hnu kirjoitti: ↑30.9.2025 klo 15.47
Piti lähettää Apple Watch 6 akun vaihtoon Lahden Handle-It -huoltoon, mutta se lopettaa toimintansa tänään. Kyllä harmittaa kun lykkäsin asiaa kunnes akun kapasiteetti putosi 66 prosenttiin. Nyt se on vaihdettava. Enää ei vain löydy mistään kohtuuhintaista akun vaihtajaa. Toivottavasti joku jatkaa Hande-It:n toimintaa. Akun vaihdon loppuunmyyntihinta olisi ollut 55 €. Olen löytänyt vain yhden korjaajavaihtoehdon ja hinta on 149 €.
t. Hanu
Mites se akun kesto ylipäätään? Mulla ”se” ja akun kunto 74%. Apple lupaa akun kestoa 18h ja aina kuitenkin sen kestää.
Arjessa akku riittää hyvin kun lataan työmatkoilla autossa, mökillä ollessa tulis aktiivisuutta luonnollisesti, mutta akku aina loppu.
iPhone 13 tai 14, Apple Watch SE (uusin?) (saunankestävä), AppleTV 4K, MacBook Air, homepod minix3, ipad
Kapo79 kirjoitti: ↑1.10.2025 klo 13.02
Mites se akun kesto ylipäätään? Mulla ”se” ja akun kunto 74%. Apple lupaa akun kestoa 18h ja aina kuitenkin sen kestää.
Minulla on toinenkin 6, jossa EKG anturi pätkii. Siinä on akun kapasiteetti 77 % ja se riittää, kun lataan sen aamiaista syödessä. Tästä toisesta akku romahti nopeasti 66 %:iin. En tiedä miksi. Reissuissa latasin ehkä liian tehokkailla latureilla. Käytin myös löysää ranneketta, jolloin kontakti ranteeseen oli huono. Mistään ei löydy tarpeeksi lyhyttä joustoranneketta. Optimoitu lataus oli myös jäänyt pois päältä, mikä varmasti rasitti akkua.
SE:ssä on vähemmän toimintoja. Minullakin oli sellainen, mutta myin sen pois kun siinä ei ole EKG:tä. Ehkä siksi se kuluttaa vähemmän. Pojalla on versio 3, joka on paljon vanhempi kuin omani, mutta siinä on akun kunto 84%. Se riittää hyvin. Tosin lakkasi mittaamasta unta, mikä varmaan säästää akkua. Minulla on cellular -mallit, mutta otin sim-kortin pois käytöstä, koska se kuluttaa todella paljon virtaa. Kun saa uuden akun, on mielenkiintoista nähdä kauanko akku kestää, kun kaikki toiminnot ovat päällä.
Viimeksi muokannut amanita, 1.10.2025 klo 17.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Lainus kuntoon
Mac mini M2 2023, MacBook 12" (late 2016 ), Mac mini (late 2012), Mac mini Intel Duo 1,66 Ghz, iPhone 11 pro, Macintosh Power PC G3, iPad mini, iPad mini3, iPad mini 6, Apple TV 3, Apple watch 6 cellular, Apple watch Nike 6, jne.
Ekan mallin Ultra, kellolla ikää 27 kk eli 2,25 vuotta. Käytän kelloa joka päivä mutta aina alhaisen virran tilassa. Ihan äskettäin tuli mahdolliseksi panna alhainen virta jatkuvaksi päälle, eikä vain max 3 päivää, kiitos Apple. Tosin täyden latauksen jälkeen se näpähtää pois ja se pitää asettaa uudelleen päälle. Voin sen kanssa kyllä elää, mutta voisi olla "ikuinen" alhaisen virran asetuskin kytkettävissä, kiitos.
Viestit, kalenteri, maksaminen, Car Playn äänettömät värinät, ajastin, kellonaika, sää. Ei terveys-appeja tai seurontoja, ei askelmittauksia eikä treenejä. Yöllä lähes aina pois kädestä, mutta ei ole öisin laturissa jos akkua noin 20%+. Sitten vasta lataukseen kun menee alle. Yleensä akku kestää noin 5 päivää latauksien välissä. Akun health tila 96% tänään. eSIMmi on hätätilanteiden varalle. On jo ikää ja terveydentilan vuoksi on hyvä varautua kellollakin tiettyihin asioihin. Ja kaatumishavaitseminen on päällä ja törmäyksestä, tai kolauksestakin, se kysyy hätäpuhelun mahdollista soittoa. En ole vielä tarvinnut - KOP KOP.
AWU_health_96.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.