FAQ : iPhone. Mistä ja miten? (Lue aloitusviesti!)
-
Re: FAQ : iPhone 3G:n myynti/hankinta Suomessa
Viesti Kirjoittaja idi »
-
Viesti Kirjoittaja Jaakko-Pappa »
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Eipä muuten ala kun Sonera myy tuota vain Sonera Pisteen ja Veikon koneen kautta. Kaikki jälleenmyyjät ovat jääneet iphone myynnin ulkopuolelle.Crimson kirjoitti:Verkkokauppa.com alkaa myydä iPhonea
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, valkoinen on siis mun kädessä tiistaina 13.15. Mutta täytyy myöntää, että sapettaa.
-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Siis... Jos nyt marssin kauppaan ja aloitan liittymänsiirron vasta nyt, niin joudunko odottamaan tuon ~viikon tai enemmänkin, että saan puhelimen käteeni? Entä jos avaan Minun Sonera -liittymän ja siirrän sen numeron myöhemmin siihen? Onnistuuko näin?MacFinn kirjoitti:On tää ihme asiakkaiden kyykyttämistä. Puhelinta ei saa ulos Soneran pisteestä kun liittymän siirto on kesken. Enkä sentään maksa 50 euroa siitä, että saan sen tänään. Sitä ehdottivat, että avaan kytkyliittymän sillä 1,99 €/kk.
No, valkoinen on siis mun kädessä tiistaina 13.15. Mutta täytyy myöntää, että sapettaa.
- iPhone 3g | 16 GB
-
Viesti Kirjoittaja bluex »
Crimson kirjoitti:Verkkokauppa.com alkaa myydä iPhonea
verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Samuli Seppälä kirjoitti:Verkkokauppa.com lopettaa Elisan ja Saunalahden kännykkäliittymien myynnin ja alkaa myydä Soneran liittymiä. Nyt on kermankuorintavaihe menossa, myydään aluksi kalliilla. Sitten hintakin varmaan putoaa, sillä eihän tuolla hinnoittelulla voi saada valtavia massoja, vaan hinnan pitää olla alhaisempi. Arvioin, että nykyinen hinnoittelu voinee kestää muutamia kuukausia. lähde

Loistavia uutisia meille, jotka päätimme lykätä iPhonen ostoa syksymmälle.

(mutta siis onnittelut kaikille tänään iPhonen käteensä saaville - varmasti hyvä hankinta!)
-
Viesti Kirjoittaja harri_tku »
T: Harri
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Rekisteröinti oli sen verran automaattinen, että kaikki tiedot siirtyivät vanhalta Apple- tililtäni. Rekisteröidystä gsm- puhelinnumerosta näyttää kylläkin puuttuvan viimeiset 3 numeroa (ehkä sen johdosta että olen joskus syöttänyt Apple-tilini tietohin 358-maatunnuksen). Onko tällä virheellisellä numerolla mitään merkitystä? Ainakaan epätäydellistä gsm- numeroa ei pystynyt enää rekisteröinnin tuossa vaiheessa korjaamaan, koska iTUNESista puuttui Back- painike.
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Rekisteröinti oli sen verran automaattinen, että kaikki tiedot siirtyivät vanhalta Apple- tililtäni. Rekisteröidystä gsm- puhelinnumerosta näyttää kylläkin puuttuvan viimeiset 3 numeroa (ehkä sen johdosta että olen joskus syöttänyt Apple-tilini tietohin 358-maatunnuksen). Onko tällä virheellisellä numerolla mitään merkitystä? Ainakaan epätäydellistä gsm- numeroa ei pystynyt enää rekisteröinnin tuossa vaiheessa korjaamaan, koska iTUNESista puuttui Back- painike.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Puhelinta et saa mukaasi ilman avattua liittymää. Ainakaan minä en saanut. MS-liittymä mullekin tulee. Mutta mulla on siirto jo käynnissä.Jyre kirjoitti:Siis... Jos nyt marssin kauppaan ja aloitan liittymänsiirron vasta nyt, niin joudunko odottamaan tuon ~viikon tai enemmänkin, että saan puhelimen käteeni? Entä jos avaan Minun Sonera -liittymän ja siirrän sen numeron myöhemmin siihen? Onnistuuko näin?MacFinn kirjoitti:On tää ihme asiakkaiden kyykyttämistä. Puhelinta ei saa ulos Soneran pisteestä kun liittymän siirto on kesken. Enkä sentään maksa 50 euroa siitä, että saan sen tänään. Sitä ehdottivat, että avaan kytkyliittymän sillä 1,99 €/kk.
-
Viesti Kirjoittaja [rm] »
En tiedä, onko tätä kukaan tuonut esille täällä aikaisemmin, mutta Verkkokauppa.com:in sivuilta on löytyny jo jonkin aikaa seuraavanlaiset tuotesivut:inf kirjoitti:Eipä muuten ala kun Sonera myy tuota vain Sonera Pisteen ja Veikon koneen kautta. Kaikki jälleenmyyjät ovat jääneet iphone myynnin ulkopuolelle.Crimson kirjoitti:Verkkokauppa.com alkaa myydä iPhonea
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7074
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7138
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=21373
Iphone 4S
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Ei noilla ole noita, eivätkä ole niitä Soneralta ihan heti myöskään saamasta kuten jo totesin tuossa aikasemmin. Vain sonera piste ja veikon kone myyvät näitä iphoneja ainakin tuohon syksyyn saakka. Tämä on ihan soneran viestintäjohtajan Pasi Mehtosen suusta tullut, oli siitä tietoviikossa muistaakseni juttuakin .[rm] kirjoitti:En tiedä, onko tätä kukaan tuonut esille täällä aikaisemmin, mutta Verkkokauppa.com:in sivuilta on löytyny jo jonkin aikaa seuraavanlaiset tuotesivut:inf kirjoitti:Eipä muuten ala kun Sonera myy tuota vain Sonera Pisteen ja Veikon koneen kautta. Kaikki jälleenmyyjät ovat jääneet iphone myynnin ulkopuolelle.Crimson kirjoitti:Verkkokauppa.com alkaa myydä iPhonea
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7074
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7138
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=21373
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Meikäläinen haki keskustan liikkeestä. Kaapissa oli joku sata (?) puhelinta. Aamulla oli parisenkymmentä noutajaa liikkeen avattua ovet.harri_tku kirjoitti:Mites noita kapuloita on nyt Perjantaina ollut kaupoissa jäljellä. Olisko joku Turkulainen sattumalta jo käynyt keskustassa tai Nuppulantiellä. Tietty vois itekin soitella, mutta kuhan nyt kyselen.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Meillä 2:n numeron siirto menossa Dna:lta ja juuri puhelimessa Vaasasta lupasivat iPhonet mukaan. Toimiikohan paikannus tai iPodina ilman avointa gsm liittymää? Ottais vaikka prepaidin viikoksi jos ei muu auta..MacFinn kirjoitti:Puhelinta et saa mukaasi ilman avattua liittymää. Ainakaan minä en saanut. MS-liittymä mullekin tulee. Mutta mulla on siirto jo käynnissä.Jyre kirjoitti:Siis... Jos nyt marssin kauppaan ja aloitan liittymänsiirron vasta nyt, niin joudunko odottamaan tuon ~viikon tai enemmänkin, että saan puhelimen käteeni? Entä jos avaan Minun Sonera -liittymän ja siirrän sen numeron myöhemmin siihen? Onnistuuko näin?MacFinn kirjoitti:On tää ihme asiakkaiden kyykyttämistä. Puhelinta ei saa ulos Soneran pisteestä kun liittymän siirto on kesken. Enkä sentään maksa 50 euroa siitä, että saan sen tänään. Sitä ehdottivat, että avaan kytkyliittymän sillä 1,99 €/kk.
-
Viesti Kirjoittaja jounii »
Olisi se kai pitänyt arvata ja pistää nimi alunperin kaikille mahdollisille listoille (ts. eipä noilla varauslistoilla ole sitten merkitystä, jos jokainen pistää nimestä kaikkiin mahdollisiin). No, nyt se on sitten neljällä listalla ja yhdestä yrityksille korvamerkitystä listasta varmasti maanantaiksi luvattu. Soneran asiakaspalvelusta eivät juuri mitään osanneet asiaan sanoa, että mihin nimi kadonnut.
Odotellaan nyt vielä.

-
Viesti Kirjoittaja Lem0n »
Viereisessä jonossa (16 gb) oli kaksi tapausta peräkkäin niin, ettei nimiä löytynyt mistään listoista ja heille ainakin yritettiin Kampista tilata uusia puhelimia, mutta saa nähdä miten käy
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Sonera Piste Tikkurilan täti ei tähän suostunut! PRKL!Lem0n kirjoitti:Mä kävin tänään aamutuimaan hakemassa oman iPhone 3G:ni. Koska mun liittymäsiirto on vielä vaiheessa, niin tehtiin uus liittymä uudella numerolla, johon sitte mun vanha numero aikanaan siirtyy. Tästä ei tullu mitään lisäkustannuksia.
Viereisessä jonossa (16 gb) oli kaksi tapausta peräkkäin niin, ettei nimiä löytynyt mistään listoista ja heille ainakin yritettiin Kampista tilata uusia puhelimia, mutta saa nähdä miten käy
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja power »
Veikon Kone Turku / Raisio ja Sonera Piste Turku / Raisio soiteltu läpi, but no luck. Ei puhelimia vapaana myytäväksi, vain ennakkovarauksen tehneille. Raision molemmissa kaupoissa väitettiin, että he eivät saaneet edes kaikille ennakkovaraajille puhelinta, kun kauppoihin saatu erä oli tilattua pienempi. Tiedä sitten mikä on totuus - jotkut kauppiaat sanoo että "ensi viikolla tulee lisää", jotkut taas että "elokuussa saa".harri_tku kirjoitti:Mites noita kapuloita on nyt Perjantaina ollut kaupoissa jäljellä. Olisko joku Turkulainen sattumalta jo käynyt keskustassa tai Nuppulantiellä. Tietty vois itekin soitella, mutta kuhan nyt kyselen.
terveisin nimimerkki "oman iPhonen aamulla hakenut mutta kun kaverillekin pitäisi saada kunnon luuri ja pikaisesti
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
Viesti Kirjoittaja khalima »
-George Washington
-
Viesti Kirjoittaja dagmar »
sama täällä, taitaa olla ruuhkaa.khalima kirjoitti:Onkos teillä ollut ongelmia luurin aktivoinnin kanssa? Kävin tuossa juurikin hakemassa viimesen 8gb Ideaparkin Sonera pisteestä ja kun törkkää luurin kiinni niin iTunes latailee "Yhdistetään iTunes storeen" Ja lataa meinaan pikkasen kaaaaauan.. Vai osuinko vaan johonkin ruuhka huippuun?
-
Viesti Kirjoittaja evissy »
sama täällä...dagmar kirjoitti:sama täällä, taitaa olla ruuhkaa.khalima kirjoitti:Onkos teillä ollut ongelmia luurin aktivoinnin kanssa? Kävin tuossa juurikin hakemassa viimesen 8gb Ideaparkin Sonera pisteestä ja kun törkkää luurin kiinni niin iTunes latailee "Yhdistetään iTunes storeen" Ja lataa meinaan pikkasen kaaaaauan.. Vai osuinko vaan johonkin ruuhka huippuun?
itunes store toimii mallikkaasti mu ei toi aktivointi..
-
Viesti Kirjoittaja pehvo »
http://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/ke ... adID=92126
kys. datapaketti-liittymistä ja niiden maksuista kun iPhone on koko ajan nettiin yhteydessä.
Edit. väärälle alueelle ja kyllä tuon yhteyden luulisi saavan pois käytöstä. Joillekin toki voi tulla yllätyslaskuja, enkä sitä ihmettelisi.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Tämä todellakin kiinnostaisi sillä TeleFinlandilta saan nykyistä Saunalahti Ykköstä vastaavan liittymän 10e/kk rajattomalla datalla ja puolet halvemmalla kuin Soneran setit.idi kirjoitti:Nyt on ollut monessa paikkaa puhetta, että Soneran kytky iPhone 3g toimisi myös TeleFinlandin liittymillä. Pitääkö tieto paikkansa / voiko kukaan vahvistaa tätä?
Toinen mitä olen kuullut oli että nuo Soneran kk-maksut voisi maksaa kerralla. En itse pääse kauppaan kyselemään mutta tuohan olisi varsin optimaalinen, ostaa iPhonen, Minun Sonera -liittymän ilman lisäpaketteja ja Tele Finlandin liittymän. Sitten kun Soneralta tulee ensimmäinen lasku niin maksaa kerralla 47,76e ja siitä ei tarvitse muuten murehtia paitsi irtisanoa tuo sitten 2 vuoden päästä.
Ja kaikki tämä vielä laillisesti ilman unlockauksia. Liian hyvää ollakseen totta? Ei sillä ettenkö tahtoisi ennemmin iPhonen joko ilman lukkoa tai Saunalahden kautta mutta tuohon Tele Finlandiin olen ehkä jopa valmis venymään.
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja dagmar »
evissy kirjoitti:sama täällä...dagmar kirjoitti:sama täällä, taitaa olla ruuhkaa.khalima kirjoitti:Onkos teillä ollut ongelmia luurin aktivoinnin kanssa? Kävin tuossa juurikin hakemassa viimesen 8gb Ideaparkin Sonera pisteestä ja kun törkkää luurin kiinni niin iTunes latailee "Yhdistetään iTunes storeen" Ja lataa meinaan pikkasen kaaaaauan.. Vai osuinko vaan johonkin ruuhka huippuun?
itunes store toimii mallikkaasti mu ei toi aktivointi..
Yritättekö aktivoida uutta simiä vai jotain vanhaa simmiä? itse yritän työsuhdesimmillä ja mietin että pitäiskö kokeilla sillä minun-soneran simmillä minkä sai mukaansa...
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka