Soneran tilausten edistyminen
-
Re: Soneran tilausten edistyminen
Viesti Kirjoittaja sPit »
1) Sonera kämmäsi osan ensimmäisen päivän tilauksistaan. Perjantaina tilanneista kännykättä jääneillä on hyvä syy olla vihaisia. Kuvitella, jotkut voivat joutua odottamaan puhelintaan jopa... viikon?
2) Applellä on vaikeuksia pitää Iphoneja käsissään, joten voisin kuvitella että Suomeen he ovat lähettäneet liian vähän puhelimia. Uusi lähetys on tulossa ja joku taisi puhua ensi viikosta.
3) Sonera ei lupaa kotisivuillaan minkäänlaisia toimitusaikoja, joten joo, puhelinta saattaa joutua odottelemaan.
Tilasin puhelimeni maantaina, tulee kun tulee. Odottaminen on maksutonta.
-
Viesti Kirjoittaja Yba »
Onhan tuo hieno. Nopea ja silmiä särkee kun näyttö on niin hyvä. Mielenkiinnolla odotan mahdollisia ongelmia, joista muut on raportoineet (aktivointi vielä kesken, vaihdoin Soneralta saman numeron tuohon kun edellinen kytky loppui).
Tsemppiä vielä odottaville.
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
-
Viesti Kirjoittaja Ursus »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Voiko se vastata kaikkiin sille kertyneisiin odotuksiin? No, ehkä se on joka tapauksessa mjonkinlainen upgrade nykyisen N95:n jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja iVoid »
Niin teki, ei ole kyse siittä että ei voisi odottaa, odotin 3Gs reilun kuukauden, kyse on siittä että nyt oli oikeasti mahdollisuus saada luuri heti käteen mutta ei, soneran piti mennä kusemaan hommat ja nyt puhelinta joka periaatteessa pitäisi olla jo minulla joudun odottamaan. Viikon, kaksi, ei merkitystä. Kyse on periaatteesta.sPit kirjoitti:Topicin hyödyllisyyden lisäämiseksi kertaisinko missä nyt mennään:
1) Sonera kämmäsi osan ensimmäisen päivän tilauksistaan. Perjantaina tilanneista kännykättä jääneillä on hyvä syy olla vihaisia. Kuvitella, jotkut voivat joutua odottamaan puhelintaan jopa... viikon?
2) Applellä on vaikeuksia pitää Iphoneja käsissään, joten voisin kuvitella että Suomeen he ovat lähettäneet liian vähän puhelimia. Uusi lähetys on tulossa ja joku taisi puhua ensi viikosta.
3) Sonera ei lupaa kotisivuillaan minkäänlaisia toimitusaikoja, joten joo, puhelinta saattaa joutua odottelemaan.
Tilasin puhelimeni maantaina, tulee kun tulee. Odottaminen on maksutonta.
Toimituksista ei kukaan tiedä yhtään mitään, saahan sitä arvailla että ensi viikolla saavat lisää mutta kun sitä ei tiedä vaikka tulisi huomenna tai kuukauden päästä. Onneksi kumminkin on 3Gs käytössä, joten en joudu ilman puhelinta olemaan.
Omalla kohdalla hermostuttaa myös soneran tiedottaminen ja se että sisäisesti tieto ei kulje, perjantaina minulle sanottiin että puhelin on postissa, valitettavasti ei ole antaa seurantatunnusta, odottele postin lappua kotiin. Eilen sanottiin että joo, luureja on varastossa, tällä hetkellä emme voi toimittaa kun meidän järjestelmät on alhaalla, myöhemmin sitten kerrottiin että ei varastossa mitään tavaraa ole, kaikki on mennyt. Asiakaspalvelussa heitetään vastauksia ihan lotolla, ilman todellista tietoa. En syytä todellakaan asiakaspalvelioita, hehän toimivat sillä tiedolla mikä heillä on mutta jossain kusee..
iPhone 6s
-
Viesti Kirjoittaja Riksa »
Paitsi että odottaminen on maksullista. Kytkysopimus on tehty, ja ainakin viime vuonna kuukausimaksut alkoivat pyöriä välittömästi. Eihän se tietysti puhelimen hintaa nosta, mutta saman ajan sitä rahaa voisi makuuttaa sijoituksissa. Aika on nääs rahaa.sPit kirjoitti:Odottaminen on maksutonta.
MUOKS: Ennen fleimauksen alkamista ennaltaehkäisevästi sanottakoon, että tietysti kyse on häviävän pienistä summista, mutta, mikä vielä tärkeämpää, periaatteesta.
MacBook alumiini 13" / 2,4 GHz / 4 GB / 240 GB
iPod Classic 120 GB
iPhone 4 musta 32 GB
-
Juu, kyllä se alkoi samantien juoksemaan. Taisikin olla ainoa asia missä sonera piti huolen että tapahtuu heti.Riksa kirjoitti:Paitsi että odottaminen on maksullista. Kytkysopimus on tehty, ja ainakin viime vuonna kuukausimaksut alkoivat pyöriä välittömästi. Eihän se tietysti puhelimen hintaa nosta, mutta saman ajan sitä rahaa voisi makuuttaa sijoituksissa. Aika on nääs rahaa.sPit kirjoitti:Odottaminen on maksutonta.
iPhone 6s
-
Viesti Kirjoittaja VilleF »
Copypaste tilausvahvarista:Riksa kirjoitti:Paitsi että odottaminen on maksullista. Kytkysopimus on tehty, ja ainakin viime vuonna kuukausimaksut alkoivat pyöriä välittömästi. Eihän se tietysti puhelimen hintaa nosta, mutta saman ajan sitä rahaa voisi makuuttaa sijoituksissa. Aika on nääs rahaa.sPit kirjoitti:Odottaminen on maksutonta.
MUOKS: Ennen fleimauksen alkamista ennaltaehkäisevästi sanottakoon, että tietysti kyse on häviävän pienistä summista, mutta, mikä vielä tärkeämpää, periaatteesta.
LAITTEEN LASKUTUS - Uuden laitteen laskutus alkaa laitteen toimituspäivästä.
Liittymästä en löytänyt mitään mainintaa.
-
Kyllä se on ainakin itsellä ollut laskussa heti tilauspäivästä lähtien.VilleF kirjoitti:Copypaste tilausvahvarista:Riksa kirjoitti:Paitsi että odottaminen on maksullista. Kytkysopimus on tehty, ja ainakin viime vuonna kuukausimaksut alkoivat pyöriä välittömästi. Eihän se tietysti puhelimen hintaa nosta, mutta saman ajan sitä rahaa voisi makuuttaa sijoituksissa. Aika on nääs rahaa.sPit kirjoitti:Odottaminen on maksutonta.
LAITTEEN LASKUTUS - Uuden laitteen laskutus alkaa laitteen toimituspäivästä.
Liittymästä en löytänyt mitään mainintaa.
iPhone 6s
-
Joo, se olikin hilpeä keskustelu silloin aspan kanssa.iVoid kirjoitti:Juu, kyllä se alkoi samantien juoksemaan. Taisikin olla ainoa asia missä sonera piti huolen että tapahtuu heti.Riksa kirjoitti:Paitsi että odottaminen on maksullista. Kytkysopimus on tehty, ja ainakin viime vuonna kuukausimaksut alkoivat pyöriä välittömästi. Eihän se tietysti puhelimen hintaa nosta, mutta saman ajan sitä rahaa voisi makuuttaa sijoituksissa. Aika on nääs rahaa.sPit kirjoitti:Odottaminen on maksutonta.
MINÄ: Mulla on nyt täällä laskussa jo puhelimen kuukausierä, vaikka en oo vielä koko laitetta saanut.
ASPATÄTI: Joo, ne kuukausierät juoksee sopimuksen tekemisestä asti.
MINÄ: Te siis veloitatte multa oikeaa rahaa jostakin, mitä ette ole toimittaneet?
ASPATÄTI: Niin.
MINÄ:
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
iPod Classic 120 GB
iPhone 4 musta 32 GB
-
SONERA:Riksa kirjoitti:Joo, se olikin hilpeä keskustelu silloin aspan kanssa.iVoid kirjoitti:Juu, kyllä se alkoi samantien juoksemaan. Taisikin olla ainoa asia missä sonera piti huolen että tapahtuu heti.Riksa kirjoitti:Paitsi että odottaminen on maksullista. Kytkysopimus on tehty, ja ainakin viime vuonna kuukausimaksut alkoivat pyöriä välittömästi. Eihän se tietysti puhelimen hintaa nosta, mutta saman ajan sitä rahaa voisi makuuttaa sijoituksissa. Aika on nääs rahaa.sPit kirjoitti:Odottaminen on maksutonta.
MINÄ: Mulla on nyt täällä laskussa jo puhelimen kuukausierä, vaikka en oo vielä koko laitetta saanut.
MINÄ: Te siis veloitatte multa oikeaa rahaa jostakin, mitä ette ole toimittaneet?
MINÄ:

iPhone 6s
-
Viesti Kirjoittaja sPit »
-
MINÄ:iVoid kirjoitti:SONERA:Riksa kirjoitti:Joo, se olikin hilpeä keskustelu silloin aspan kanssa.iVoid kirjoitti:Juu, kyllä se alkoi samantien juoksemaan. Taisikin olla ainoa asia missä sonera piti huolen että tapahtuu heti.Riksa kirjoitti: Paitsi että odottaminen on maksullista. Kytkysopimus on tehty, ja ainakin viime vuonna kuukausimaksut alkoivat pyöriä välittömästi. Eihän se tietysti puhelimen hintaa nosta, mutta saman ajan sitä rahaa voisi makuuttaa sijoituksissa. Aika on nääs rahaa.
MINÄ:

HOMPUN VÄKI:
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)

![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)

![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
MUOKS: Sori. Oli pakko. Liikaa kofeiinia.
iPod Classic 120 GB
iPhone 4 musta 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja pempe »
-
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
Täysin irrelevanttia, tiedän.
-
In Soviet Russia, iPhone waits for YOU.McKorhone kirjoitti:Odotustunnelman keventämiseksi voisin kertoa että entisessä neuvostoliitossa lankapuhelinta (silloin ei tosin edes ollut kännyköitä) joutui odottamaan vuositolkulla. Ja autoa, tai siis ladaa, piti alkaa maksamaan n. 10 vuotta ennen kuin sai kiesin alleen.![]()
Täysin irrelevanttia, tiedän.
iPod Classic 120 GB
iPhone 4 musta 32 GB
-
Viesti Kirjoittaja Nokia »

-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Onko sulle ennestään soneran liittymä? Mulla oli ja mikro-simin käyttöönotto meni jotenkin näin:pempe kirjoitti:kauan sim kortin aktivoivti kestää soneralta jos laite on jo saapunut postiin ? olisi kiva päästä testaamaan laitetta ;P
Jonotusta aspaan n. 7min. Setä vastaa ja käskee lähettää aktivointitekstarin jostain toisesta puhelimesta. No toinen toimiva puhelin sattui olla käsillä joten jatketaan tätä hyväksi havaittua itsepalvelulinjaa. Tekstari ei kuitenkaan tuottanut toivottua tulosta (palvelu ei ole juuri nyt käytössä...) joten toinen soitto. Tällä kertaa jonotusta vain reilu minuutti ja naishenkilö vastaa. "en oikein tiedä tästä mitään, jospa yhdistäisin sut tekniseen tukeen". Ja sinnehän se sitten yhdistää. Teknisen tuen kaveri pyytää sitten sim-kortin numeroa, jonka lueteltuani näpyttelee kortin aktivoiduksi. Puhelimen buuttaus ja ollaan linjoilla.
En halua edes kuvitella proseduuria jos sulla on ennestään jonkun muun operaattorin kortti

-
Viesti Kirjoittaja Jakuli »
On, esmes minä.Nokia kirjoitti:keljuttaa, onko paljon muitakin, jotka ovat tilanneet perjantaina, eivätkä ole saaneet muuta kuin tilausvahvistuksen?
-
Viesti Kirjoittaja Akku »
Vieläkään ei ole tullut mitään tilausvahvistusta..
Kerran soitettu (sunnuntaina) aspaan ja siellä selitelty, tilaus kirjattu manuaalisesti ja lisätään kun järjestelmät saadaan kuntoon.
Onko täällä kaikki jotka jo perjantaina tilasi saaneet vahvistuksen? Eli kannattaako nyt huolestua tosissaan

Itse olen nyt kroatiassa, joten ei ole tietoa olisiko puhelin sittenkin jo tullut.
-
Viesti Kirjoittaja jukjuv »
Noooo..... vasta Sunnuntaina tuli Soneralta tilausvahvistus, että laite on tilattu ja vieläkään ei ole posti-ilmoitusta tullut että kone olisi lähetetty minulle.
Soitin tänään Soneralle ja selitin juurta jaksaen tilanteen.
Kommentti oli, että lanseerauspäivänä oli aamupäivänä kuulemman tilausjärjestelmä rikki (aivan... ) ja käsisopimukset ovat syötetty myöhemmin tilausjärjestelmään ja puhelin toimitetaan syötetyn päivämäärän mukaan, eli minun tapauksessani olen sitten jonossa 1.8.2010 tehneet tilaukset ;( .
Ja minä kun kuvittelin, että nyt ollaan ajoissa liikkeellä niin saadaan puhelin nopsasti ja saan näin pojalleni vanhan 3GS puhelimeni hänen 4-luokan koulutaipaleelleen, joka alkaa ensi viikolla. Ei taida poikani saada koulun alotukseen "uutta" puhelinta

http://www.juvankoski.com
-
Viesti Kirjoittaja vonstraap »
Täysin sama skenaario itsellä. Mitään ei ole kuulunut. Humacista tein itse manuaalitilausta 09:30 tuolloin perjantaina. Kaipa se luuri sitten saapuu aikanaan päivän, viikon, kuukauden tai vuoden päästä. Keljuttaa kyllä tämä homma, kun olin asennoitunut siihen että sen saa hyppysiinsä suht. nopeasti. Soneran "Omille sivuille" se laite oli kyllä päivittynyt jossain välissä, sillä pitäähän se laskutus saada potkimaan asappina vaikkei laitteesta hajuakaan.Akku kirjoitti:Itse tilasin perjantaina (30.7) aamulla n. klo 9.30
Vieläkään ei ole tullut mitään tilausvahvistusta..
Kerran soitettu (sunnuntaina) aspaan ja siellä selitelty, tilaus kirjattu manuaalisesti ja lisätään kun järjestelmät saadaan kuntoon.
Onko täällä kaikki jotka jo perjantaina tilasi saaneet vahvistuksen? Eli kannattaako nyt huolestua tosissaan![]()
Itse olen nyt kroatiassa, joten ei ole tietoa olisiko puhelin sittenkin jo tullut.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Hasty »
Jos tuo tieto pitää paikkaansa, varmastikin UK Store ja Borderlinx ei kuulosta ollenkaan huonolta vaihtoehdolta. Onneksi sattui omalle kohdalle vahingossa aikainen aamuherätys 30.7.2010.
-
Viesti Kirjoittaja perlas »
-
Hyvä tuuri kävi, kyllähän sinä varmasti melko monen ohitit.perlas kirjoitti:yritin soittaa perjantaina aamulla soneran myyntiin. ei saanut yhteyttä mutta jätin soittopyynnön. noin klo 11 sieltä soitti joku ja ilmoitin että tilaisin uuden Iphonen. eivät osanneet sanoa koska saan sen, yllätykseni perjantaina jo näkyi postin seurannassa liikettä ja maanantaina saapui jo lähipostiini ) saattoi olla että tilaukseni ohitti soneran systeemeissä jonkun minua aikaisemmin tilanneen?

Niin sattui itsellekkin mutta eipä tuosta ollut apua kun sonera kusi hommat.Onneksi sattui omalle kohdalle vahingossa aikainen aamuherätys 30.7.2010.
iPhone 6s
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka