iPhone 4: operaattorit, liittymät ja puhepaketit
-
Re: iPhone 4: operaattorit, liittymät ja puhepaketit
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
Operaattorilukittuja ne kyllä on.
-
Viesti Kirjoittaja Sikari-Sakari »
-
Viesti Kirjoittaja hackzell »
Ja toinen asia. Riittääkö ohjeistukseksi et "iPhone 4, 32 Gt, black, sim-free" vai voiko joku mennä näillä ohjeilla vikaan? Kun toinen puoli ei tiedä mitään näistä koneista, eikä kuulemma kiinnostakkaan... 8)
EDIT: Siis vitsit kun tässä menee sekaisin... siis onko SIM-free sama asia kuin unlocked? Huomasin muuten että Singaporen Storessa lukee et puhelimet olis unlockattuja.
-
Viesti Kirjoittaja johawiks »
Singaporessa pitäis saada ilman kytköä, pelkkä puhelin ostettuahackzell kirjoitti:En ole varma että kuuluuko tämä juuri tänne osastolle, mutta deletoikaa jos ei. Avokki on lähdössä Singaporeen tässä lähiaikoina, ja olis tarkoitus sitä kautta hankkia tuo nelkku. Tiedättekö onko Singaporen vehkeet lukittuja vai nöy?
Ja toinen asia. Riittääkö ohjeistukseksi et "iPhone 4, 32 Gt, black, sim-free" vai voiko joku mennä näillä ohjeilla vikaan? Kun toinen puoli ei tiedä mitään näistä koneista, eikä kuulemma kiinnostakkaan... 8)
EDIT: Siis vitsit kun tässä menee sekaisin... siis onko SIM-free sama asia kuin unlocked? Huomasin muuten että Singaporen Storessa lukee et puhelimet olis unlockattuja.
-
Viesti Kirjoittaja hackzell »
Kyllä tekee gutaa ...jos näin on!johawiks kirjoitti:Singaporessa pitäis saada ilman kytköä, pelkkä puhelin ostettuahackzell kirjoitti:En ole varma että kuuluuko tämä juuri tänne osastolle, mutta deletoikaa jos ei. Avokki on lähdössä Singaporeen tässä lähiaikoina, ja olis tarkoitus sitä kautta hankkia tuo nelkku. Tiedättekö onko Singaporen vehkeet lukittuja vai nöy?
-
Viesti Kirjoittaja Noone »
Hei,junskeri kirjoitti:Heipähei. Ei saa lukitsematonta. :/Noone kirjoitti:Hei,
Olen tällä hetkellä amerikassa lomalla ja kysymykset kuuluukin:
Saako täältä lukitsematonta iPhone 4:sta, saako siihen ääkkösiä näppäimistöön ja pääseekö sillä suomalaisilla tunnareilla AppStoreen?
Kiitos avusta ja jos kaikkiin noihin tulee vastaukseksi kyllä, voinhan täältä jollekkin muullekkin sellaisen tuoda (tulen suomeen 12.8 ).
Tuli mieleen muuten, että vaihtolento Suomeen on Lontoon kautta ja siellä olisi aikaa pyöriä.
Saako Englannista lukitsematonta iPhone 4:sta, saako siihen ääkkösiä näppäimistöön ja pääseekö sillä suomalaisilla tunnareilla AppStoreen?
-
Viesti Kirjoittaja Friday »
iPhone 3G ja 3Gs omistaneena voin sanoa olevani tyytyväinen, että en ole koskaan Soneran orjaksi ryhtynyt. Hintoja kun kattoo niin olen erittäin tyytyväinen, että rahani ovat menneet täysin eri puljuun kun Soneralle.
Aikomuksena on huomenna kyllä hommata iPhone, mutta 12kk sopimuksella ja minun sonera-liittymällä ilman mitään paketteja. Kortti lentää laatikon pohjalle ja soitto lähtee DNA tai Saunalahdelle että nyt sitä micro-simiä tulemaan.
-
Viesti Kirjoittaja phev »
-
Viesti Kirjoittaja hyxal »
Enkuista saa lukitsemattoman, mutta tuolla varoitusajalla et tule onnistumaan. Mahtaisko olla kolmisen viikkoa tällä hetkellä jonotusaika(?). Muihin kysymyksiin sen verran, ettet huomaisi eroa, oletko ostanut puhelimen Suomesta vai Briteistä, ääkköset, kieli ja AppStore olis kaikki ihan suomeksi kunhan koneen kieli, johon puhelimen ensikertaa liität, on suomeksi. It all just works with Apple.Noone kirjoitti:Hei,junskeri kirjoitti:Heipähei. Ei saa lukitsematonta. :/Noone kirjoitti:Hei,
Olen tällä hetkellä amerikassa lomalla ja kysymykset kuuluukin:
Saako täältä lukitsematonta iPhone 4:sta, saako siihen ääkkösiä näppäimistöön ja pääseekö sillä suomalaisilla tunnareilla AppStoreen?
Kiitos avusta ja jos kaikkiin noihin tulee vastaukseksi kyllä, voinhan täältä jollekkin muullekkin sellaisen tuoda (tulen suomeen 12.8 ).
Tuli mieleen muuten, että vaihtolento Suomeen on Lontoon kautta ja siellä olisi aikaa pyöriä.
Saako Englannista lukitsematonta iPhone 4:sta, saako siihen ääkkösiä näppäimistöön ja pääseekö sillä suomalaisilla tunnareilla AppStoreen?

-
Viesti Kirjoittaja hyxal »
Saa itse valita.phev kirjoitti:Onko noi Soneran valmiit paketit 12kk sopimuksia vai 24kk?
http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittyma/iphone+hinnat
Aika selkeästi vaihtoehdot laitettu.
-
Viesti Kirjoittaja Pelimise »
Kumman itse ottaisit..??hyxal kirjoitti:Saa itse valita.phev kirjoitti:Onko noi Soneran valmiit paketit 12kk sopimuksia vai 24kk?
iPhone 4 16GB Large-paketilla 94 € + 24 x 90,73 €/kk
vai
iPhone 4 16GB Large-paketilla 94 € + 12 x 90,73 €/kk
-
Viesti Kirjoittaja teuvvo »
Ei se mielestäni ihan noin mene. On muitakin lakeja kuin kysyntä ja tarjonta.honpsu kirjoitti:Eli toisinsanoen ne hinnat ovat edelleen liian alhaalla kun kysyntä ylittää tarjonnan.
Vai onko mielestäsi polttoaine, alkoholi, tupakka, sähkö, muovijätteet yms liian halpoja? Vai onko ainut mittari se miten paljon pystytään kutakin tuotetta valmistamaan? Eikös hedelmät, maito yms sitten ole liian kalliita koska niitä päätyy ruokakaupoissa hävikkiin?
Et näemmä ollut millään niistä kerroista aspana kun tätä kysyin. Vastaus oli ettei määräaikaista sopimusta voi muuttaa sopimuskauden aikana. Vai oliko niin että Mediumista olisin voinut vaihtaa Largeen, jos olisinkin halunnut maksaa 25€ lisää /kk. Ja jos haluaa lopettaa puhelimen maksamisen silloin kun kytkyn kuuluisi loppua, lopetus pitää tehdä itse soittamalla aspaan, ja siitä velotetaan kytkynlopetusmaksu. Kieltämättä, tuota palvelua en tiedä muilla palveluntarjoajilla olevan.vesku kirjoitti:Minun Sonera on ainoa kytkyliittymä (kai vieläkin?) jota saa täysin fleksiibelisti muutella pitkin sopimuskautta, jos tilanteet muuttuu jne.
On hienoa että täällä on toiseltakin puolen tiskiä ihmisiä kirjoittamassa, mutta jokainen ihminen on omassa tilanteessaan jäävi. Mulla on järjettömän huonot kokemukset Sonerasta, enkä voi suositella sitä kuin pahimmalle vihamiehelleni, mutta ymmärrän hyvin että tämä on vain mun kokemus eikä samanlaisia kokemuksia varmasti Sonerastakaan ole kuin osalla asiakkaista.
Veikkaan myös että kun sinä olet nähnyt tuota firman bisnespuolta sisäpuolelta, et pysty asettumaan ihan pelkän asiakkaan saappaisiin. Joten noi hinnat näyttää sun silmiin aika erilaisilta kuin normi-Pertin.
-
Viesti Kirjoittaja johawiks »
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7545956.abPriset för en Iphone utan abbonnemang ligger till en början på omkring 6000 kronor för 16 gigabyte-varianten och omkring 7000 kronor för den med 32 gigabyte.
EDIT: eipä myydäkkään, olikin vaan puhelimen osuus tuon verran.
-
Viesti Kirjoittaja L-Janne »
Tuota samaa pähkäilin. Ihmettelin etteikö missään tosiaan mainita operaattorilukituksesta, mutta kyllä se jossain siellä mainittiin yleisissä kytkykauppaohjeissa tai -ehdoissa.omenako kirjoitti:maniski kirjoitti:Tervetuloa Homppuun.omenako kirjoitti:Pakko oli rekisteröityä nyt viimeinkin...
Mulla ei sattunut tuolla Soneran sivuilla missään osumaan silmään että neloset ois jotenkin sim-lukittuja. Kerrotaan vaan että liittymä on määräaikainen (12kk / 24kk). Olenko vain sokea?
![]()
Kyllähän ne lukittuja ovat edelleen. Sonera vaan mokailee tuossakin, jos ei ilmoita sitä tarpeeksi selvästi.
Kiitoksia.
Juu näinhän ne varmaan ovat, ajatuksena oli vaan että jos pääsen verkkokaupasta tilaamaan puhelimen ilman että kertaakaan lukee kyseinen sim-lukitus, on peruste purkaa kytkysopimus... mutta eiköhän niillä sopimusehdoissa ole pienellä se kirjattuna joten se siitä toiveesta...
Sehän tässä päähän ottaakin, tuo lukitus. Voisin hyvin ottaa Soneran kytkyn vuodeksi tai kahdeksi, mutta kun olen vielä jumissa Saunalahden liittymän kanssa niin pakko on hankkia lukitsematon luuri.
-
Viesti Kirjoittaja thompzon »
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Nuo iPhonen omat, Small, Medium ja Large -paketit eivät siis ole Minun Sonera -paketteja. Se kyllä mainitaan siellä sivuilla. Imho, noita ei ole kyllä kannattanut sen jälkeen vilkaistakaan, kun Minun Sonera tuli mahdolliseksi.teuvvo kirjoitti:Ei se mielestäni ihan noin mene. On muitakin lakeja kuin kysyntä ja tarjonta.honpsu kirjoitti:Eli toisinsanoen ne hinnat ovat edelleen liian alhaalla kun kysyntä ylittää tarjonnan.
Vai onko mielestäsi polttoaine, alkoholi, tupakka, sähkö, muovijätteet yms liian halpoja? Vai onko ainut mittari se miten paljon pystytään kutakin tuotetta valmistamaan? Eikös hedelmät, maito yms sitten ole liian kalliita koska niitä päätyy ruokakaupoissa hävikkiin?
Et näemmä ollut millään niistä kerroista aspana kun tätä kysyin. Vastaus oli ettei määräaikaista sopimusta voi muuttaa sopimuskauden aikana. Vai oliko niin että Mediumista olisin voinut vaihtaa Largeen, jos olisinkin halunnut maksaa 25€ lisää /kk. Ja jos haluaa lopettaa puhelimen maksamisen silloin kun kytkyn kuuluisi loppua, lopetus pitää tehdä itse soittamalla aspaan, ja siitä velotetaan kytkynlopetusmaksu. Kieltämättä, tuota palvelua en tiedä muilla palveluntarjoajilla olevan.vesku kirjoitti:Minun Sonera on ainoa kytkyliittymä (kai vieläkin?) jota saa täysin fleksiibelisti muutella pitkin sopimuskautta, jos tilanteet muuttuu jne.
On hienoa että täällä on toiseltakin puolen tiskiä ihmisiä kirjoittamassa, mutta jokainen ihminen on omassa tilanteessaan jäävi. Mulla on järjettömän huonot kokemukset Sonerasta, enkä voi suositella sitä kuin pahimmalle vihamiehelleni, mutta ymmärrän hyvin että tämä on vain mun kokemus eikä samanlaisia kokemuksia varmasti Sonerastakaan ole kuin osalla asiakkaista.
Veikkaan myös että kun sinä olet nähnyt tuota firman bisnespuolta sisäpuolelta, et pysty asettumaan ihan pelkän asiakkaan saappaisiin. Joten noi hinnat näyttää sun silmiin aika erilaisilta kuin normi-Pertin.
Ja kyllä minä iPhoneni ihan itse maksan, duunipuhelimina on tarjolla "muita merkkejä"

-
Viesti Kirjoittaja KinZZa »
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Se pitää tilata liittymän kanssa. Mutta kun verkkokauppa kyselee niin valitset kohdan Soneran vanha asiakas. Silloin se sun vanha liittymä siirtyy uudeksi kytkyliittymäksi.KinZZa kirjoitti:Tilataanko se uusi iPhone verkkokaupasta nyt sitten ilman liittymä vai liittymän kanssa? Kun on jo olemassa tällä hetkellä Minun Sonera -liittymä, niin eikös sen saa sitten siirrettyä siihen uuteen kapulaan?
-
Viesti Kirjoittaja Kakkee »
1.Hinnat niin kovat, että joissain paikoissa laitteita JÄÄ MYYMÄLÄÄN (vaikka niitä on vain 25 kpl/myymälä)
2.Informaatio(mikä informaatio?)
3.Saatavuus
4:Nettikauppa nurin/laginen.
Henk.koht ei väliä oma laite jo tilattu ulkomailta, mutta silti
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja KinZZa »
EDIT: Puhelimen uudelleenkäynnistys sitten auttoi. Ei ollut iso vika...
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
-
Viesti Kirjoittaja legace »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja Kakkee »
Myyt Borderlinxin laitteen sitten täällä vai?legace kirjoitti:Piruuttani menin tilaamaan Soneralta, vaikka Borderlinixistä on luuri tulossa
-
Viesti Kirjoittaja zapal »
Nim. Elisan työliittymä
-
Viesti Kirjoittaja legace »
En, palautan Soneran laitteenKakkee kirjoitti:Myyt Borderlinxin laitteen sitten täällä vai?legace kirjoitti:Piruuttani menin tilaamaan Soneralta, vaikka Borderlinixistä on luuri tulossa![]()
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka