Apple vaihtaa iPhone 4:n ruuvit huollossa?!
-
Re: Apple vaihtaa iPhone 4:n ruuvit huollossa?!
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
Pattitilanne siis MBA osalta jos potee ruuvikammoa.
iPadissä ei ole yhtään ruuvia ulkopuolella.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Se vaihdetaan eli se sun omaisuutesi jää sinne ja saat jonkun toisen omaisuutta?McKorhone kirjoitti:Ongelma on tämä: vien laitteen joka on minun omaisuuttani huoltoon ja siellä sitä muutetaan lupaa pyytämättäCathi777 kirjoitti:Kyllähän kaikki ruuvit kuitenkin auki saadaan niin mikä se ongelma tässä nyt sitten loppupelissä on? Ruuvit auki ja uusi lasi paikalleen jos sellaiseen touhuun haluaa lähteä.McKorhone kirjoitti:No minä otan herneet nenästä ja koitan selventää sitä mitä ajan takaa:
Mielestäni on väärin jos vien laitteen joka on minun omaisuuttani huoltoon ja siellä sitä muutetaan lupaa pyytämättä. Huollon pitääkin korjata vika, nimenomaan, eikä käydä vaihtamaan ehjiä osiaKoska monien mielestä puhelimen avaamiselle asiakkaan toimesta ei ole mitään syytä, anna tässä nyt ainakin yhden: haljenneen takalasin voi vaihtaa itse avaamalla juuri nuo kyseiset ruuvit. Tietääkseni 'helposti' halkeava takalasi on 'known issue' eikä mene takuun piikkiin eli jos viet lasin liikkeeseen vaihdettavaksi, maksat lasista ja työstä sekä odotat niin monta viikkoa ilman puhelintasi kuin huoltojono kestää (muistaakseni puhelimia ei huolleta Suomessa). Itse tehtynä takalasin vaihto ei ole monimutkainen operaatio jos vaan saa ne ruuvit auki
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Muista seuraavalla kerralla sitten sanoa, että eivät anna sinulle uutta laitetta sieltä vaan antavat sitten sen rikkinäisen vanhan.McKorhone kirjoitti:Ongelma on tämä: vien laitteen joka on minun omaisuuttani huoltoon ja siellä sitä muutetaan lupaa pyytämättäCathi777 kirjoitti:Kyllähän kaikki ruuvit kuitenkin auki saadaan niin mikä se ongelma tässä nyt sitten loppupelissä on? Ruuvit auki ja uusi lasi paikalleen jos sellaiseen touhuun haluaa lähteä.McKorhone kirjoitti:No minä otan herneet nenästä ja koitan selventää sitä mitä ajan takaa:
Mielestäni on väärin jos vien laitteen joka on minun omaisuuttani huoltoon ja siellä sitä muutetaan lupaa pyytämättä. Huollon pitääkin korjata vika, nimenomaan, eikä käydä vaihtamaan ehjiä osiaKoska monien mielestä puhelimen avaamiselle asiakkaan toimesta ei ole mitään syytä, anna tässä nyt ainakin yhden: haljenneen takalasin voi vaihtaa itse avaamalla juuri nuo kyseiset ruuvit. Tietääkseni 'helposti' halkeava takalasi on 'known issue' eikä mene takuun piikkiin eli jos viet lasin liikkeeseen vaihdettavaksi, maksat lasista ja työstä sekä odotat niin monta viikkoa ilman puhelintasi kuin huoltojono kestää (muistaakseni puhelimia ei huolleta Suomessa). Itse tehtynä takalasin vaihto ei ole monimutkainen operaatio jos vaan saa ne ruuvit auki
-
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
Kysymyshän oli ruuvien vaihtamisesta puhelimeen, ei puhelimen vaihtamisesta uuteen.Cathi777 kirjoitti:Muista seuraavalla kerralla sitten sanoa, että eivät anna sinulle uutta laitetta sieltä vaan antavat sitten sen rikkinäisen vanhan.McKorhone kirjoitti:Ongelma on tämä: vien laitteen joka on minun omaisuuttani huoltoon ja siellä sitä muutetaan lupaa pyytämättäCathi777 kirjoitti:Kyllähän kaikki ruuvit kuitenkin auki saadaan niin mikä se ongelma tässä nyt sitten loppupelissä on? Ruuvit auki ja uusi lasi paikalleen jos sellaiseen touhuun haluaa lähteä.McKorhone kirjoitti:No minä otan herneet nenästä ja koitan selventää sitä mitä ajan takaa:
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Et taida nyt ymmärtää? Sinähän et saa sinun rakasta vanhaa puhelintasi takaisin jos viet sen huoltoon. Ne antavat sulle UUDEN (käytetyn,korjatun miten vaan) puhelimen joten ne ei ole vaihtanut sulle vain ja ainoastaan pelkkiä ruuveja.McKorhone kirjoitti:
Kysymyshän oli ruuvien vaihtamisesta puhelimeen, ei puhelimen vaihtamisesta uuteen.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ongelma on vain sinun päässäsi. Ei ole mitenkään harvinaista, että valmistaja haluaa vaihtaa takuun alaisiin laitteisiin osia, jotka se itse katsoo tarpeellisiksi. Näin toimitaan autojen, muiden ajoneuvojen ja monien värkkien kohdalla. Jos he katsoisivat järkeväksi korvata nuo ruuvit liimalla, he voisivat aivan hyvin tehdä sen. Et ole huomannut sitä oleellista pointtia, että vaikka laite on sinun, vastuu sen toimivuudesta on toistaiseksi valmistajalla.McKorhone kirjoitti: Ongelma on tämä: vien laitteen joka on minun omaisuuttani huoltoon ja siellä sitä muutetaan lupaa pyytämättä
-
-
Voisitko mitenkään koittaa yrittää keskustella asiallisesti? Onko liikaa vaadittu? Jos et ymmärrä mitä ajan takaa, ei vika ole minun päässäni vaan sinun.KunkkuJ kirjoitti:Ongelma on vain sinun päässäsi. Ei ole mitenkään harvinaista, että valmistaja haluaa vaihtaa takuun alaisiin laitteisiin osia, jotka se itse katsoo tarpeellisiksi. Näin toimitaan autojen, muiden ajoneuvojen ja monien värkkien kohdalla. Jos he katsoisivat järkeväksi korvata nuo ruuvit liimalla, he voisivat aivan hyvin tehdä sen. Et ole huomannut sitä oleellista pointtia, että vaikka laite on sinun, vastuu sen toimivuudesta on toistaiseksi valmistajalla.McKorhone kirjoitti: Ongelma on tämä: vien laitteen joka on minun omaisuuttani huoltoon ja siellä sitä muutetaan lupaa pyytämättä
-
Viesti Kirjoittaja kari.patila »
Ei tällä asialla ole minusta mitään merkitystä, ei edes periaattellisesti. Ruuvidominoteoria on jo itsessään niin huvittava, että varaudu näiden epäasiallisuuksien jatkumiseen.McKorhone kirjoitti:Voisitko mitenkään koittaa yrittää keskustella asiallisesti? Onko liikaa vaadittu? Jos et ymmärrä mitä ajan takaa, ei vika ole minun päässäni vaan sinun.KunkkuJ kirjoitti:Ongelma on vain sinun päässäsi. Ei ole mitenkään harvinaista, että valmistaja haluaa vaihtaa takuun alaisiin laitteisiin osia, jotka se itse katsoo tarpeellisiksi. Näin toimitaan autojen, muiden ajoneuvojen ja monien värkkien kohdalla. Jos he katsoisivat järkeväksi korvata nuo ruuvit liimalla, he voisivat aivan hyvin tehdä sen. Et ole huomannut sitä oleellista pointtia, että vaikka laite on sinun, vastuu sen toimivuudesta on toistaiseksi valmistajalla.McKorhone kirjoitti: Ongelma on tämä: vien laitteen joka on minun omaisuuttani huoltoon ja siellä sitä muutetaan lupaa pyytämättä
-
Viesti Kirjoittaja nackerton »
Nooh, joka tapauksessa kinkkikaupat ovat parissa kuukaudessa pullollaan sopivia ruuvauskärkiä
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Videossahan se mainittiin monesti eli Pentalobular.nackerton kirjoitti:Onko tuolle kannalle mitään oikeaa nimeä vai onko se tosiaan Applen oma keksintö?
Nooh, joka tapauksessa kinkkikaupat ovat parissa kuukaudessa pullollaan sopivia ruuvauskärkiä
-
Jotenkin nyt tuntuu ettet ihan ymmärtänyt jutun pointtiaSherukka kirjoitti:Renkaanvaihto oli epäonnistunut vertailukohde koska siinä usein on juuri noin eli lukkopultit ovat sellaisia ettei niitä tahdo millään saada rikkomatta auki/kiinni vaikka sovitin tuleekin mukana. Itse vaihdoin lukkopultit pois eli vorot saa viedä vanteet jos kelpaa!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Tahdonpa minäkin vääntää rautalankaa tästä asiasta.Marbo kirjoitti:Et taida nyt ymmärtää? Sinähän et saa sinun rakasta vanhaa puhelintasi takaisin jos viet sen huoltoon. Ne antavat sulle UUDEN (käytetyn,korjatun miten vaan) puhelimen joten ne ei ole vaihtanut sulle vain ja ainoastaan pelkkiä ruuveja.McKorhone kirjoitti:
Kysymyshän oli ruuvien vaihtamisesta puhelimeen, ei puhelimen vaihtamisesta uuteen.
iPhonejahan ei varsinaisesti korjata takuuhuollossa. Jos puhelimessa on vikaa, joka todetaan takuun piiriin kuuluvaksi, saa ei sitä asiakkaan huoltoon tuomaa puhelinta korjata ja palauteta asiakkaalle. Sen sijaan asiakas saa takuuseen huoltokorjatun laitteen, joka on siis ihan eri yksilö kuin se, jonka asiakas sinne huoltoon roudasi. Tämä takuukorjattu laite on siis koottu jossain pajalla tai tehtaalla (vai missä lie) ja siinä kokoamisvaiheessa siihen on laitettu ne nykyisin käytössä olevat ruuvit. Joten, asiakkaan huoltoon viemään puhelimeen ei vaihdeta ruuveja vaan hänelle annetaan uusi puhelin, jossa ne erilaiset ruuvit ovat.
Asiakkaan oma puhelin taas viedään sinne tehtaalle (vai mikä lie), missä noita huoltokorjauksia tehdään. Siitä otetaan sopivat osat ja niistä ja muista puhelimista otetuista sopivista osista kootaan sitten huoltokorjattu laite, johon laitetaan sillä hetkellä käytössä olevat ruuvit. Joku toinen asiakas saa sitten tuon yksilön (joka on mahdollisesti koottu useammastakin eri yksilöstä) itselleen ja voi ehkä taas kirota, että on erilaiset ruuvit kuin siinä, minkä huoltoon toin.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Kerrohan, mikä tuossa ei ollut asiallista? Tuotteen valmistajalla on oikeus, suorastaan velvollisuus tehdä tarpeelliseksi katsomansa muutokset laitteeseen, joka on takuun alainen. Ei siihen sinun lupaasi tarvita. Toiset tuntuvat ymmärtävän tämän jutun pointin, sinä et.McKorhone kirjoitti:Voisitko mitenkään koittaa yrittää keskustella asiallisesti? Onko liikaa vaadittu? Jos et ymmärrä mitä ajan takaa, ei vika ole minun päässäni vaan sinun.
-
KunkkuJ kirjoitti:Ongelma on vain sinun päässäsi.
-
Lisää rautalankaa:Miklu kirjoitti:Tahdonpa minäkin vääntää rautalankaa tästä asiasta.Marbo kirjoitti:Et taida nyt ymmärtää? Sinähän et saa sinun rakasta vanhaa puhelintasi takaisin jos viet sen huoltoon. Ne antavat sulle UUDEN (käytetyn,korjatun miten vaan) puhelimen joten ne ei ole vaihtanut sulle vain ja ainoastaan pelkkiä ruuveja.McKorhone kirjoitti:
iPhonejahan ei varsinaisesti korjata takuuhuollossa. Jos puhelimessa on vikaa, joka todetaan takuun piiriin kuuluvaksi, saa ei sitä asiakkaan huoltoon tuomaa puhelinta korjata ja palauteta asiakkaalle. Sen sijaan asiakas saa takuuseen huoltokorjatun laitteen, joka on siis ihan eri yksilö kuin se, jonka asiakas sinne huoltoon roudasi. Tämä takuukorjattu laite on siis koottu jossain pajalla tai tehtaalla (vai missä lie) ja siinä kokoamisvaiheessa siihen on laitettu ne nykyisin käytössä olevat ruuvit. Joten, asiakkaan huoltoon viemään puhelimeen ei vaihdeta ruuveja vaan hänelle annetaan uusi puhelin, jossa ne erilaiset ruuvit ovat.
Asiakkaan oma puhelin taas viedään sinne tehtaalle (vai mikä lie), missä noita huoltokorjauksia tehdään. Siitä otetaan sopivat osat ja niistä ja muista puhelimista otetuista sopivista osista kootaan sitten huoltokorjattu laite, johon laitetaan sillä hetkellä käytössä olevat ruuvit. Joku toinen asiakas saa sitten tuon yksilön (joka on mahdollisesti koottu useammastakin eri yksilöstä) itselleen ja voi ehkä taas kirota, että on erilaiset ruuvit kuin siinä, minkä huoltoon toin.
Minä puhuin ruuvien vaihtamisesta laitteeseen jonka asiakas on tuonut ja saa takaisin, kuten jo aiemmin mainitsin, jos laite vaihdetaan kokonaan toiseen yksikköön on kyse eri asiasta, jonka olen myöskin jo aiemmin todennut.
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Ei kyllä tullut missään selväksi että olisit sisäistänyt idean. Ja miksi puhuisit asiasta jota ei tapahdu ja kaiken lisäksi tuohtuisit siitä.McKorhone kirjoitti:Lisää rautalankaa:
Minä puhuin ruuvien vaihtamisesta laitteeseen jonka asiakas on tuonut ja saa takaisin, kuten jo aiemmin mainitsin, jos laite vaihdetaan kokonaan toiseen yksikköön on kyse eri asiasta, jonka olen myöskin jo aiemmin todennut.
-
Entäpä jos viet auton renkaanvaihtoon ja sen sijaan, että autoosi vaihdetaan renkaat, niin saatkin samanlaisen, mutta ihan uuden / uudeksi laskettavan auton, johon ne renkaat on asennettu? Muuttaako se tilannetta tai ajatusmallia johonkin?McKorhone kirjoitti:renkaanvaihtovertaus ylempää ketjusta
Tämä vertaus nyt ontuu hieman, kun toisessa puhutaan maksullisesta huollosta ja toisessa maksuttomasta takuuhuollosta (/ laitteen vaihdosta). On toki eri asia, jos maksullisessa huollossa tehdään jotain sellaista, joka aiheuttaa asiakkaalle myöhemmin lisäkustannuksia, mutta näen, että takuuhuollon ollessa kyseessä asia on eri. Ja ne erilaiset ruuvithan eivät aiheuta lisäkustannuksia kuin siinä tapauksessa, että haluat avata sen puhelimen ja sinulla ei vielä ole sitä oikeanlaista ruuvimeisseliä. Ihan sama asia, kuin jos halusit avata sen puhelimen niiden tavallisten ristipääruuvien aikaan ja sinulla ei ollut oikeanlaista ja tarpeeksi pientä meisseliä. Ostoksille jouduit joka tapauksessa.
-
Macrumorsin sivuilta:Pis kirjoitti:Ei kyllä tullut missään selväksi että olisit sisäistänyt idean. Ja miksi puhuisit asiasta jota ei tapahdu ja kaiken lisäksi tuohtuisit siitä.McKorhone kirjoitti:Lisää rautalankaa:
But numerous reports have surfaced from users who have taken their iPhones in for service only to discover that Apple has replaced their Phillips screws with the new pentalobular ones.
-
Mutta iPhonejahan ei huolleta. Tai siis korjata ja palauteta asiakkaalle. Joten siinä mielessä tuota ruuvien vaihtoa ei tapahdu. Ruuvit ovat erilaiset sen vuoksi, kun ne on siinä (uudessa) vaihtolaittessa jo muutenkin mukana. Eli niitä ruuveja ei vaihdeta, laite vaihdetaan.McKorhone kirjoitti:Lisää rautalankaa:
Miksi jaksat vääntää tapahtumattomasta asiasta näin paljon, jos olet jo sisäistänyt, että moista ei oikeasti edes tapahdu?
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Niin niin, mutta ei tuo tarkoita sitä että laite olisi muuten sama yksilöMcKorhone kirjoitti:Macrumorsin sivuilta:Pis kirjoitti:Ei kyllä tullut missään selväksi että olisit sisäistänyt idean. Ja miksi puhuisit asiasta jota ei tapahdu ja kaiken lisäksi tuohtuisit siitä.McKorhone kirjoitti:Lisää rautalankaa:
But numerous reports have surfaced from users who have taken their iPhones in for service only to discover that Apple has replaced their Phillips screws with the new pentalobular ones.

-
Koitan tässä selittää että mielestäni toimintamalli jossa asiakkaan omaisuutta muutetaan oleellisesti huollon toimesta lupaa pyytämättä ei välttämättä ole hyväksyttävä.Miklu kirjoitti:Entäpä jos viet auton renkaanvaihtoon ja sen sijaan, että autoosi vaihdetaan renkaat, niin saatkin samanlaisen, mutta ihan uuden / uudeksi laskettavan auton, johon ne renkaat on asennettu? Muuttaako se tilannetta tai ajatusmallia johonkin?McKorhone kirjoitti:renkaanvaihtovertaus ylempää ketjusta
Tämä vertaus nyt ontuu hieman, kun toisessa puhutaan maksullisesta huollosta ja toisessa maksuttomasta takuuhuollosta (/ laitteen vaihdosta). On toki eri asia, jos maksullisessa huollossa tehdään jotain sellaista, joka aiheuttaa asiakkaalle myöhemmin lisäkustannuksia, mutta näen, että takuuhuollon ollessa kyseessä asia on eri. Ja ne erilaiset ruuvithan eivät aiheuta lisäkustannuksia kuin siinä tapauksessa, että haluat avata sen puhelimen ja sinulla ei vielä ole sitä oikeanlaista ruuvimeisseliä. Ihan sama asia, kuin jos halusit avata sen puhelimen niiden tavallisten ristipääruuvien aikaan ja sinulla ei ollut oikeanlaista ja tarpeeksi pientä meisseliä. Ostoksille jouduit joka tapauksessa.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka