jjari kirjoitti:Kuinka pitkään pitää reklamaatioon odottaa vastinetta, eli koska voisin ottaa yhteyttä kuluttajasuojaviranomaisiin jos ja kun mitään ei kuulu?
Niin no ei taida selvitä asia kuluttajaviranomaisten tai -lautakunnan kauttakaan. Nää on näitä juttuja. Tämänkin takia ostan puhelimeni jatkossa ulkomailta joka ei paranna huoltoa ja takuuta mutta tietääpä ainakin odottaa sitä!
Kyseiseen huoltoon törmäsin aiemmin oman Nokian kanssani joka seikkaili huoltoon ja takaisin hyvän aikaa. Sonerapiste oli silloinkin tuota E90 kommaria lähettelemässä eestaas ja taastaas sillä seurauksella, että konetta saatiin yhdellä reissulla hieman hajotettua. Tästä asiasta kövin sitten keskustelua Sonerapisteen kautta huoltoon ja ei se päätynyt mihinkään minulle edulliseen lopputulokseen. Myöhemmin koneessa oli taas vikaa vein sen toiseen huoltoon mistä kone lähti silloin toiseen huoltoon.
Päätin ensimmäisellä huoltokeikalla, että jos juttu menee hankalaksi niin teen rikosilmoituksen. En usko kuluttajaviranomaisten kykyyn toimia pienen ihmisen hyväksi näissä asioissa koska heillä on niin tuhottomasti tehtävää ja niin vähän ihmisiä. Varsinkin matkapuhelinala on loputon suo. Rikosilmoituksen voi otsikoida joko petos, kavallus, hallinnan loukkaus tai lievä vahingonteko nimikkeellä riippuen tietenkin siitä mitä on tapahtunut. Jollain merkonomilla / wannabe juristilla on tästä asiasta varmaan kommentti, ettei tällainen juttu voi kantaa tuomiolle asti. Ihan sama. En tekisikään rikosilmoitusta sen vuoksi, että odottaisin jonkun saavan asiasta tuomion tai itse korvauksia nuo olisivat vain mukavia bonuksia vaan sen vuoksi, että tuhraantuisi siinä jokunen tunti siltä puhelimen hajoittaneelta huollon juntilta käydä kuulusteltavana samoin kuin yrityksen vastuulliselta henkilöltäkin.
Vihaksi pistää tällainen välinpitämättömyys tässä asiassa. Applehan tässä asiassa pääsee kuin koira veräjästä (kuten Nokia minunkin tapauksessani) Kaadetaan syy vain myyneen liikkeen niskaan joka edelleen huoltoon joka valmistajalle jne jne. Applen SCF:n kanssa tekemässä huoltosopimuksessa on todennäköisesti jonkinlaiset rajoitteet takuuvaihdettavien laitteiden määrälle jota huolto ei saa ylittää ilman taloudellisia sanktioita. Soppari on hyvää ja halpa Applelle ja kuluttajalle toisinaan kestämätön.
Kaikesta huolimatta jjarille tsemppiä ja toivon että puhelimesi saadaan kondikseen.