Anteeksi nihkeyteni mutta miten tämä liittyi ketjun aiheeseen jossa käsiteltiin toimenpiteitä irronneen näppäimen korjauttamiseksi?puakki kirjoitti:Vaikka olenkin Apple-fani, jätin iPhonen ostamatta siksi, että se oli ala-arvoisesti naitettu tiettyyn liittymään. Surullista sinänsä, mutta luulen pärjääväni seuraavat kolme vuotta Nokia E90:n kanssa. Ehkäpä siihen mennessä tämä operaattorikytkentä on saatu pois iPhonesta + kaikki lastentaudit korjatuiksi.
Uudesta 3G iPhonesta lähti nappi irti
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
-
Re: Uudesta 3G Iphonesta lähti nappi irti
Viesti Kirjoittaja atheos »
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja knazio »
Onko tuo nappi oikeasti noin huonoa tekoa? Onko tuo ihan liimaviritys vai murtuuko se rikkoontuessaan? Löytyykö iluuriin mitään softapohjaista mute-toimintoa jos namiska irtoaa? Oma luuri on Italiasta joten takuun kanssa olisi hieman hankalampaa.
-
Viesti Kirjoittaja inkogn »
MITÄ!!
Väittivät sonerapisteessä että ei mene takuuseen tuollainen napin irtoaminen. Et voin kyl lähettää
huollettavaksi mut todennäköisesti tullaan ehdottamaan että vaihdan uuteen laitteeseen hintaan ~300e!
Ja tätä vastausta odotellessa saisin olla pari viikkoa jonkun peruskapulan varassa..
Väittivät sonerapisteessä että ei mene takuuseen tuollainen napin irtoaminen. Et voin kyl lähettää
huollettavaksi mut todennäköisesti tullaan ehdottamaan että vaihdan uuteen laitteeseen hintaan ~300e!
Ja tätä vastausta odotellessa saisin olla pari viikkoa jonkun peruskapulan varassa..
-
Viesti Kirjoittaja ranson »
Ottakaa hyvät ihmiset selvää takuuasioista, kun hankitte kulutuselektroniikkaa EU:n sisällä toisesta jäsenmaasta.knazio kirjoitti:Oma luuri on Italiasta joten takuun kanssa olisi hieman hankalampaa.
Tästä on todella selkeät säädökset annettu EU:n toimesta.
http://www.ecc.fi/Page/26994230-720c-4f ... 6294b.aspxKilpailusäännökset edellyttävät, että valmistajan yhdessä maassa myöntämän tehdastakuun on pääsääntöisesti oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. Tavara pitäisi saada siis takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan tehdastakuu ja maahantuoja Suomessa.
Ja iPhonellahan on nimenomaan valmistajan myöntämä yhden vuoden takuu, ja maahantuoja Suomessa on Sonera. Näin ollen ei Soneralla pitäisi liiemmin olla mitään sanottavaa siihen, jos joku kantaa heille Italista ostetun iPhone 3G:n takuuhuoltoon.
Käytännössä tuosta tosin voi joutua vääntämään kättä kyllä, mutta kyllä siihen viimeistään kuluttaja-asiamiehen kanssa pitäisi saada käyttäjää miellyttävä lopputulos. Näin ainakin siis säädöksien pohjalta.
-
Viesti Kirjoittaja knazio »
Kyllä tuo tuo takuuhomma EU:n sisällä on tiedossa ja tappelematta tuo tuskin hoituu. Vaikuttaa kuitenkin siltä että mitään ei korjata vaan vaihdetaan uuteen joten jos tuohon tilanteeseen tulevaisuudessa joutuu niin saakohan sieltä takaisin luurin sim-lukitun vai vapaan luurin. Luuri on kuitenkin ihan ehjä mutta tuo mute-napin heikkous vaan hirvittää.ranson kirjoitti:Ottakaa hyvät ihmiset selvää takuuasioista, kun hankitte kulutuselektroniikkaa EU:n sisällä toisesta jäsenmaasta.knazio kirjoitti:Oma luuri on Italiasta joten takuun kanssa olisi hieman hankalampaa.
Tästä on todella selkeät säädökset annettu EU:n toimesta.
http://www.ecc.fi/Page/26994230-720c-4f ... 6294b.aspxKilpailusäännökset edellyttävät, että valmistajan yhdessä maassa myöntämän tehdastakuun on pääsääntöisesti oltava samoin edellytyksin voimassa myös muissa EU-maissa. Tavara pitäisi saada siis takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan tehdastakuu ja maahantuoja Suomessa.
Ja iPhonellahan on nimenomaan valmistajan myöntämä yhden vuoden takuu, ja maahantuoja Suomessa on Sonera. Näin ollen ei Soneralla pitäisi liiemmin olla mitään sanottavaa siihen, jos joku kantaa heille Italista ostetun iPhone 3G:n takuuhuoltoon.
Käytännössä tuosta tosin voi joutua vääntämään kättä kyllä, mutta kyllä siihen viimeistään kuluttaja-asiamiehen kanssa pitäisi saada käyttäjää miellyttävä lopputulos. Näin ainakin siis säädöksien pohjalta.
-
Viesti Kirjoittaja inkogn »
Ratkaisin ongelma tipalla pikaliimaa.. 

-
Re: Uudesta 3G iPhonesta lähti nappi irti
Viesti Kirjoittaja tvv »
mulla kanssa lähti nappi irti.
lahetin luurin huoltoon ja jouduin maksamaan 370e etä sain uuden puhelimen tilalle.
lhetin reklamaatoin yli 2 kk sutten ja ei ole vielä mitään vastausta kuulunut...
myös uudesta puhelimesta irtosi sama nappi jonka liimasin itse kiinni....
lahetin luurin huoltoon ja jouduin maksamaan 370e etä sain uuden puhelimen tilalle.
lhetin reklamaatoin yli 2 kk sutten ja ei ole vielä mitään vastausta kuulunut...
-
Viesti Kirjoittaja jjnews »
Ei hyvää päivää 370€??? Saitko edes sen entisen takaisin uuden lisäksi?? Nyt samantien paikkakunnan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä.Tuntuisi Soneralla olevan puurot ja vellit pahemman kerran sekaisin.tvv kirjoitti:mulla kanssa lähti nappi irti.
-
Viesti Kirjoittaja Netsk »
Aika köyhää...jos nappi irtoaa kuukaudessa kyseessä on kyllä aika varmasti valmistusvirhe. Sain minäkin kelloni takuukorjattua stockalla kun siitä kahden kuukauden käytön jälkeen lohkesi lasi (tämä tapahtui siis ihan itsestään, valmistusvirhe lasissa).jjnews kirjoitti:Ei hyvää päivää 370€??? Saitko edes sen entisen takaisin uuden lisäksi?? Nyt samantien paikkakunnan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä.Tuntuisi Soneralla olevan puurot ja vellit pahemman kerran sekaisin.tvv kirjoitti:mulla kanssa lähti nappi irti.
"The application Microsoft Error Reporting quit while unresponsive"
MacBook Air 11" 128GB
iPhone 5 16GB
MacBook Air 11" 128GB
iPhone 5 16GB
-
Viesti Kirjoittaja mmykkane »
Onko kellään lähiaikoina tämä nappi irronnut ja miten asian tiimoilta on huollossa toimittu? Mulla irtosi nappi tuossa n. viikko sitten kun olin napsauttamassa puhelinta äänettömälle ja nyt mietiskelen uskaltaako tuota luuria huoltoon lähettää.
Eli onko noita puhelimia nyt vaihdettu uusiin / korjattu ja eihän kukaan vaan ole suostunut maksamaan tuota 370€ tuon napin korjauksen tiimoilta?
Eli onko noita puhelimia nyt vaihdettu uusiin / korjattu ja eihän kukaan vaan ole suostunut maksamaan tuota 370€ tuon napin korjauksen tiimoilta?
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Vodafonen unlocked iPhonen hälytysäänet on-off- kytkimen kirkas nuppi irtosi eilen.
Nuppi oli jo alunperin hieman kierossa (verrattuna Soneran iPhoneen) joka on pysynyt jämäkästi paikallaan. Ilmeinen valmistusvika.
Kuinka Italiasta ostetun Applen takuunalaisen tuotteen osalta voisi menetellä?
Ottaako tamperelainen takuukorjaamo näitä korjattavaksi takuunalaisena työnä?
Onko kokemusta vastaavasta?
Nuppi ei ole välttämätön sillä näytön kauttakin puhelimen saa säädettyä äänettömälle ja klemmarin kärjellä pistin nupin ON- asentoon.
Nupin valkoinen runko-osa jäi toki paikalleen mutta tuskin tätä saa itse korjattua.
Nuppi oli jo alunperin hieman kierossa (verrattuna Soneran iPhoneen) joka on pysynyt jämäkästi paikallaan. Ilmeinen valmistusvika.
Kuinka Italiasta ostetun Applen takuunalaisen tuotteen osalta voisi menetellä?
Ottaako tamperelainen takuukorjaamo näitä korjattavaksi takuunalaisena työnä?
Onko kokemusta vastaavasta?
Nuppi ei ole välttämätön sillä näytön kauttakin puhelimen saa säädettyä äänettömälle ja klemmarin kärjellä pistin nupin ON- asentoon.
Nupin valkoinen runko-osa jäi toki paikalleen mutta tuskin tätä saa itse korjattua.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka