Laittelin jo tuonne toiseen viestiketjuun itse tapahtumasta, että onhan tuon paletin joku miettinyt Applella ja olen heidän kanssaan samaa mieltä, että 4S, 5C ja 5S on parempi ratkaisu kuin 5C, 5 ja 5S niin markkinointimielessä kuin hinnoittelunkin osalta. Jälkimmäinen ratkaisu laskee liikaa laitteiden keskihintoja ja pienentää mahdollisesti kärkimallin myyntilukuja, lisäksi laitteiden eroja on vaikea perustella niin hinnoilla kuten designillakaan = vitosessa ja C-mallissa on sama sisus, vitosessa ja S-mallissa on sama design. Nyt 4S tarjoaa todellisen mahdollisuuden tehdä rahaa halvemmallakin hinnalla vakiintuneen ja jo niin tutun konseptin ansiosta Applelle, 5C:ssä on todennäköisesti hyvä kate ja nopeutunut valmistusprosessi koska uusi kuori helpottaa näitä asioita, lisäksi tekniikka on jo testattua ja toimivaksi todettua. 5S jatkaa vaikeasti kasattavana ja kalliimpana valmistaa -> sen myyntihinta on korkeampi.
Kannattaa mielestäni C-mallin osalta tosiaan odotella kytkyhintoja, tästä jotenkin nyt haisee se, että operaattoreita mahdollisesti vähän joko koetellaan tai hellitään, en osaa sanoa miten Apple on tämän operaattoreille hinnoitellut. Kiinatilaisuudessa saadaan heidän kytkyhinnat, ne voivat antaa osviittaa muuallekin.
Muoks:
niin sen hinnoittelu on edelleen käsittämätöntä jos/kun sen oli tarkoitus olla se "edullinen vaihtoehto" niille ihmisille ketkä ostavat noita 200-400 euron puhelimia
Minä en henkilökohtaisesti ikinä mieltänyt tätä laitetta tuohon hintaluokkaan tai korkeintaan sen ylärajalle, mutta ennemminkin noin 400-500 euron hintaluokkaan -> noin 20e/kk 24kk -sopparihinnan rajoihin.