skip kirjoitti:Tästä tuli mieleen asia, joka on itseäni rieponut siitä lähtien kun iPhonen hankin, eli miksi ihmeessä kylkinappi ei hiljennä myös hälytysten ääntä? Jokaisessa muussa puhelimessa, jonka olen omistanut, ovat myös hälytykseet olleet hiljaisia/värinällä, jos on laittanut värinän/äänettömän päälle, mutta ei iPhonessa. Ehkä yksi iPhonen rasittavimpia ominaisuuksia.
Minua taas on aina rieponut puhelimet, joissa hälytykset hiljenee kun luuri äänettömällä.
Nimim. muutaman kerran pommiin nukkunut.
Jokainen kai tavallaan, mutta itse kyllä heräisin pelkkään värinäänkin. Itse en todellakaan halua, että hälytys alkaa soimaan esim. kirjastossa tai luennolla ollessani.
Nyt kun oikein miettii niin sen kerran kun menin Motorolan hankkimaan niin yksi isoimpia syitä sen vaihtamiseen pois oli se, että sitä ei saanut mitenkään kätevästi yöksi äänettömäksi niin, että se kuitenkin herättäisi aamulla
Mutta juu. Ymmärrän kyllä, että joku voi kaivata jotain muuta. Äkkiähän sen siitä saa kuitenkin laitettua, kun vain muistaa.
skip kirjoitti:Tästä tuli mieleen asia, joka on itseäni rieponut siitä lähtien kun iPhonen hankin, eli miksi ihmeessä kylkinappi ei hiljennä myös hälytysten ääntä? Jokaisessa muussa puhelimessa, jonka olen omistanut, ovat myös hälytykseet olleet hiljaisia/värinällä, jos on laittanut värinän/äänettömän päälle, mutta ei iPhonessa. Ehkä yksi iPhonen rasittavimpia ominaisuuksia.
Kannattaa laittaa kalenteriin "hälytykset" jotka haluat tulevan äänettöminä. Kello -> Muistutus ominaisuutta kannattaa käyttää ennemmin "herätyskellona".
Itseä ainakin ottaisi kupoliin jos laittaisin yöksi luurin äänettömäksi ja aamulla tämä ei herättäisikään.
vielläkää eioo tullu vastausta lagivaan iphone 3GS:sään on JB uusin firmi joku 4gt tilaa jälellä lagittaa kun rullaa vaikka safaria tai valikkoa....? on muutama appsi vaa.
trile kirjoitti:vielläkää eioo tullu vastausta lagivaan iphone 3GS:sään on JB uusin firmi joku 4gt tilaa jälellä lagittaa kun rullaa vaikka safaria tai valikkoa....? on muutama appsi vaa.
No eipä tuohon nyt voi oikein mitään sanoa. Kokeile vaikka restorea ja tehdä JB uudestaan.
Kannattaa laittaa kalenteriin "hälytykset" jotka haluat tulevan äänettöminä. Kello -> Muistutus ominaisuutta kannattaa käyttää ennemmin "herätyskellona".
Itseä ainakin ottaisi kupoliin jos laittaisin yöksi luurin äänettömäksi ja aamulla tämä ei herättäisikään.
Itse oon laittanut pari kertaa äänettömälle yöksi mutta olen kuitenkin herännyt muistutuksen "herätyskellon" värinään. Ja sitten ihmettelin, että miksei ääntä tullut ollenkaan. Harmi kun tuota värinää ei saa muistutuksista otettua pois.
Itselleni tulisi joka päivä kalenteriin kaksi ylimääräistä merkintää sotkemaan kalenteria ja muutenkin kalenterin hälytykset ovat kyllä niin pieniä (pieni piippaus, jota ei tarvitse mitenkään kuitata), että mitään tärkeää niiden varaan ei voi mielestäni jättää.
onko iPhonessa mahdollista saada "puhelin" -ominaisuus pois, kun soittaa musaa?
Eli, jos laitan vaikka iPhonen stereoihin kiinni ja haluan, että mikään soitto tai tekstari ei katkaise soittoa. Onko mahdollista?
Ainakaan nykyisessä SE:ssa tällaista mahdollisuutta ei ole, niin voisko iPhone olla tässä hiukka järkevämpi...nyt kun sellainen on tilauksessa!
mun_kero kirjoitti:onko iPhonessa mahdollista saada "puhelin" -ominaisuus pois, kun soittaa musaa?
Eli, jos laitan vaikka iPhonen stereoihin kiinni ja haluan, että mikään soitto tai tekstari ei katkaise soittoa. Onko mahdollista?
Ainakaan nykyisessä SE:ssa tällaista mahdollisuutta ei ole, niin voisko iPhone olla tässä hiukka järkevämpi...nyt kun sellainen on tilauksessa!
Laita luuri lentokone -tilaan niin ei tule puhelut ja viestit läpi.
mun_kero kirjoitti:onko iPhonessa mahdollista saada "puhelin" -ominaisuus pois, kun soittaa musaa?
Laita luuri lentokone -tilaan niin ei tule puhelut ja viestit läpi.
no niin, näin helpolla olisi selvinny myös tämän SE:n kanssa.
eipä sitä ole ikinä tullu ajatelleeksi, vaikka tuo tilan valinta tulee aina puhelinta käynnistettäessä!
aina sitä vaan viisastuu!
hulinamursu kirjoitti:Jos tilaa puhelimen nyt ja laittaa liittymän vaihtumaan 22.1, niin saako silloin hyödynnettyä ton 9,90€ nettitarjouksen? Pystyykö puhelimen aktivoimaan vasta, kun liittymä on vaihtunut?
Joo elikä tarjousta ei voi hyödyntää näin. Noh pitänee tilata Soneran liittymä ja heittää pöytälaatikkoon ja käyttää Saunalahtea.
Mulla on parin kuun ikäinen iPhone 3gs ja nyt on ilmennyt ongelmia puheluissa 3G alueella. Kaikki konstit on kokeiltu ja edelleen jumittaa puhelut, eli "puhelu epäonnistui" -viesti tulee näytölle. Ajoittain puhelut onnistuu, ajoittain ei, vaikka sijainti on koko ajan sama ja signaali täydet palkit.. Oon siis nollannut asetuksia, palauttanut luurin, mikään ei auta. 2g:llä ongelmia ei ole. Netissä surffailu ja muut toiminnot toimii, vain puheluissa on ongelmia. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Täytynee toimittaa luuri huoltoon ja Soneran mukaan todennäköisesti tilalle tulee uusi.
Tässä sitten tyhmä kysymys: saako Itunesilla siirrettyä kaikki tili- ym asetukset uuteen luuriin? Median ja softien kanssa ei varmasti ole ongelmia, mutta mites nuo asetukset, esim gmail- tili?
Psaikke kirjoitti:Tässä sitten tyhmä kysymys: saako Itunesilla siirrettyä kaikki tili- ym asetukset uuteen luuriin? Median ja softien kanssa ei varmasti ole ongelmia, mutta mites nuo asetukset, esim gmail- tili?
iTunes ottaa talteen ihan totaalisen backupin luurista. Eli kaikki tiedot kyllä säilyy.
Juhho kirjoitti:Ajattelin laittaa kysymyksen tänne ettei tarvitse uutta aihetta tehdä. Eli omistan noin vuoden vanhan jailbreikatun ipod touch 2gen soittimen ja kuitti on tietysti hukassa. jostain syystä kuulokereikä on lakannut toimimasta niin että kuulokkeista kuuluu ääni vain toisesta kuulokkeesta. ongelma ratkeaa väliaikaisesti vääntämällä kuulokkeiden plugin kuulokereijän näytönpuoleista seinää vasten. Mutta eihän se siinä niin pysy... Olen yrittänyt putsata. ei toimi..
Missä korjaus tulee halvimmaksi? jotain toivoa että menisi takuuseen? pystynkö itse tekemään asialle jotain?
Ei siihen mitään kuitteja tarvita, serialilla tulee takuu jos on alle vuoden vanha.
Takuu mennyt muutamia viikkoja sitten. Minne tuo kannattaisi viedä?
No päätin nyt tilata Soneran verkkokaupasta puhelimen. Kaikki meni hyvin kunnes maksoin puhelimen ja verkkokauppa kuitenkin ilmoitti: "maksu epäonnistui" tai jotain vastaavaa. Rahat oli kuitenkin lähteny tililtä. Soitin sitten myyntii, mutta ei näkyny tilaus vielä siellä. Pitää soitella huomenna uudestaan. Onko muilla käynyt näin?
Sellaista asiaa tällä kertaa, että olenko tyhmä tai muuten vain yksinkertainen kun en löydä puhelimestani asetusta jolla saisin automaattisen ajan asetuksen päälle. Siis se operaattorin toimittama aika. Aika-asetuksissa on mahdollista asettaa aika vain manuaalisesti eikä valinnoissa ole tarjolla automaattiasetusta. Puhelin siis 3gs viimeisimmällä ohjelmistoversiolla. Eli mistä tuo asetus löytyy?
hulinamursu kirjoitti:No päätin nyt tilata Soneran verkkokaupasta puhelimen. Kaikki meni hyvin kunnes maksoin puhelimen ja verkkokauppa kuitenkin ilmoitti: "maksu epäonnistui" tai jotain vastaavaa. Rahat oli kuitenkin lähteny tililtä. Soitin sitten myyntii, mutta ei näkyny tilaus vielä siellä. Pitää soitella huomenna uudestaan. Onko muilla käynyt näin?
Nyt on soiteltu pankkiin ja Soneralle. Maksu mennyt, mutta tilaus ei ole mennyt Soneralle. Lupasivat Soneralta soittaa, että voiko maksun yhdistää uuteen tilaukseen, jonka tein.
earthpilot kirjoitti:Sellaista asiaa tällä kertaa, että olenko tyhmä tai muuten vain yksinkertainen kun en löydä puhelimestani asetusta jolla saisin automaattisen ajan asetuksen päälle. Siis se operaattorin toimittama aika. Aika-asetuksissa on mahdollista asettaa aika vain manuaalisesti eikä valinnoissa ole tarjolla automaattiasetusta. Puhelin siis 3gs viimeisimmällä ohjelmistoversiolla. Eli mistä tuo asetus löytyy?
Kiitos jo enakkoon!
Valitettavan tyhmä kaveri kyllä satut olemaan Aika-asetuksista kyllä löytyy (laita päälle, vaikka kuvassa lukee toisin):
earthpilot kirjoitti:Sellaista asiaa tällä kertaa, että olenko tyhmä tai muuten vain yksinkertainen kun en löydä puhelimestani asetusta jolla saisin automaattisen ajan asetuksen päälle. Siis se operaattorin toimittama aika. Aika-asetuksissa on mahdollista asettaa aika vain manuaalisesti eikä valinnoissa ole tarjolla automaattiasetusta. Puhelin siis 3gs viimeisimmällä ohjelmistoversiolla. Eli mistä tuo asetus löytyy?
Kiitos jo enakkoon!
Valitettavan tyhmä kaveri kyllä satut olemaan Aika-asetuksista kyllä löytyy (laita päälle, vaikka kuvassa lukee toisin):
Niin siis tuo valinta puuttuu minulta kokonaan! Outoa!
Osaisiko joku antaa vastausta sähköpostiongelmaani. Soneralta hommattu iPhone vastaanottaa satunnaisesti sähköpostejani. Tiliasetukset ja käyttikset ja salasanat ovat oikein. Jos lähetän iPhonellä meiliä, toisestä sähköpostista toiseen, niin kaikki menee hyvin mutta jos joku muu lähettää sähköpostia mun jompaankumpaan osoitteeseen, niin ei välttämättä näy iPhonessani, kuin satunnaisesti. Tilit molemmissa sähköpostiosoitteissani, niin kuin myös iPhonessani ovat pop tilejä. Soneran asiakaspalvelu ei pystynyt asiaa auttamaan.