä paketteja kukaan muuten ota. Siinäpähän sitten pyörittelevät niitä iLuureja varastossaslusse kirjoitti:Kuulin äsken että huomenna Sonera tarkentais (mahd jopa muuttais) jotain noihin iluurin kytkydiileihin. On kuulemma Soneran sisälläkin ihmetelty sitä data-pakettimäärää. Toivottavasti ne kasvattaa määriä, laskematta hintaa!Tämä tosin ihan huhua, joten en osaa sanoa pitääkö paikkansa.
--
s
Viesti Kirjoittaja Sälli »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”