Päivitys ei poista mitään yhteystietoja, mutta iTunesilla saat yhteystiedot iLuuriin.LRM kirjoitti:Kuinka päivityksen jälkeen saa yhteystiedot takaisin puhelimeen?
”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
- Ylläpitäjä
Re: "Tyhmät" iPhone 3G-kysymykset
Viesti Kirjoittaja egoste »
-
Viesti Kirjoittaja Vildee »
Macbook Pro 13" Mid 2012
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Ei ole, ei tule.Vildee kirjoitti:Onko mitään appsia siihen että sais Flash jutut toimimaan nettisivuilla?
-
Viesti Kirjoittaja ^Jamppa_ »
Mulla on saunalahden liittymä tässä iphonessa ja oon tehny sen unlock jutun mut menee vajaa viikko niin tää hukkaa verkon ja joutuu aktivoimaan iphonen uusiks ja tekeen ihan kaikki uusiks. minkä takia ?
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Kun liität puhelimen tietokoneeseen ja käynnistät itunesin niin ETHÄN KOSKAAN ota sitä carrier updatea vastaan? Nimittäin ite kun otin sen vastaan niin puhelin sitten hukkaili verkkoa yms. Mutta nyt kun oon tarkasti kattonu etten ota tuota niin on toiminu loistavasti.^Jamppa_ kirjoitti:Moro.
Mulla on saunalahden liittymä tässä iphonessa ja oon tehny sen unlock jutun mut menee vajaa viikko niin tää hukkaa verkon ja joutuu aktivoimaan iphonen uusiks ja tekeen ihan kaikki uusiks. minkä takia ?
-
Viesti Kirjoittaja Rampe »
Jyrpii näprätä puhelinta koko ajan ja katsoa onko kukaan tavoitellut.
Edes jotain ohjelmaa mikä hieman välkäyttäisi osaa näytöstä tai jotain?
-
Marbo kirjoitti:Kun liität puhelimen tietokoneeseen ja käynnistät itunesin niin ETHÄN KOSKAAN ota sitä carrier updatea vastaan? Nimittäin ite kun otin sen vastaan niin puhelin sitten hukkaili verkkoa yms. Mutta nyt kun oon tarkasti kattonu etten ota tuota niin on toiminu loistavasti.^Jamppa_ kirjoitti:Moro.
Juu en kyllä sitä ole ottanu vastaan. tarkotatko sitä päivitystä mitä se kysyy heti siinä ku aktivoi ton puhelimen ?
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Itselläni on saunalahden liittymä ja se kysyy sitä carrier updatea joka kerta kun puhelimen lyö kiinni koneeseen.^Jamppa_ kirjoitti:Marbo kirjoitti:Kun liität puhelimen tietokoneeseen ja käynnistät itunesin niin ETHÄN KOSKAAN ota sitä carrier updatea vastaan? Nimittäin ite kun otin sen vastaan niin puhelin sitten hukkaili verkkoa yms. Mutta nyt kun oon tarkasti kattonu etten ota tuota niin on toiminu loistavasti.^Jamppa_ kirjoitti:Moro.
Juu en kyllä sitä ole ottanu vastaan. tarkotatko sitä päivitystä mitä se kysyy heti siinä ku aktivoi ton puhelimen ?
-
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Öööö... oletko kuuro? Mun iPhoneni ainakin soi kun siihen tulee puhelu. Plus tulee soittajan valokuva isona ruutuun (jos Osoitekirjassa on soittajalle sellainen).Rampe kirjoitti:Saako mitenkään jotain viritystä että iPoni ilmoittasis siihen saapuneista sposti/tekstareista/puheluista?
Jyrpii näprätä puhelinta koko ajan ja katsoa onko kukaan tavoitellut.
Edes jotain ohjelmaa mikä hieman välkäyttäisi osaa näytöstä tai jotain?
Ja kun tulee tekstari se piippaa ja kun tulee s-posti se kilahtaa.
Ja lisäksi aina tärisee (jos se ominaisuus on kytkettynä päällle).
Ja jos on äänettömällä, niin tärisee silti (jos se ominaisuus on kytkettynä päällle).
Vai mistä oli kysymys?
-Harri
-
harri kirjoitti: Öööö... oletko kuuro? Mun iPhoneni ainakin soi kun siihen tulee puhelu. Plus tulee soittajan valokuva isona ruutuun (jos Osoitekirjassa on soittajalle sellainen).
Ja kun tulee tekstari se piippaa ja kun tulee s-posti se kilahtaa.
Ja lisäksi aina tärisee (jos se ominaisuus on kytkettynä päällle).
Ja jos on äänettömällä, niin tärisee silti (jos se ominaisuus on kytkettynä päällle).
Vai mistä oli kysymys?
-Harri
Älä? Ihanko soi? Ja ääneen?
Nyt tarkoitan sitä kun:
A) En kuule soittoa.
B) Puhelin äänettömällä työskennellessä (pois taskusta).
C) Puhelimen ottaa taskusta (miksi pitää näppäillä että saa tarkistettua onko soitettu?)
D) Puhelin makkarissa ja käyn vessassa kakkimassa.
E) Mitä tahansa muuta mitä voit keksiä.
Miten se on niin vaikeata?
Itse huomaan räplääväni puhelinta koko ajan tarkistaakseni onko mitään tapahtunut.Raivostuttavaa.
Itsellä monta vuotta vanhassa T830 on ovelasti merkkivalot.
Ja kyllä,jos ne ärsytti,ne sai pois päältä.
-
Viesti Kirjoittaja Sikari-Sakari »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
No riippuu vähän kuinka vanhoja sinun tietosi ovat.Sikari-Sakari kirjoitti:Onko ton Soneran diilin kanssa tullut jotain muutoksia iPhonen suhteen? Pääseekö siitä nykyään ihan vaan puhelinta ostaessa kassalla eroon? Frendi väittää että näin olisi.
100 e ja puhelimen ovh niin luuri on lukoton ja sinun. Mutta ei se nyt ihan siinä kassalla taida välttämättä onnistua.
-
Minulla ainakin:Rampe kirjoitti:Älä? Ihanko soi? Ja ääneen?
Nyt tarkoitan sitä kun:
A) En kuule soittoa.
B) Puhelin äänettömällä työskennellessä (pois taskusta).
C) Puhelimen ottaa taskusta (miksi pitää näppäillä että saa tarkistettua onko soitettu?)
D) Puhelin makkarissa ja käyn vessassa kakkimassa.
E) Mitä tahansa muuta mitä voit keksiä.
Miten se on niin vaikeata?
Itse huomaan räplääväni puhelinta koko ajan tarkistaakseni onko mitään tapahtunut.Raivostuttavaa.
Itsellä monta vuotta vanhassa T830 on ovelasti merkkivalot.
Ja kyllä,jos ne ärsytti,ne sai pois päältä.
a) Ruutuun tulee lukemaan, että joku on soittanut/tekstannut
b) Ruutuun tulee lukemaan, että joku on soittanut/tekstannut
c) Ruutuun tulee lukemaan, että joku on soittanut/tekstannut, eikä tarvitse "näppäillä", kunhan vain lyö näyttöön virran päälle ihan yhdellä nopealla painalluksella
d) Ruutuun tulee lukemaan, että joku on soittanut/tekstannut
e) Ruutuun tulee lukemaan, että joku on soittanut/tekstannut
Tekstiviestistä saa myös sen tuplailmoituksen, eli se piippailee uudestaan jos sitä ei huomaa lukea. Jos jätän puhelimen johonkin niin, etten sitä valvo, niin se yksi napin painallus ennen sen taskuun laittamista ei minusta ole kovin iso vaiva. Ihan saman joudun tekemään esim. työpuhelimellakin, koska näytön valo ei syty, ellei jotain nappia paina ja näyttö on niin tumma, että harvemmin sitä ilman taustavaloa näkee lukea. Vaikka siis teksti siinä ruudussa on ilmankin.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Saunalahden operaattoripäivitys sisään niin ei tyrkytä. Paitsi sitten joskus kun Sonera päivittää omansa, jonka versio on yli 5.0. Mutta sitten taas korjataan Saunan versio.Marbo kirjoitti:Itselläni on saunalahden liittymä ja se kysyy sitä carrier updatea joka kerta kun puhelimen lyö kiinni koneeseen.
-
Viesti Kirjoittaja Bumpula »

-
Jos välttämättä haluat maksaa luurin kerralla, niin kyllähän tuo ihan fiksua on.Bumpula kirjoitti:Kai tämä tänne topikkiin kuuluuOlen ajatellut siirtyä tuohon iLuuri maailmaan ja sellanen kymysys olis että omistan Telefinlandin liittymän (vanha mutta nykyäänkään ei niin hyvää pakettia minun tarkoitukseen saa) hinta/käyttö suhde. Korttihan menee suoraan tuohon luuriin ja pitäisi alkaa pelittämään ? Elikkä kannataisiko ottaa puhelin kertamaksulla ja minun Sonera liittymällä, heivata tämä uusi simmi sitte kuuseen ja maksaa sitä 1,99e kuukaudessa, käyttää vaan vanhaa Telefinlandin liittymmää ? Olen koittanut tivata ja lukea mutta aina saa ristiriitaista tietoa, joku viisas valaiskaa minua ! Over and out.
Minä kuitenkin ottaisin mieluummin sen vaikka vuoden diilillä ja maksaisin sen sitten 12 erässä. Korkoahan siinä ei tule eikä muuta kuluja.
Molemmissa tapauksissa joudut joka tapauksessa maksamaan sitä Soneran liittymää sen 12 kuukautta tai muuten maksat luurin ovh:n erotuksen ja 100 e sopimussakon.
-
TheKraken kirjoitti: Minulla ainakin:
a) Ruutuun tulee lukemaan, että joku on soittanut/tekstannut
b) Ruutuun tulee lukemaan, että joku on soittanut/tekstannut
c) Ruutuun tulee lukemaan, että joku on soittanut/tekstannut, eikä tarvitse "näppäillä", kunhan vain lyö näyttöön virran päälle ihan yhdellä nopealla painalluksella
d) Ruutuun tulee lukemaan, että joku on soittanut/tekstannut
e) Ruutuun tulee lukemaan, että joku on soittanut/tekstannut.
Siistii! Ihan samanlainen puhelin minullakin!
Muutta Teiltä taisi mennä ohi minun alkuperäinen kysymys miten saan siihen nuo valohuomiot,vai saanko lainkaan.
Vai tuliko tämä vahingossa "iPonini on uskontoni" ketjuun?
-
Jos ei vielä tullut selväksi: Etpä sellaisia saa. JB:n kautta kikkailemalla voi joku softa löytyä, joka jättäisi näytön päälle tai sitä vilkuttelisi, mutta siinä sitten tyhjenee akku alta aikayksikön. Nimenomaan tästä syystä se sammutellaan.Rampe kirjoitti:Muutta Teiltä taisi mennä ohi minun alkuperäinen kysymys miten saan siihen nuo valohuomiot,vai saanko lainkaan.
Tosimies tietty kolvaa ledin vaikka itse luurin kylkeen

Ericssoneistahan moinen erikoisuus on tainnut löytyä käytännössä aina mutta enpä ole itse osannut moista kaivata. Omassa aiemmassa SE:ssäkään ei sitä tainnut olla. Mielestäni on ihan normaalia, että siitä näytöltä luetaan josko jotain puhelimessa on tapahtunut. Yksi napin painallus ja toinen perään, jos mitään uutta ei ole. Sama nappi vieläpä. Ei kovin hankalaa ellei siitä tahdo väkisin ongelmaa tehdä.
-
TheKraken kirjoitti: Tosimies tietty kolvaa ledin vaikka itse luurin kylkeen
Mielestäni on ihan normaalia, että siitä näytöltä luetaan josko jotain puhelimessa on tapahtunut. Yksi napin painallus ja toinen perään, jos mitään uutta ei ole. Sama nappi vieläpä. Ei kovin hankalaa ellei siitä tahdo väkisin ongelmaa tehdä.
Toi kolvi ja ledi olisi kova juttu!
Mutta joo,kyllä se on sellainen juttu jota itse ainakin kaipailee. Kai se on sama kaikissa asioissa,kun on hyvään tottunut niin..
Eikä jossakin noksuissakin joku pikku valo vilku kyljessä kun jotain on maailmalta tullut?
Itse ajattelin lähinnä tuota että osa näytöstä (25x25px tai joku pikku pylpyrä) silloin tällöin välähtäisi tai himmenisi/heikkenisi tuossa näytössä. Mutta kun applen tietää niin se varmaan menisi jotenkin tuon iPhonen käyttiksen alueelle mikä on no-no.
Noh,ehkä joskus.Tai sitten pikku vinkki ohjelmien tekijöille... Kyllä siitä sen 1.99€ maksaisi..
-
Ongelmahan on siinä, että ihan sama välähtääkö näytöstä yksi pikseli vai koko näyttö, niin koko näytön taustavalon pitää syttyä (vaikka siitä näytöstä 99% sitten näyttäisikin "mustaa").Rampe kirjoitti:Itse ajattelin lähinnä tuota että osa näytöstä (25x25px tai joku pikku pylpyrä) silloin tällöin välähtäisi tai himmenisi/heikkenisi tuossa näytössä. Mutta kun applen tietää niin se varmaan menisi jotenkin tuon iPhonen käyttiksen alueelle mikä on no-no.
Noh,ehkä joskus.Tai sitten pikku vinkki ohjelmien tekijöille... Kyllä siitä sen 1.99€ maksaisi..
-
Viesti Kirjoittaja mäkkimies »
Yritän muodostaa BT paria ja yhteyttä 3gs iPhone - MB välille mutta ei onnistu (uusi suomalainen kytkysonera luuri). Tarkoitus olisi jakaa luurin nettiyhteyttä MB:lle.mmmvuori kirjoitti:Moro.
Välillä tulee tetteröityä, yleisemmin Bluutuutilla. Miksi en pitäisi verkkojakoa puhelimessa koko ajan päällä, ja vain säätäisi bluutuuttia sbsettingsin asetuksista päälle ja pois kun tarvitsen tai en tarvitse tetteriä? Ei kai tuolla syvällä olevalla asetuksella voi olla mitään merkitystä akun kestoon tms.?
Ei onnistu usblläkään.
MB:n verkkoasetuksissa ei näy IPhonea.
-
Kyllä varmaan meni, koska se oli niin huonosti muotoiltu ettei sitä kukaan ensin edes ymmärtänyt. Ongelmia ajatusten pukemisessa ymmärrettäviksi sanoiksi?Rampe kirjoitti:Muutta Teiltä taisi mennä ohi minun alkuperäinen kysymys miten saan siihen nuo valohuomiot,vai saanko lainkaan.
Opettele ensin kirjoittamaan ja sitten vasta v...uilemaan (jos on enää sitten aihetta).
-Harri
-
BT toimii vain korvaluurien kanssa.mäkkimies kirjoitti:Yritän muodostaa BT paria ja yhteyttä 3gs iPhone - MB välille mutta ei onnistu (uusi suomalainen kytkysonera luuri).
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja skip »
harri kirjoitti:BT toimii vain korvaluurien kanssa.mäkkimies kirjoitti:Yritän muodostaa BT paria ja yhteyttä 3gs iPhone - MB välille mutta ei onnistu (uusi suomalainen kytkysonera luuri).
-Harri
Kyllä BT:llä saa jaettua iPhonen netin tietokoneelle. Hienosti toimii, yleensä. Sitä en tosin osaa sanoa, mikä mäkkimiehellä on vikana.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka