Elisalta kytkytön iPhone
-
Re: Elisalta kytkytön iPhone
Viesti Kirjoittaja tobyd »

iPad 6th gen.
iPhone 8
-
Viesti Kirjoittaja ianpales »
Macbook Pro model: 2007, 2009, 2010 sekä pari winkkari konetta und BackTrack Linux for hacking purposes.
Apple Certified Profesional: ACSP, ACTC, ACMA, XSAN2, etc...
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Jotkut tykkää siitä mielenrauhasta että puhelin ei vahingossakaan voi muuttua tiileksi kun asentaa uusimman ohjelmistopäivityksen (+ että sen voi tehdä heti eikä kuukauden päästä).ianpales kirjoitti:Ei nyt kannata sen takia Manchesteriin lähteä, ihan p*rse mesta koko saarivaltio, mieluummin Dublin, 100x makeempi mesta 8) Tai matkusta mieluuummin vaikka Leville ja käy ostamassa Soneran edutajalta, 600 eurolla käteisellä ja 1,95 / kk x 12 kk = 624,- tai vaihtoehtoisesti 576,- + 24 x 1,95 / kk. Lopputulos about sama, eli itse ottaisin 12kk diilin. Väitän että joululahjaksi on luvassa unlock Iphone 4 w/ baseband 2.10.04 > Dev Teamiltä, josta voinemme kiittää asialle omistautuneita tyyppejä: @MuscieNerd, @sherif_hashim, GeoHot
(OK, ei ehkä kirjaimellisesti tiileksi mutta jos se oma operaattori ei enää toimikaan niin kyllä silloin aika lähellä tätä ollaan)
-
Viesti Kirjoittaja ianpales »

Macbook Pro model: 2007, 2009, 2010 sekä pari winkkari konetta und BackTrack Linux for hacking purposes.
Apple Certified Profesional: ACSP, ACTC, ACMA, XSAN2, etc...
-
Viesti Kirjoittaja Spacelord »
Lähimmän naapurin Sonera-kännykkäliittymät tarjosivat GPRS:ää koko viikonlopun, lähin edes EDGE:llä pyörivä Sonera-yhteys löytyi jostain 5km päästä. Vanhemmillani tietotekninen taito jää sille tasolle, että kone osataan sammuttaa ja laittaa takaisin päälle, mutta kaikki tästä monimutkaisemmaksi menevä on täyttä hepreaa. Heillä oli maanantai-aamuksi klo 9 deadline muutamassa tärkeässä asiakirjassa, joiden yhteenlaskettu koko oli lähemmäs 10 megatavua. Koska Soneran tarjoama laajakaistayhteys oli talollamme pimeänä syystä tai toisesta eikä Sonera osannut tarjota apua korjausmiehen muodossa ennen maanantaiaamua klo 10, oli ahdinko aikamoinen.
Saavuin itse puoli päivää myöhemmin paikalle, tässä vaiheessa oli puhelin soinut siis tietysti jo 100 kertaa vanhempieni suunnalta kun tiedostoja piti saada maailmalle ja vauhdilla.
Saunalahti pelasti tilanteen tarjoamalla 3G:tä jopa pellonlaidassa sijaitsevan navetan takimmaisessa kulmauksessa. iPhone 4 kiinni läppäriin, tiedostot tikulta koneelle ja maailmalle. Vanhempieni ilme oli näkemisen arvoinen kun selitin, että tämä ei vaadi sen kummempaa osaamista kuin kaapelin kiinnittäminen kahden koneen välille.
Splendid!
-
Viesti Kirjoittaja juusojoo »
Jos ootte nopeita kerkiitte nyt hakemaan Jyväskylän keskustan shopitista iPhone 4:sen. Itse täällä juuri rekisteröin uutta 32gigasta =)Pali kirjoitti:Juuri äsken myivät ei oota Seppälän shopitissa. Myyjä katsoi koneelta myös keskustan liikkeen tilanteen eikä sielläkään ollut yhtään kipaletta. Viime keskiviikkona oli kuulema tullut 6 kappaletta, jotka menivät 10 minuutin sisällä.Pettis kirjoitti:Oiskohan kenelläkään tietoa Jyväskylän iphone 4 tilanteesta? Ei oikeen huvittaisi juosta joka päivä kaupalla kyselemässä. Eilen sanottiin, että tänään "saattaa" tulla jotain. Eli jos joku tietää varmuudella, niin olisin kiitollinen!
EDIT. Soitin asiakaspalveluun, mutta ei ne kuulemma mitään tiedä niistä kun menevät samantien...
-
Viesti Kirjoittaja solaris »
Kiitos infosta! Ehdinpä käydä hakemassa 16 gigaisen.juusojoo kirjoitti: Jos ootte nopeita kerkiitte nyt hakemaan Jyväskylän keskustan shopitista iPhone 4:sen. Itse täällä juuri rekisteröin uutta 32gigasta =)
-
Viesti Kirjoittaja popmusic »
Eli kannattaa mennä foorumiin!
-
Viesti Kirjoittaja woge »
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kaBu »
-
Viesti Kirjoittaja Zanttu23 »

-
Viesti Kirjoittaja Benzin »
Elisa Shopit -sivuilla lukee "iPhone 4 on nyt saatavilla Elisa Shopitista." Onko? No ei ole. Kun soittaa "liikkeen" numeroon pääseekin yleiseen asiakaspalveluun, josta kerrotaan että yhdistetään eteenpäin josta osataan kertoa tämänhetkinen saldo, eihän sitä sitten tietenkään osata sanoa. "Pitää käydä itse paikan päällä kysymässä."
JOS innostun vaihtamaan neloseen niin eipä tule Elisan tai Saunalahden liittymää. Omilla alueilla Sonera toiminut hyvin. Ja ennen sentään olin saunalahtelainen.
-
Viesti Kirjoittaja Vlaadi »
Kai ymmärrät että Elisa ei voi asialle mitään? Olen usean eri Elisa Shopitin asiakaspalvelijan kanssa jutellut ja kaikki ovat todenneet, että hekään eivät saa mitään tietoa puhelinten saapumisesta. Niitä tulee kun tulee. Varaus- ja ilmoituskiellot taas ovat Applen ohjeistusta, näin eräs myyjä lipsautti kun suoraan asiasta kysyin. Virallisesti eivät tosin voi sitäkään ilmoittaa.Benzin kirjoitti:Miettikää mitä asiakaspalvelua, miten tällainen ketju on edes mahdollinen, alun ymmärtää mutta kokonaisuus aivan käsittämätön: puhelinta ei hyllyssä, ei varastossa, ei tiedetä milloin tulee, ei voi varata (joka kaupassa voi varata tuotteen jos sellaisen haluaa ostaa rahalla!), eivät voi ilmoittaa jos tullut, ei voi soittaa kauppaan onko tullut. Ainoa vaihtoehto mennä itse paikan päälle kyselemään vaikka päivittäin?! Eikö vuonna 2010 Shopit saa sivulleen vaikka edes yhden rivin saldotietoa, eikö yksittäinen Shopit-kauppias voi kirjoittaa "Ei hyllyssä" tai "Aamulla tuli 4 kappaletta, myynti alkaa klo 10, ei varauksia." Ja sitten kun esim. viimeinen hyllyssä niin onko vaikea laittaa siitä statuspäivitys "Viimeinen hyllyssä" ja lopulta "Saapuneet puhelimet myyty, ilmoitamme kun saamme lisää." Vai mikä vuosi nyt on menossa? Zuckerberg, osta Elisa.
Elisa Shopit -sivuilla lukee "iPhone 4 on nyt saatavilla Elisa Shopitista." Onko? No ei ole. Kun soittaa "liikkeen" numeroon pääseekin yleiseen asiakaspalveluun, josta kerrotaan että yhdistetään eteenpäin josta osataan kertoa tämänhetkinen saldo, eihän sitä sitten tietenkään osata sanoa. "Pitää käydä itse paikan päällä kysymässä."
JOS innostun vaihtamaan neloseen niin eipä tule Elisan tai Saunalahden liittymää. Omilla alueilla Sonera toiminut hyvin. Ja ennen sentään olin saunalahtelainen.
Oon samaa mieltä, että tämmöinen järjestely on typerä ja alan kyllästyä liikkeissä ravaamiseen. Mutta kun katsoo vaihtoehtona Soneran liittymää, mitä tarjoavat, niin ihan mielellään hieman köppäilen edestakaisin Tampereen keskustaa. Ilman tekstaripakettia Sonera olisi jo yli 2 kertaa kalliimpi kuin nykyinen Sauniksen liittymä ja viestejäkin tulee kuitenkin laitettua paljon. Sonera on ainakin kännykkäpuolella pelkkää vanhojen paremmasta tietämättömien asiakkaiden riistoa ja imelien mielikuvien myyntiä.
-
Viesti Kirjoittaja umpio »
Hyvin vedetty. Elisalta luokatonta palvelua, ja sekin (melkein) laitetaan Soneran syyksi. Ja allekirjoittanut ei kyllä itseään lue vanhaksi, paremmasta tietämättömäksi asiakkaaksi. Vaimolla on Saunalahden liittymä, ja mitään muuta hyvää siinä ei ole kuin se, että laskun summa on (teoreettisiin) puhuttuihin minuutteihin nähden pieni. Tuo ei vain paljoa lohduta, jos puhelimeen ei saa yhteyttä, data kulkee silloin kun kulkee ja aspaan joutuu jonottamaan ai-van järjettömän kauan. Ja ei, puhelin ei ole viallinen. Liittymää on testattu usealla eri rakkineella.Vlaadi kirjoitti:Sonera on ainakin kännykkäpuolella pelkkää vanhojen paremmasta tietämättömien asiakkaiden riistoa ja imelien mielikuvien myyntiä.
Mutta asiaan. Minäkin olen ihmetellyt tätä ketjua lukiessani että kaikkeen sitä ihminen näköjään nöyrtyy... Tätä iPhone-aluetta (tai mitä tahansa matkapuhelinfoorumia) lukiessa olen tullut siihen päätelmään, että mikäli kyseessä olisi Sonera, ihmiset olisivat jo heittelemässä polttopulloja Sonerapisteisiin. Mutta kun hommat sössiikin joku muu, niin kiltisti juostaan pitkin poikin Suomea kokeilemassa että jos sen kytkyttömän jostain vaikka saisi, ja korkeintaan vienosti harmitellaan että kun nyt ei taas(kaan) saanut puhelinta mukaan. Toki puhelimensa saa ostaa mistä vain ja miten vain, mutta kyllä mielestäni rajansa kaikella... Ottaisitte nyt edes joka kolmas turhan retken Elisashopittiin tehnyt yhteyttä aspaan ja antaisitte noottia, vaikkapa ihan rakentavaan sävyyn, niin jossain vaiheessa se kriittinen piste ylitettäisiin ja asialle alettaisiin jopa tehdä jotain.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Miksi ihmiset unohtaa aina näissä hintavertailuissa TeleFinlandin kokonaan? Sehän on tällä hetkellä varmaan kaikkein halvin liittymä ja myös sitä kautta niitä iPhoneja saa.Vlaadi kirjoitti:Kai ymmärrät että Elisa ei voi asialle mitään? Olen usean eri Elisa Shopitin asiakaspalvelijan kanssa jutellut ja kaikki ovat todenneet, että hekään eivät saa mitään tietoa puhelinten saapumisesta. Niitä tulee kun tulee. Varaus- ja ilmoituskiellot taas ovat Applen ohjeistusta, näin eräs myyjä lipsautti kun suoraan asiasta kysyin. Virallisesti eivät tosin voi sitäkään ilmoittaa.Benzin kirjoitti:Miettikää mitä asiakaspalvelua, miten tällainen ketju on edes mahdollinen, alun ymmärtää mutta kokonaisuus aivan käsittämätön: puhelinta ei hyllyssä, ei varastossa, ei tiedetä milloin tulee, ei voi varata (joka kaupassa voi varata tuotteen jos sellaisen haluaa ostaa rahalla!), eivät voi ilmoittaa jos tullut, ei voi soittaa kauppaan onko tullut. Ainoa vaihtoehto mennä itse paikan päälle kyselemään vaikka päivittäin?! Eikö vuonna 2010 Shopit saa sivulleen vaikka edes yhden rivin saldotietoa, eikö yksittäinen Shopit-kauppias voi kirjoittaa "Ei hyllyssä" tai "Aamulla tuli 4 kappaletta, myynti alkaa klo 10, ei varauksia." Ja sitten kun esim. viimeinen hyllyssä niin onko vaikea laittaa siitä statuspäivitys "Viimeinen hyllyssä" ja lopulta "Saapuneet puhelimet myyty, ilmoitamme kun saamme lisää." Vai mikä vuosi nyt on menossa? Zuckerberg, osta Elisa.
Oon samaa mieltä, että tämmöinen järjestely on typerä ja alan kyllästyä liikkeissä ravaamiseen. Mutta kun katsoo vaihtoehtona Soneran liittymää, mitä tarjoavat, niin ihan mielellään hieman köppäilen edestakaisin Tampereen keskustaa. Ilman tekstaripakettia Sonera olisi jo yli 2 kertaa kalliimpi kuin nykyinen Sauniksen liittymä ja viestejäkin tulee kuitenkin laitettua paljon. Sonera on ainakin kännykkäpuolella pelkkää vanhojen paremmasta tietämättömien asiakkaiden riistoa ja imelien mielikuvien myyntiä.
-
Viesti Kirjoittaja Vlaadi »
Miten hemmetissä saat tosta tekstistä väännettyä asian niin, että Elisan hommat olis Soneran syytä? Sanoin vaan, että Sonera on mielestäni ärsyttävän kallis ja yrityksen markkinointi perustuu enemmänkin mielikuviin kuin hintaan. Ilmeisesti ihmiset on valmiita maksamaan, jos se lasku kääritään mukaviin sanoihin ja mainospälpätykseen. Kuuluvuuden osalta Sonera ja Elisa taitavat olla samalla tasolla, eroja esiintyy paikallisesti jossain peräkylillä. Ja kyllä, olen itse asunut suurimman osan elämästäni peräkylässä.umpio kirjoitti:Hyvin vedetty. Elisalta luokatonta palvelua, ja sekin (melkein) laitetaan Soneran syyksi. Ja allekirjoittanut ei kyllä itseään lue vanhaksi, paremmasta tietämättömäksi asiakkaaksi. Vaimolla on Saunalahden liittymä, ja mitään muuta hyvää siinä ei ole kuin se, että laskun summa on (teoreettisiin) puhuttuihin minuutteihin nähden pieni. Tuo ei vain paljoa lohduta, jos puhelimeen ei saa yhteyttä, data kulkee silloin kun kulkee ja aspaan joutuu jonottamaan ai-van järjettömän kauan. Ja ei, puhelin ei ole viallinen. Liittymää on testattu usealla eri rakkineella.Vlaadi kirjoitti:Sonera on ainakin kännykkäpuolella pelkkää vanhojen paremmasta tietämättömien asiakkaiden riistoa ja imelien mielikuvien myyntiä.
Jos olisit viitsinyt lukea viestini ajatuksella läpi, siinä näkisi, että "luokaton palvelu" ei ole millään lailla Elisan syytä. ELISA EI SAA VARATA, ILMOITTAA SAAPUMISISTA TAI KERTOA MAHDOLLISISTA TULEVISTA ERISTÄ. Tämä on sopimus, mikä on tehty Applen kanssa jotta on saatu noita iLuureja myyntiin. Asian varmisti tänään eräs myyjä, jolta noita luureja kyselin. Eli ihan turha riehua niille myyjille, ei se heidän vika ole. Eikä myöskään Elisan.
-
Viesti Kirjoittaja umpio »
Luitko mitä kirjoitin? Okei, yritin tiivistää Sonera-ketjun ja tämän ketjun eroavaisuudet yhteen lauseeseen (siinä ilmeisesti onnistumatta), mutta sarkastinen pointtini on juurikin tuo. Kuka muu saa tehdä lähestulkoon mitä tahansa ilman suurempaa kitinää, mutta joku operaattori on sitten "juksi suuri Belsebub", jonka syyksi kaikki laitetaan.Vlaadi kirjoitti:Miten hemmetissä saat tosta tekstistä väännettyä asian niin, että Elisan hommat olis Soneran syytä?umpio kirjoitti: Hyvin vedetty. Elisalta luokatonta palvelua, ja sekin (melkein) laitetaan Soneran syyksi.
Ja muilla tuota ei tapahdu?Vlaadi kirjoitti:Ilmeisesti ihmiset on valmiita maksamaan, jos se lasku kääritään mukaviin sanoihin ja mainospälpätykseen.
Minä en kauheasti painoarvoa antaisi _yhden_ myyjän puheisiin, oli hän sitten millä tahansa operaattorilla töissä. Kenttätasolle tuskin kaikista soppareista kovinkaan laajalti informoidaan; kenttäporukan työnkuvaan tuskin kuuluu tavarantoimittajan ja oman operaattorin sopparit ja niistä tiedottaminen. Ja reklamointi huonosta palvelusta _nimenomaan kuuluu_ kohdistaa Elisalle; asiakassuhde on sinun ja Elisan välinen, ei Applen.Vlaadi kirjoitti:Jos olisit viitsinyt lukea viestini ajatuksella läpi, siinä näkisi, että "luokaton palvelu" ei ole millään lailla Elisan syytä. ELISA EI SAA VARATA, ILMOITTAA SAAPUMISISTA TAI KERTOA MAHDOLLISISTA TULEVISTA ERISTÄ. Tämä on sopimus, mikä on tehty Applen kanssa jotta on saatu noita iLuureja myyntiin. Asian varmisti tänään eräs myyjä, jolta noita luureja kyselin. Eli ihan turha riehua niille myyjille, ei se heidän vika ole. Eikä myöskään Elisan.
-
Viesti Kirjoittaja kaBu »

-
-
Viesti Kirjoittaja -stroller- »
-
-
Viesti Kirjoittaja heximan »
-
Viesti Kirjoittaja hra.P »
edit:typo
-
Viesti Kirjoittaja Torppari »
Yritysmyynnissä heillä on laitteita varastossa, mutta kuten tässä moni muukin on kirjoittanut kaupoissa myydään ei oota. Itse olen muutamassa yrittänyt ehdottaa, että voisin maksaa laitteen nyt ja hakea kun tulee. Osassa liikkeistä sanotaan, että mitään ei saa kertoa saldoista tai tulemisista kun taas toisissa neuvotaan saldojen perusteella missä tuotetta juuri nyt on jäljellä. Varaamisen on ainakin pääkaupunkiseudulla kieltänyt jokainen.
Yrityskaupasta (tarvitsee Y-tunnuksen) laitetta saa muutaman päivän toimitusajalla postitettuna. Lasku tulee seuraavassa kuussa.
Näillä mennään
-Torppari
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka