dolbydin kirjoitti:Eilen saatu iPhone toimii kivasti. Laskutuskausi loppu eilen, ja tänään alko uus laskutuskausi ja ihme summia näytti. Soitin aspaan eikä sen kummennin osannut sanoa mitään, sano vain että katso sitä seuraavaa laskua, että jos sekin on outo niin ota uudestaan yhteyttä =P Sit kävi ilmi että mulle on laitettu iPhoneen nettiliittymä mitä
ei ole enää edes soneralla olemassa =D Aikaisemman rajattoman tiedonsiirron tilalle tuli 1Gt tiedonsiirtoa päivässä, se on vähän halvempi, ja sitten saman hintainen jos menee 1,5Gt päivässä. Onko kellään kokemusta että riittääkö tuo tiedonsiirron määrä? Jos teillä on vastaavanlainen juttu niin kertokaa miten monta tuntia päivässä käytätte nettiä?
Moi,
Itselläni on ollut aiemmin rajaton data kuukaudessa mutta vain 512kilon perus nopeudella. Ihan ok, mutta sitten kuultuani tästä 1GB data hommasta kävin soneran omilta sivuilta laskuni läpi noin vuoden ajalta. Sieltä selvisi käyttöni joka ei oikein koskaan ollut yli 500megaa kuussa ja siksi tilasin tuon uuden palvelun. On kiva kun nyt saa täydellä nopeudella sen datan mitä haluaa, tietty riippuen verkon laadusta kyseisessä paikassa.
Tilausjärjestelmän ruuhkautumisen vuoksi osa perjantain 30.7. iPhone 4 -tilauksista käsiteltiin manuaalisesti. Tämän vuoksi osa manuaalisesti käsitellyistä perjantain tilauksista on vielä toimittamatta, vaikka lauantaina ja sunnuntaina tilattuja laitteita on jo toimitettu asiakkaille. Sunnuntain tilauksista on toimitettu vain iPhone 4 16 Gt -puhelimia. Pahoittelemme tapahtunutta!
Seuraavaksi toimitamme kaikki perjantaina tehdyt iPhone 4 -tilaukset. Kun kaikki perjantain tilaukset on toimitettu, toimitukset jatkuvat normaalisti tilausjonon mukaisesti.
dolbydin kirjoitti:Eilen saatu iPhone toimii kivasti. Laskutuskausi loppu eilen, ja tänään alko uus laskutuskausi ja ihme summia näytti. Soitin aspaan eikä sen kummennin osannut sanoa mitään, sano vain että katso sitä seuraavaa laskua, että jos sekin on outo niin ota uudestaan yhteyttä =P Sit kävi ilmi että mulle on laitettu iPhoneen nettiliittymä mitä
ei ole enää edes soneralla olemassa =D Aikaisemman rajattoman tiedonsiirron tilalle tuli 1Gt tiedonsiirtoa päivässä, se on vähän halvempi, ja sitten saman hintainen jos menee 1,5Gt päivässä. Onko kellään kokemusta että riittääkö tuo tiedonsiirron määrä? Jos teillä on vastaavanlainen juttu niin kertokaa miten monta tuntia päivässä käytätte nettiä?
Moi,
Itselläni on ollut aiemmin rajaton data kuukaudessa mutta vain 512kilon perus nopeudella. Ihan ok, mutta sitten kuultuani tästä 1GB data hommasta kävin soneran omilta sivuilta laskuni läpi noin vuoden ajalta. Sieltä selvisi käyttöni joka ei oikein koskaan ollut yli 500megaa kuussa ja siksi tilasin tuon uuden palvelun. On kiva kun nyt saa täydellä nopeudella sen datan mitä haluaa, tietty riippuen verkon laadusta kyseisessä paikassa.
Eli säästän rahaa ja saan nopeamman netin.
R
Käytätkö nettiä vain puhelimella? Itse käytän iPhonee modeemina ja surffailen läppärin kautta, tämä ilmeisesti vie enemmän kuin että käyttäis pelkällä iPhonella? Paljon tulee kateltua netistä sarjoja ym.
Tilausjärjestelmän ruuhkautumisen vuoksi osa perjantain 30.7. iPhone 4 -tilauksista käsiteltiin manuaalisesti. Tämän vuoksi osa manuaalisesti käsitellyistä perjantain tilauksista on vielä toimittamatta, vaikka lauantaina ja sunnuntaina tilattuja laitteita on jo toimitettu asiakkaille. Sunnuntain tilauksista on toimitettu vain iPhone 4 16 Gt -puhelimia. Pahoittelemme tapahtunutta!
Seuraavaksi toimitamme kaikki perjantaina tehdyt iPhone 4 -tilaukset. Kun kaikki perjantain tilaukset on toimitettu, toimitukset jatkuvat normaalisti tilausjonon mukaisesti.
Lämmittää erittäin paljon... Ilmeisesti ensi viikolla jatkuvat toimitukset joten onhan se mahtavaa odottaa viikon pidempään kun myöhemmin tilanneet.
iVoid kirjoitti:
Lämmittää erittäin paljon... Ilmeisesti ensi viikolla jatkuvat toimitukset joten onhan se mahtavaa odottaa viikon pidempään kun myöhemmin tilanneet.
Life is unfair and then you die.
Nimimerkillä iTeknolta kesäkuusta asti puhelinta odotellut
Avokki kyllästy Soneran pelleilyyn. Tilasi puhelimen ennen minua perjantaina. Mä sain sen jo, mutta hänen puhelimesta ei tietoakaan. Tästä syystä hän perui tilauksen, käveli elisa-shopit/saunalahti liikkeeseen, otti Samsung Galaxy S:n ja siihen rajaton data + 3000min puhetta yhteishintaan 16,90 € / kk. Ei todellakaan paha 8)
"Tilausjärjestelmän ruuhkautumisen vuoksi osa perjantain 30.7. iPhone 4 -tilauksista käsiteltiin manuaalisesti. Tämän vuoksi osa manuaalisesti käsitellyistä perjantain tilauksista on vielä toimittamatta, vaikka lauantaina ja sunnuntaina tilattuja laitteita on jo toimitettu asiakkaille. Sunnuntain tilauksista on toimitettu vain iPhone 4 16 Gt -puhelimia. Pahoittelemme tapahtunutta!
Seuraavaksi toimitamme kaikki perjantaina tehdyt iPhone 4 -tilaukset. Kun kaikki perjantain tilaukset on toimitettu, toimitukset jatkuvat normaalisti tilausjonon mukaisesti."
Omani tilaisin perjantaina 30.7. aamusta, tilausvahvistus tuli vasta lauantaina manuaalisesta käsittelystä johtuen, joten tilaus on myös kirjattu, eli käytännössä "tehty", vasta lauantaina tilausjärjestelmän kannalta. Koska mitään postin seurantakoodeja ei ole vielä tullut, ja ensimmäinen erä on Soneran tiedotteen mukaan toimitettu loppuun, oman puhelimeni toimitus taitaa mennä sitten siihen 3. erään (siihen, kun kaikki "perjantain" tilaukset on ensin toimitettu).
Itse tilasin puhelimen asiakaspalvelun kautta kymmenen jälkeen perjantai aamuna. Maanantaina soittelin perään ja ihmettelin kun ei ole vahvistusta näkynyt ja n. 30min puhelun jälkeen se tipahti mailiin eli tilaukseni syötettiin vasta maanantaina iltapäivällä näin jälkeenpäin ajatellen. Tiistaina soitin taas ja kyselin luurin perään kun "myöhemmin" tilanneetkin ovat jo omansa saaneet. Asiakaspalvelun mukaan puhelimeni on postissa, ja antoivat seurantanumeron....
Noh, tuolla numerolla ei lähetystä löydy joten uusi soitto tänään ja tällä kertaa vahvistettiin että tilaukseni on syötetty järjestelmään vasta maanantaina eikä todellakaan ole postissa. Myöskään tilauksen siirto "oikealle" paikalle jonoon ei ole mahdollista, ja ketään ei tietenkään ole joka voisi vastuuta ottaa tapahtumista. Saas nähdä milloin tuon sitten oikeasti saa, ihan periaatteesta tekisi mieli tilata jotain muuta kautta.
KMA kirjoitti: oman puhelimeni toimitus taitaa mennä sitten siihen 3. erään (siihen, kun kaikki "perjantain" tilaukset on ensin toimitettu).
Onko tiedossa, milloin noita eriä on tulossa? Sen verran tiedän, että ensimmäinen on loppu. Onko joku kysäissyt?
Itselläni tosiaan alkoi eilen odottaminen. Tänään lähti i3G Turkuun. Tilauksessa ei ollut mitään ongelmia, tilausvahvistus tuli heti ja 10min puhelun jälkeen omat sivut päivittyivät.
KMA kirjoitti: oman puhelimeni toimitus taitaa mennä sitten siihen 3. erään (siihen, kun kaikki "perjantain" tilaukset on ensin toimitettu).
Onko tiedossa, milloin noita eriä on tulossa? Sen verran tiedän, että ensimmäinen on loppu. Onko joku kysäissyt?
Itselläni tosiaan alkoi eilen odottaminen. Tänään lähti i3G Turkuun. Tilauksessa ei ollut mitään ongelmia, tilausvahvistus tuli heti ja 10min puhelun jälkeen omat sivut päivittyivät.
Ainakaan äsken toimittajalla (Soneralla) ei ollut mitään tarkempaa tietoa erien saapumisajankohdista tai suuruuksista. Ovat kuulemma "Applen armoilla". Mutta toisaalla mediassa Sonera on lupaillut "viikon-parin" lisäodotusaikaa. Tiedä sitten, milloin tehtyjä tilauksia tuo odotusaika koskee.
Eikö Sonera voisi katsoa matkapuhelinliittymissopimuksista, milloin kukin tilaus on todellisuudessa tehty? Itselläni ainakin on 30.7. perjantaina päivätyt tilauspaperit (fyysiset) Soneran liikkeestä. Liittymän tiedothan ovat useilla tilaajilla jo päivittyneet, vaikka puhelinta ei olisi näkynytkään. Ja puhelimen laskutuskin on jo alkanut...
Viimeksi muokannut KMA, 4.8.2010 klo 13.30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mä sain samat tiedot aspasta, että näkee kyllä, että olen tehnyt tilauksen perjantain 9.01, mutta koska se on heidän puolestaan syötetty ti 11.00, niin se on jonossa sitten siinä kohtaa. Puhuin jonkun aspan esimiehenkin kanssa, mutta eivät kuulemma pysty muokkaamaan jonoa, mikä on täysin käsittämätöntä. Jos Sonera oikeasti haluis nyt kohdella tilaajia rehellisesti, niin muokkaisivat sitä jonoa ja lopettaisivat pelleilyn. Lupasivat tosin 50 euroa hyvitystä sitten kun se puhelin loppujenlopuksi tulee, mutta mielummin mä ottaisin sen nopeemmin kalliimmalla. Toisaalta ei viitti nyt peruutellakkaan, kun ei tiedä milloin niitä on tulossa lisää. Aspan esimies sanoi, että saat varmasti seuraavasta erästä omasi, mutta ei kuitenkaan voinut sitä luvata
Tähän mennessä kaikki ennustukseni ovat toteutuneet eli
Palvelimien kaatuminen ensimmäisenä päivänä.
Tästä johtuneet Soneran sekoilut.
Seuraavaksi olemme sitten siinä tilanteessa kun ihmiset yhä odottavat puhelimiaan 2 kuukauden jälkeen. Tulevaisuudessakaan nimittäin noita puhelimia ei toimiteta missään tilausjärjestyksessä.
Olemme siis aivan vastaavassa tilanteessa kuin edellisenä vuonna toimitusten suhteen. Johtopäätös — Sonera ei ole oppinut mistään mitään. Onneksi on 3GS niin omalla iPhone 4:llä ei ole mikään kiire mutta tätä farssia on kyllä nautinnollista lukea päivittäin.
dolbydin kirjoitti:
Käytätkö nettiä vain puhelimella? Itse käytän iPhonee modeemina ja surffailen läppärin kautta, tämä ilmeisesti vie enemmän kuin että käyttäis pelkällä iPhonella? Paljon tulee kateltua netistä sarjoja ym.
Moi, joo kotona ja toimistolla mulla on WLAN langaton netti, ja vain satunnaisesti, joskus paljonkin käytän nettiä 3G verkossa. Eli sulla kuluu varmasti enemmän sitä dataa.
R
Ajattelin että tämän ketjun aihe on ehkä lähimpänä omaani vaikka vähän ohi meneekin.
Eli siis, olen vaihtamassa iPhoneen ja Soneraan. Tällä hetkellä minulla on Elisan kytkysopimus, joka päättyy 2. päivä syyskuuta. Olin aluksi miettinyt että odottaisin valkoista mallia, mutta millon se on saatavilla Soneralta? Senkin varmaan saa tietää muutamaa päivää ennen.. En myöskään haluaisi maksaa kahta laskua päällekkäin, vaikka tekisi mieli tilata iPhone jo nyt.
Kauan Soneralla kestää toimittaa puhelin + avata liittymä? About? Tuleeko Soneralta ensimmäisen kuukauden lasku heti puhelimen mukana, vai kuukauden lopussa? Kiitos vastauksista, ehkä päädyn sittenkin jo tilaamaan mustan, kun ei valkoisesta Sonerankaan päästä saa mtään tietoa irti.
Juustokahvi kirjoitti:Ajattelin että tämän ketjun aihe on ehkä lähimpänä omaani vaikka vähän ohi meneekin.
Eli siis, olen vaihtamassa iPhoneen ja Soneraan. Tällä hetkellä minulla on Elisan kytkysopimus, joka päättyy 2. päivä syyskuuta. Olin aluksi miettinyt että odottaisin valkoista mallia, mutta millon se on saatavilla Soneralta? Senkin varmaan saa tietää muutamaa päivää ennen.. En myöskään haluaisi maksaa kahta laskua päällekkäin, vaikka tekisi mieli tilata iPhone jo nyt.
Kauan Soneralla kestää toimittaa puhelin + avata liittymä? About? Tuleeko Soneralta ensimmäisen kuukauden lasku heti puhelimen mukana, vai kuukauden lopussa? Kiitos vastauksista, ehkä päädyn sittenkin jo tilaamaan mustan, kun ei valkoisesta Sonerankaan päästä saa mtään tietoa irti.
yhtään jos tätä viestiketjua luet (tai muita), niin selviää, että kukaan ei tiedä Soneran toimituksista tällä hetkellä mitään. jotkut sanoo ensi viikolla, jotkut puhuu kuukausista. Liittymä auennee samana päivänä kun aktivoit puhelimen. Jos nyt tilaat, niin mitään varmuutta siitä koska puhelimen saat, ei ole. Valkoisesta sen sijaan on pulaa maailmanlaajuisesti ja Apple on ilmoittanut, että se tulee myöhemmin syksyllä yhtään enempää päivämääriä valoittamatta.
Juustokahvi kirjoitti:Ajattelin että tämän ketjun aihe on ehkä lähimpänä omaani vaikka vähän ohi meneekin.
Valkoisesta mallista ei kenelläkään ole tietoa, Applella on vaikeuksia tuottaa ensimmäistakään valkoista iPhonea eikä sitä ole vielä missään myynnissä. Soneran liittymän laskutus lähtee käyntiin kun puhelin on toimitettu sinulle. Jos siis tilaat nyt iPhonesi, niin voisi kuvitella että toimituksessa menee ainakin toista viikkoa ellei pidempäänkin. Näin ollaan jo elokuun loppupuolella ja sulla olis kaksi liittymää max. pari viikkoa päällekkäin. Tilaukseen vaan siis!
Ei silläkään ole merkitystä milloin tilaus on järjestelmään syötetty ja tilausvahvistus saatu. Jos lukee tarkemmin ketjun, niin lauantaina vahvistuksensa saaneet ovat osa saaneet puhelimen, ja perjantaina vahvistuksen saaneet eivät . Tietäis vain nyt sitten monennessako aallossa tuon luurin mahdollisesti saa . Pääsis tästä Onkiasta eroon .
tomi79 kirjoitti:Onko toimitukset tänään edenneet?
Onko kukaan saanut postin toimitustietoa tai tilausvahvaria?
-tonppa
Soneran sivuilla olevasta ilmoituksesta, että ensimmäisen erän puhelimet on nyt toimitettu olettaisin että tänään on ollut aika hiljaista. Uuden erän saapuessa alkaa varmaan taas tapahtumaan. Kertokaa toki jos joku on viestejä saanut.
Tänään suurena yllätyksenä oli postiluukusta tipahtanut postin saapumisilmoitus. mitään ilmoitusta tästä ei tullut, vaikka tilausvahvistuksen kyllä sain maililla jo perjantaina. Tilasin luurin siis n. klo 10.00 perjantaina. En tiedä onko ensimmäistä vai toista satsia. 8)
Kynot kirjoitti:Tänään suurena yllätyksenä oli postiluukusta tipahtanut postin saapumisilmoitus. mitään ilmoitusta tästä ei tullut, vaikka tilausvahvistuksen kyllä sain maililla jo perjantaina. Tilasin luurin siis n. klo 10.00 perjantaina. En tiedä onko ensimmäistä vai toista satsia. 8)
Sitten saattaa vielä pieni mahdollisuus olla että itsekin saisi luurin tämän viikon aikana .
jkori kirjoitti:itsehän tilasin heti pe aamuna puhelimitse, noin klo 9.10. mukava täti sanoi että tilaus on tehty ja ei muutakun puhelinta odottamaan. puhelin ja tiedot näkyvät omilla sivuilla, mutta tilausvahvistusta ei ole näkynyt. onko muita welhon asiakkaita liikkeellä, ei meinaan ole ensimmäinen kerta kuin welhon roskapostisuodatus jättää tärkeitä viestejä tulematta? vai pitääkö huomenaamulla alkaa tivaamaan tilannetta soneralta...
Itselläni juuri Welho. Roskapostiin vahvistus ei ainakaan ollut juuttunut kun kaikki tulevat Mailin spammikansioon.
Damstas kirjoitti:
jkori kirjoitti:itsehän tilasin heti pe aamuna puhelimitse, noin klo 9.10. mukava täti sanoi että tilaus on tehty ja ei muutakun puhelinta odottamaan. puhelin ja tiedot näkyvät omilla sivuilla, mutta tilausvahvistusta ei ole näkynyt. onko muita welhon asiakkaita liikkeellä, ei meinaan ole ensimmäinen kerta kuin welhon roskapostisuodatus jättää tärkeitä viestejä tulematta? vai pitääkö huomenaamulla alkaa tivaamaan tilannetta soneralta...
Mites kaikki ees kattoo noita omia sivuja? Itel ei o mtn. tunnuksii sinne. Pitäs käyttää puhelinnumeroa, mutta en oo vielä edes saanu sitä, vasta kun luuri tulee?
Omat sivut toimivat vasta kun numero on siirtynyt Soneralle. Itse olen jo ennestään Soneran asiakas.
soittelin soneralle... valitettavasti nyt on käynyt niin että tilauksenne on meillä järjestelmässä, mutta jostain syystä se ei ehtinyt siihen ensimmäiseen erään. mielenkiintoista, eräs kaverini tilasi puhelimen puolenpäivän jälkeen perjantaina, ja sai tänä aamuna. se siitä tilausjärjestyksessä toimittamisesta. ja tilausvahvistusta ei ole tullut koska ette antaneet tilatessanne sähköpostiosoitetta, ja kyllä varmasti annoin, aspatäti vielä varmisti onko loppuosa tuplaweellä =) hatuttaa niin paljon ettei veri kierrä..!!
tänään oli tullut saapumisilmoitus postista, nyt puhelin kädessä. soittaessa eivät osanneet sanoa koska tulee, mutta postin mukaan lähetetty maanantaina... nyt on itsellä hieman parempi mieli, tosin tiedän että muut joutuvat vielä odottelemaan, odottavan aika on pitkä.
Itte tilasin ma aamulla klo 10 ja eipä ole vielä näkynyt kun toi tilausvahvistus, ja numeronsiirtokin alkaa vasta siitä hetkestä kun kalikan hakee postista. Alkaa suoraan sanottuna vituttaan toi Soneran toiminta siinämäärin että jos tässä parin pvän päästä ei ole kikkaretta kädessä niin täytyy soittaa ja perua koko roska. Kyllä se vaan niin taitaa olla että ulkomailta se täytyy (taas kerran) tilata koska täällä Suomessa tuntee että taasen tämä iphonehommeli kusee ja isosti.
Perjantaina tilattu klo 10.30, tilausvahvistus samana iltana spostissa. Maanantai aamuna olivat postittaneet ja tänään aamuselta kävin hakemassa postista.