Mäksä kirjoitti:
BT gepsiähän tuohon ei saa pelaamaan, ja sisäinen gps saattaa välillä kaupungissa heittää tarkkuudeksi 200m, joka ei ole kyllä riittävä navigointiin. Tomtomin omat laitteet samassa tilanteessa toimivat käytännössä täysin signaalein, kun iphone heittää 0-1 palkkiin
Onko sitten turhan idealistista olettaa että iPhonesta olisi autonavigointiin. Onko maailmalla vielä kokemuksia siitä, kuinka Tomtomin ulkoinen gps- ja TomTom-iPhone pelaavat?
Toimivia autonavigaattoreita myydään 60- 300 euron hintaan, joten iPhone- autonavigointisoftan hyödyt voivat olla käytännössä aika rajalliset, varsinkin kun iPhonen näyttökin on pienehkö autonavigointia ajatellen ja ilmeisimmin soitto iPhoneen katkaisee ainakin Navigonin -iphonesoftan toiminnan.
Vastaisin tuohon, että jotkut haluaa skannerin ja tulostimen. Jotkut haluaa all-in-one vehkeen.
Ja lisää:
ipod ja puhelin vs. iphone
matkailuvaunu ja auto vs. matkailuauto
jääkaappi ja pakastin vs. jääkaappipakastin
muurahainen ja karhu vs. muurahaiskarhu
Ei integroituun saa yleensä kaikkia toimintoja. Aika paljon menee omien tarpeiden mukaan. Itse esimerkiksi puhelimen omistajana arvostan sitä, että tupakansytkään ei tule liikaa piuhoja ja puhelimen saa kantoon autosta helposti.
Nimenomaan, navigaattoria ei aina ole mukana kun tarttis, puhelin on, sama juttu mp3 soittimen kanssa, kameran jne jne.
Navigaattori
kamera
mp3 soitin
geokätköily softa (vaatii gps:n myös, nyt tukee myös kompassia)
netti
sähköposti
jne jne, kaikki samassa laitteessa ja kulkee aina mukana, koska puhelinta en kotiin jätä. Lisäki ulkomaanreissulla varkailla ei ole isoa läjää varastettavaa, vain yksi laite.
Täytyy vielä vähän jatkaa.
Harvemmin mikään erikoistunut laite on huonompi kuin ns. yleislaite. Nykyään kuitenkin tarvitaan taskuja laite+n määrä, joten mieluummin vain se yksi. Ostan tomtomin puhelimeen, kunhan saan tietää tuleeko tellingistä ja softasta edukkaampi bundle.
Mitenkäs on muuten moniajon laita käytettäessä navigointia?
Melko suolainen hinta täytyy sanoa ja loppujen lopuksi melko tarpeeton ainakin allekirjoittaneen mielestä. Lähdettäessä reissulle autolla se vasittu navigointilaite siellä hansikaslokerossa ei paljoa vaivaa. Toimintavarmuuskin on varmasti eri tasoa.
edit: siis puhelun tullessa sovellus sammuu, mutta buuttaa itsensä uudelleen tämän jälkeen. Sitä en kyllä tiedä pitääkö fixxi hakea uudelleen vai mitä tapahtuu? Tuolla olisi hieman videotakin
Mahtaakohan tomtomin telineessä oleva toinen gps vaikuttaa paljon tulokseen verrattuna pelkkään iphonen omaan gps:ään? Veikkaan vaan, että telineelle tulee hintaa se toinen 70 e. Ellei sitten tosiaan lyödä softa ja teline pakettihintaan.
Onko Tomtomin telineessä todellakin toinen GPS vai pelkkä lisäantenni?
TomTom for iPhone
Turn-by-turn car navigation for iPhone is here
TomTom has made navigation available for your iPhone 3G. All you need is:
the TomTom app including the latest maps
(coming soon to the iTunes App Store)
the TomTom car kit that offers secure docking, enhanced GPS performance, clear voice instructions and hands-free calling, while charging your iPhone at the same time.
Kuulin että tomtomin telineen gps toimii 3rd softien kanssa, ja myös ipod touchin kanssa, joten vois melkeen pistää sen hankintalistalle, niin luulis navigoninkin toimivan paremmin sen jälkeen.
Tuli nyt nopeasti testattua tuo TomTomin Nordic versio.
Navigointi toimii hyvin, oikeastaan ehkä hiukan sulavampaa kuin Navigonin toiminta. Ei ainakaan tällä pikkukaupunkialueella juuri sekoillut ja ohjeet ovat selkeät. Plussana TomTomille on Navigoniin verrattuna huomattavasti kovempi äänenvoimakkuus.
Lisäksi Tomtom saa pisteet säätömahdollisuuksista. Kielen pystyy valita lennosta, eikä ole pakko pitää luuria suomenkielisenä jos haluaa suomeksi ohjeet (kuten Navigonissa).
Ainoa mikä tässä TomTomissa vaikuttaa olevan heikompi, on nuo POI:t. ITse kun liikun harrastusten johdosta paljon eri jäähalleilla niin ei tämä oikein tunnu niitä löytävän, kun taas Navigon löytää tästä läheltä kaikki.
Kartat ovat kyllä selkeämmät TomTomissa kuin Navigonissa, esim katujen nimet näkyvät paremmin.
Pitää vielä jatkaa testailuja, mutta nuo POI:t ovat mulla aika tärkeitä, joten tällä hetkelä Navigon vie sillä saralla kyllä voiton kotiin.
inf kirjoitti:Tuli nyt nopeasti testattua tuo TomTomin Nordic versio.
Navigointi toimii hyvin, oikeastaan ehkä hiukan sulavampaa kuin Navigonin toiminta. Ei ainakaan tällä pikkukaupunkialueella juuri sekoillut ja ohjeet ovat selkeät. Plussana TomTomille on Navigoniin verrattuna huomattavasti kovempi äänenvoimakkuus.
Lisäksi Tomtom saa pisteet säätömahdollisuuksista. Kielen pystyy valita lennosta, eikä ole pakko pitää luuria suomenkielisenä jos haluaa suomeksi ohjeet (kuten Navigonissa).
Ainoa mikä tässä TomTomissa vaikuttaa olevan heikompi, on nuo POI:t. ITse kun liikun harrastusten johdosta paljon eri jäähalleilla niin ei tämä oikein tunnu niitä löytävän, kun taas Navigon löytää tästä läheltä kaikki.
Kartat ovat kyllä selkeämmät TomTomissa kuin Navigonissa, esim katujen nimet näkyvät paremmin.
Pitää vielä jatkaa testailuja, mutta nuo POI:t ovat mulla aika tärkeitä, joten tällä hetkelä Navigon vie sillä saralla kyllä voiton kotiin.
Eikös POIta voi lisätä itsekin? Lisäät vaan kaikki jäähallit ja täts it.
Mäksä kirjoitti:Kuulin että tomtomin telineen gps toimii 3rd softien kanssa, ja myös ipod touchin kanssa, joten vois melkeen pistää sen hankintalistalle, niin luulis navigoninkin toimivan paremmin sen jälkeen.
Näin on: "TomTom has also confirmed that their GPS car kit will work with the iPod touch as suspected, as well as with 3rd party GPS apps" -iPhoneAlley
| MBP 14" | iPhone 13 Pro | iPad Pro 12,9" | AirPods Pro 2 | Apple Watch SE | ATV 4K | HomePods |
En nyt kyllä tälläistä asetusta mistään löytänyt, että näitä voisi itse lisäillä. Suosikkeja tietysti voi lisätä
En nyt kyllä tälläistä asetusta mistään löytänyt, että näitä voisi itse lisäillä. Suosikkeja tietysti voi lisätä
Tämä alkaa mennä naurettavuuksiin jo tämä softien amputointi, AppStoressa on kyllä maininta kameroista, mutta mistään niit'ä en ainakaan minä löydä.
Uskomatonta, jos POI:t on puukotettu ominaisuuksista pois...prkl..
Petris kirjoitti:
Tämä alkaa mennä naurettavuuksiin jo tämä softien amputointi, AppStoressa on kyllä maininta kameroista, mutta mistään niit'ä en ainakaan minä löydä.
Tarkoitatko näitä valvontakameroita? Ne kyllä löytyvät sieltä Asetukset -> Reitin suunnittelu -> TomTom valvontakamerat
Petris kirjoitti:
Tarkoitatko näitä valvontakameroita? Ne kyllä löytyvät sieltä Asetukset -> Reitin suunnittelu -> TomTom valvontakamerat
Poit on huoltoasemia, valvontakameroita jne jne, joita voit tomtomin normi laitteisiin esim tietokoneelta suoraan siirtää omia ilmaiseksi, tomtomin omat maksaa
Onkos tuossa Tomtomissa kaistaopastus?
Manuaalissa ei ainakaan ollut siitä mainintaa.