Eiköhän tässä vain yritetä uskotella itselleen jotain...inf kirjoitti:Että jos oikein ILMASEKSI saisit niin ottaisit silti vanhan ja heikomman mallin...THAT MAKES SENSE!Atomicbomb kirjoitti:Nyt puhun ihan JOS muodossa. JOS mä saisin valita ilmaseks että kumman saisin, iPhone 4S uutena vai iPhone 5 uutena, niin kyllä sen 4S ottasin. Eipä oikeen toi iPhone 5 sytytä. Melkeinpä sama kuin iPhone 4S mutta isompi näyttö ja mitä muuta kamaa.
iPhone 4S vs. iPhone 5
-
tuomaril
Re: Uusi puhelin - iPhone 4S vai 5?
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
-
iMies
Re: iPhone 4S vs. iPhone 5
Viesti Kirjoittaja iMies »
Ei uusi ole aina parempi - ei edes silloin, kun siinä on enemmän tehoa tai ominaisuuksia. "Vanha" ATV2 maksaa nykyään käytettynä vähintään 150 euroa, uusi ja tehokkaampi ATV3 irtoaa kaupasta satasella...inf kirjoitti:Että jos oikein ILMASEKSI saisit niin ottaisit silti vanhan ja heikomman mallin...THAT MAKES SENSE!
-
E-W
Viesti Kirjoittaja E-W »
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
k@ke
Viesti Kirjoittaja k@ke »
-
tuomaril
Mahdollisesti.E-W kirjoitti:^^ En ole varma, mutta saattaisiko tämä liittyä makuasioihin?
-
ikl
Viesti Kirjoittaja ikl »
-
zippana
Viesti Kirjoittaja zippana »
Perusteluita:
- Korkeammasta näytöstä on käytännössä enemmän haittaa, kuin hyötyä. Peukalo ei kunnolla ylety yläkulmaan. Olisivat ennemmin hieman leventäneet näyttöä.
- Rahalle ei vaan kertakaikkiaan saa vastinetta.
Itsekin tykkään joskus hifistellä ja on ihan kiva kun on uusimmat vehkeet käytössä, mutta nyt täytyy kyllä todeta, että olisi voinut laittaa hieman jäitä jofaan ja pysytellä siinä nelosessa. Sain kyllä vanhasta luurista 270€, kun sen myin, joten 420€ köyhdyin vaihdossa. Olisihan sitä voinut ostaa vaikka iPadin tuolla rahalla...
-
-
Jussi68
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Olen pitänyt kourassani femmaa, se oli hämmästyttävän kevyen oloinenzippana kirjoitti:Jos omistaa 4S:n, niin en keksi mitään syytä, miksi pitäisi päivittää vitoseen. Itse vaihdoin nelosesta (ilman ässää) vitoseen noin viikko sitten enkä kyllä normaalissa päivittäisessä käytössä huomaa mitään niin fantastista tässä femmassa, että pystyisin itselleni perustelemaan miksi vaihdoin. Nelosesta vitoseen vaihtamalla saa sirin, ääniohjatun navigoinnin ja hieman paremman kameran panorama kuvauksella. 4S vaihtamalla ei saa mitää perusteltua hyötyä vaihdossa.
Perusteluita:
- Korkeammasta näytöstä on käytännössä enemmän haittaa, kuin hyötyä. Peukalo ei kunnolla ylety yläkulmaan. Olisivat ennemmin hieman leventäneet näyttöä.
Itsekin tykkään joskus hifistellä ja on ihan kiva kun on uusimmat vehkeet käytössä, mutta nyt täytyy kyllä todeta, että olisi voinut laittaa hieman jäitä jofaan ja pysytellä siinä nelosessa. Sain kyllä vanhasta luurista 270€, kun sen myin, joten 420€ köyhdyin vaihdossa. Olisihan sitä voinut ostaa vaikka iPadin tuolla rahalla...
-
Olen katsonut vitosen hintoja, ne eivät ole yhtä "kevyitä"
Käytössä on 16kk:n ikäinen iP4(ei S), eikä mulla ole mikään hinku vaihtaa tuoreempaan!
Niin kauan, kun tolla iLuurilla voi soittaa & vastaanottaa puheluita & lähettää viestejä & vastaanottaa viestejä & surffata jne.,
en näe tarpeelliseksi vaihtaa sitä tuoreempaan.
Mikäli nelonen (w/o S) tiputetaan päivityksien ulkopuolelle, ostan lentolipun lätäkön tuolle puolelle ja käyn kaivamassa
sen nutipään ylös
Niin, sillä S.J.:llä oli kyllä mua enemmän lettiä
Summasummaarium... se vaihtaa, joka haluaa - se ei vaihda, joka ei halua 8)
-
iDock
Viesti Kirjoittaja iDock »
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
E-W
Viesti Kirjoittaja E-W »
Itse olen tismalleen samaa mieltä oman kokemukseni perusteella (mainostajan puheet jätän omaan arvoonsa).zippana kirjoitti:Jos omistaa 4S:n, niin en keksi mitään syytä, miksi pitäisi päivittää vitoseen. Itse vaihdoin nelosesta (ilman ässää) vitoseen noin viikko sitten enkä kyllä normaalissa päivittäisessä käytössä huomaa mitään niin fantastista tässä femmassa, että pystyisin itselleni perustelemaan miksi vaihdoin. Nelosesta vitoseen vaihtamalla saa sirin, ääniohjatun navigoinnin ja hieman paremman kameran panorama kuvauksella. 4S vaihtamalla ei saa mitää perusteltua hyötyä vaihdossa.
Perusteluita:
-
A13 7" Capacitive Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ TF / Camera / Wi-Fi / G-Sensor - Black.
Compaq Prolinea 4/33.
-
iDock
Viesti Kirjoittaja iDock »
Sama tulikin omassa viestissäni jo esille mutta olen kanssa tismalleen samaa mieltä.E-W kirjoitti:Itse olen tismalleen samaa mieltä oman kokemukseni perusteella (mainostajan puheet jätän omaan arvoonsa).zippana kirjoitti:Jos omistaa 4S:n, niin en keksi mitään syytä, miksi pitäisi päivittää vitoseen. Itse vaihdoin nelosesta (ilman ässää) vitoseen noin viikko sitten enkä kyllä normaalissa päivittäisessä käytössä huomaa mitään niin fantastista tässä femmassa, että pystyisin itselleni perustelemaan miksi vaihdoin. Nelosesta vitoseen vaihtamalla saa sirin, ääniohjatun navigoinnin ja hieman paremman kameran panorama kuvauksella. 4S vaihtamalla ei saa mitää perusteltua hyötyä vaihdossa.
Perusteluita:
-
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Laars
Viesti Kirjoittaja Laars »
Vaikket sitä haluakkaan myöntää niin kyllä näitä laitteita ostellaan aika pitkälti "huvikseen" koska uusi nyt on vaan hieno, eikä niiden ominaisuuksien takia.
Jos taas 4S jo löytyy niin sen päivittämistä kannattaa jo harkita tarkemmin, jossei nyt välttämättä halua uuden puhelimen bling-factoria.
Mitä tulee näytön korkeuteen, niin ainakin omaan käteen se sopii ihan mainiosti. Mitään oikeaa perustelua en kyllä löydä tälle 4-5 päivitykselle, muutakuin uudesta luurista saatava mielihyvä ja muiden katkeruus
-
kaffemi
Viesti Kirjoittaja kaffemi »
Kuin myös. En todellakaan ole mikään isokätinen, mutta peukalon riittämättömyysongelma on kyllä ihan tuntematon asia... Mutta voihan sitä sepitellä.Laars kirjoitti:Jos nyt uutta puhelinta olet ostamassa, niin kyllä se hinta on ainoa etu 4S mallille. Kaikki muu on aivan täysin itselleen uskottelemista. Miksi muuten ostaisit jo valmiiksi vanhan mallin?
Vaikket sitä haluakkaan myöntää niin kyllä näitä laitteita ostellaan aika pitkälti "huvikseen" koska uusi nyt on vaan hieno, eikä niiden ominaisuuksien takia.
Jos taas 4S jo löytyy niin sen päivittämistä kannattaa jo harkita tarkemmin, jossei nyt välttämättä halua uuden puhelimen bling-factoria.
Mitä tulee näytön korkeuteen, niin ainakin omaan käteen se sopii ihan mainiosti. Mitään oikeaa perustelua en kyllä löydä tälle 4-5 päivitykselle, muutakuin uudesta luurista saatava mielihyvä ja muiden katkeruus
-
JaskaM2012
Viesti Kirjoittaja JaskaM2012 »
Se onko järkeä päivittää 4s:ästä 5:teen on makuasia. Niinhän se on autoissakin että moni malliston uusiutuessa ottaa sen vanhan korimallin,jos sen saa halvalla eikä tartte olla se uusin. Tosin kun kyseessä on puhelin,niin jos hankintahinnan eron laskee päiväkohtaiseksi,niin ei siinä hirveätä eroa ole,jos puhelinta pitää vaikkapa se 1-2vuotta.
Eli omasta mielestä 5:nen,jos ei talous kaadu muutamaan satalappuseen. 4s on kuitenkin se ns.edellinen korimalli
-
kiulupiimä
Iphone 4s vai 5
Viesti Kirjoittaja kiulupiimä »
Minulla on kännykkänä vanha simpukka. Ajattelin siirtyä uuteen puhelimeen, kun kaveri kauppasi omaa 4s. En ole kovin tietoinen tekniikasta enkä jaksa seurata. Tämä kuitenkin auttoi jo macbookin airin hankinnassa, hyvin sillä nettiä selaa ja ei erotu joukosta. Uusi iphone 5 tuli ilmeisesti juuri. Pitäisikö kuitenkin ostaa se samantein kun on isompi näyttö ja paljon uusia ominaisuuksia? En oikein vielä tiedä miten sitä käyttäisi, en oikein näistä apseista ymmärrä. Kaveri ostaa uutta puhelinta, mutta ei sanonut mitä. Kai hän on ostamassa tuota iphone 5:sta.
Kiitos asiallisista kommenteista
-
tuomaril
Re: Iphone 4s vai 5
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka