Topsi kirjoitti:Sama vika rahikaisella. Hidasta on kuin mikä vähän siellä sun täällä.
Lisäksi tuntuu että esim. GPS-softat ei toimi juuri ollenkaan päivityksen jälkeen.
Mielessä on käynyt että tämä on Applen juoni jolla saadaan 3G käyttäjät päivittämään iphone 4:ään...
Taidan downgradeta kunhan ehtii...
Mä oon kans huomannu, että GPS tökkii pahasti verrattuna aiempaan. Ei meinaa millään löytää satelliitteja tai hukkaa ne kaiken aikaa. Jopa TomTom-Car Kitissä!
-MacBook Pro 2.53GHz 4Gt (OS X 10.7.3)
-iPhone 4S 32Gt (iOS 5.1)
-iPad 2 16Gt
jjari kirjoitti:Ei kaikki 3G:t hidastu. Mulla toimii ihan sutjakkaasti ja GPS:n kanssa ei mitään ongelmia.
Kerro lisää! Mitähän eroa on puhelimessasi vrt. esim. minä. voisko olla jostain asetuksista tms. kiinni?
Mitäköhän sitä kertois No sutjakkaasti tarkoittaa tietenkin sitä etten huomaa eroa 3.1.3:een, eri asia sitten toimiko se niin kauhean sutjakasti. Navigon tuntuu nyt saavan fixin nopeammin kuin ennen. Ikinä en ole puhelinta jailbreakannu tai unlockannu. Paitsi nyt kun kytky meni umpeen niin ihan virallinen unlock.
iphone 3G ja JB käyttäjät, cydiaan on tullut ohjelma nimeltä zToggle, tällä voit enabloida / disabloida moniajon ja kotiruudun taustakuvan. Laitan tän siksi ettei porukan tarvi tarvi tehä restorea saadakseen noita pois tai jos haluaa kokeilla niin ei tarvi tehdä.
Viimeksi muokannut projector, 23.7.2010 klo 19.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HIROSHIMA 45
TSHERNOBYL 86
WINDOWS 95
Google Nexus ONE -> CyanogenMod 6.0 Stable
Tulossa -> Desire HD <3
Topsi kirjoitti:voisko olla jostain asetuksista tms. kiinni?
Voi olla hakuammuntaa, mutta muistelisin HO:sta(kin) lukeneeni, että 3G toimisi sutjakkaammin, jos luurin ottaa käyttöön uutena eikä palauta backup:ia. Tiedä sitten käytännössä.
(Itse en ole jaksanut 3.1.3->4.0 päivitystä edes JB-3G:lläni tehdä, kun en toistaiseksi katso hyötyväni siinä varsinaisesti mistään, mutta tulevaisuutta ajatellen kuulisin kernaasti yo. seikasta vahvistavia/kumoavia kokemuksia, sikäli kuin niitä joltain löytyy)
MBP 15" 2.4GHz i7 8GB 120GB SSD (ForceGT)
Mac mini 2.26GHz C2D 4GB + EyeTV 610
Kaverikin nauroi tuota puhelinta, kun eilen tarvi jotain reittiä ettiä grillille, että mokoma takkuaa naurettavan paljon ja tottahan tuo on. Puhelin on siis ihan perus Soneran SIM-lukittu vailla mitään JB:tä tms. Tiedä jos tota tyhjentäisi jotenkin, niin nopeutuisiko? Kuvia ja musiikkiakaan tuossa ei ole gigaa enempää.
Täällä myös 3G sukkaa todella paljon!! Melkein kaikki ohjelmat kaatuilee ja navigointi todella vaikeaa.
Olen ollut tyytyväinen jo kaksi vuotta, mutta nyt meni hermot!
Olen tyhjentänyt melkein kaikki kuvat ja musat, mutta ei auta.
Itselläni ei tuota 3G-mallia ole, mutta oletteko kokeilleet sammutella ohjelmia manuaalisesti? Eli kotinäppäimen tuplanapautuksella käynnissä olevat softat näkyviin ja sitten pidetään ohjelmaikonin päällä sormea pari sekuntia. Siitä sitten turhat ohjelmat taustalta kiinni - tuskin tuosta ainakaan haittaa on. Itse tulee sammuteltua usein 3GS:kin noita turhia softia pois...
MiniMe kirjoitti:Itselläni ei tuota 3G-mallia ole, mutta oletteko kokeilleet sammutella ohjelmia manuaalisesti? Eli kotinäppäimen tuplanapautuksella käynnissä olevat softat näkyviin ja sitten pidetään ohjelmaikonin päällä sormea pari sekuntia. Siitä sitten turhat ohjelmat taustalta kiinni - tuskin tuosta ainakaan haittaa on. Itse tulee sammuteltua usein 3GS:kin noita turhia softia pois...
3G:ssä ei ilman jailbreikkia ole multitasking käytössä.
Azoon kirjoitti:Täällä myös 3G sukkaa todella paljon!! Melkein kaikki ohjelmat kaatuilee ja navigointi todella vaikeaa.
Olen ollut tyytyväinen jo kaksi vuotta, mutta nyt meni hermot!
Olen tyhjentänyt melkein kaikki kuvat ja musat, mutta ei auta.
Eihän kuvien ja musiikkien poistaminen vaikuta puhelimen muistiin mitenkään (muistilla ja muistilla on eroa). Kokeile iTunesin avulla restorea, jospa se nopeuttaisi puhelimesi toimintaa.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
En kyllä pysty väittämään omaa 3G:täni hitaammaksi 4.0.1:llä kuin 3.1.3:lla. Kaatuilemaan on rontti ruvennut, mutta tein äsken palautuksen, katotaan auttaako se.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
iOS4.0 jälkeen luuri on mennyt ihan tilttiin pari kertaa, mutta usein on käynyt niin että kun puhelimen taskusta ottaa ja soittaa kaverille nii ei kuulu ääni eikä saa kaijutinta päälle. myöskään puhelin ei tunnista onko siinä kiinni kuulokkeet eikä toista musiikkia. onneksi uudelleen käynnistäminen riittää.
edit: Eikä 4.0.1 auttanut ollenkaan
Viimeksi muokannut heisulivei, 25.7.2010 klo 9.20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt on ilmennyt myös semmoinen vika että kun saan musiikin toimimaan niin yhtäkkiä kesken kappaleen musiikki hidastuu ja muuttuu epämääräiseksi puuromössöksi. Eikä enää auta pelkkä resetti. Ketuttaa ku oon intissä ja kone kotona nii ei pääse palauttamaan. Vitsi ku sais palautettuu tän kapulan 2.0 versioon se ei tökkiny yhtään. Sais Apple nyt vähä panostaa myös iPhone 2gr ja 3G malleihin, tekis nelos versiosta pikkasen kevyemmän version vanhemmille malleille.
Täällä kans sukkaa simona. Downgrade 3.1.3:een olis kova sana, mut en onnistu löytämään yhtään selkokielen opasta, vaikka englanti hyvin sujuukin. Ehkä googlaustaidot ei vaan riitä. Mistä siis selvä DG-ohje 4.0:sta 3.1.3:een? Joku tyyliin iClarifiedin selkoinen. Macci käytössä.
hyxal kirjoitti:Täällä kans sukkaa simona. Downgrade 3.1.3:een olis kova sana, mut en onnistu löytämään yhtään selkokielen opasta, vaikka englanti hyvin sujuukin. Ehkä googlaustaidot ei vaan riitä. Mistä siis selvä DG-ohje 4.0:sta 3.1.3:een? Joku tyyliin iClarifiedin selkoinen. Macci käytössä.
Eli RecBoot-nimisellä ohjelmalla laitetaan puhelin recovery-moodiin ja lopuksi palautetaan se. Tuossa Hosts-kohdassa pitää editoida siis tiedostoa /etc/hosts ja lisätä sinne “74.208.105.171 gs.apple.com".
Vähän virittelyä tuo siis vaatii.
Edit: Tässä vielä ohjeita tuohob hosts-tiedoston editointiin, itse muokkasin suoraan Emacsilla:
hyxal kirjoitti:Täällä kans sukkaa simona. Downgrade 3.1.3:een olis kova sana, mut en onnistu löytämään yhtään selkokielen opasta, vaikka englanti hyvin sujuukin. Ehkä googlaustaidot ei vaan riitä. Mistä siis selvä DG-ohje 4.0:sta 3.1.3:een? Joku tyyliin iClarifiedin selkoinen. Macci käytössä.
Eli RecBoot-nimisellä ohjelmalla laitetaan puhelin recovery-moodiin ja lopuksi palautetaan se. Tuossa Hosts-kohdassa pitää editoida siis tiedostoa /etc/hosts ja lisätä sinne “74.208.105.171 gs.apple.com".
Edit: Tässä vielä ohjeita tuohob hosts-tiedoston editointiin, itse muokkasin suoraan Emacsilla:
Tuo hosts-tiedoston muokkaus tarvitsee tehdä vain 3GS:lle. 3G:n palautuksessa iOS4:stä 3.1.2 tai 3.1.3:een sen voi skipata.
Itse palautin 3G:ni näillä ohjeilla: http://www.redmondpie.com/downgrade-ios ... -to-guide/
(ja siis skippaamalla tuon Step-kolmosen)
Hyvin onnistui ja puhelin toimii taas kuten pitääkin (iOS4 tahmasi pahasti).
Tuo hosts-tiedoston muokkaus tarvitsee tehdä vain 3GS:lle. 3G:n palautuksessa iOS4:stä 3.1.2 tai 3.1.3:een sen voi skipata.
Itse palautin 3G:ni näillä ohjeilla: http://www.redmondpie.com/downgrade-ios ... -to-guide/
(ja siis skippaamalla tuon Step-kolmosen)
Hyvin onnistui ja puhelin toimii taas kuten pitääkin (iOS4 tahmasi pahasti).
Koskeeko tämä ainoastaan Jailbreak-puhelimia vai voiko tehdä muihinkin?