WhatUpDoe kirjoitti:Soneralla Täysnetti 4G ilman rajoituksia kesäkuuhun sen jälkeen 30gt / kk --- 19,90e /kk
Pitäisikö muuten reklamoida Soneraa, itselläni tuo täysnetin rajoitus on 20Gt/kk, mutta kun kyseessä on määräaikainen kytkyliittymä, niin kaipa sopimus on sitova? Ja täysnettiliittymäni on hankittu Stockan hulluilta päiviltä joten kk- hinta on hieman tavanomaista alhaisempi (mutta liittymää ei voi käyttää puhelinliittymää, että sellaisia ovat nämä Soneran älykääpiöt...).
Miten täysnetti voi olla rajoittamaton? Onko kyseessä 2 v määräaikaissopimus? Itse taisin avata täysnettiliittymäni vuosi sitten, joten kenties liittymäehdot ovat olleet sitä ennen erilaiset eikä tiedonsiirtoa ole rajoitettu?
Mitkä ovat Soneran täysnettiliittymän nykyiset hinnat ja tiedonsiirtorajat? Onko täysnettiin mahdollista saada DC-ominaisuutta? Hinta?
Tuo on täysnetti 4G, täysin eriasia kuin täysnetti. Myös muutaman euron kalliimpi. Rajoittamattomuus on tarjous, mielestäni on mahdollisuus upgreidata tohon mutta siitä saatko tarjoushinnoittelua en ole varma, ole yhteydessä soneraan
Määräaikasuudet poistu soneralta näistä viimekuussa
Teillä oleva täysnetti on tarjouksessa 12,90e/kk, ei määräaikaista.
Minkälaisia nopeuksia olet saavuttaneet uudella iPadillasi esim. Speedtestissa mitattuna? Mikä liittymä on käytössäsi?
Minulla on käytössäni Saunalahden 4G-liittymä ja nopeudet ovat työpaikalla tänään uudella iPadilla luokkaa 3-10 Mbps (DL) ja UL alle puolet edellämainitusta. Kotiosoitteessani nuo nopeudet ovat varmasti paremmat....
Kotimatkalla 24,6/4,7 mbps ja ping 120. ja kotiosoitteessa tyypillistä DC -liittymän nopeutta DL 12-19 mbps.
Varsin hyvä parannus iPad2:een verrattuna.
Viimeksi muokannut strong, 23.3.2012 klo 19.00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
SicMX kirjoitti:Sonera 19,90/kk toistaiseksi voimassa oleva sopimus 30GB/kuukaus rajoitus:
photo.PNG
Muuten hyvä, mutta Tether/Personal Hotspot asetusta ei löydy mistään. Vaihtuu operaattori jos sitä ei tueta
Saunalahden 4G -liittymässä tuo tethering toimii, mutta nopeudet Speedtestillä mitattuna ovat n. 50% alhaisemmat kuin itse iPadin mobiilinetin nopeus (eli 8-9 Mbps DL wlanin kautta Macbook Airilla).
Sinänsä tuolla ipadin internet-jaolle ei ole mulle käyttöä (käytän puhelinta jos tarvii) mutta kiinnostuksen vuoksi soitin DNA:lle tuosta prepaid data liittymästä. Heidän mukaansa liittymässä ei ole estoa tetheröinnille vaan kehoittivat kääntymään Applen puoleen. Eikä prepaid liittymää kannattaisikaan rajoittaa koska käytetystä liikenteestä maksetaan.
Ehkäpä iPad vain tulkitsee väärin prepaid data SIMin muut rajoitukset (voice, sms/mms) ja jättää näyttämättä myös yhteyden jaon.
izzy kirjoitti:Sinänsä tuolla ipadin internet-jaolle ei ole mulle käyttöä (käytän puhelinta jos tarvii) mutta kiinnostuksen vuoksi soitin DNA:lle tuosta prepaid data liittymästä. Heidän mukaansa liittymässä ei ole estoa tetheröinnille vaan kehoittivat kääntymään Applen puoleen. Eikä prepaid liittymää kannattaisikaan rajoittaa koska käytetystä liikenteestä maksetaan.
Ehkäpä iPad vain tulkitsee väärin prepaid data SIMin muut rajoitukset (voice, sms/mms) ja jättää näyttämättä myös yhteyden jaon.
ostin kokeeksi tuollaisen 25 e hintaisen DNAn 4G prepaidkortin. Voipahan vähän testata dnan nykyisiä nopeuksia
Kuulisin lisää kokemuksia tuosta dna.n dataprepaidista. Mitä olen katsonut niin olis itselleni järkevin vaihtoehto kun datankäyttö tulee olemaan satunnaista kun ei wlan ole saatavilla ja näin olleen myös halvin vaihtoehto.
jomppeli kirjoitti:Kuulisin lisää kokemuksia tuosta dna.n dataprepaidista. Mitä olen katsonut niin olis itselleni järkevin vaihtoehto kun datankäyttö tulee olemaan satunnaista kun ei wlan ole saatavilla ja näin olleen myös halvin vaihtoehto.
Nopeudet DNA-prepaidilla jäivät 5-7 Mbps;iin iPadilla tai Huawein E392-nettitikulla.
Soneran 3G-liittymällä E392:lla mobiilinetin maximi on tänään 15 Mbps:n luokkaa. Ipad kolmosella 10-12 Mbps:n luokkaa Soneran liittymää käytettäessä. Täältä näyttäisi löytyvän myös Soneran LTE, mutta sitä tuskin pääsee käyttämään ilman liittymäsopimusta.
Sauniksen 4G DC on siis hieman nopeampi 15-20 Mbps iPad kolmosta käyttäessäni, yleensä nopeus on lähempänä 20 mbps.
Olin kuitenkin yllättynyt ettei Sauniksen LTE- mokkula ole operaattorilukittu ja että myös Soneran 3G-liittymälläkin uuden IPadin nopeus on varsin kelvollinen. Dnan verkko on täällä heikko joten varmaankin muuallla DNAn nopeudet voivat olla paremmat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut strong, 24.3.2012 klo 20.12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kaikki yli 2-3mb riittää mulle Kotoa löytyy vaivaset 8/1 adsl joka myös riittää täysin. Eli taitaa siis tuo dna dataprepaid mennä hankintaan kunhan iPadi saapuu toivottavasti ensi viikolla.
Parhaimmillaan uudella iPadilla pääsee 25-27 Mbps (DL) -nopeuksiin Saunalahden 4G DC-liittymää käyttäessä. DNA:n prepaid jää minulla edelleenkin 5-7 Mbps-nopeustasolle (max. nopeudeksi luvataan 21 mbps, mikäli löytyy DC, tässä tapauksessa DNA:n verkko on vain HSPA+). Soneran 3G-liittymän nopeudet ovat 13-15 Mbps-luokkaa, mutta ehkä koko Suomen alueella kattavimmat.
Soneran 4G-liittymää ei ole käytössä, joten iPadin sillä saavuttamat nopeudet kiinnostaisivat.
Onko kokemuksia Soneran DC-verkon nopeuksista ja/tai LTE- nopeuksista esim. Helsingissä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut strong, 26.3.2012 klo 10.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
strong kirjoitti:Parhaimmillaan uudella iPadilla pääsee 25-27 Mbps (DL) -nopeuksiin Saunalahden 4G DC-liittymää käyttäessä. DNA:n prepaid jää minulla edelleenkin 5-7 Mbps-nopeustasolle (max. nopeudeksi luvataan 21 mbps, mikäli löytyy DC, tässä tapauksessa DNA:n verkko on vain HSPA+). Soneran 3G-liittymän nopeudet ovat 13-15 Mbps-luokkaa, mutta ehkä koko Suomen alueella kattavimmat.
Soneran 4G-liittymää ei ole käytössä, joten iPadin sillä saavuttamat nopeudet kiinnostaisivat.
Onko kokemuksia Soneran DC-verkon nopeuksista ja/tai LTE- nopeuksista esim. Helsingissä?
Toimiiko sulla tuossa Saunalahden liittymässä Personal Hotspot/Tethering toiminto? Itsellä on DNA + Sonera ja kummassakaan ei toimi.
En tajua mitää noista jutuista, ja ostetiin tähän joku huono soneran, jossa sitä voi käyttä tosi vähän kk mut ostin sit sen wlanmodeemin ni käyt
N sitä kotona, ja kodin ulkouolella sit nettiä johon se riittää kyllä hyvin
Download nopeus on minusta loistava. Uploadi oli tosi huono, mutta toisaalta en jaksanut kokeilla uudelleen testiä.
Minkäs kokosena sait sim-kortin?
Netissä lukee et molemmat on samalla kortilla, irrottaa vaan itselleen sopivan mut kampin dna-kaupassa myyjä väitti kivenkovaan että tulee normi sim-kokosena ja viereisestä kaupasta voit ostaa leikkurin.
No arvatenkin kauppa jäi sit siihen, ihme myyjä muutenkin kun ei edes pyynnöstä voinut näyttää paketista olevaa korttia
Macbook Pro 13" (2017) 3,5 GHz Intel Core i7/16/512 Space Gray|iPhone X 256gb Space Gray [Telia XL]|iPad Air 2 Wi-Fi 128gb Space Gray|Time Capsule 2TB|iPod nano 16gb 6 gen. Silver|Käytä parkmanissa koodia QZGT saat 10€ Edestä ilmaista parkkiaikaa|
Sain luottokortin kokoisen ns. normi SIM:n, josta sai irroitettua joko mini- tai micro-SIMin.
OT: Muistaahan kaikki, että jokunen tovi sitten puhelimissa käytettiin vielä sitä luottokortin kokoista SIM-korttia ihan sellaisenaan...
=)juha
Näin minäkin mietin asian, myyjän tietotaso tuli taasen todistetuksi
Macbook Pro 13" (2017) 3,5 GHz Intel Core i7/16/512 Space Gray|iPhone X 256gb Space Gray [Telia XL]|iPad Air 2 Wi-Fi 128gb Space Gray|Time Capsule 2TB|iPod nano 16gb 6 gen. Silver|Käytä parkmanissa koodia QZGT saat 10€ Edestä ilmaista parkkiaikaa|
Itselläni on SL:n vanha Totaali 2 -liittymä multisim-palvelulla. Aspan mukaan ko. liittymän sisältämä datapaketti on kuitenkin teknisesti sama kuin nykyinen Nopsa.
Uudella iPadilla menee 15/3 Mb/s niissä kohtia torppaa jossa kentän voimakkuutena näkyy kolme tolppaa, ja 20/5 Mb/s siellä missä neljä. Käytännössä rajoitin siis hakkaa tuota Nopsan nykyistä nopeusprofiilia vastaan (joka on 21 Mb/s vaikka SL mainostaa 15 Mb/s).
Ei lainkaan huono, kun tuota vertaa vaikka tämän tönön kiinteään full-rate ADSL2+ liittymään, joka kulkee alle 15/1 Mb/s.
Oma, joskin rajoitettu, kokemukseni WLAN-tethering käytöstä (iPad<->Air) samalla liittymällä on myös erittäin positiivinen. Käytännön nopeudet ovat vähintään samat kuin iPadin omalla Speedtest-sovelluksella mitatut, usein jopa paremmat. Latenssi on 30-60 ms, mikä on vain 10-40 ms yli WLAN-ADSL2+ yhdistelmän.