Kukkols kirjoitti:En ole pettynyt ollenkaan nykyisen iP4 32GB mallin omistajana . Tulee näköjään perinteeksi skipata tuon S-mallin ohi seuraavaan "täys" versioon.
Joo, mitä enemmän otan selvää tuosta 4S:stä niin sitä enemmän oon samaa mieltä kuin siä (4 32 Gt:n omistajana myös), vaikka alkuun oli ihan toiset fiilikset. Eiköhän tässä hyvillä mielin vois skippailla vaikka sinne iPhone 6:een asti tai mikä se onkaan sitten se oletetun iPhone 5:n jälkeen tuleva - jos laite vaan fyysisesti kestää sinne saakka
Edit: ja vielä jos ajatellaan että Sirin saattaa saada jailbreakin kautta joskus tulevaisuudessa niin aina vain vähemmän syitä haikailla 4S:n perään.
Viimeksi muokannut tuomas92, 4.10.2011 klo 23.17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitkälti juuri sitä mitä odottaa saattoi. Oli selvää, ettei iPhone 5:sta ole tulossa vielä. iPad 3:sesta nyt puhumattakaan. Ihan mukava päivitys, mutta nelosen omistajille tuo ei juuri mitään merkitsevää uutta anna.
Mitä käyttöliittymään tulee, niin hyvä että on pysynyt suht samana. Ei sitä käyttöliittymää tule muutella vaan sen takia, että pitäisi olla jotain uutta.
"Ihan kiva", mutta ei kyllä aiheuta mitään suuria ostohaluja itsessäni. Omasta 3GS:stä on tällä hetkellä antenni rikki. Jos saan sen kuntoon ja puhelin pysyy kunnossa, niin odottelen varmaankin sitä seuraavaa mallia sitten, josko siihen tulisi sitten jotain mikä säväyttäisi. Toivotaan, että 3GS vielä sen noin vuoden kestäisi.
Siri vaikuttaa kivalta, mutta veikkaanpa, ettei tule koskaan suomea tukemaan. Voice controlia koitin joskus käyttää englanniksi, kun se tuntui toimivan paljon paremmin englanniksi kuin suomeksi. Ongelmaksi kuitenkin muodostui se, etten osannut lausua suomalaisia nimiä "englanniksi", joten puhelin soitteli kenelle sattui, kun sitä koitti käskyttää. Tiedä sitten, tuoko tuo Siri tähän parannusta.
olihan se joo pettymys ku ei vitosta tullukkaan, mut ei sille ny mitään voi. taitaa se 4s mennä hankintaan ku ittelläni ei oo enne iphonee ollu ja kesästä lähtien oon siit haaveillu mut päätin si oottaa vitosta mikä ei si tullukkaa, mut onhan toi 4s kuitenki vähän parempi ku 4 et ehkä ny mielummin se. harmittaa vaa ku joutuu vaihtaa liittymää dnasta soneraan (?) ku dna o ollu aina ja se o kuitenki ollu hyvä mut ei voi mitää.. toi siri vaikuttaa iha hauskalta jutult kunhan siihen saatais suomi kieleks mahollisimman pian, mitä khyl vahvasti epäilen. tuli vaa mieleen et ymmärtääköhän se vaa "kirjakieltä"?
egoste kirjoitti:Ei muutakuin iNokia 7S - Sea Ray ennakkotilaukseen, kun noin huonon julkaisivat...
Joo Nokian Mangoa tässä odottellu jo jonninaikaa... Nythän olisi hyvä sauma pudottaa pommi. Vaikkakin näänkin punasta Windowssin kuullessani niin tuon Winmobilen tuntuma ja fiilis on sen verran erilainen niin kiinnostaa ihan vaihtelun takia. Loistavaa palautettahan se on saanu kanssa kun nää muut on jääny junnaa tätä iOS karkki-iconi meininkiä - jotenkin ton Windowssin käyttiksen jälkeen tuntuu iPhonet ja muut Androidit vanhanaikaisilta samakaltaisineen UIneen. Jotenkin tönkköö ja tökkii pahasti mulla 4vuoden 4 iPuhelimen jälkeen.. ja voihan sitä sit swichaa takas iPhone 6seen kun se joskus ilmestyy
mikäs tämä suomen poissaolo Siristä on? minä ainakin sain sen käsityksen, että se on kyllä tulossa siihen jossain vaiheessa.
tuorehkona omenaihmisenä olisi valtava kiima saada omenapuhelin, mutta eihän tässä nyt tiedä mitä tekisi. nykyinen vanha ja tönkkö samsung toimii puhelimena eikä siitä oikein muuhun ole. omenanelosta kuolasin kesän ajan, mutta odottelin tätä päivitystä ja jonkinlainen pettymyshän sieltä tuli. jos keväällä tulee vitonen niin 4S:n tilaaminen lokakuun lopussa tuntuisi täydelliseltä idiotismilta. kai sitä täytyy katsella tilannetta vuoden loppuun saakka ja tutkia vasta sitten mikä olisi paras ratkaisu "ongelman" poistamiseen. voi itku.
Osta käytettynä 3GS tai 4 niin helepottaa.
Itekkin taidan pitää tätä 3GS:ää vielä käytössä, mikäli tuo iOS5 toimii mukisematta.
Kohta loppuu kytkykin, niin ei haittaa vaikkei JB:iä olekaan heti saatavilla.
Hieno laitehan tuo silti on edelleen...
Viimeksi muokannut mun_kero, 4.10.2011 klo 23.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fjodor kirjoitti:mikäs tämä suomen poissaolo Siristä on? minä ainakin sain sen käsityksen, että se on kyllä tulossa siihen jossain vaiheessa.
tuorehkona omenaihmisenä olisi valtava kiima saada omenapuhelin, mutta eihän tässä nyt tiedä mitä tekisi. nykyinen vanha ja tönkkö samsung toimii puhelimena eikä siitä oikein muuhun ole. omenanelosta kuolasin kesän ajan, mutta odottelin tätä päivitystä ja jonkinlainen pettymyshän sieltä tuli. jos keväällä tulee vitonen niin 4S:n tilaaminen lokakuun lopussa tuntuisi täydelliseltä idiotismilta. kai sitä täytyy katsella tilannetta vuoden loppuun saakka ja tutkia vasta sitten mikä olisi paras ratkaisu "ongelman" poistamiseen. voi itku.
No en nyt näkisi tilannetta noin surkeaksi kuitenkaan. iPhone 4S on pettymys suhteessa edeltäjäänsä ja androidin nykymalleihin, mutta ei liene mitään järkeä jäädä odottamaan "sitä parempaa iPhonea". Tällä kertaa puhelin tulee vielä todella nopeasti Suomen markkinoille, eli jos iPhonea halututtaa, nyt on oikea aika ostaa! Vitosta arvioisin saapuvaksi samoihin aikoihin vuoden päästä. Jo kesä-heinäkuuhunkin on pitkä aika, jos sitä jää odottamaan, saati sitten seuraavaan syksyyn.
Eikös tämä nyt ollut ihan odotettavissa? Tulihan myös 3G ja sitten 3GS ja vasta sitten uusi malli. Nyt julkaistun S:n jälkeen seuraava, eli 5:nen tulee sitten ensi vuonna. Jos oma 2/11 hankittu nelonen kestää niin itse kuulun myös niihin, jotka skippaavat tämän mallin.
Toki, parempi kamera ja 1080p videot olis ihan kivat, kun on tuo aTV harkinnassa, mut ei tiedä riittääkö syyksi.
Vaikka eihän sitä tiedä miten mieli muuttuu, kun tulee kauppoihin
iMac 24" 2,8/4GB/300GB early 2008
Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
Panitzer kirjoitti:Eikös tämä nyt ollut ihan odotettavissa? Tulihan myös 3G ja sitten 3GS ja vasta sitten uusi malli. Nyt julkaistun S:n jälkeen seuraava, eli 5:nen tulee sitten ensi vuonna. Jos oma 2/11 hankittu nelonen kestää niin itse kuulun myös niihin, jotka skippaavat tämän mallin.
Toki, parempi kamera ja 1080p videot olis ihan kivat, kun on tuo aTV harkinnassa, mut ei tiedä riittääkö syyksi.
Vaikka eihän sitä tiedä miten mieli muuttuu, kun tulee kauppoihin
3G oli toinen iPhone. Se vain nimettiin uuden verkkotekniikan mukaisesti. Seuraava nimettiin 3GS:ksi vain, koska eihän 3G:stä seuraava voisi olla 3. On mielestäni äärimmäisen typerää, että nyt julkaistavaa iPhonea ei nimetty 5:ksi. Kuka sanoo, että uusi versionumero edellyttää ulkoisia muutoksia? Sehän on vain viides iPhone. Varmasti jengi (mukaanlukien sijoittajat) ei olisi läheskään näin vihaista, jos puhelimen nimi olisi neljä-ässän sijaan viisi.
iAnsku kirjoitti:harmittaa vaa ku joutuu vaihtaa liittymää dnasta soneraan (?) ku dna o ollu aina ja se o kuitenki ollu hyvä mut ei voi mitää..
Miksi pitää vaihtaa?
Fjodor kirjoitti:
jos keväällä tulee vitonen niin 4S:n tilaaminen lokakuun lopussa tuntuisi täydelliseltä idiotismilta. kai sitä täytyy katsella tilannetta vuoden loppuun saakka ja tutkia vasta sitten mikä olisi paras ratkaisu "ongelman" poistamiseen. voi itku.
Miksi keväällä jo tulisi vitonen? Kyllä mä veikkaan, että noin vuoden päästä tulee se seuraava malli, suurinpiirtein näin se on mennyt tähänkin asti, eikä Applen tosiaan ole mitään järkeä julkaista "hetipian" uutta luuria edellisen julkaisun jälkeen.
iDissapoint oli kyllä ensimmäinen reaktio.. Pitkään jo unelmoinut uudesta vitosesta. Koska käytössä edelleen täydellisesti toimiva 3GS niin ei olisi haitannut vaikka olisi ollut uusi muotoilu, koska mitkään tämän 3gs:n dockit sun muut varusteet ei siltikään olis toiminu.
Onhan tossa ihan kiva kamera ja prossun puolesta potkua. Harmi ettei näyttöä suurennettu yhtään. Nyt ainoaksi kysymykseksi jääkin että päivitänkö neloseen, nelosässään vai jatkanko kolmegeeässällä, vaikka eilen vielä olin ihan fiiliksissä vaihtamassa uuteen.
Fjodor kirjoitti:
Miksi keväällä jo tulisi vitonen? Kyllä mä veikkaan, että noin vuoden päästä tulee se seuraava malli, suurinpiirtein näin se on mennyt tähänkin asti, eikä Applen tosiaan ole mitään järkeä julkaista "hetipian" uutta luuria edellisen julkaisun jälkeen.
isot pojat vain mainitsivat tuon kevään, mutta eipä se tosiaan taida pitää paikkansa. sehän vasta hölmöä olisi. pitänee vain katsella rauhassa millaiseksi nuo hinnat muodostuvat ja sen jälkeen miettiä asiaa uudelleen. yessssssir.
IIIMacci kirjoitti:Tää on mielenkiintonen juttu muutenkin HYPEn osalta kun tuntuu että Applen hype on ruvennut kusemaan omaan nilkkaan. Hype toki myy mutta nää suuret 48% käyttäjistä odotti iPhone 5sta niin kai niilläkin joku negatiivinen vaikutus on.
On. Tänään teknologia-osakkeet ovat nousseet n. 3% ja Apple on tällä hetkellä -0.5% miinuksella.
Tuo tarkoittaa sitä että Applen markkina-arvosta katosi iPhone-odotusten takia n. 12 miljardia dollaria.
Esimerkiksi iPhone 3GS-omistajalle 4S on toki kiva päivitys mutta muilta osin kilpailutilanne on hiljalleen muuttunut eikä iPhone 4S ole puhelinlaitteena mitenkään erityisen edistyksellinen kilpailijoihin verrattuna. Galaxy S II on jo puoli vuotta vanha ja se on samalla tasolla. Toki se on sitten käyttäjästä kiinni mitä raudasta saa irti
jaa, tässä nyt viimeiset 6kk WP7-puhelinta käyttäneenä ja viikko sitten Mangon sisään ajaneena en oikein osaa olla kade kuin appivalikoimasta, ja sekin lähinnä kun en ole tota tarkemmin tonkinut. Hienosti on Omnia 7 rokannut ja tuskin Nokia jälkeen jää, etenkään jos WP7-laite on yhtään N9 oloinen (sitäkin hypistelleenä).
Apple nyt vaan ei voi aina voittaa. Nimim. WP7, iPod Nano 5G, iPad1 16+3G, Mac Mini 2009 ja MBP13 2010.
Bring Jobs back.
Viimeksi muokannut demise, 5.10.2011 klo 0.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ymmärrän yskän, mutta tarkoitin sen tulevan jossain vaiheessa. voi olla, että ymmärsin väärin. toki minua asia ei sinällään haittaa kun puhun täydellistä englantia. tosin, jos on valinnut puhelimen kieleksi suomen niin toimiiko silloin vain suomenkielinen Siiri hmm.
Fjodor kirjoitti:ymmärrän yskän, mutta tarkoitin sen tulevan jossain vaiheessa. voi olla, että ymmärsin väärin. toki minua asia ei sinällään haittaa kun puhun täydellistä englantia. tosin, jos on valinnut puhelimen kieleksi suomen niin toimiiko silloin vain suomenkielinen Siiri hmm.
Ei kai Apple kertonut vielä muuta kuin että lisää kieliä olisi luvassa? Mitä, jää nähtäväksi. Wolframin ja muiden palveluiden lisäksi kieli on ongelma mm. osoitteiden ja henkilöiden nimien kanssa. Ikävä lausua suomalaisia nimiä englantilaisittain pelkästään sen takia että luuri ymmärtäisi :-)
Jostain syystä itse olen Siristä yhtä innostunut kuin Visual Voicemailista.
Parempi puolisko halusi viime kuussa uuden puhelimen -- näppäimistöllä, koska on kyllästynyt kosketusnäppäimistöön. Näihin tapauksiin Siri on tietty plussaa.
Olin plain-vanilla Android-vuoden jälkeen jo valmis siirtymään takaisin iOS-leiriin mutta nyt odotan eniten seuraavaa Nokia-julkistusta -- ensimmäistä kertaa tällä vuosituhannella. iOS toki säilyy iPad2issa ja iPodTouchissa ja OS X Vistasta huolimatta Macitkin säilyvät.
On se hyvä ettei tän kummempia uudistuksia tullut, koska muuten olisi nyt kaduttanut, että menin ostamaan iPhone 4:sen elokuun lopulla. Nyt olen varsin tyytyväinen että tartuin Tele Finlandin mainioon diiliin (puhelimen hinnaksi jäi karvan päälle 400€). iPhone 4S:än suurimmat uudistukset, nopeampi prosessori ja parempi kamera tuntuvat jotenkin merkityksettömiltä, koska iPhone 4 on jo ennestään nopea & tehokas, ja kamerakin on 4:ssa puhelinkameraksi erittäin hyvä (enempää megapikseleitä en todellakaan kaipaa, enkä järin myöskään 1080p videotallennusta, 720p kun riittää oikein hyvin).
Mielenkiintosimmat uudistukset onkin tulossa softapuolelle, joista voin nauttia myös iPhone 4:n omistajana. 8)
Eihän iPhone 4S:än seuraaja voi olla iPhone 5, koska 4S on jo viides iPhone puhelin. Täten seuraavan on oltava iPhone 6.
Todella iso pettymys! En tykännyt 4:sta enkä varmasti tykkää tästä lämmitellystä ns. uudesta mallista. Tähän kun vielä lisää että IOS5:den kehityskin näyttää olevan enemmän näennäistä niin plääh! En ois uskonu että Apple saa näin vähän aikaan... 3GS:llä jatketaan, ku ei uusissa mitään oikeasti uutta. Ja korvaajaa nyt toistaiseksi ainakin katselen muilta valmistajilta... Valitettavasti, niinkun olen tähän saakka ollut tyytyväinen, mutta ei vaan voi olla enää huomioimatta että muilla alkaa olla jo moni asia toteutettu paljon fiksummin ku tässä paikalleen jämähtäneessä Iphone/IOS maailmassa...