”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: Aloittelijan "tyhmiä" kysymyksiä
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Viesti Kirjoittaja aiccu »
siis eri kanavien ikkunoiden välillä pitäisi päästä hyppimään.. /window numero komento toimii, mutta millään näppäinyhdistelmällä en ole päässyt siirtymään.kallekilponen kirjoitti:Riippuu mitä ikkunalla nyt tarkoitat, mutta cmd+< hyppii ainakin aktiivisen ohjelman ikkunoiden välillä.
iPhone 4S 16GB
-
Viesti Kirjoittaja psyanide »
-
Viesti Kirjoittaja aiccu »
iso kiitos ja kumarrus.
eka päivä macin kanssa takana enkä vielä luopunut toivosta

iPhone 4S 16GB
-
Re: "Tyhmät" iPhone 3G-kysymykset
Viesti Kirjoittaja Tege »
Juu Office 2010 se on. Mutta siis kun avaan tiedoston Safarilla niin se antaa vain play ja download kun se lataa tiedoston loppuun niin ei käy mitään. Eli jotenkin pitäisi nyt saada linkitettyä tuo Safariin tai sitten saada tiedosto tallennettua iPhoneen, että saa Officella auki.arttula kirjoitti:Eikös tuo ole MS Word -tiedosto ? Eli Wordilla. Tai vaihtoehtoisesti OpenOfficella.Tege kirjoitti:Millä softalla saan suoraan .docx jne. auki jos lataan tämän .docx suoraan selaimella?
-
Viesti Kirjoittaja Lanssi »
Mutta eikös tuo puhelimen oma karttaohjelma käytä ihan GPS:sää paikannukseen? Eli eikös sitä uskalla ulkomaillakin käyttää?HerraR kirjoitti:Katso ohjelmaa nimeltä "OffMaps" apple storesta. En ole itse ehtinyt tutustua paremmin, saati sitten lataamaan sitä, mutta törmäsin siihen taannoin ja vaikuttaisi mielenkiintoiselta. Siinä pystyy siis lataamaan kartat etukäteen ja käyttämään niitä offline tilassa (tai siis pitäisi ainakin pystyä). Jos ohjelmaa testailet niin pistähän palautetta, että onko toimivainf kirjoitti:roamingia ei kannata pitää päällä, koska se tarkoittaa että luuri pääsee myös ulkomailla nettiin -> lasku on valtava.Lanssi kirjoitti:Moi.
Uutena ILuurin omistajana nyt pari hölmöä kysymystä.
Mallina on 3GS 32gb uusimmalla firmwarella, Telefinlandin kytky, ei jailbreikattu. Liittymässä mukana netti, 1mb/s. Tuosta netistä lähinnä kyselen, kun en ennen kännykällä sitä ole käyttänyt. Eli pitääkö olla 3G ja roaming päällä, että maksiminopeuden saa luurista irti?
Ja toinen (ehkä) ei niin hölmö kyssäri: Olen lähdössä reissuun Balille Indonesiaan, ja joku karttasovellus olisi hirmu kätsy. Se ei vaan saa kytkeytyä nettiin, koska sehän maksaa miljoonia ulkomailla. Eli joku jossa on kartat ns. sisäänrakennettuna.
Eipä taida olla missään softassa kiinteitä Balin karttoja. Tietysti voit katsoa löytyykö jostain TomTomin versiosta tai Navigonista noita karttoja, mutta mielestäni vähän turhaa maksaa 80e siitä että saa Balin kartat laitteeseen.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Maps-ohjelma lataa kartat netistä käytön aikana. Kyllä jotain aina välimuistiin jää mutta karttoja ei varsinaisesti voi esiladata luuriin. Tämän lisäksi A-GPS käyttää pikkasen dataa paikannuksen nopeuttamiseksi. Data Roaming -estolla kalliin ulkomaan datan saa tietenkin estettyä ja pelkkä GPS toimii ilman lisäkuluja, mutta ilman ensinmainittuja karttoja, on pelkkä GPS-sijainti hieman tylsä.Lanssi kirjoitti:Mutta eikös tuo puhelimen oma karttaohjelma käytä ihan GPS:sää paikannukseen? Eli eikös sitä uskalla ulkomaillakin käyttää?
-
Viesti Kirjoittaja Lanssi »
Asia kunnossa, kiitos paljon kaikille vastauksista!Pis kirjoitti:Maps-ohjelma lataa kartat netistä käytön aikana. Kyllä jotain aina välimuistiin jää mutta karttoja ei varsinaisesti voi esiladata luuriin. Tämän lisäksi A-GPS käyttää pikkasen dataa paikannuksen nopeuttamiseksi. Data Roaming -estolla kalliin ulkomaan datan saa tietenkin estettyä ja pelkkä GPS toimii ilman lisäkuluja, mutta ilman ensinmainittuja karttoja, on pelkkä GPS-sijainti hieman tylsä.Lanssi kirjoitti:Mutta eikös tuo puhelimen oma karttaohjelma käytä ihan GPS:sää paikannukseen? Eli eikös sitä uskalla ulkomaillakin käyttää?
Ja tuosta Offmapsista, vaikuttaa ihan pätevältä softalta! Kaupunkien karttoja saa ladattua erikseen offline-suunnistusta varten, ja wikipedian artikkeleita saa myös haettua matkakohteista. Ja gps tietyti toimii samalla. Harmittavasti juuri sitä Balin karttaa ei tuossa ole, mutta kyllähän noita lisää väsäillään. Suosittelen!
-
Viesti Kirjoittaja miekin »
Khamul kirjoitti:Tervehdys!
Olen aikeissa hankkia iPhonen, mutta muutama kysymys askarruttaa vielä mieltä...
5. Soittoäänet. Ilmeisesti MP3:set tulee iTunesissa konvertoida johonkin toiseen muotoon? Onko soittoäänien pituus rajattu (nykyisin käytän täyspitkiä biisejä)? Saako eri yhteystiedoille määriteltyä omat soittoäänet? Entäs eri yhteystietoryhmille? (Nykyisin minulla on omat soittoäänet tärkeimmillä kaverilla ja perheellä [jokaisella omansa], futisjoukkueen jäsenillä [ryhmä], työpaikan numeroilla [ryhmä], muilla työnumeroilla [ryhmä], lopuilla yhteystiedoista löytyvillä numeroilla [ryhmä] ja ei osoitekirjaan kuuluvilla numeroilla [yleinen soittoääni]). Onnistuuko tuollainen systeemi iPhonella?
Jos sulla on macci kotikoneena ja siinä GarageBand-ohjelma niin 30 sec soittoäänten tekeminen jo olemassaolevista kappaleista on todella helppoa! Itsellä -09 versio. Vaihe-vaiheelta ohjeet löytyy mm. YouTube-videona, kun hakee sanoilla ringtones + iTunes + iPhone. En nyt muista suoraa linkkiä siihen videoon, mutta laitan sen, jos kerkiän! 8)
Syy: lainaus kuntoon
- Apple Mac mini -09 -
- Apple MacBook Air 11" 128Gb 2011 -
- Apple iPad mini 16Gb -
-
-
Viesti Kirjoittaja AntiSankari »
Tarkoitus olisi nyt Tele Finlandin kautta ottaa puhelin ja rajaton data ja tuo Youtuben käyttö olisi itselleni se juttu

Tämän hetkisellä Noksulla toimii ainakin mainiosti...

-
Viesti Kirjoittaja Friday »
AntiSankari kirjoitti:Onnistuuko iPhonella Youtuben käyttö?
Tarkoitus olisi nyt Tele Finlandin kautta ottaa puhelin ja rajaton data ja tuo Youtuben käyttö olisi itselleni se juttu![]()
Tämän hetkisellä Noksulla toimii ainakin mainiosti...
Toimii. Veikkaanpa että pienen käytön jälkeen mielestäsi toimii jopa paremmin kuin nokialaisessa. Se on toki mielipidekysymys.
Lisäänpä tähän samalla oman kysymykseni:
Mitäs kalenteriohjelmaa porukat käyttää PC koneitten kanssa? Itsellä ei ole outlookkia ja se ilmeisesti maksaa (tai no 60 päivän trial joka on hyödytön).
Onko mitään ilmaista ohjelmaa PC koneille, jonka myös iTunes tajuaa? Itsellä ollut käytössä Windows Calendar, mutta iTunes sanoo että kalenteriohjelmaa ei ole käytössä.
-
http://www.google.com/mobile/sync/
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
Samat sanat, Google Sync ollut käytössä muutaman kuukauden, eikä mitään moittimista. Meilit ja kalenteri synkkautuu silmänräpäyksessä, ei todellakaan kannata maksaa MobileMe-palvelusta, kun tämän saa ilmaiseksi!Tege kirjoitti:Voithan toki käyttää vaikka Googlen Kalenteria. Sillehän on tuki suoraan iTunesissa. Itselläni on Outlook käytössä josta synkkaan Googleen 2h:n välein ja sieltä sitten olen asettanut iPhonen niin, että itse hakee ainaku käynnistän kalenterin niin uudet merkinnät ja lähettää myös uudet.
http://www.google.com/mobile/sync/
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mites tän sais takasin
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
EDIT: Asensin Safarin uusiksi mutta problemaa on edelleen

EDIT2: Väliaikaisratkaisuna FireFox jolla tuota ongelmaa ei ole.
-
Viesti Kirjoittaja twj »
Whatsize löysi yli 300 GB kopioita levyltä...
-
Viesti Kirjoittaja riika »
Eli onko tänä päivänä Soneran tarjoama kytky Iphone 3Gs 16gb operaattori- vai sim-lukittu?
Minulla on työsuhdeliittymä (sonera), jota haluaisin käyttää tulevassa puhelimessa. Ja iPhone houkuttaisi. Eli voinko tilata kytky-Iphonen vaikkapa 24kk sopimuksella (19€/kk), ottaa siihen kaikista halvimman liittymän Minun Sonera 1,99€/kk, mutta käyttää puhelimessani kuitenkin tuota työsuhdeliittymääni?
-
Viesti Kirjoittaja Kasimir »
iPhone on operaattorilukittu eli voit käyttää sitä Soneran, TeleFinlandin liittymillä ilman ongelmia.riika kirjoitti:Laitetaanpa kysymys tänne tyhmiin kysymyksiin. Tähänkin varmasti löytyy täältä foorumilta vastaus, mutta en ilmeisesti osannut antaa foorumin hakukoneelle oikeita hakusanoja, kun en sitä millään löytänyt. Yritin kyllä kovasti![]()
Eli onko tänä päivänä Soneran tarjoama kytky Iphone 3Gs 16gb operaattori- vai sim-lukittu?
Minulla on työsuhdeliittymä (sonera), jota haluaisin käyttää tulevassa puhelimessa. Ja iPhone houkuttaisi. Eli voinko tilata kytky-Iphonen vaikkapa 24kk sopimuksella (19€/kk), ottaa siihen kaikista halvimman liittymän Minun Sonera 1,99€/kk, mutta käyttää puhelimessani kuitenkin tuota työsuhdeliittymääni?
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
-
-
Viesti Kirjoittaja villaboi »
eli, omistan 32gb iphone 3gs puhelimen ja olen jailbreakannut puhelimen joka on päivitetty 3.1.2 (7D11)
1- miten saan iphoneni päivitettyä uuteen 3.1.3 päivitykseen kun minulla on jailbeak pääällä?
2- voiko puhelin mennä rikki jos teen suoraan päivityksen jailbreakin päälle?
3- jos nollaan puhelimen itunesilla lähteekö jailbreak pois? entä ohjelmat jotka olen jailbreakin ansiosta saatu puhelimeen?
4- Entä muut ohjelmat? jos nollaan puhelimnen saanko säilytettyä ohjelmat ym kaiken muun puhelimessani?
5- Elikkä miten saisin puhelimeni 3.1.3 versioon että minulla säilyy ohjelmat ym, ja mahdollisesti jailbreak puhelimessa?
jailbreak ei mielestäni ole tärkein, koska en oikein saa mitään erikoista hyötyä irti puhelimesta tämän avulla, waretetut ohjelmat ja pelit eivät meinaan paljon päivityksiä saa ja siitä syystä aika takapuoli, jos jollain on jotain erityisen hienoa mitä jailbreakilla saa aikaan niin luen mielelläni.
ja anteeksi edelleen tyhmät kysymykseni jos ne jonkun mielestä sellaisia on, en kaipaisi hirveästi vastauksia jossa lukee "päivänkakkaran tyhmä oisit saanu searchilla vastaukset" tai muuta kyseistä, olen meinaan käyttänyt useita foorumeita ja tiedän että se ärsyttää kun joku uusi tulee kyselemään tyhmiä mutta niin se vaan menee. aluksi pitää oppia talon tavoille ait?
kiitos niille suuresti jotka voisivat auttaa
-MacBook 13 white
-Pari iPodia
-
Viesti Kirjoittaja juu-zo »
1. Et saa mitenkään jos haluat jailbreakin säilyttää. Miksi siis päivittää jos nyt toimii hyvin. 3.1.3 ei ole vielä julkaistu 3GS:lle sopivaa jailbreakiä.villaboi kirjoitti:okei, pari tyhmää kyssäriä lisää koska en kerennyt / jaksanut etsiä sekavia vastauksia tähän, yritin kyllä hieman.
eli, omistan 32gb iphone 3gs puhelimen ja olen jailbreakannut puhelimen joka on päivitetty 3.1.2 (7D11)
1- miten saan iphoneni päivitettyä uuteen 3.1.3 päivitykseen kun minulla on jailbeak pääällä?
2- voiko puhelin mennä rikki jos teen suoraan päivityksen jailbreakin päälle?
3- jos nollaan puhelimen itunesilla lähteekö jailbreak pois? entä ohjelmat jotka olen jailbreakin ansiosta saatu puhelimeen?
4- Entä muut ohjelmat? jos nollaan puhelimnen saanko säilytettyä ohjelmat ym kaiken muun puhelimessani?
5- Elikkä miten saisin puhelimeni 3.1.3 versioon että minulla säilyy ohjelmat ym, ja mahdollisesti jailbreak puhelimessa?
jailbreak ei mielestäni ole tärkein, koska en oikein saa mitään erikoista hyötyä irti puhelimesta tämän avulla, waretetut ohjelmat ja pelit eivät meinaan paljon päivityksiä saa ja siitä syystä aika takapuoliä, jos jollain on jotain erityisen hienoa mitä jailbreakilla saa aikaan niin luen mielelläni.
ja anteeksi edelleen tyhmät kysymykseni jos ne jonkun mielestä sellaisia on, en kaipaisi hirveästi vastauksia jossa lukee "päivänkakkaran tyhmä oisit saanu searchilla vastaukset" tai muuta kyseistä, olen meinaan käyttänyt useita foorumeita ja tiedän että se ärsyttää kun joku uusi tulee kyselemään tyhmiä mutta niin se vaan menee. aluksi pitää oppia talon tavoille ait?
kiitos niille suuresti jotka voisivat auttaa
2. Eipä oikeestaan jos päivityksessä mikään ei mene solmuun. Itselläni on aina päivitetty hyvin jb:n päälle.
3. Kyllä. Jos palautat puhelimen tehdas asetuksiin lähtee jailbreak ja sen myötä jailbreakin kautta saadut ohjelmat.
4. Saat säilytettyä yhteystietosi ja muut kun varmuuskopioit iphonen itunesissa ennen nollausta ja nollauksen jälkeen palautat varmuuskopiosta.
5. Päivitettyä saat yksinkertaisesti itunesin kautta laittamalla ppiuhan kiinni ja valitsemalla etsi päivityksiä jolloin itunes tarjoaa uusinta päivitystä. Jailbreak tosiaan lähtee jos näin teet etkä sitä ainakaan heti takaisin saa ennen kuin uudet jb työkalut julkaistaan.
Jailbreakin perimmäinen tarkoitushan on että pääset itse sörkkimään puhelimen sisään. Esimerkiksi teemojen kustomointi ja lockscreenin infot ovat itselleni tärkein syy tehdä jb. Myös tausta-ajo(backgrounder) ja muut cydian softat ovat kyllä hyödyllisiä omassa käytössäni. Jos et kuitenkaan mitään järkevää syytä näe tehdä jailbreakia jätä se tekemättä. Mitään tietämättä puhelimen sisään sörkkimällä voi saada aikamoista tuhoa aikaan ja koko puhelimen jumittumisen lopullisesti.
-
Viesti Kirjoittaja villaboi »
backrounder on kyllä kova sana jailbreakissa ja sen takia taidan pitää jb:n ja 3.1.2.
ainoa syy minulla olisi ollut tuo wlan netin käyttö koska se on jotenkin erittäin hidas puhelimessa, esim youtube videot eivät lataa ollenkaan inhimillisessä ajassa, jopa puhelimeni max 3.6m 3g laajakaista netti lataa videot nopeammin mutta silti ärsyttävän hitaasti. en oikein käsitä kun luin että uuden päivityksen myötä on kojattu juuri esim youtube ym videoiden lataus ajat wlania käytettäessä, ja toisessa paikassa sanotaan että ei mitään hyötyä siihen,,, wtf
onkohan tämä ihan yleinen vika vai vain joillain?
-MacBook 13 white
-Pari iPodia
-
-
Viesti Kirjoittaja larding »
-
Viesti Kirjoittaja juu-zo »
Onko tämä nyt oikea alue sitten tulla omia mielipiteitä vinkumaan. Miksi käytät iphonea jos se ei toimi juuri niinkuin haluaisit? Minun mielestäni se toimii juuri niinkuin pitääkin. Ipod päälle, pieni heilautus ja sen jälkeen lukkoon ja lenkille. Ei olisi kovin mukava kun musiikki vahtelisi koko ajan samaan tahtiin kun juoksen.larding kirjoitti:Miksei Shake to shuffle -toiminto toimi puhelimen ollessa lukittuna, aivan turha toiminto jos ei toimi!
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka