phiit kirjoitti:lisänä myös että kuluttajavirastohan ei näille asioille loppupeleissä mitään mahda, korkeintaan "pahimmillaan" lähettävät lausunnon myyjälle/valmistajalle miten heidän mielestään asia pitäisi hoitaa, tämä ei kuitenkaan velvoita myyjää/valmistajaa yhtään mihinkään
Avausviestini foorumille, jei.
Sellainen huomautus, että jos asian vie kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi ja sieltä saa itselleen positiivisen päätöksen, niin kyllä elinkeinonharjoittajat sitä yleensä noudattavat. KRIL:ssä ratkaistaan huomattava määrä asioita ja niissä tapauksissa, joissa elinkeinonharjoittaja ei toimi ratkaisusuosituksen mukaisesti, päätyy kyseinen yritys Kauppalehdessä (jos muistan oikein) julkaistavalle mustalle listalle. Tällä palstalla ei yleensä montaa nimeä löydy. Mutta kuten edellä todettin, mitää velvoittavaa vaikutusta päätöksellä ei ole. Toiset yritykset tosin eivät halua tuottaa itselleen badwilliä, jos voivat välttää sen pienillä kustannuksilla.
Ongelmana tosin KRIL:n kanssa on se, että tällä hetkellä keskimääräinen käsittelyaika päätöksen saamiselle on yli vuoden.