”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: "Tyhmät" iPhone 3G-kysymykset
Viesti Kirjoittaja lynkke »
Pelkärrä blackra1nilla? Puhelin on factory unlocked, ostettu thaimaasta.
-
Re: Aloittelijan "tyhmiä" kysymyksiä
Viesti Kirjoittaja jehu »
Ja niin sähkönkulutuksesta, tämä nyt on marginaalista - mutta nukkuessaankin kone kuluttaa virtaa koko ajan...minkähän verran?
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Käynnistyessään pitää lukea hurjasti dataa kovalevyltä ja kovalevy sisältää liikkuvia osia.jehu kirjoitti:Vielä siihen kaipaisin vastausta, miksi kone kuluu enemmän jos sen sammuttaa aina yöksi ja käynnistää uudelleen päivällä/illalla kun taas tarvitsee vs. tilanne jossa kone on aina päällä ja jos ei käytössä niin nukkumaan?
Riippuu macistä. About yhden watin luokkaa.jehu kirjoitti:Ja niin sähkönkulutuksesta, tämä nyt on marginaalista - mutta nukkuessaankin kone kuluttaa virtaa koko ajan...minkähän verran?
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
http://images.apple.com/environment/rep ... 091020.pdfOff 0.99W
Sleep 1.63W
Idle 13.8W
... 0,6W enemmän vie sähköä. Joka vastaa vuositasossa normaalin kerrostalokiukaan 9 min käyttöä. Koneen käynnistyessä 30 sek se kuluttaa n. 11h-50h nukkumisen verran energiaa.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Juuri näin. Pelkällä Blackra1nilla.lynkke kirjoitti:Tuli hommattua nyt iphone 3gs ja sen jailbreakkaus pitäisi tehdä, eli miten tapahtuu?
Pelkärrä blackra1nilla? Puhelin on factory unlocked, ostettu thaimaasta.
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja pieni m »
Mulla on tommonen uus halvempi mini 4gigan keskusmuistilla. Muuten homma pelittää, mutta verkkoyhteys tökkii. Mulla on Elisan viihdepaketti, johon kuuluu 24M/1M nettiyhteys. Viihdepaketin mukana tuli joku Elisan langaton modeemi. Mulla oli ittellä Telewellin EA-510 modeemi. Molemmilla oon nyt kokeillu. Netin nopeustestien mukaan nopeus vaihtelee 13megasta johonki puoleen megaan. Mini on siis langattomasti verkossa. Mulla on Windows läppäri, jolla netti toimii moitteettomasti ja nopeudet on vähintään 8megaa samoilla testeillä.
Jos mää klikkaan oikeessa yläkulmassa olevaa airport-kuvaketta, ni se näyttää että airport päällä. Hetken päästä etsii verkkoa. Sitte taas päällä ja sama toistuu. Modeemi on samassa huoneessa ja kantaa kyllä PC:llä koko talon joka nurkkaan.
En oo kokeillu laittaa piuhalla modeemia vielä miniin, enkä halua siihen turvautuakkaan, ku tulee johtoviidakkoa liikaa.
Ps. Samaan syssyyn toinen kysymys: En saanu Urhotv:n Webtv:tä toimiin Macilla. Läppärillä toimi ihan hyvin. Mulla on Flip4mac asennettuna, jos se vaikuttaa jotain.
-
Viesti Kirjoittaja vierailija0000 »
apua.
mulla on sellainen systeemi nyt tässä iphönen kanssa että isuli maksaa puhelinlaskun, minä maksan puhelinta erikseen, eri laskun alla, eri liittymän kautta. käytän siis iskän maksamaa liittymää. iskä ei ole ollut tyytyväinen kun joka laskun mukana on nyt iphonen käytön aloittamisen jälkeen tullut +20e datasiirtomaksuja. käytän aina wi-fiä, en ikinä matkapuhelinverkkoa (?) surffaamiseen (puhelin ei oo mulla nettikäyttötarkoituksessa ja siksi en hankkinut siihen mtn datapakettia). eli. MITÄ maanalainen paikka!!!!!! mulla ei mun mielestä pitäisi olla sovelluksiakaan jotka käyttävät verkkoa kun ne aukaistaan. auttakaa ystävät. isi tulee lasku laskulta vihaisemmaksi.
-
Jos tosiaan ei lainkaan käytä nettiyhteyttä 3G-verkon kautta, kannattaa Verkkoasetuksiin APN:n kohtaan kirjoittaa jotain siansaksaa. Silloin ei pääse verkkoon luvattomasti livahtaman mitään.vierailija0000 kirjoitti:No niin.
apua.
mulla on sellainen systeemi nyt tässä iphönen kanssa että isuli maksaa puhelinlaskun, minä maksan puhelinta erikseen, eri laskun alla, eri liittymän kautta. käytän siis iskän maksamaa liittymää. iskä ei ole ollut tyytyväinen kun joka laskun mukana on nyt iphonen käytön aloittamisen jälkeen tullut +20e datasiirtomaksuja. käytän aina wi-fiä, en ikinä matkapuhelinverkkoa (?) surffaamiseen (puhelin ei oo mulla nettikäyttötarkoituksessa ja siksi en hankkinut siihen mtn datapakettia). eli. MITÄ maanalainen paikkaÄ!!!!!! mulla ei mun mielestä pitäisi olla sovelluksiakaan jotka käyttävät verkkoa kun ne aukaistaan. auttakaa ystävät. isi tulee lasku laskulta vihaisemmaksi.
-
Viesti Kirjoittaja RedOne »
Lisäksi omistan yhden vanhan mallisen 2G omppuluurin, ja siihen olisi kiinnostusta tehdä sama operaatio.
Varmasti jostain siihen löytyy tältäkin foorumilta vastaus, mutta mennään nyt siitä missä aita on matalin ja kysytään täältä...
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
nm. "kinli"RedOne kirjoitti:Mitähän kautta saisi Iphone 3G:hen vaihdatettua uuden takakuoren. Kuoressa on halkeama, joten mielelläni sen uusisin.
Lisäksi omistan yhden vanhan mallisen 2G omppuluurin, ja siihen olisi kiinnostusta tehdä sama operaatio.
Varmasti jostain siihen löytyy tältäkin foorumilta vastaus, mutta mennään nyt siitä missä aita on matalin ja kysytään täältä...
-
Viesti Kirjoittaja y-Eye »
Puhelin on ensimmäistä sukupolvea ja FW on 3.0. Onko tuossa uudemmassa FW:ssa jotain mullistavaa, jonka takia kannattaa päivittää?
-
Lukaisepa SBSettingsin ohje...y-Eye kirjoitti:Latasin Cydiasta SBsetting-ohjelman, mutta jostain syystä ko. ohjelmaa ei löydy puhelimesta. Mihin tämän ohjelman pitäisi ilmestyä?
Puhelin on ensimmäistä sukupolvea ja FW on 3.0. Onko tuossa uudemmassa FW:ssa jotain mullistavaa, jonka takia kannattaa päivittää?

-
-
Viesti Kirjoittaja Temetus »

Miten mä saisin ostettua tai ladattua myös jenkkilän iTunesissa olevaa tavaraa?
Siellä mm. ComiXology -softa antaa Marvel sarjakuvia "US only".. Saako tätä kierrettyä?
IMDB-softa löytyy ilmeisesti vain jenkki-tunesista jne jne?
Täytyykö kikkailla niin paljon, ettei kannata, vai onko usa itunes tai jenkki itunes /appstore helppo saada käyttöön?
Oooooogay.. käytinpä sit Googlea, kun tän foorumin haku oli vähän mitä oli..
Löysinkin (ehkä?) ohjeen: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 1&t=130846
Kai tuo pitää edelleen kutinsa? Eli jostain copy&paste jenkkilän osoite, vaikka Oregonista ja sil viistii?
-
-
Viesti Kirjoittaja Vildee »
Uudet tunnukset ainakin itse vaan sinne tein. Eipä se mitään ihmeellistä säätöä vaadi.Temetus kirjoitti:Ei vaan löydy, niin ei löydy..En jaksa ettiä enempää..
Miten mä saisin ostettua tai ladattua myös jenkkilän iTunesissa olevaa tavaraa?
Siellä mm. ComiXology -softa antaa Marvel sarjakuvia "US only".. Saako tätä kierrettyä?
IMDB-softa löytyy ilmeisesti vain jenkki-tunesista jne jne?
Täytyykö kikkailla niin paljon, ettei kannata, vai onko usa itunes tai jenkki itunes /appstore helppo saada käyttöön?
Oooooogay.. käytinpä sit Googlea, kun tän foorumin haku oli vähän mitä oli..
Löysinkin (ehkä?) ohjeen: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 1&t=130846
Kai tuo pitää edelleen kutinsa? Eli jostain copy&paste jenkkilän osoite, vaikka Oregonista ja sil viistii?
Macbook Pro 13" Mid 2012
-
Viesti Kirjoittaja Wombut »
2. Miksi kokoajan sanotaan että pitäisi käyttää WLANia melkeen jokapaikassa, eikös nuo soneran 3g yhteydet datapakettien kanssa nyt muka siirrä tavaraa ihan samalla tahdilla? Ja voiko wlan asemia sitten etsiä tarvittaessa ihan missä vaan kuten läppäreilläkin, esim jos pysähtyy huoltsikalle tai matkustaa junassa.
3. Eikös kaiken mitä saa siirrettyä WLANin yli saa myös siirrettyä tuolla USB piuhalla? Eli taas ei ymmärrä mihin tuota WLANia sit tarvitaan ellei haluu että puhelin synkkaa jatkuvasti koneen kanssa himassa ollessaan tjs.
-
Viesti Kirjoittaja Teemuz »
1. EDGE = 2G verkko. Latausnopeus 250 kb/s, lähetys 120 kb/s (parhaimmassa tapauksessa). 3G verkko on nopeampi (esim. 2mb/1mb; down/up)Wombut kirjoitti:1. Mitäs tuo EDGE sana käytännössä tarkotti kun sitä välillä viljellään?
2. Miksi kokoajan sanotaan että pitäisi käyttää WLANia melkeen jokapaikassa, eikös nuo soneran 3g yhteydet datapakettien kanssa nyt muka siirrä tavaraa ihan samalla tahdilla? Ja voiko wlan asemia sitten etsiä tarvittaessa ihan missä vaan kuten läppäreilläkin, esim jos pysähtyy huoltsikalle tai matkustaa junassa.
3. Eikös kaiken mitä saa siirrettyä WLANin yli saa myös siirrettyä tuolla USB piuhalla? Eli taas ei ymmärrä mihin tuota WLANia sit tarvitaan ellei haluu että puhelin synkkaa jatkuvasti koneen kanssa himassa ollessaan tjs.
2. WLAN syö vähemmän akkua kuin 3G verkko, ja jos käytät wlania niin et kuormita puhelintolppia "turhaan" jos voisit käyttää wlania (video ja ääni kuormittaa erittäin paljon verkkoa + akkua puhelimesta)
3. en tiedä mitä tarkkaan tarkoitat mutta kyl usbilla saa siirrettyä kaiken tarpeellisen
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Eikös 2G verkko ole GPRS 50kb/s, ja tuo EDGE on GPRS lisäys, jolla saadaan isommat nopeudet, nykyään jotkut puhelimet näyttää EDGEN 2,5G. 3G taas on 364kb/s ja sen lisäyksillä HSDPA saadaan taas noita lisä vauhteja, vaikka tuo 2mb. Tuo taas usein näytetään 3,5G. Niin, ja sen GPRS:n iPhone näyttää sillä ympyrällä.Teemuz kirjoitti:
1. EDGE = 2G verkko. Latausnopeus 250 kb/s, lähetys 120 kb/s (parhaimmassa tapauksessa). 3G verkko on nopeampi (esim. 2mb/1mb; down/up)
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
1. Monessa paikassa puhutaan WiFi:n käytöstä, onko se siis toiselta nimeltään WLAN?
2. Iphonessa tulee mukana selain, onko se hyvä vai löytyykö esim appina jotain todella mullistavaa?
-
Viesti Kirjoittaja Vildee »
1. Sama juttu eri nimi.Wombut kirjoitti:Kiitoksia.
1. Monessa paikassa puhutaan WiFi:n käytöstä, onko se siis toiselta nimeltään WLAN?
2. Iphonessa tulee mukana selain, onko se hyvä vai löytyykö esim appina jotain todella mullistavaa?
2. Safari kyllä on tarpeeksi hyvä. En oo ainakaan kuullu mistään paremmasta apista.
Macbook Pro 13" Mid 2012
-
(niin siis puhelin alkaa toimimaan vasta ens kuussa niin en pääse leikkimään/kokeilemaan viel)
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Kyllä sillä voi tehdä kaikkea muuta kuin soittaa, tekstata, ym., vaikka liittymä ei olekaan auki. Vai mikä siinä on, ettei toimi vasta kuin enskuussa?Wombut kirjoitti:Tylsiä junamatkoja ajatellen, voiko iphoneen siirtää videoita ja pitääkö niiden olla jossain quicktime muodossa =) vai onko puhelimessa mitään avi codekkeja tjs? Ja jos voi katsella videoita niin riittääkö niiden siirtäminen itunesin elokuvat kansioon ja syncata puhelin?
(niin siis puhelin alkaa toimimaan vasta ens kuussa niin en pääse leikkimään/kokeilemaan viel)
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Kaiken minkä saat lisättyä iTunesin kirjastoon saat käsittääkseni siirrettyä myös iPhoneen. Yllätys yllätys, synkronoituvat normaalisti.Wombut kirjoitti:Tylsiä junamatkoja ajatellen, voiko iphoneen siirtää videoita ja pitääkö niiden olla jossain quicktime muodossa =) vai onko puhelimessa mitään avi codekkeja tjs? Ja jos voi katsella videoita niin riittääkö niiden siirtäminen itunesin elokuvat kansioon ja syncata puhelin?
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja kasper »
Windowsissahan tämä onnistuu painamalla hiiren kakkosnappia.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka