WRONG!, Myyjalla on vastuu. Koska Apple ei myy puhelinta suomeen vastuu ei voi olla Applella. (Tarkkaan ottaenhan takuut jne tulee Applelta, mutta se on myyjan tehtava keskustella niista Applen kanssa, ei asiakkaan.) Jos myyjana on Sonera niin silloin asian hoito pitaa onnistua Soneralta, jos myyja on niin kuin ymmarsin Veikon kone niin silloin Veikon koneen pitaa hoitaa asia (vaikkakin Telia Sonera tais omistaa Veikon koneen? ).jree- kirjoitti: Noh soittelin sitten soneralle josta kerrottiin että heillä ei ole vastuuta näissä huolto asioissa, applella on kaikki vastuu.
http://www.kuluttajariita.fi/milloin-tu ... ubLinkID=1
Kuluttaja voi halutessaan esittää vaatimuksensa myös maahantuojalle, valmistajalle tai muulle aikaisemmalle myyntiportaalle. Näin toki kannattaa tehdä silloin, jos myyjäliike on tehnyt konkurssin tai muuten lopettanut toimintansa.
Myyjäliike ei kuitenkaan saa rutiininomaisesti käännyttää kuluttajaa esim. maahantuojan puoleen. Myyjäliike vastaa aina virheestä, ja myös omasta takuustaan. Näin siksi, että kaupassa sopimuskumppaneina ovat kuluttaja ja myyjä.
Ja niin, hyva etta tuo keissi ratkesi sinun kannalta hyvin
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)